Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wałek rozrządu i dziwne dudnienie w obudowie filtra powietrza A4 B6 1.9TDI PD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Znajomy wrzucił nówke Kolbenschmidta za 1300zł i silnik chodził gorzej niż na wytartym wałku. Okazało się, że był krzywy od nowości. Na szczęście uznano mu reklamacje, zakupił Ruvillea i trafił na poprawny bo silnik zaczął chodzić jak należy i bez dudnienia


Ja za to nie ryzykowałem i wrzuciłem ori wałek po przelocie 32tys km z silnika ASZ (ten sam wałek co AWX/AVF)

Opublikowano

Aso Audi twierdzi że problemy z walkami były od miękkich szklanek, i jako zestaw naprawczy wyszły czarne utwardzane.

Szczerze to aso Skody twierdzi że aso Audi twierdzi. [emoji12]

Opublikowano

najważniejsze, ze problem z dudnieniem rozwiazany, a to czy angielski walek jest ok, okaze sie z czasem. druga sprawa to lac dobry olej motul, liqui moly najlepiej co 10-12 tysiecy oczywiscie z specyfikacja 505.01

Opublikowano

Ja mam miękkie szklanki - niby są bezpieczniejsze dla silnika. Te utwardzane po pewnym przelocie mogą popękać i wpaść do środka. Te zwykłe, nie utwardzane tylko się wyrobią. Gdzie leży prawda??? Nie wiadomo.

Patrząc na to z innej strony, to dwóch innych, niezależnych mechaników stwierdziło, że te szklanki co mam są nieodpowiednie i być może dlatego dudni - są zbyt miękkie. Wszystkie przypadki wymiany szklanek kończą się zamontowaniem czarnych INA, gdzie nie występuje problem z dudnieniem. Gorzej bywa z wałkiem. Tu jest loteria. Większość pisze pozytywnie o Ruville, lub sprawdzonej ori używce. Widocznie coś w tym jest.

Ja na dobrą sprawę nie wiem, jaki nawet wałek mam. Niby był Federal Mogule, ostatnio słyszałem, że mam Ruville. Jeszcze trochę i stanie na ori z ASO :grin:

Przeczytałem miliony postów na necie dotyczących dudnienia i w 90% winne są szklanki, lub wałek. Rzadko kiedy katalizator, turbina, vacupompa. Często też zła regulacja pompek powoduje podobny dzwięk, ale wtedy są też dodatkowe objawy.

Sam już nie wiem. Pompki mam od 5 litrowego silnika ( chyba w 2,5 tdi też były te same ) do tego pewnie jakiś soft poprawiony, co by wszystko banglało. No i bangla, jeździ bardzo dobrze, odpala różnie, raz od strzała, a raz tak trochę pokręci, ale krzywdy nie ma. Spalanie też ok. Tylko to j**ane dudnienie.

Wyjąłem rurę od EGR, wiadomo będzie gośniej i było mega dudniło. Ścisnąłem rurę przy samym IC( co idzie od IC do EGR) ostro pulsuje - co to oznacza??? Nie wiem nawet czy ma związek ze sprawą , ale częstotliwość pulsowania idzie w parze z dudnieniem.

Chwilowe zaślepienie EGR, zaraz przy kolektorze nic nie dało, dalej dudni.

Zawór jakiś się nie domyka, gniazdo wypalone? Ale dlaczego wtedy kompresja wyszła bardzo dobra i auto śmiga naprawdę wporzo.....

Przebieg?? No na pewno nie ma tyle co na liczniku, niby 212000, ale pewne jest że był cofnięty. Ile?? Pewnie dobrą stówkę. Zakładam, że po takim wyniku kompresji więcej niż 350 tysi nie ma. Jak by było 400000+ to raczej by nie pracował w ten sposób.

Ehh masakra jakaś. Jest tylko jedno wyjście. Zrobić ponownie wałek i szklanki na czarne INA - 1500 zł nie moje. Jeśli operacja się uda, to super, jeśli dalej bedzie pufało i dudniło to d*pa a 1,5k nie moje. + tylko taki, że kolejna pozycja odchaczona

Dobrze by było ten problem rozwiązać, tak dla wewnetrznego spokoju. Jak widac problem dotyczy wszystkich dieseli i jest mega obszerny, tylko nie ma jasnego rozwiązania. Nie chce mi się wierzyć, że ten temat nie ma jakiegoś logicznego wyjaśnienia.

Nie sądzę, aby przebieg powodował takie zjawisko, skoro cała reszta podzespołow pracuje ok.

Opublikowano (edytowane)

Powodem wycierania krzywek na walku jest znany tylko w autach ktore jeździły od nowości w trybie wymiany oleju co 30tys km tzw.long life. Nie znam innej A4-ki z tym problemem,ktora jezdzila w trybie wymian co 15tys

Edytowane przez turzol
Opublikowano

Walki od KS oraz od FM są 3 rodzaje... Zeliwne, żeliwne utwardzane i oba to odlewy. Oraz co dla nas najlepsze to kute stalowe( czyli to co fabryka dała na pierwszy montaż), ale te walki są nie do dostania jako zamiennik. Także tego...

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

A kto wie na czym poprzedni właściciel jeździł. Zresztą Long life jest tylko jednym z powodów. Przy takim 10-12 letnim aucie może być kilka innych czynników. Tym bardziej, że wałki do PD są słabszej jakości niż do VP.

Ale, tak jak piszesz, olej to najmocniejszy czynnik.

