Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wałek rozrządu i dziwne dudnienie w obudowie filtra powietrza A4 B6 1.9TDI PD


majster151

Rekomendowane odpowiedzi

jak masz zdjęta pokrywę zaworów, to sprawdz odrazu szklanki, naciskaj śrubokrętem na szklanke gdy krzywka jest w górze, powinny byc dosyc twarde.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz zdjęta pokrywę zaworów, to sprawdz odrazu szklanki, naciskaj śrubokrętem na szklanke gdy krzywka jest w górze, powinny byc dosyc twarde.

Mój wałek wygląda tak

fR7ZFWq.jpg

niepokoi mnie nierówne ścieranie jak na fotce poniżej, aczkolwiek nie czuć tych nierówności pod palcem

qTFBrBD.jpg

Na krzywce na 4 cylindrze już jednak pod palcem czuć nierówność i w sumie w tym miejscu wygląda to najgorzej

E9NxKVq.jpg

Vv709zS.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma tragedii , standardowo pierwsza i ostatnia krzywka lekko przytyrana. Jesli szklanki sa sztywne to nie masz czym sie przejmować. Dlaczego zdjełeś pokrywe ???? sa jakies objawy, buczy ci w filtrze ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co zauważyłem wiekszość przypadków z brokami dotyczy b7 niż b6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma tragedii , standardowo pierwsza i ostatnia krzywka lekko przytyrana. Jesli szklanki sa sztywne to nie masz czym sie przejmować. Dlaczego zdjełeś pokrywe ???? sa jakies objawy, buczy ci w filtrze ????

Dzisiaj próbowałem wciskać szklanki i wchodzą bardzo cieżko - tak ma być?

Pokrywa zdjęta z 3 powodów:

- zmieniałem wiązke zasilającą pompowtryski na nową

- chciałem dokonać oględzin wałka i popychaczy, a przy okazji sprawdzić czy sławetne broki nie wypadły - są na miejscu, sprawdziłem dzisiaj dokładnie i siedzą 4szt

- sprawdzenie nr fabr. pompowtrysków

U mnie zjawisko odbijania filtra chyba nie występuje. Piszę' chyba" bo nie potrafię stwierdzić tego jednoznacznie. Niby przykładając ucho do plastikowego kanały idącego do puchy filtra coś tam słychać, ale nie nazwałbym tego dudnieniem/odbijaniem. Przy zdjętym kanale przykładałem rękę na przy puszce filtra i nie ma przedmuchów powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości... Czemu wymieniałeś wiązkę pompowtrysków ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie napiszcie czy u was "odbijało" z filtra zawsze czy tylko w zimie? bo u mnie jest taki dzwięk, ale tylko w zimie(choć czasem się zdarzała cisza, przy obecnych temperaturach silnik pracuje cichutko. Czy może mieć na to wpływ turbo lub np intercooler?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez miałem wrażenie że na zimnym jest głośniej. Ale i tak caly czas to słyszałem.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasem było głosniej czasem ciszej ale zawsze słyszalne, w moim przypadku nie wiem jak by było w lato, dudnic zaczeło w zimie i w zimie zrobiłem remoncik. Teraz wiem ze jesli zacznie porządnie dudnic tak jak u mnie, nie ma co sie spieszyć z wymiana bo i tak nic więcej poza wałkiem i szklankami sie nie rozleci, chyba ze przetrze sie szklanka i wyleci spręzynka ale to graniczy z cudem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasem było głosniej czasem ciszej ale zawsze słyszalne, w moim przypadku nie wiem jak by było w lato, dudnic zaczeło w zimie i w zimie zrobiłem remoncik. Teraz wiem ze jesli zacznie porządnie dudnic tak jak u mnie, nie ma co sie spieszyć z wymiana bo i tak nic więcej poza wałkiem i szklankami sie nie rozleci, chyba ze przetrze sie szklanka i wyleci spręzynka ale to graniczy z cudem

