Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Rozregulowany nastawnik


michuthebest

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie zjeba*** sprawe:/ chcialem ustawic sobie dawke na 3.5 mg bo mialem 5.5mg i wylaczylem silownik poluzowalem cztery sruby od nastawnika puklem delikatnie zeby przestawil sie w strone szyby i zonk:< auto w ogole nie odpala i pokazuje dawke 22.5 mg :< i nic delikatnie spowrotem i tez nic caly czas taka dawka sie ustawia jestem kretyn:( prosze was o pomoc i po przekreceniu kluczyka brzeczy cos w pompie wtryskowej:( prosze o pomoc :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze było trza zaznaczyć nawet prowizorycznie śrubokrętem zarysować oryginalne ustawienie. A przesuwając nawet dziesiąte milimetra zmienia sie drastycznie dawka a za duża i za mala nie odpali - przynajmniej ja w swoim doświadczeniu tak miewam- musisz popuścić śruby nastawnika, ustawić nastawnik mniej więcej po środku i pukać np.gumowym młotkiem delikatnie by przesuwał sie w stronę głowiczki pompy i po delikatnym przesunięciu próbować odpalić - powinieneś dać radę (chyba ze się zapowietrzył- będzie musiał dłużej kręcić ). Gdy odpali to patrz czy nie leci ropka- i na odpalonym koryguj dawkę przesuwając nastawnik i dokręcić i git. :) Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam auto do poludnia udalo mi sie odpalic nie trafilem w te kolka w pierscieniuP:) ale jest igla jutro rozgrzeje auto do 90 stopni i postaram sie ustawic dawke teraz tylko pytanie:

1. Jaka dawka zeby auto najmniej palilo... wiem ze ma byc od 2 do 9 ale mi zalezy na spalaniu auta malym bo i tak nie szaleje... a nie na mocy.. ale nie chce ustawic dawki ktory zakatuje silnik.

2. Regulacja dawki na odpalonym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o pytanie pierwsze to niższa dawka wcale nie oznacza niższego spalania bo będziesz musiał dłużej kręcić żeby osiągnąć optymalne obroty do zmiany biegu... ja bym ustawił w granicach ~4mg i sprawdził ile spali :decayed:

Można wiedzieć ile spalał Ci do tej pory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sprawdzalem spalanie pod korek mialem ustawione 5mg - 4,8 mg w trasie przy 90 km/h pali 7 w miescie okolo 9.5 przy spokojniej jezdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sprawdzalem spalanie pod korek mialem ustawione 5mg - 4,8 mg w trasie przy 90 km/h pali 7 w miescie okolo 9.5 przy spokojniej jezdzie.

Przy tej prędkości i dawce na trasie powinieneś zejść poniżej 5 litrów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mam dawke 4.8 - 5.0 , spalanie miasto 6 , trasa 5L , co prawda mam AHU ale to chyba niema duzej roznicy miedzy tymi silnikami zeby az tyle wiecej ci palił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie- przy około 3.6mg mój w trasie przy około 100km/h to wychodziło przecietnie kolo 4.5l/100km - może zrób logi bo jak dla mnie to dużo za duże spalanie było by - może masz dziurę w dolocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do sprawy regulacji, czasami warto się zorientować i oddać auto w ręce pompiarza . W Rzeszowie dzwoniłem do dwóch zakładów Hoffman i Diesel Serwis. W pierwszym zaśpiewali mi 250zł za ustawienie kąta wtrysku a w drugim 100zł (poprawili mi jeszcze dawkę paliwa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać że przepływomierz trochę świruje, spróbuj go wyczyścić i wymień filtr powietrza - to tak na marginesie. Tutaj też może tkwić przyczyna zbyt dużego spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie tolerancja jest od 3 do 5 mg to fabryczna dawka i tak jak napisał ktoś na górze obniżanie dawki paliwa teoretycznie sprawia,iż ona praktycznie wzrasta także nie jest to wyznacznikiem,że jak ktoś ma 3mg to bedzie mu palił mniej niż ten co ma 5mg.Poza tym jest istotne pytanie,czy dawka paliwa była mierzona na całkowicie zimnym silniku,letnim,czy całkowicie rozgrzanym ?

michuthebest co do dziury w dolocie to chodziło o sprawdzenie szczelności całego układu dolotowego,może gdzieś masz dziure,nieszczelność-tak jak napisali na górze,przemyj przepływomierz,wymień filtr i daj znać czy pomogło

Co do logów to niech wypowiedzą się fachowcy :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli masz rozregulowana VP37, logi nic nie dadza. polozenie nastawnika to nie tylko przod tyl, ale rowniez lewo prawo. mogl sie przesunac.

