Tommy Gun Opublikowano 17 Lutego 2012 Opublikowano 17 Lutego 2012 Witam, dzisiaj po około miesiącu od wymiany silnika zapiąłem Vaga - pacjent 2.5 TDI AFB. Zauważyłem że cały czas wywala błąd 550 (przy tych większych mrozach auto sporo kopciło po nocnym postoju, tak jakby też silnik chwilę nierówno pracował, nie mniej dzisiaj pokazał -4,5 stopnia odpalił elegancko bez kopcenia bardzo równo, na ciepłym także pali na dotyk). Zamieszczam przykładowe logi i powiedzcie czy kąt wtrysku wymaga regulacji oraz czy są jakieś inne niepokojące sygnały. Jeżeli brakuje którejś grupy jutro uzupełnię, na próbę dynamiczną nie ma szans w tych warunkach. W plikach są jednocześnie statyczne i bs: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/black_hand_72674.html 001 - http://vaglog.rtnet.pl/black_hand_72672.html 004 - http://vaglog.rtnet.pl/black_hand_72673.html 005 - http://vaglog.rtnet.pl/black_hand_72675.html Rzućcie okiem w wolnej chwili Pozdrawiam
AUDI_A4_2.5TDI_V6_180KM Opublikowano 17 Lutego 2012 Opublikowano 17 Lutego 2012 kąt do ponownego ustawoenia. pompa po regeneracji?
Tommy Gun Opublikowano 17 Lutego 2012 Autor Opublikowano 17 Lutego 2012 Pompa została zakupiona z całym silnikiem, to wszystko zalane paliwem, olejem i płynem stało ponad 2,5 roku w hali. Nie widać żeby ktoś ją regenerował, mechanik który przekładał silnik dolał trochę mixolu i mówił żeby co drugie tankowanie dolewać, aby tłok w pompie się rozruszał. W razie czego mam drugą pompę ze starego silnika po kompletnej regeneracji.
Arturoo Opublikowano 17 Lutego 2012 Opublikowano 17 Lutego 2012 kąt do ponownego ustawoenia. pompa po regeneracji? dlaczego ? przecież ma ładnie na 2.0 ustawiony
danielom Opublikowano 17 Lutego 2012 Opublikowano 17 Lutego 2012 mechanik który przekładał silnik dolał trochę mixolu Mixol i VP44. Ja miałem blad 550 jak mialem zapchany filtr paliwa ale to 1.9 TDI. pozatym mi nie szedl powyzej 2,5 tys szarpal, dlawil sie.
xcool1 Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 kąt do ponownego ustawoenia. pompa po regeneracji? dlaczego ? przecież ma ładnie na 2.0 ustawiony 2.0 to kąt zadany przez ECU a kąt faktyczny to okolice 3,4-3,6 czyli poprawnie ustawiony.
Tommy Gun Opublikowano 18 Lutego 2012 Autor Opublikowano 18 Lutego 2012 W takim razie z czym będzie wiązał się ten błąd ?? Zastanawia mnie jeszcze dlaczego w grupie 004 bs, w pewnych momentach, jak wartości cyklicznie się zmieniają, nagle jest 0.0.
Gość Damian A4 Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 Kopcenie przy rozruchu na dużym mrozie i kilku sekundowa nierówna praca to chyba normalne, przy -4st mój pali też elegancko. Ja wszystko wymieniłem i kopcenie nie ustało
Tommy Gun Opublikowano 18 Lutego 2012 Autor Opublikowano 18 Lutego 2012 Wrzucam jeszcze dla porównania logi jakie zrobiłem po odebraniu auta w grudniu z serwisu po regeneracji pompy ze starego silnika: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/black_hand_66390.html 004 - http://vaglog.rtnet.pl/black_hand_66382.html
Musashi Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 W takim razie z czym będzie wiązał się ten błąd ?? Zastanawia mnie jeszcze dlaczego w grupie 004 bs, w pewnych momentach, jak wartości cyklicznie się zmieniają, nagle jest 0.0. kat wtryski, w czasie pracy silnika ulega zmianie, w zaleznosci od warunkow pracy, rpm, obciazenia, polozenia pedalu gazu, temp silnika, powietrza, cisnienia doladowania, itp. grupa 004 BS, ma wykazac zakres mozlwosci zmiany kata wtrysku.[br]Dopisany: 18 Luty 2012, 11:04_________________________________________________na moj gust, kat jest za wczesny. grupa 000 - pozycja 2: powinno byc 51-73, jest ok 100 grupa 004 - pozycja 3: powinno byc 2 ATDC, ew. 0, jest 4 BTDC BS 004 - gdy pozycja 2: late i pozycja: 4 100%, pozycja 3 powinna byc 2 ATDC, jest 2 BTDC
przemek4net Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 kat plywa ale chwilowo o to bym nie siwial jeszcze tylko poszukalbym mechanika co sie zna(ten co ustawial na vagcomie za dobrze sie nie zna) albo samemu ustawil kat wtrysku kat w 004BS LATE ma byc w przedziale 0-4ATDC (wg konwencji zapisu starego vagcoma 0 do -4) a jest (o ile wierzyc opisowi naglowka) po stronie BTDC Kat zadany na wolnych obrotach to 2ATDC a osiagany to kat po stronie BTDC z doplywaniem do zera wiec kat zadany nie jest osiagany (dlatego wysterowanie elektrozawora 100%) oraz poniewaz jest za wczesny wylapuje blad Nalezy: przeczytac ze zrozumieniem http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=103408 albo nie wnikac tylko przekrecic pompe tak by kat na 004BS Late byl w przedziale 0-4ATDC a najlepiej 2ATDC (lub 2 z malym hakiem co zaskutkuje tym, ze kat zadany zostanie osiagniety i wysterowanie elektrozawota kata wtrysku bedzie ponizej 100/cold star valve w naglowku kolumny) Ponownie logi i jak bedzie kat plywac dalej albo wyskakiwac blad....to sie martwic (no jeszcze moze naciag paska jest za slaby? weryfikacja...) Pozdrawiam, Przemek EDIT patrzac na dawke i "czas" w 001 pompa nie wyglada na trupa z tym, ze plywajacy kat moze byc zwiazany z zacinaniem sie przestawiacza (tloczka) kata wtrysku wiec to co ja bym zrobil to (jak po ustawieniu poprawnym dalej bedzie plywal) - wyjezdzic paliwo do rezerwy - dolac mixolu "tak wiecej niz symbolicznie" - wlaczyc 004BS na dluzszy czas (postaw auto na zamknietej posesji i zostaw go na "treningu") - zatankowac zwyklej ropy i zobaczyc czy plywa
Musashi Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 no, przeciez napisalem dokladnie to samo pietro wyzej. link faktycznie ciekawy plywajacy kąt, najpierw, jak piszesz przyjrzalbym sie napieciu paska rozrzadu, a pozniej skorygowal ustawienie pompy. dla mnie, ewidentnie ktos pomylil after z before.