lukaszooo .. ja tak właśnie miałem, szklankę przebiło na wylot, a jeździłem z dudnieniem tylko 1 tydzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tydzien takie rzeczy sie nie dzieją :wink: poprostu nie słyszałes tego lub zawór otwierał sie do samego konca poprawnie. Dudnienie powstaje gdy zawór wydechowy nie otwiera sie maksymalnie i cisnie w suwie ssania wraca sie do dolotu, wtedy słychać charakterystyczne dudnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ustawić pompki po wymianie szklanek i wałka u mnie po wymianie dziwnie silnik pracuje gorzej odpala z rana i praca silnika jest taka twarda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to aby odległości miedzy grzybkami pompowtrysków były idealnie takie same, zeby zrobić to porządnie trzeba miec mega sufmiarkę i dane serwisowe (odległość miedzy podstawa dekla a pierwszą pompką) których nikt nie chce zdradzić, przynajmniej amatorowi takiemu jak ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasem było głosniej czasem ciszej ale zawsze słyszalne, w moim przypadku nie wiem jak by było w lato, dudnic zaczeło w zimie i w zimie zrobiłem remoncik. Teraz wiem ze jesli zacznie porządnie dudnic tak jak u mnie, nie ma co sie spieszyć z wymiana bo i tak nic więcej poza wałkiem i szklankami sie nie rozleci, chyba ze przetrze sie szklanka i wyleci spręzynka ale to graniczy z cudem

No i właśnie teraz sobie klekocze idealnie, nic nie buczy i zastanawiam sie jaki wpływ może mieć na to temperatura zewnetrzna. buczało juz zeszłej zimy i zawsze w lato jest spokoj, zastanawiam się czy to nie jest coś innego, walek napewno nie jest idealny przy sprawdzonym przebiegu 200tys tylko po co robić koszty skoro może sie okazać, że to nie to. Może ma ktoś jeszcze pomysły co innego może powodowac to dudnienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozepnij rure dolotu miedzy turbina a dolotem (kolo zbiorniczka wyrównawczego) jesli dudi od strony silnika to napewno szklanki. Zima olej jest gesty słabiej smaruje do tego metal pod wpływem zimna sie kurczy, luzy sa wieksze i powstaje własnie taki dzwięk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie,myslalem ze niebede nigdy musial tu pisac ale po wczorajszym dniu ten dudniacy odglos dochodzacy od strony filtra powietrza tyczy sie rowniez mojego autka :facepalm::facepalm::facepalm::facepalm: bylem juz dzisiaj wstepnie u mechanika na ogledzinach i jutro odstawiam auto do naprawy!!do konca tygodnia bede wiedzial co oznacza w moim wypadku te dudnienie to sie podziele informacjami!!wiem tylko tyle ze tanie to niebedzie pare stowek Euro musze szykowac :shock3::shock3::facepalm::facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i chyba ja też tu musze napisać. Zdjąłem pokrywe zaworów i jedna krzywka wydaje się być wytarta. Reszta Idealna. Z filtra buczy. Nie jakoś tragicznie ale po zdjęciu osłony jest to odczuwalne. Najbardziej przy obrotach około 2000obr\min. Powyżej cichnie. Czy słychać dźwięk kompresora? Puf puf? :wink: Może gdy sie odejdzie dalej albo stanie za autem i dobrze wsłucha to chyba tak. Ale na pierwszy rzut słuchając silnika to nie jest to zbyt wyczuwalne. Nie wydaje mi się żeby to była tragedia z wytarciem. Ocencie proszę.

2013_08_31_09_39_04.jpg

2013_08_31_09_39_15.jpg

2013_08_31_09_39_23.jpg

2013_08_31_09_39_34.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche słabe te fotki ale jesli to wygląda tak jak na foto to krzywka która zaznaczyłeś jest ostro przytyrana, sprawdz jeszcze szklanki, spróbuj naciskać je jakims zaokrąglonym pręcikiem śrubokrętem, powinny być twarde, jesli szklanka na zaznaczonej krzywce jest miekka to masz sprawce zamieszania. Jestem po wymianie 0,5 roku i szczerze mówiąc jesli teraz był bym mądrzejszy o te 0,5 roku nie wymieniał bym tego, wydałem 1700zł tylko po to aby silnik nie fukał i równiej chodził nic pozatym sie nie zmieniło, gdy opowiadam o tym znajomym mechanikom to pukają sie w głowe :kwasny: To forum nakręca nas do szukania usterek, myslę ze moj wałek śmiało mógł bym puścić na allegro za dobrą sumkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli macie dudnienie w filtrze powietrza ale równomierne a nie tykanie to zapraszam - ja ROZWIĄZAŁEM u SIEBIE ( nie ja ale mechanik) owy problem i już w filtrze jest cisza!!!!!!

http://a4-klub.pl/1-9-194/problem-odpalaniem-trzesie-286580/index3.html#post3823024

BRAK DUDNIENIA W FILTRZE POWIETRZA - auto chodzi teraz jak żyleta....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam problem, audi nagle zaczęło klekotac zdjąłem pokrywę i na walku rozrządu jedna krzywka jest wytarta w znaczmy stopniu od innych. co teraz mam zrobic ? wymienic sam wałek i jezdzic dalej czy cośinnego jeszcze trzeba wymieniac ? czemu moglo się tak stać ?




