Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BPW] Niepokojący dźwięk-buczenie podczas zdejmowania nogi z gazu (spadku obrotów...)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich,

dziś podczas jazdy zauważyłem dziwne buczenie. Następuje to tylko wtedy, gdy zdejmuję nogę z gazu (hamowanie silnikiem).

czy ktoś z was spotkał sie z tego typu objawem ?

Chciał bym zaznaczyć ze najbardziej jest to odczuwalne wewnątrz samochodu.

Bardzo prosił bym o poradę....

Opublikowano

Na początek sprawdziłbym łączenie tłumików. Efekt buczenia często jest objawem drgań elementów tłumika wlaśnie w czasie hamowania silnikiem.

Opublikowano

Na początek sprawdziłbym łączenie tłumików. Efekt buczenia często jest objawem drgań elementów tłumika wlaśnie w czasie hamowania silnikiem.

no tak, zgadzam się ale w tym przypadku było by to zauważalne na zewnątrz samochodu oraz przy wzroście obrotów.

Opublikowano

Podobny problem miałem w innym aucie .Dźwięk mocno słyszalny wewnątrz . Na zewnątrz w czasie jazdy prawie niezauważalny.

Opublikowano

ważna jeszcze uwaga !!!

na postoju zauważyłem drgania całej karoserii. Pprzed awarią tych drgań na pewno nie było.

[br]Dopisany: 16 Luty 2012, 20:48_________________________________________________jutro nagram filmik więc bardziej zobrazuje tą dolegliwość

Opublikowano

oprócz filmiku mógłbyś zrobić też logi jak buja karoserią

Opublikowano

oprócz filmiku mógłbyś zrobić też logi jak buja karoserią

gdy będę miał możliwość to na pewno zrobię te logi....

Najdziwniejsze jest to że rano samochód był całkiem OK a w południe podczas powrotu z pracy wraz zauważyłem te buczenie.

Mam wrażenie, że coś jak by się poluzowało, np poduszka silnika.....

Opublikowano

może wałek rozrządu się wy$rał

Opublikowano

może wałek rozrządu się wy$rał

kwestie wałka rozrządu przerabiałem 3 tygodnie temu gdy zauważyłem dziwne dudnienie - wtedy wszyscy mnie straszyli wytartym wałkiem rozrządu, kóty okazał się OK a nie OK były w ten czas kołki (tzw broki)

Opublikowano

sprawdziłeś dokładnie czy nie jest ostry na krzywkach?

w BPW z DPF wałki są narażone na ścieranie jak cholera jasna :decayed:

Opublikowano

hmm ciekawe. mam podobnie w AWX ale u mnie to podejrzewam turbinę.

Opublikowano

sprawdziłeś dokładnie czy nie jest ostry na krzywkach?

w BPW z DPF wałki są narażone na ścieranie jak cholera jasna :decayed:

Dobrze mówi :wink4:
Opublikowano

sprawdziłeś dokładnie czy nie jest ostry na krzywkach?

w BPW z DPF wałki są narażone na ścieranie jak cholera jasna :decayed:

Dobrze mówi :wink4:

ale sadze ze było by to tez zauważalne na zewnątrz samochodu.

Opublikowano

sprawdziłeś dokładnie czy nie jest ostry na krzywkach?

w BPW z DPF wałki są narażone na ścieranie jak cholera jasna :decayed:

Dobrze mówi :wink4:

ale sadze ze było by to tez zauważalne na zewnątrz samochodu.

w jaki sposób, jak nie pomacasz wałka na krzywkach to nie dojrzysz tego z zewnątrz, no chyba, że będzie tak zjechany, że już będzie chodził jak padaka

Opublikowano

sprawdziłeś dokładnie czy nie jest ostry na krzywkach?

w BPW z DPF wałki są narażone na ścieranie jak cholera jasna :decayed:

Dobrze mówi :wink4:

ale sadze ze było by to tez zauważalne na zewnątrz samochodu.

w jaki sposób, jak nie pomacasz wałka na krzywkach to nie dojrzysz tego z zewnątrz, no chyba, że będzie tak zjechany, że już będzie chodził jak padaka

rozchodzi mi sie o zauważenie buczenia a nie weryfikacje wałka.

[br]Dopisany: 17 Luty 2012, 14:54_________________________________________________oglądałem dzis samochód od spodu na podnośniku i niestety nie zauważyłem żadnych usterek typu luzy itd.

Zdziwił mnie fakt, że podczas ruszania (na podnośniku) i nagłego hamowania następuje jakiś "głuchy" stuk.

Ciekaw jestem czy jest to powiązane z tym buczeniem podczas spadku obrotów w czasie jazdy.....

Opublikowano

gdzie filmik? gdybasz gdybasz i nic z tego

Opublikowano

To buczenie to jest poprostu automatyczne wypalanie DPF. Jak sie wypali to wszystko wraca do normalnosci, rowniez lekkie szarpanie silnikiem na jalowym biegu.

U mnie taki proces powtarza sie mniej wiecej co 250-300 km.

Opublikowano

To buczenie to jest poprostu automatyczne wypalanie DPF. Jak sie wypali to wszystko wraca do normalnosci, rowniez lekkie szarpanie silnikiem na jalowym biegu.

U mnie taki proces powtarza sie mniej wiecej co 250-300 km.

to dlaczego buczenie zanika, gdy silnik ma jakieś obciążanie (np. podczas przyśpieszania)

Opublikowano

To buczenie to jest poprostu automatyczne wypalanie DPF. Jak sie wypali to wszystko wraca do normalnosci, rowniez lekkie szarpanie silnikiem na jalowym biegu.

U mnie taki proces powtarza sie mniej wiecej co 250-300 km.

to dlaczego buczenie zanika, gdy silnik ma jakieś obciążanie (np. podczas przyśpieszania)

To buczenie jest prawdopodobnie wynikiem dodatkowej dawki paliwa zwiekszajacej temperature w DPF. Dlaczego buczenie zanika podczas przyspieszania, tego niewiem. Moge sie domyslic, ze jezeli spaliny podczas przyspieszania przeplywaja przez uklad wydechody z wieksza predkoscia, efekt rezonansu lub tzw. buczenia zanika.

Wiem tylko, ze ja mam tak samo od poczatku uzytkowania mojego A4 (2 lata - 55tys. km) i jak narazie wszystko jest ok. Jedna rzecz ktora zauwazylem to ze po wymianie uszczelniaczy na PD zmniejszylo sie znacznie drganie silnikiem na biegu jalowym (oczywiscie tylko podczas automatycznego wypalania DPF).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...