Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wałek rozrządu i dziwne dudnienie w obudowie filtra powietrza A4 B6 1.9TDI PD


majster151

Rekomendowane odpowiedzi

Zobacz co i jak pod czapką, jesli wszystko ok to jeździj i nic sie nie przejmuj, prawdo podobnie gdybyś nie przeczytał na forum o tej przypadłości nawet nie zauważył byś problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już to mam faze :-)

Wszystko się zgadza czysty równo chodzi ok no ale słyszę ten dziwny dźwięk. Nie namawiam na wymiany ale może warto zwalić pokrywę i się przyjrzeć.

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś przerabiałem taka "faze" w motorze, w każdym silniku słyszałem wybite łożysko igiełkowe na tłoku...... aż w koncu wymieniłem w jednym egzemplarzu owe łożysko a silnik chodził identycznie, za naprawe musiałem zapłacić sam a kolega więcej sie nie odezwał, wtedy "faza" mineła ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ten dźwięk może byc zależny od kąta synchronizacji? Wczoraj przestawilem na zero i nie wiem czy wcześniej tak bylo :)

Edytowane przez mateusz233
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz co i jak pod czapką, jesli wszystko ok to jeździj i nic sie nie przejmuj, prawdo podobnie gdybyś nie przeczytał na forum o tej przypadłości nawet nie zauważył byś problemu.

Hahaha i tu jest odpowiedź na to "pufanie w filtrze powietrza"

W trzech tdikach 131 konnych seryjnie ten problem występuje, nawet ciężko się dosłuchać, czy bardziej, czy mniej to słychać. Dzisiaj klient się pytał, czy robiłem coś z wałkiem etc. Odpowiadam,że już nie drąże tematu puffanie. Na to on odpowiada, że z ciekawości popytał znajomych głównie z passkami B5FL i wszędzie jest to puffanie.

Czyli wniosek prosty, tak widocznie musi być. Dlaczego? To nie wiadomo, widoczne konstrukcja tego wymaga.

I tak, jak Łukasz zaznaczył. Gdyby nie forum, to większość z nas nie widziała by problemu. Póki auto jeździ i zachowuje się normalnie, nie ma co szukać dziury w całym. Różni ludzie, różne auta i różne przypadki. Niestety na forum wszystko jest uogólnione, gdyż problem nie jest namacalny i są różne diagnozy, często nietrafne. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Grześ jak mi cicho pufalo to też to olalem, ale jak jest teraz to aż wstyd jezdzic

i ile zrobiłeś km od cichego dudnienia ? czy od razu wymieniłeś wałek i wali ostro ? ja kupiłem auto w maju zrobiłem 5 tyś km i dudnienie było przy zakupie takie samo jak i teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przejechałem ok 35 tys na którejś stronie jest nagrany filmik jak u mnie dudni

Jaki olej zalewałeś przez ten czas ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orlen teraz w październiku kupiłem Valvoline i mi się wydaje że jest gesciejszy od Orlen a cena taka sama

Edytowane przez adamusik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja pierd... :facepalm: Nie dziwie się ze padł Ci wałek. Olej lej Motula albo liqui moly 5w30 lub 5w40. olej ma być rzadki podczas mrozów ma jak najszybciej dotrzeć kanałami do wałka, turbo itd. :hi:

I wymiana oleju max przy 15 tyś a jak jeździsz mało to co 10tyś i motor będzie jeździł ;)

Edytowane przez Jarek882
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś już montował taki wałek ale nie znam efektów, ja mam ruville i sobie chwale, wiele osób twierdzi że sa porównywalne do ori lub to ori bez pudełka, tak samo jak wahacze lemfordera które mają zeszlifowany znaczek audi.

Ruville to tylko pakowacz czesci roznych producentów. Kupujac od nich walek kupujesz albo Federala albo Febi lub zamienniki innych firm, z ktorymi Ruville ma podpisane umowy. Najbardziej zbliżony do ori walka jest Kolbenschmidt w wersji drozszej, ale na pewno nie jest taki sam jak na 1 montaz.