przemek4net Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 no, przeciez napisalem dokladnie to samo pietro wyzej. no prawie... napisales, ze w 004 kat faktyczny musi byc 2.... on bedzie 2 np jak na 004BS na late bedziesz mial 6ATDC (co jest tez ewidentnie zle)... gdyby ustawic poprawnie np 1ATDC to kat faktyczny nie osiagnalby 2ATDC tylko 1 ATDC oraz wysterowanie elektrozawora kata byloby 100% ale ustawienie mimo wszystko byloby 100% poprawne link faktycznie ciekawy dla mnie, ewidentnie ktos pomylil after z before. albo... ustawial na czuja bez komputerka albo ustawial wg metody jak ustawia sie chyba 2,5R5 (przy pomocy vagscope czy jakos tak - nie znam sie) Pozdrawiam, Przemek
AUDI_A4_2.5TDI_V6_180KM Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 kąt do ponownego ustawoenia. pompa po regeneracji? dlaczego ? przecież ma ładnie na 2.0 ustawiony heh kat mógł byc dobrze ustawiony ale np przy wymianie silnika układ paliwowy źle odpowietrzony. Miałes takie sytuacje że gasło Ci auto bez powodu?
danielom Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 na moj gust, kat jest za wczesny. grupa 000 - pozycja 2: powinno byc 51-73, jest ok 100 Arturoo wtedy jak patrzyliśmy u Ciebie to też dzikie wartości miałeś w 000 a tam jednak ma byc podobnie jak w 1.9
Musashi Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 no prawie... napisales, ze w 004 kat faktyczny musi byc 2.... on bedzie 2 np jak na 004BS na late bedziesz mial 6ATDC (co jest tez ewidentnie zle)... gdyby ustawic poprawnie np 1ATDC to kat faktyczny nie osiagnalby 2ATDC tylko 1 ATDC oraz wysterowanie elektrozawora kata byloby 100% ale ustawienie mimo wszystko byloby 100% poprawne BS 004 - gdy pozycja 2: late i pozycja: 4 100%, pozycja 3 powinna byc 2 ATDC, jest 2 BTDC przeciez ustawiasz sprawdzajac, BS004 w czasie late, aby uzyskac wartosc 2ATDC -/+2 a wartosc 004 na biegu jalowym reguluje ECU.
AUDI_A4_2.5TDI_V6_180KM Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 do Ciebie jest tylko to pod cycatem:) reszta do załozyciela tematu: Tommy Gun
przemek4net Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 do Ciebie jest tylko to pod cycatem:) reszta do załozyciela tematu: Tommy Gun bzdura z tym przestawieniem kata "bo zle jest odpowietrzona" (jezeli sie zapowietrza to moze plywac co najwyzej)- to uwaga do zalozyciela tematu by nie bladzic Jezeli sie zapowietrza to przy rozruchu porannym jest troche zabawy a w pierwszych sekundach po rozruchu w wezach paliwowych leca bable (2 osoby: jedna kreci a druga gapi sie na weze i sprawa zweryfikowana) Zwyczajnie ustaw kat wtrysku bez kombinacji - pozniej mysl jak sie "nie naprawi" (jezeli bedziesz to robil rekami mechanika to nie zapomnij zwrocic mu uwage na sprawdzenie napiecia paska) jezeli bedzie to ten sam mechanik co teraz ustawial (czyli ten co sie nie zna) uzyj jasnych slow/jak bylo juz wyzej pisane/ w sekcji 004BS gdy jest LATE ma byc kat okolo 2 z oznaczeniem strony ATDC (nie trzeba tego rozumiec dlaczego... trzeba to zrobic i juz - jezeli bedzie sie madrowal pokazujac Ci loga 000 albo "vag-scope"/to taki wykresik z 3ma kreskami/ to poszukaj prawdziwego mechanika) @Musashi - ja chyba Ciebie zwyczajnie nie zrozumialem (pisalismy o tym samym innymi slowami)
Musashi Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 logiki 95% mechanikow oraz wykonawcow robot budowlanych, nigdy nie zrozumiem. :kox: @Musashi - ja chyba Ciebie zwyczajnie nie zrozumialem (pisalismy o tym samym innymi slowami) uff, juz zaczalem watpic w sens tego, co sam napisalem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się