mobi Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 Witam. Zaczne od tego ze jka chyba kazdy ALT mialem problem z z 2 sekundowym glosnym odpalaniem z rana. Potem samochod pracowal spokojnie. Od okolo 2 tygodni samochod zaczal chodzic jak dieselek cos w nim pukalo (moze wariator moze łancuszek pukał o osłone?) zamowiłem łancuszek i czekalem na rozrzad. DZisiaj rano przyjechalem do pracy potem chcialem odjechac ale przy odpalaniu (samochod byl na biegu) przekrecilem zaplon i samochod wiadomo szarpnal do przodu i juz nie odpala. Na poczatku pomyslalem ze to rozrzad strzelil ale po zdjeciu oslony pasek jest. Rozrusznik kręci rozrzad sie przesuwa. komputer ostatnio pokazywal bledy: 17927 - camshaft adjustment bank 1 malfunction P1519 - 008 - Implausible Signal - Intermitent oraz 17748 - camshaft position sensor (g40)/Engine speed sensor (g28) Incor. Corr. P1340 - 001 Upper limit Exceeded - intermittent I jeszcze jendo pytanie: Czy do zmiany napinacza i łancuszka trzeba sciagnac rozrzad?
Onkel Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 Poczytaj temat. Błąd czujnika G28. Wymienił i jak ręką odjął. http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=243456.0
mobi Opublikowano 16 Lutego 2012 Autor Opublikowano 16 Lutego 2012 Poczytaj temat. Błąd czujnika G28. Wymienił i jak ręką odjął. http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=243456.0 Tam jest troche inny silnik poza tym u mnie jak krece silnikiem to tylko slychac jak sie obracaja paski nic nawet nie probuje krecic jakby obracal sie tylko rozrzad
Rafal-L Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 probowalem bez rozpinania ale sie nie dalo;) wiec niestety trzeba bedzie zwalic pasek rozrzadu....
Fr0styyy. Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 Usuń błędy i wtedy próbuj, może coś innego wskoczy. Rozrusznik kręci normalne przez cały czas, ale silnik nawet nie próbuje załapać (jakby paliwa wcale nie dostawał)? Na 90% G28.
mobi Opublikowano 16 Lutego 2012 Autor Opublikowano 16 Lutego 2012 Usuń błędy i wtedy próbuj, może coś innego wskoczy. Rozrusznik kręci normalne przez cały czas, ale silnik nawet nie próbuje załapać (jakby paliwa wcale nie dostawał)? Na 90% G28. rozrusznik kreci caly czas ale brak zupelnie odglosu tego przed zapaleniem - słychac tylko krecenie rozrusznika brak tego jakby to nazwac dlawienia, tylko slychac krecenie nie wiem dlaczego ale mysle ze lancuszek strzelil jutro moze mechanik bd mial chwile to sprawdzimy.
Fr0styyy. Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 U mnie było identycznie - głuche, puste kręcenie. Wymieniłem G28 i odpalił od strzała
mobi Opublikowano 16 Lutego 2012 Autor Opublikowano 16 Lutego 2012 czy wiesz moze gdzie jest umiejscowiony ten czujnik w silniku ALT? Znalazlem to http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=45015.0 ale nie wiem czy jest podobnie?
Fr0styyy. Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 U mnie jest poniżej filtra oleju przy kole zamachowym.
mlitwin Opublikowano 17 Lutego 2012 Opublikowano 17 Lutego 2012 Pękł łańcuszek rozrządu.Głowica do roboty.
darkle Opublikowano 17 Lutego 2012 Opublikowano 17 Lutego 2012 Pękł łańcuszek rozrządu.Głowica do roboty. Możliwe że coś z łańcuszkiem ale niekoniecznie rozwaliło głowicę. Mobi, jak już i tak kręcisz silnikiem to odkręć korek oleju - będziesz widział właśnie wałek od zaworów ssących. Niech ktoś zakręci silnikiem i obserwuj czy wałek się obraca. Jeśli się kręci to łańcuszek cały.
mobi Opublikowano 17 Lutego 2012 Autor Opublikowano 17 Lutego 2012 Pękł łańcuszek rozrządu.Głowica do roboty. Możliwe że coś z łańcuszkiem ale niekoniecznie rozwaliło głowicę. Mobi, jak już i tak kręcisz silnikiem to odkręć korek oleju - będziesz widział właśnie wałek od zaworów ssących. Niech ktoś zakręci silnikiem i obserwuj czy wałek się obraca. Jeśli się kręci to łańcuszek cały. Witam. Przed chwila sprawdzalem czy sie cos obraca po zdjeciu korka i tak obraca sie. Ale to chyba tym walkiem obraca pasek rozrzadu (choc moge sie mylic) i ten walek powinien napedzac lancuszkiem cos innego? Co do glowicy to licze ze bedzie ok. Gdy odpalalem samochod byl na biegu i troche pod gorke wiec nawet sie nie ruszyl 5cm i nie byl odpalony wiec moze nie dostala po d*pie. Pozostalo mi czekac na mechanika.
darkle Opublikowano 17 Lutego 2012 Opublikowano 17 Lutego 2012 Jak się wałek kręci to jest Ten co widać pod korkiem, po stronie kolektora ssącego jest od wałka zaworów ssących i jest napędzany łańcuszkiem, poprzez wariator od walka zaworów wydechowych. Ten jest napędzany poprzez pasek. A więc pozostaje tylko któryś z czujników. Stuki + błędy świadczą albo czujniku położenia wałka rozrządu albo wariator. Zobacz, na początek czy nie wysunęła się wtyczka z tyłu głowicy od nastawnika wariatora. Skasuj błędy i sprawdź który powraca.
mobi Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Opublikowano 19 Lutego 2012 Niestety scenariusz jest troszke gorszy. Zebatki które sa na wałkach (te na których jest łancuszek) ta bez wariatora praktycznie wytarlo ja do zera a ta z wariatorem ma co drugi zabek reszte wyłamało. Wiec szukam uzywki głowicy. pozniej dodam fotki Czy glowica z B6 rowniez kod ALT podejdzie? to te same silniki?
darkle Opublikowano 20 Lutego 2012 Opublikowano 20 Lutego 2012 Powinna być ta sama, ALT to ALT. Jakby coś to mam taką ze swojego B6 w garażu razem z wariatorem. Głowica jest dobra, nic w niej nie stukało ale miałem rysy na tulejach cylindrowych więc wymieniłem silnik. Gdybyś na nią reflektował mogę ją oddać do sprawdzenia do firmy która naprawia głowice. Mam zamiar wystawić tą głowicę na allegro ale czekam aż się cieplej zrobi.
sianoz Opublikowano 30 Marca 2012 Opublikowano 30 Marca 2012 witam, jak napraawa? uporałęś się z problemem?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się