POST z tematu kolegi lukaszooo :

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/186316-dziwne-odbijanie-w-filtrze-powietrza-19-tdi-avb-avf-awx-bke/page-18?p=3819074#entry3819074


Wyciągnąłem esencje z tych 14 stron dyskusji i jeszcze kilku innych tematów które nie mówią o niczym nowym. Mam nadzieje że ktos to doceni.


Zacznijmy od zrozumienia problemu.


"Hydro popychacze kasują luz pomiędzy zaworami, a krzywkami wałka rozrządu. Uszkodzone "szklanki" mogą nie trzymać ciśnienia (np. po nocy) i w momencie odpalenia potrzebują czasu by wzrosło w nich ciśnienie potrzebne do skasowania luzu. W momencie odpalenia słychać przez kilka sekund cykanie. Krzywki wtedy dostają po d*pie jak również same szklanki. Następną niesprawnością szklanek jest ich zawieszanie się. Jest to bardziej niebezpieczne, ponieważ jeśli się zablokuje w pozycji w której nie jest w stanie skasować luzu (zablokuje się gdy silnik jest bardzo rozgrzany) to ciągle krzywka będzie uderzała o szklankę aż do rozgrzania się silnika, natomiast jeśli zablokuje się gdy silnik jest jeszcze zimny to po rozgrzaniu zawór nie będzie się do końca domykał i możemy wypalić gniazdo zaworowe, w ten właśnie sposób powstaje objaw "dudnienia". W większości przypadków w głównej mierze wycierają się krzywki zaworów wydechowych ale nie jest to regułą. Do szklanek ciągle doprowadzany jest olej dzięki któremu mamy możliwość skasowania luzu, ale też ciągle je smaruje i zarazem utrzymuje właściwą temperaturę. Należy pamiętać, że sama głowica jest chłodzona cieszą z układu chłodzenia i olejem, który smaruje współpracujące elementy. Zawory wydechowe bardziej się nagrzewają, ponieważ gorące spaliny które są przez nie wypuszczane mocno je nagrzewają. Szklanki zaworów wydechowych wykonują większą pracę z racji skasowania większej różnicy tego zaworu gdy jest zimny i rozgrzany, ale nie uważam aby to miało jakiś większy wpływ na ich żywotność. Gdyby tak było to zawsze tylko one by ulegały uszkodzeniu lub wcześniejszemu zużyciu a tak nie jest."
Pretor.

Diagnoza:

-Jesli silnik pracuje jak traktor, nie równo pracuje, telepie sie jak galareta, możemy podejrzewać zużyte szklanki i wałek. Niestety przyczyn telepania sie silnika moze byc miliony, począwszy od poduszek silnika, dwumasa, pompek, a kończąc na uszczelniaczach PD, dlatego skupie sie tylko na szklankach i wałku.
- podstawowym objawem jest nierówno mierna praca silnika, czyli telepanie na boki.
- drugim objawem jest metaliczne cykanie/klepanie, moze występować nawet na postoju ale w szczególności przy kręceniu silnika powyżej 3 tys. RPM
- następnym objawem objawem (ale nie koniecznym) jest wyraźne dudnienie dochodzące z filtra powietrza. Gdy przyłożymy rękę do filtra powietrza czuć że powietrze dmucha zamiast ciągnąć. Jesli dudnienie ustepuje po przymknięciu klapki gaszącej na 70% mamy problem z wałkiem i szklankami.
- koledzy znaleźli dwie opcje, dudnienie może dochodzić ze źle zamontowanej puszki filtra (paru kolegów zostało w ten sposób naciągniętych na wymianę wałka a problem tkwij w puszcze filtra powietrza)
- łatwo da się zweryfikować jaki mamy problem przez rozpięcie plastikowej rury dolotu po prawej stronie silnika (łączenie na zapinkę) rozpinamy w tym miejscu dolot, odpalamy silnik, jeśli dudnienie dochodzi ze strony silnika wiemy ze problem leży w nim. Filmik na dole przedstawia opisane wyżej dudnienie.

