Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wałek rozrządu i dziwne dudnienie w obudowie filtra powietrza A4 B6 1.9TDI PD


majster151

Rekomendowane odpowiedzi

Kawon juz ci pisałem że twój silniczek pracuje bardzo ładnie :wink: ALe ten z poprzedniego filmu niby po wymianie wałka itp według mnie jest ostro kombinowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz dawno zostało to opisane, post dotyczy bardziej opisu ogólnego niż głębokie przemyślenia czy wałek ma fazke, frezke czy grawerkę.......

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/186316-b6-avf-dziwne-odbijanie-w-filtrze-powietrza/?p=3819074

Jesli ktos ma ochotę można edytować lub dopracować moj i kolegi pretora post, oczywiście chciał bym go przeczytać zanim zostanie wklejony żebym nie wyszedł na debila :kox:

Edytowane przez lukaszooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kawon jak bym swój słyszał :wink: tyle że po zdjęciu korka olejowego u mnie jest ciszej może dlatego że wszystko wymienione :P

Edytowane przez Lukasz_200616
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś się tak zawziął!?

Dzięki tej fazce frezce czy jak chcesz to nazwać nawet niewidomy może stwierdzić czy krzywka jest zużyta. Wystarczy dotknąć palcem bo zużyty wierzchołek krzywki jest z ostry z boku.

I właśnie to powinno być najważniejszym wyznacznikiem zużycia dla każdego kto pierwszy raz zagląda w klawiaturę swojego pedeka.

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsze zdjęcie powinno być w pierwszym poście z tytułem "tak wygląda fazka krzywki" :banan:

na dwóch pozostałych widać zużycie - tyle w temacie...

Czy przyczyną większego zużycia jednej krzywki tej z trzeciego cylindra mógł spowodować wysunięty brok?

Brok miałem wysunięty dokładnie na trzecim cylindrze, zaznaczyłem też krzywkę o której mowa powyżej:

http://www.directupload.net/file/d/3822/6z6tlqya_jpg.htm

Tutaj zbliżenie wysuniętego broka:

http://www.directupload.net/file/d/3822/sszbuka8_jpg.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie broki były wszystkie a i tak krzywka wydechowa na 3cim garze była wytarta najmocniej...

Teraz pytanie czy to wada walka czy systemu smarowania?

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kawon jak bym swój słyszał :wink: tyle że po zdjęciu korka olejowego u mnie jest ciszej może dlatego że wszystko wymienione :P

Wszystko to znaczy?? Bo u mnie też wszystko wymienione, głowica po kapitalnym.

Na żywo jest znacznie ciszej. Kiedyś widziałem apke na androida która wycisza szumy otoczenia i dźwięk na nagraniu wychodzi czysty...

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Edytowane przez C4_KAWON
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brok wysunięty ale nadal zamyka otwór więc nie sądzę że to może być przyczyną bo u mnie też broki siedziały A najgorzej na 3 było.

Może faktycznie 3 krzywka najdalej ma od pompy oleju "idąc" kanałami olejowymi.

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś się tak zawziął!?

Dzięki tej fazce frezce czy jak chcesz to nazwać nawet niewidomy może stwierdzić czy krzywka jest zużyta. Wystarczy dotknąć palcem bo zużyty wierzchołek krzywki jest z ostry z boku.

I właśnie to powinno być najważniejszym wyznacznikiem zużycia dla każdego kto pierwszy raz zagląda w klawiaturę swojego pedeka.

wysłane z Commodore 64

No właśnie, po to jest ten frez, czy też załamanie na krawędzi. Ale na przykład w moim wałku tego nie ma. Krawedź krzywki jet ostra na całej długości. Pewnie taki produkt....A wygląda to tak:

http://grzes283.wrzuta.pl/obraz/powieksz/1ZkuuNNbvXz

http://grzes283.wrzuta.pl/obraz/powieksz/4VYmmlhLNnP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swój nagrałem i wychodzi gorzej niż w rzeczywistości.. Takie sprawdzanie na video - słuch jest raczej mało miarodajne. No chyba, że silnik jest już w agonii, to wówczas może i tak.

Cudotwórców na forum nie ma, a przez takie gdybanie tylko się ferment rodzi i mechanicy mają pełne ręce roboty. A nasze fury jak kwiczały, tak kwiczą dalej..... :wink:

Wstawcie sobie, kto nie ma quattro, lub inne szmery bajery, a od razu zapomnicie o kulturze pracy Waszego autka :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat na zdjęciach tego nie widać ale skoro tak mówisz to tak jest a sam wałek mógł być już zmieniony przez poprzedniego właściciela.