nie wykonales logow przed zmiana polaoznie nastawnika, wiec nie wiesz jak zachowywaly sie wartosci w logach wczesniej.

jedz do fachowca(prawdziwego) i nie chwal sie ze cos ruszales ( skasuje dodatkowo za nauke :decayed: ze od razu nie przyjechales), tylko, ze taki kupiles :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

loggi byly robione zanim rozlegulowalem natawnik:) i tam byla dawka 5 bodajze dzisiaj ustawilem 3.6 - 3.8 mg tak sie buja autkiem sie przejchalem ma powera:) nie swiruje ani nic wiec jest ok. filtr powietrtza wymianiany dopiero dzisiaj.... przeplywomierz przeczyszcze i dam znac jak jest.... zauwazylem ze jak rozgrzalem auto w garazu... do 88.5 stopnia C i wyjechalem przetestowac to zauwazylem mala plame smierdzialo ropa idealnie pod katalizatorem.... =o ktorego oczywiscie nie mam:) o co kaman moglo z tamtad leciec ropa czy tylko moze gdzies rozlalem :) jak czyscilem pod spodem silnik caly bo mialem troche zabrudzony:) pozdrawiam i dziekuej za odpowiedzi.[br]Dopisany: 21 Luty 2012, 12:23_________________________________________________nastawnik ustawialem przy temp 88.5 tak wiec nie ma lipy:)[br]Dopisany: 21 Luty 2012, 12:25_________________________________________________aha czy nieszczelnosc w ukladzie dolotowym czyli od kolektora dolotowego do intercoolera i od intercollera do turbiny.... jezeli tam gdzies ucieka sprezone powietrze moze miec to wplyw na spalanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

loggi byly robione zanim rozlegulowalem natawnik:) i tam byla dawka 5 bodajze dzisiaj ustawilem 3.6 - 3.8 mg tak sie buja autkiem sie przejchalem ma powera:) nie swiruje ani nic wiec jest ok. filtr powietrtza wymianiany dopiero dzisiaj.... przeplywomierz przeczyszcze i dam znac jak jest.... zauwazylem ze jak rozgrzalem auto w garazu... do 88.5 stopnia C i wyjechalem przetestowac to zauwazylem mala plame smierdzialo ropa idealnie pod katalizatorem.... =o ktorego oczywiscie nie mam:) o co kaman moglo z tamtad leciec ropa czy tylko moze gdzies rozlalem :) jak czyscilem pod spodem silnik caly bo mialem troche zabrudzony:) pozdrawiam i dziekuej za odpowiedzi.[br]Dopisany: 21 Luty 2012, 12:23_________________________________________________nastawnik ustawialem przy temp 88.5 tak wiec nie ma lipy:)[br]Dopisany: 21 Luty 2012, 12:25_________________________________________________aha czy nieszczelnosc w ukladzie dolotowym czyli od kolektora dolotowego do intercoolera i od intercollera do turbiny.... jezeli tam gdzies ucieka sprezone powietrze moze miec to wplyw na spalanie?

Może mieć :decayed:

ze swojej strony dodam, że ja mam podobne spalanie i będę obserwował wątek może wyjdzie na co zwrócić uwagę :gwizdanie: ... nigdy nie zszedł mi niżej jak 5L nawet w trasie jak niektórzy piszą...

( w wakacje byłem w górach, 4 osoby w aucie + bagaże... trasy w obie strony wyszło ~750km z tym, że w drodze powrotnej były tylko 2 osoby w aucie i spalanie w granicy ~6,2... )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy nieszczelnosc w ukladzie dolotowym czyli od kolektora dolotowego do intercoolera i od intercollera do turbiny.... jezeli tam gdzies ucieka sprezone powietrze moze miec to wplyw na spalanie?

oczywiscie ze ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra a to bedzuie syczec czy reka jechac po wezach i szukac gdzie dmucha??? i przy jakich obrotach tego szukac niech ktos wsiadzie do auta i trzyma 2000 rpm i szukac czy na 800 obr tez starczy?pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie powinno dać się wyczuc reka. sa spraye do wykrywania takich nieszczelnosci. ale raczej nie na biegu jalowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego przyjrzyj się szczególnie złączką,może gdzieś obejma nie trzyma albo nie jest dobrze osadzona rura,każda nieszczelność nawet minimalna może mieć wpływ na spalanie jak i na moc auta. Sprobuj dokonać oględzin namacalnie.Kolego a napisz jeszcze jak po tej operacji nastawnika autko odpala na zimnym i na letnim/gorącym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...