TDI Camshaft failure 2006 Jetta BRM PD - YouTube

-gdy mamy jakie kolwiek podstawy przypuszczać zużycie szklanki i wałek zabieramy się do demontażu pokrywy zaworów. Odrazu powiem że uszczelka jesli nie zostanie zniszczona mechanicznie nie trzeba wymieniać przy każdym demontażu, trzeba pamiętać przy powrotnym montażu aby posmarować uszczelkę olejem a śrub nie dokręcać do oporu bo uszczelką popęka.
- Po zdjęciu pokrywy zwracamy uwagę na stan krzywek wałka rozrządu, powinien być stalowo błyszczący, i gładki. W skrajnych przypadkach krzywki będą rude i bardzo podrapane

Krzywki w eleganckim stanie po przebiegu ok 200 tysięcy
P2150601.jpgP2150597.jpgP2150603.jpg


krzywki zużyte
2013_08_31_09_39_34.jpg25032013712.jpg


- następna sprawa to szklanki, sprawdzamy je w ten sposób że gdy krzywka jest w górze, naciskamy gładkim śrubokrętem na szklankę. Powinna być twarda i ciężko sie uginać, jeśli ugina sie pod mała siłą lub stoi dęba jest do wymiany. W skrajnych przypadkach w szklankach robią się dziury co może spowodować całkowitą armagedoncje :wink:

DSC00768.jpg

25032013709.jpg Tak powinny wyglądać szklanki po 220 tysiącach

- kolejną bardzo ważną sprawą są broki wałka popychaczy (kolejna usterka przez którą mechanicy mogą naciągnąć nas na nie potrzebną wymianę wałka) Brok jest to zaslepka kanału olejowego który lubi wypadać, gdy wypadnie olej zamiast na rolki idzie bokiem przez co tracimy smarowanie. Paru kolegów twierdzi że wypadnięty brok również powoduje buczenie z filtra, osobiscie nie spotkałem sie z taką usterką więc nie potwierdzę tej wiedzy. Trzeba pamiętać ze wałki popychaczy są dwa a broków jest 4.


d02c2dd3ff68e087gen.jpg285670906_wa_eczek1.jpg


- brok sprawdzamy cienkim wygiętym drucikiem, wsadzamy drucik w miejsce broka, powinien wejsc ok 0,5cm jesli wchodzi dużo więcej drążymy temat próbując podpatrzeć lusterkiem. Sugerując sie wiedzą kolegów wypdnięty brok wklejamy na klej do śrub i podobno buczenie ma ustąpić.

Przyczyny wycierających sie wałków i zużytych szklanek

Co do przyczyny zużycia się szklanek i wałka rozrządu podepre sie opinią kolegi Pretora z którą zgadzam sie w 100%. "Główną przyczyną jest przeciąganie terminu wymiany oleju, stosowanie nie właściwego oleju, czasami jest tak, że oringi na PD puszczają i następuje rozcieńczenie oleju silnikowego ropą w wyniku czego olej traci swoje właściwości smarne i elementy ulegają zatarciu. Oringi PD zużywają się dlatego, że same PD ciągle pracują (ruszają się) przez ich felerne mocowanie (jest dociśnięty tylko z jednej strony w wyniku czego ciągle się kiwa na boki i zawsze gniazda PD jaki one same są wybite po przeciwnej stronie śruby mocującej PD). Następną sprawą jest to, że same krzywki zaworowe są bardzo wąskie w wyniku czego poddane są bardzo dużym obciążeniom jak i powierzchnie szklanek, dlatego szczególnie ważną sprawą jest stosowanie dobrego oleju i jego częsta wymiana. Ja nigdy dłużej nie jeżdżę na oleju niż 10k km (wymieniam ponad dwa razy w roku z racji przebiegów). Nie bez znaczenia jest także przebieg, nic nie jest wieczne i wszystko się zużywa, choć moim zdaniem, jeśli ktoś kupił by takie auto z tym silnikiem jako nowe i bardzo dbał o silnik (dobry olej, częsta wymiana) to nie było by problemu z wałkiem."

