Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B7 ALT] Nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Zaczne od tego ze jka chyba kazdy ALT mialem problem z z 2 sekundowym glosnym odpalaniem z rana. Potem samochod pracowal spokojnie. Od okolo 2 tygodni samochod zaczal chodzic jak dieselek cos w nim pukalo (moze wariator moze łancuszek pukał o osłone?) zamowiłem łancuszek i czekalem na rozrzad. DZisiaj rano przyjechalem do pracy potem chcialem odjechac ale przy odpalaniu (samochod byl na biegu) przekrecilem zaplon i samochod wiadomo szarpnal do przodu i juz nie odpala. Na poczatku pomyslalem ze to rozrzad strzelil ale po zdjeciu oslony pasek jest. Rozrusznik kręci rozrzad sie przesuwa. komputer ostatnio pokazywal bledy:

17927 - camshaft adjustment bank 1 malfunction

P1519 - 008 - Implausible Signal - Intermitent

oraz

17748 - camshaft position sensor (g40)/Engine speed sensor (g28) Incor. Corr.

P1340 - 001 Upper limit Exceeded - intermittent

I jeszcze jendo pytanie: Czy do zmiany napinacza i łancuszka trzeba sciagnac rozrzad?

Opublikowano

probowalem bez rozpinania ale sie nie dalo;) wiec niestety trzeba bedzie zwalic pasek rozrzadu....

Opublikowano

Usuń błędy i wtedy próbuj, może coś innego wskoczy.

Rozrusznik kręci normalne przez cały czas, ale silnik nawet nie próbuje załapać (jakby paliwa wcale nie dostawał)? Na 90% G28.

Opublikowano

Usuń błędy i wtedy próbuj, może coś innego wskoczy.

Rozrusznik kręci normalne przez cały czas, ale silnik nawet nie próbuje załapać (jakby paliwa wcale nie dostawał)? Na 90% G28.

rozrusznik kreci caly czas ale brak zupelnie odglosu tego przed zapaleniem - słychac tylko krecenie rozrusznika brak tego jakby to nazwac dlawienia, tylko slychac krecenie nie wiem dlaczego ale mysle ze lancuszek strzelil jutro moze mechanik bd mial chwile to sprawdzimy.

Opublikowano

U mnie było identycznie - głuche, puste kręcenie.

Wymieniłem G28 i odpalił od strzała :)

Opublikowano

U mnie jest poniżej filtra oleju przy kole zamachowym.

Opublikowano

Pękł łańcuszek rozrządu.Głowica do roboty.

Opublikowano

Pękł łańcuszek rozrządu.Głowica do roboty.

Możliwe że coś z łańcuszkiem ale niekoniecznie rozwaliło głowicę.

Mobi, jak już i tak kręcisz silnikiem to odkręć korek oleju - będziesz widział właśnie wałek od zaworów ssących. Niech ktoś zakręci silnikiem i obserwuj czy wałek się obraca. Jeśli się kręci to łańcuszek cały.

Opublikowano

Pękł łańcuszek rozrządu.Głowica do roboty.

Możliwe że coś z łańcuszkiem ale niekoniecznie rozwaliło głowicę.

Mobi, jak już i tak kręcisz silnikiem to odkręć korek oleju - będziesz widział właśnie wałek od zaworów ssących. Niech ktoś zakręci silnikiem i obserwuj czy wałek się obraca. Jeśli się kręci to łańcuszek cały.

Witam. Przed chwila sprawdzalem czy sie cos obraca po zdjeciu korka i tak obraca sie. Ale to chyba tym walkiem obraca pasek rozrzadu (choc moge sie mylic) i ten walek powinien napedzac lancuszkiem cos innego? Co do glowicy to licze ze bedzie ok. Gdy odpalalem samochod byl na biegu i troche pod gorke wiec nawet sie nie ruszyl 5cm i nie byl odpalony wiec moze nie dostala po d*pie. Pozostalo mi czekac na mechanika.

Opublikowano

Jak się wałek kręci to jest :good: Ten co widać pod korkiem, po stronie kolektora ssącego jest od wałka zaworów ssących i jest napędzany łańcuszkiem, poprzez wariator od walka zaworów wydechowych. Ten jest napędzany poprzez pasek. A więc pozostaje tylko któryś z czujników. Stuki + błędy świadczą albo czujniku położenia wałka rozrządu albo wariator. Zobacz, na początek czy nie wysunęła się wtyczka z tyłu głowicy od nastawnika wariatora. Skasuj błędy i sprawdź który powraca.

Opublikowano

Niestety scenariusz jest troszke gorszy. Zebatki które sa na wałkach (te na których jest łancuszek) ta bez wariatora praktycznie wytarlo ja do zera a ta z wariatorem ma co drugi zabek reszte wyłamało. Wiec szukam uzywki głowicy. :confused4: pozniej dodam fotki

Czy glowica z B6 rowniez kod ALT podejdzie? to te same silniki?

Opublikowano

Powinna być ta sama, ALT to ALT. Jakby coś to mam taką ze swojego B6 w garażu razem z wariatorem. Głowica jest dobra, nic w niej nie stukało ale miałem rysy na tulejach cylindrowych więc wymieniłem silnik. Gdybyś na nią reflektował mogę ją oddać do sprawdzenia do firmy która naprawia głowice. Mam zamiar wystawić tą głowicę na allegro ale czekam aż się cieplej zrobi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...