Znajomy ma MKIV, od nowości. 2001r. 350000km, a wałek jak nowy. I bądź tu mądry......a dodam, że 1.9 TDI AHF

Opublikowano

Grzesiu w VP walek napędza tylko szklanki, w PD musi jeszcze ogarnąć pompki i patrząc na oba te walki to ten od PD jest bardzej obciążony(patrząc tylko na szerokość krzywek)...

Bardzo fajnie to podsumowali w temacie 3.0 TDI, że to my jesteśmy testerami nowych technologii, bo koncerny nie mają czasu na badania( nie mają tyle czasu co 20 lat temu...)

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Dokładnie. Zresztą z logicznego punktu widzenia. Jeśli by robili niezawodne części, to interes by się nie kręcił - nikomu. A przecież nie o to chodzi, przy takiej liczbie zmotoryzowanej populacji.

Opublikowano

No moja lala stoi rozebrana i bez niej jak bez ręki....

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano (edytowane)

1.wymiary ciężko zmierzyć ponieważ sa to setne milimetra a to ciezko zmierzyć

2.AWX to silnik na PD, AFN to VP więc jest to zupełnie co innego. Chyba chodziło ci o AWX vs AVF, z moich informacji i tego co sam zaobserwowałem różnią sie skrzynią biegów a 90% cześci jest dedykowana do obu modeli.

3.Miałem w reku ok 10 wałków i na żadnym nie było zadnego oznaczenia. Jesli masz blisko zapraszam do mnie, mam swój stary ori wałek i nie ma na nim nawet kropeczki.....

Odpalanie ma mało wspolnego z walkiem, sprawdz swiece, zobacz czy króciec od vacum nie jest luźny i czy samo vacum nie jest zapocone, podciśnienie w tym silniku to podstawa ładnej pracy. Kup zestaw uszczelnień PD kosztuje ok 120 za 4 komplety. Wymiana ok 150zł.Obstawiam ze uszczelnienia masz jeszcze ori i to powoduje brzydką prace.

Jak masz pytania pisz na PW na wszystkie pytania masz odp na forum tyle ze ciezko je znaleść a ja przez pare lat juz troszke poznałem te forum.


Na dole strony macie obszerny instruktaż dotyczący wałka, przyczyny, ceny, numery cześci, i odpowiedzi na 90% waszych pytan.

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/186316-b6-avf-dziwne-odbijanie-w-filtrze-powietrza/page-17

Edytowane przez lukaszooo
Opublikowano

Kolego lukaszooo widzę że znasz temat wałków to może powiedział byś mi coś o moim , ogólnie żadnych niepokojących objawów nie ma silnik pracuje równo ale po przeczytaniu wątku postanowiłem zdjąć pokrywę kontrolnie. No i zobaczyłem że na dwóch krzywkach troszkę jest chropowatej powierzchni ale wałek i wierzchołki krzywek nie wyglądają na wytarte , jedynie ta powierzchnia mnie nie pokoi:

1806980.jpeg 1806981.jpeg 1806982.jpeg 1806983.jpeg 1806984.jpeg

Proszę o oceną czy to pora rozglądać się już za wałkiem czy trzeba to natychmiast wymieniać. Jedyna dolegliwość to nieraz jak zapalę rano to przez 2-3sekundy tak jak by na 3 cyl pracował ale to się zdarza raz na 10 odpaleń.

Opublikowano (edytowane)

Nie jestem zawodowym mechanikiem, choc w poprzedniej pracy spedzalem przy tym sporo czasu. Bawie sie mechaniką i czerpie z tego przyjemność a wiedze mam jedynie z własnych doświadczeń.

Jeździj dopóki nie zacznie sie cos dziać, chyba ze masz na luzie ponad 3 tysie na ori części. Problemy z odpalaniem nie pochodzą od wałka.

Edytowane przez lukaszooo
Opublikowano

Problemy z odpalaniem nie pochodzą od wałka.
Tu chyba należało by zacząć od wymiany uszczelniaczy pompek.

Mam jeszcze jedno pytanie ile powinny uginać się szklanki pod wałkiem bo u mnie około 1mm ale nie musiałem użyć do tego wielkiej siły , wystarczył nacisnąć jedną ręką dużym śrubokrętem.

Opublikowano

Tak powinno być, ale trzeba pamiętać ze jest to tylko sprawdzenie na oko bo jesli olej jest zimny to jest gesty a jak ciepły rzadki wiec jest to tylko orientacyjny test wykluczający skrajne przypadki. Tylko trzeba pamiętać aby nie zrobić żadnej rysy,

Opublikowano

A słyszałem że taki awłek można dać do chromowania , co o tym myślicie?

Opublikowano

Panowie a separator odmy?

Jak nie sprawny całkowicie to może powodować takie buczenie?

Oczywiście wywalanie oleju bokiem to już całkowita niewydolność. Ale kilka stanów przed może właśnie tak się objawia?

Opublikowano

odma, nie powinna miec nic do dudnienia, jesli po zdjeciu rury z zaworu egr i przylozeniu reki na wlaczonym silniku czuc jak cofa sie powietrze diagnoza jest jedna, wytarte krzywki na walku, najlepiej zdjac pokrywe i sprawdzic czy krzywki maja ostre krawedzie, jeli tak to walek do wymiany, kazda krzywka powinna miec fazke, jesli krawedz jest ostra to wiadoma sprawa. objawem zatkanej odmy jest wyrzucanie oleju z rurki od bagnetu, no chyba, ze sie myle

Opublikowano

No też tak sądzę, ale już nie mam pomysłów. Co do wałka, to miałem wymieniany razem z resztą gratów. A jeśli wałek jest jakiś lipny, to może dawać podobne objawy, co wytarty?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...