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałek zmieniałem sam, oczywiście w warsztacie, nie osobiście. Miałem objawy opisywane właśnie na forum. Pojechałem, zrzucili dekiel i diagnoza padła na hydraulikę. Wymiana Niczego szczególnego nie wniosła. Wałek mam.....w sumie to już sam nie wiem, raz był FMogule, teraz jest Ruvulle. Szklanki mam zwykłe, nie wzmacniane. Auto dalej dudni.

Także uczulam wszystkich, żeby sprawdzili kilka razy czy rzeczywiście trzeba wymienić. Ja ślepo zaufałem i teraz sam nie wiem co jest. A nie mam kasy, żeby wyłożyć 1.5 tyś na ponowna wymianę, która nic może nie wnieść....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie mam. Tak ślepo zaufałem mechanikom, że nawet go nie zabrałem. :facepalm: Sam mam z siebie polewkę, bo innych uczulam, a sam się na minę wsadziłem. Nawet nie pomyślałem, żeby go dokładnie obejrzeć, aczkolwiek to by dużo nie wniosło. Teraz już się orientuje, ale ponad pół roku temu byłem zielony i nie ogarnął bym sam stanu wałka :facepalm:


Tak, na zdjęciu jest wałek, który mam obecnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie. Objaw był taki. delikatne drgawki na ciepłym i mocne cykanie. Po wymianie mniej drży i nie cyka, ale za to dudni.......Byłem z tym w dwóch innych niezależnych warsztatach równie dobrze renomowanych. Ciśnienie sprawdzone i próba olejowa - wszystko w normie. Zwrócono moja uwagę na szklanki, że nie czarne i wg nich zbyt miękkie. Co do wałka, to dziwny, ale nie wytarty, pewnie chińszczyzna. To są opinie dwóch nie zależnych warsztatów. Obje podobne. Zaproponowali wymianę, bo to wg. nich jest przyczyną takiej a nie innej pracy silnika.

Pojechałem z reklamacją do zakładu w którym robiłem hydraulikę. Cały dzień maglowali mi samochód i stwierdzili, że nie ma się do czego przyczepić. Faktem jest, że autko pali od strzałą, nie kopci, w miarę jest zrywne. Tylko to dudnienie i ogólnie gorsza kultura pracy niż przed wymianą. Zostawiłem temat, bo szkoda zdrowia. Jak coś się sypnie, to wtedy będę myślał. A pompki? wg Vaga jest ok, ale ja mam wrzucone z motoru 2.5 tdi, może one sa przyczyną głośniejszej pracy?

Pisałeś gdzieś, że synchro najlepiej na -1. U mnie skacze z 0, na 0.6/1.1. Dlaczego uważasz że -1 jest najlepiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisze po raz enty te czarne/srebrne szklanki to nie wzmacniane lub nie tylko dwa inne produkty dedykowane do innych silników .... prawdo podobnie to jest przyczyna dudnienia.

Nie wiem co ktos ci wcisnął ale popularne 2.5 TDI v6 występujące przeważnie w A6 i A4 były na pompie w żadnej produkowanej 2.5 V6 nie montowali pompek. 2.5 TDI na pompowtryskach wsadzali chyba tylko do VW transporter lub podobnego busika czy takie pompki mozna wsadzac do naszych B6 trzeba by spytać forumowych tunerów ale według mnie żeby to grało tak jak potrzeba pasowało by zrobić korekcje mapy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kawon jak bym swój słyszał :wink: tyle że po zdjęciu korka olejowego u mnie jest ciszej może dlatego że wszystko wymienione :P

Wszystko to znaczy?? Bo u mnie też wszystko wymienione, głowica po kapitalnym.

Na żywo jest znacznie ciszej. Kiedyś widziałem apke na androida która wycisza szumy otoczenia i dźwięk na nagraniu wychodzi czysty...

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

mając na myśli całą górę silnika czyli ( wałek, popychacze, uszczelniacze, panewki itd ) grzes283 słusznie zauważył że pewnie to wina nagrania które przekłamuje rzeczywistą pracę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisze po raz enty te czarne/srebrne szklanki to nie wzmacniane lub nie tylko dwa inne produkty dedykowane do innych silników .... prawdo podobnie to jest przyczyna dudnienia.

czarne w stosunku do pierwotnie montowanych srebrnych sa podwójnie hartowane - zapytaj u źródła czyt. u producenta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...