Tak tak, najlepszy zamiennik z KolbenSchmidt lud Federala istnieje tylko w katalogach, a to co sprzedają to żeliwne odlewy utwardzane lub tylko odlew(plastelina), a te który są dla nas najlepszą opcją to kute stalowe - takie jak fabryka.

Edytowane przez C4_KAWON
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spełniał normy więc latem jak wałek zmieniłem zmieniłem też olej najszybciej wałek dostawał po dopiero jak jeździł w Niemczech na olejnych typu long life i wymiany co 30 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spełniał normy więc latem jak wałek zmieniłem zmieniłem też olej najszybciej wałek dostawał po dopiero jak jeździł w Niemczech na olejnych typu long life i wymiany co 30 tys

Norma normą ale jakość oleju o nazwie Orlen źle mi się kojarzy.. Każdy jeździ na tym co chce. Ja jak przyprowadziłem samochód latał na longlife castrol chyba zmieniłem na motula 5w40 wcześniej miałem motula w b5 ajm i się nie zawiodłem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey

dzisiaj zdjąłem pokrywę i niestety chyba nie jest za dobrze :facepalm: tak jak mechanik przypuszczał problem dudnienia tkwi chyba w hydraulice i wałku a tu na potwierdzenie tej tezy pierwsza krzywka od strony paska rozrządu wygląda nie ciekawie porysowana mocno to samo popychacz pod nią choć słabo widać jest popękany ehhh będą koszta coś czuję:

http://s1.fotowrzut.pl/Z57P94DHXT/1.jpg

http://s1.fotowrzut.pl/0IRP6EZKMV/1.jpg

pozostałe też są potarte ale w znacznie mniejszym stopniu.

Edytowane przez Lukasz_200616
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie problem dudnienia jest w zaworach , zawór się nie domyka i dudni(buczy) :hi:

Edytowane przez Jarek882
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale to powinno wyjść przy badaniu ciśnienia i próbie olejowej - tak mi się wydaje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba tak, przy badaniu ciśnienia powinno wyjść że zawór ssący nie domyka. Jeden prosty test. Zdjąć rurę od egr i przytkać kartkę lub ręke jeśli nie wciąga ręki lub kartki to zawór nie domyka. U nas Grześ może zawór delikatnie się nie domykać to są setne sekundy u innych dudni bardziej bo zawór nie domyka się dłużej.. Pasowałoby teraz z 5 klocków wyłożyć i się przekonać :D Ktoś chętny :naughty: ?

Edytowane przez Jarek882
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:grin: ja podziękuje.Mi wciąga prawie dłoń, nie mówiąc o kartce. Co do wałka - jak już kilkakrotnie pisałem. Ja wymieniłem i niczego to nie przyniosło. Oczywiście mogę położyć 1.5k na stół i jeszcze raz wymienić, ale po co. Coś innego się spieprzy. Lepiej na CLH i DRL wyłożyć :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey

dzisiaj zdjąłem pokrywę i niestety chyba nie jest za dobrze :facepalm: tak jak mechanik przypuszczał problem dudnienia tkwi chyba w hydraulice i wałku a tu na potwierdzenie tej tezy pierwsza krzywka od strony paska rozrządu wygląda nie ciekawie porysowana mocno to samo popychacz pod nią choć słabo widać jest popękany ehhh będą koszta coś czuję:

http://s1.fotowrzut.pl/Z57P94DHXT/1.jpg

http://s1.fotowrzut.pl/0IRP6EZKMV/1.jpg

pozostałe też są potarte ale w znacznie mniejszym stopniu.

Widać przytarcie po obwodzie krzywki wydechowej pierwszego cylindra.

Nie widać jak wygląda wierzchołek krzywki.

Czyli wiemy że wałek jest zużyty, ale nie wiemy w jakim stopniu. :naughty:

Trzeba wałek i szklanki dokładniej zweryfikować :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...