Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL B5] Lekki pedal hamulca = slabe hamulce


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc,

Panowie sytuacja jest w stylu: Mechanik - " jest wporzadku! ", Ja: " to nie jest to samo co przed oddaniem auta do warsztatu".

Przed wymiana ukladu sterowania sprzegla hamulce mialem..prawie jak brzytwa. Naciskalem troche pedal hamulca i czulem wyrazny spadek predkosci.

Obecnie jest tak:

-Pedal hamulca jest taki moim zdaniem zdecydowanie za lekki w nacisku, stawia wiekszy opor dopiero od połowy!

-Serwo dziala ladnie: wylaczam silnik, pompuje pedalem,trzymam wcisniety(twardy pedal), wlaczam silnik i ladnie opada hamulec w dol.

-Przy wlaczonym silniku, gdy tak pompuje pedalem szybko naciskajac, pedal nie twardnieje, nie rosnie.

Wczesniej bylo tak, ze naciskalem pedal hamulca i czulem juz od pierwszych cm wcisku pedalu hamulca wyrazna sile hamowania. Pedal byl tez twardszy niz teraz.

Brakuje mi moich ostrzejszych hamulcow ;) Teraz jest tak, ze mam wrazenie jakby klocki sie juz skonczyly i ten wcisk na poczatku jest taki lekki bo musi dosunac klocki do tarczy..rzecz w tym ze grubosci klockow mam prawie jak nowe.

Co jest nie tak ?

Edit: byłem na stacji kontroli pojazdów. Siła hamowania jest dobra. Ale ten lekki pedał jest ponoć od zapowietrzonej pompy ABS. Co wy na to? Zgadzaloby sie to z lekkim pedalem hamulca?

Opublikowano

Ja tak miałem w golfie po wymianie wężyków miedzianych i gumowych oraz zacisków z tyłu.. ABS tez miałem, potem wyszło że nowy płyn hamulcowy zabił mi pompe i heble łapały dopiero pod sam koniec wciskania pedału. Na stacji diagnostycznej tez niby wszytsko ok. Pompa abs odpowietrzana, cały układ tez nie raz odpowietrzany..

Za to np. koles miał tak w Seicento po wymianie samych klocków z przodu.. hebel zaczoł wpadać w podłoge i na samym końcu dopiero hamowanie.

Okazało sie to samo. Padła pompa hamulcowa. Jak wciskał tłoczek, poszła gumka w pompie.

Zbadaj u siebie czy czsami pompa nie siadła

Opublikowano

to nie pompa tylko zapowietrzony blok ABS

cały układ trzeba odpowietrzyc

Opublikowano

dzieki za odpowiedzi.

Zgodnie z powyzszym opisem to samo przekazalem dzis mechanikowi na stacji diagnostycznej.

Na poczatku sprawdzil mi sile hamowania. Wyszlo "dobra".

Pozniej tak zauwazyl ABS i zobaczyl, ze poprzedni mechanik cos grzebal przy wezykach od bloku ABS.

Zapytal: " Czemu oni tak dziwnie to odpowietrzali?" ( bo widac bylo slady plynu na bloku wokol zakretek do przewodow miedzianych). Zadzwonil do kolegi,ktory rowniez sie specjalizuje w hamulcach i sie okazalo, ze stwierdzil to samo co Devastation (dzieki :) ).

Ale tam chcial 200pln za odpowietrzanie.. u kolegi u siebie w miescie za 100 pln ma mi zrobic odpowietrzanie przy uzyciu komputera ( by podniesc zaworki ABS i ladnie przeplukac babelki w bloku pompy ABS). Serio nie wpadlbym, ze to moze byc podejrzenie na pompe ABS :rolleyes:

@yamahayzfr13

Po czym mam poznac, ze mi pompa hamulcowwa padla ?

Jakie sa tego objawy ?

Opublikowano

odpowietrzanie przy uzyciu komputera ( by podniesc zaworki ABS i ladnie przeplukac babelki w bloku pompy ABS).

możesz podpowiedziec jak i gdzie to robią ? :chytry: :chytry: :chytry:

Opublikowano

odpowietrzanie przy uzyciu komputera ( by podniesc zaworki ABS i ladnie przeplukac babelki w bloku pompy ABS).

możesz podpowiedziec jak i gdzie to robią ? :chytry: :chytry: :chytry:

Chcesz powiedziec ze nie tak to sie robi?

Ja tylko przekazuje tu co mi powiedziano.

Opublikowano

ja nie powiedziałem że sie tak nie robi

ale sam chciałbym wiedziec jak to robia przy pomocy VAG-a w B5

Opublikowano

Ok. Jak zrobię to odpowietrzanie to napisze :)

Opublikowano

czekam z niecierpliwością :good: :good: :good: :good:

Opublikowano

no tak poczytalem tu na forum i wychodzi, ze w mojej B5 nie ma sterowania zaworami/odpowietrzania ABS'u...

Faak. czemu oni mnie robia w ch&ja ?

Opublikowano

no tak poczytalem tu na forum i wychodzi, ze w mojej B5 nie ma sterowania zaworami/odpowietrzania ABS'u...

Faak. czemu oni mnie robia w ch&ja ?

moze nie robią i jest jakiś tani chwyt na ten blok

Opublikowano

Widze, ze w stopce masz opis, ze zajmujesz sie po czesci ukladami hamulcowymi..

Czego mam sie spodziewac na odpowietrzaniu ukladu?

1. Metoda pompuj/trzymaj ?

2. Metoda cisnieniowego przeplukania ?

Czy marka plynu odgrywa tu wazna role? rozumiem,ze ma byc DOT4?

Czy pierwsza metoda jest "wadliwa".. moze zlapac powietrze ?

nieznam sie a poszedlem juz w tak duze koszta, ze chce miec juz to za soba..

Jeszcze jedno bardzo wazne pytanie. Czy przy odpowietrzaniu ukladu hamulcowego,pompy abs, trzeba tez odpowietrzyc wysprzeglik (od ukladu sterowania sprzeglem) ???

Opublikowano

Widze, ze w stopce masz opis, ze zajmujesz sie po czesci ukladami hamulcowymi..

Czego mam sie spodziewac na odpowietrzaniu ukladu?

1. Metoda pompuj/trzymaj ?

2. Metoda cisnieniowego przeplukania ?

Czy marka plynu odgrywa tu wazna role? rozumiem,ze ma byc DOT4?

Czy pierwsza metoda jest "wadliwa".. moze zlapac powietrze ?

nieznam sie a poszedlem juz w tak duze koszta, ze chce miec juz to za soba..

Jeszcze jedno bardzo wazne pytanie. Czy przy odpowietrzaniu ukladu hamulcowego,pompy abs, trzeba tez odpowietrzyc wysprzeglik (od ukladu sterowania sprzeglem) ???

podjedz do kogos kto odpowietrzy Ci ukłąd urządzeniem cisnieniowym Ate lub TRW

Opublikowano

Witam mam podobny problem na czym polega te urządzenia cisneniowe ATE lub TWR? nie uzyska sie tego efektu zwykłym odpowietrzaniem? o co pytac w warsztatach aby było jak trzeba? dodam ze chiał bym odrazu wymienic płyn

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...