Części:

- hydro napinacze nr do AVF/AVX INA 420 0209 10. sztuk 8
Potrzebna wiedza:
Do VP szklanka ma numer 420 0109 10 i kosztuje ok 48zł (jest koloru metalicznego i dedykowana jest do starych 1.9 na pompie)
Do naszych PD numer 420 0209 10 kosztuje ok 66zł (jest koloru czarnego sprzedawcy wciskają że sa utwardzane .......)
Specyfikacja i nota serwisowa INA dot. szklanek http://www.schaeffle....0038_pl_pl.pdf

DSC_8569__61546.1351673120.800.600.jpg

- Wałek ori nr. 038109101R cene sprawdzałem osobiście w ASO dla zwykłego klienta 2392zł, przy max zniżkach 2150zł, dla pracownika 1800zł.
RUVILLE nr. EVR215404 cena ze strony inter cars 908zł. Wałek mozną wyrwać za 550zł
Według mojej osoby wymiana wałka na ori mija sie z celem ze wzgl. na jego cene. Alternatywą jest używany wałek z pewnego silnika o małym przebiegu lub właśnie wałek ruvilla na którym jeździ masa ludzi w tym i ja.

- Panewki. ori nr. 038103673B sztuk 10, ceny z ASO niestety nie znam
zamiennik 038103673C cena na forum ok 32zł
25032013702.jpgPanewki po 220 tysiącach przebiegu.

- Śruby nakrętki itp występują tylko w ASO. Co do ich wymiany wszystko zależy od własciciela, ja twierdze ze sruby mocujące PD, regulacyjne i kontrę, trzeba zawsze wymieniać, co do śrub mocujacych wałki, jesli wiem ze nie były nigdy odkręcane, nie wymieniam, w innym wypadku wszystko do wymiany.

-Śruby mocujące PD 10zł sztuk 4. muszą być zawsze nowe ponieważ dokręca sie je z duża siłą 12Nm+180st+90st
-Śruba regulacyjna PD 17zł sztuk 4. śruba regulacyjna ściśle współpracuje ze sworzniem kulistym i dlatego zawsze trzeba wymieniać je w komplecie.
25032013705.jpg
-Kontra śruby regulacyjnej PD 1,5zł sztuk 4.
25032013702.jpgPo lewej śruby mocujące PD i śruby regulacyjne, po prawej pozostałości uszczelnień i sworznie kuliste


- Śruby mocowania popychaczy pompo wtrysków 038 103 714A cena 11zł sztuk 8
fe20fe2ed7e808bbm.jpg
- śruba wałka pośredniego 038 103 714 ceny nie znam sztuk 10


- Zestaw naprawczy PD BOSCH 1417010997 sztuk 4, cena na forum ok 30zł
Występują dwa typy sworznia kulistego stary i nowy. Ciężko jest rozpoznać jeden od drugiego dlatego należy wymieniać sworzeń ze śrubą w komplecie

14032013693.jpgzestaw naprawczy PD + Szklanki INA

Zestaw zawiera cztery oringi (trzy uszczelniające PD i jeden mały do otworu sworznia kulistego), podkładkę pod PD, zabezpieczenie podkładki i sworzeń kulisty.

-Uszczelniacz wałka ori numer 038103085C cena: ok 30zł
Wszyscy wsadzają zamiennik firmy ELRING

Zaznaczam że ceny w każdym ASO mogą różnic, osobiście ori części zamawiam w ASO Skody do którego mam rzut beretem.
Jesli podałem zły numer części prosze o informacje.


Wymiana:

Wymiana jest dość prostą operacją ale nie będziemy zagłębiać sie w szczegóły ponieważ 90% forumowiczów i tak nie bedzie tego robiła samodzielnie. Podstawową sprawą jest fakt ze do wymiany nie trzeba zdejmować przodu ani zbytnio ingerować w rozrząd. Wszystko da sie ogarnąć bez zdejmowania przodu. Ceny za usługę wymianę wałka, szklanek, uszczelniaczy i całej reszty wahają sie w przedziale 300-1000zł według mnie odpowiednia ceną jest 350-400zł cena powyżej 600zł to zwykłe naciąganie bo roboty jest na 4 godzinki.
Według mojej opini wraz z wymianą wałka powinno wymienić sie olej i filtry. Po wymianie trzeba sprawdzić czy objawy ustąpiły i czy silnik równo pracuje a szklanki spełniają swoją rolę na wyższych obrotach. Trzeba pamiętać że na graty wydalismy ok 1500zł a gwarancja na czesci jest ważna tylko wtedy gdy wymienia je autoryzowany warsztat, dlatego pamiętajmy o paragonie i pisemnej gwarancji. Graty oprócz śrub itp bierzmy u jednego typa tak aby łatwiej było z gwarancją.


Na końcu chciał bym zaznaczyć że powyższą wypowiedz opierałem na własnym doświadczeniu, postach/cytatach i wypowiedziach kolegów z forum a w szczególności na przemyśleniach kolegi pretora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...