dieselaudifan Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 Witam. Mam taką dziwną sprawę. Wymieniłem cały kompletny rozrząd z pompą wody i w s z y s t k i mi rolkami, nawet na alternatorze. Podczas pracy na wolnych obrotach słychać takie regularne jak by gumowy dzwięk łit łit łit łit. Gdy dodam gazu to szybciej. Ale coś dzwinego, po nocy, gdy jest zimny tego nie ma dopiero po ok 10 minutach pracy, im cieplejszy to głośniej słychac, tak mi się wydaje. Ni wiem może poaski muszą się ułożyć, ,,dotrzec"" dopiero po zmianie przejechałem ok 50 km. Czy u Was takie coś występowało??? Ewentualnie co zrobić. Gdy nachylę się nad pracujący silnik w miejscy pasków, to bardzo trudno zdiagnozować skąd dobiega ten dzwięk. Jeszcze jedno poszukuję nr telefonu do Pana z Pilzna sprzedającego części do audi. Pamiętam, że w nicku miał trzy 777.
musti Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 Poczekaj kolego niech paski się ułożą i wyrobią trochę nie powinno być wtedy żadnych takich dźwięków.
Musashi Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 nie ma prawa nic piszczec. zdejmij pasek wieloklinowy, i od kompresora klimy jezeli jest osobny. sam wymieniales rozrzad?
dieselaudifan Opublikowano 28 Lutego 2012 Autor Opublikowano 28 Lutego 2012 U kolegi mechanika, wszystko widziałem w trakcie roboty, jest dobrze zrobiony, serwisuje mnie od lat, więc w tym przypadku gwarancję dobrej roboty i wymianę części mam 100%,
Krzy0 Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 Ja tak mialem z paskiem wielorowkowym(rozrzad wymieniany w aso i wszystkie paski)zaczołem stosowac rozne preparaty niech ich szlak dopiero wtedy pasek szumiał,bylem gotowy zalozyc stary ale postanowiłem go porzadnie wyczyscic i jak reką odją od tamtej pory spokoj.
Musashi Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 U kolegi mechanika, wszystko widziałem w trakcie roboty, jest dobrze zrobiony, serwisuje mnie od lat, więc w tym przypadku gwarancję dobrej roboty i wymianę części mam 100%, trzeba zdemontowac paski wieloklinowe i sprawdzic czy ktorys z nich nie jest przyczyna. zdarzaja sie piszczace rolki napinaczy badz odwracajace. trzeba taka reklamowac.
Pretor Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 Mam to samo. Po wymianie kompletnego rozrządu słychać taki dziwny dźwięk jak się silnik rozgrzeje. Na zimnym jest cicho. Rozrząd robiony u Daneckiego w Piekarach Śląskich. Dzwoniłem do nich i powiedzieli, że paski rozrządu conti (jakiś nowy typ) przez pierwsze kilka tyś km głośno chodzą, do 5k km powinno być cicho. Byłem z tym u kilku mechaników bo po ściągnięciu osłony rozrządu wydawało mi się że to raczej pompa wody hałasuje mimo, że była wymieniona lecz każdy mechanik potwierdził, że to pasek rozrządu głośno chodzi. W sklepie gdzie często kupuję części (ten rozrząd nie był tam kupiony) pytałem gościa czy słyszał coś o tym, że nowe paski rozrządu conti chodzą głośno, gość potwierdził i powiedział, że dlatego poleca Dayco bo są w Audi montowane na pierwszy montaż i od razu chodzą cicho. Na razie mam przejechane ponad tyś km, zobaczymy co będzie dalej.
Musashi Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 mialem niejeden conti i nie slyszalem zadnych piskow. sadze ze profilaktycznie kazdy ( i mechanicy i sklep) odpychaja problem. jezeli pasek sie zerwie za rok. kazdy rozlozy rece.
Pretor Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 To jest raczej taki głośny szum. Nie mam zamiaru tego bagatelizować , jak pasek nie ucichnie do 5k km to jadę z tym na poprawkę. Jak gość się będzie upierał że "ten typ tak ma" to nie mam zamiaru czekać aż coś się stanie, nawet jak w ramach gwarancji będą mi remontowali silnik to h*j wie jak mi to zrobią, dlatego wymienię sobie ten pasek na Dayco i zobaczymy wtedy czy będzie cicho.
Musashi Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 a nie prosciej zdemontowac paski klinowe i sprawdzic czy dzwiek nadal wystepuje? moze to nie rozrzadu. ---------- Post added at 12:47 ---------- Previous post was at 12:46 ---------- Ja tak mialem z paskiem wielorowkowym(rozrzad wymieniany w aso i wszystkie paski)zaczołem stosowac rozne preparaty niech ich szlak dopiero wtedy pasek szumiał,bylem gotowy zalozyc stary ale postanowiłem go porzadnie wyczyscic i jak reką odją od tamtej pory spokoj. czysciles pasek ?
OKO Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 Nie jest to normalne że po jakimś czasie zaczyna piszczeć. U mnie nawet tej zimy trochę piszczało ale przez minutę po odpalieniu zimnego silnika. Jaki rozrząd kupiłeś? Ja miałem Conti i było bez pisków szumów, teraz mam cały komplet ori z ASO i jest ok
akwarium Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 a ja tez jestem po wemianie rozrzadu i jest cichutko odpukac
Pawlo 2004 Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 Ja jestem przed wymianą rozrządu i zastanawiam sie co będzie po wymianie bo teraz słychac szumy czyli rozrząd ma juz powolutku dosyć.
Pretor Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 Ok miesiąca temu zmieniłem B5 AFN na B6 AVF. Auto kupiłem 10 dni po wymianie rozrządu (mam fakturę, potwierdzenie w warsztacie gdzie to robili i sam sprawdzałem czy wszystko jest nowe). W autach wszystko zawsze sobie robię sam, w B5 AFN też sam wymieniałem rozrząd i wszystko było ok. Tego AVFa już kupiłem z tym głośnym paskiem. Ściągałem pasek alternatora i dalej to słychać. Dźwięk dobiega jak by z pompy wody która była wymieniana, lecz nie jest to typowy hałas łożysk. Napięcie paska jest prawidłowe. Uj wie, każdy mówi że to ten pasek conti choć dla mnie to dziwne bo moim zdaniem powinno wszystko cicho chodzić. Pojeżdżę jeszcze na tym i jak nie ucichnie to sam wymienię ten pasek i wszystko posprawdzam.
Musashi Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 IMHO. 1. jezeli cos halasuje >> jest niedopasowane. 2. jezeli jest niedopasowane >> ulega przeciazeniom mechanicznym i termicznym. 3. jezeli ulaga powyzszym przeciazeniom >> szybciej sie zuzywa. 4. jezeli szybciej sie zuzywa >> nie doczeka przewidywanego przebiegu. 5. jezeli nie doczeka, bedzie juz dawno po gwarancji... a silnik do remontu ostatnio jest sporo podrobek. byc moze ze trafily rowniez do hurtowni.
dieselaudifan Opublikowano 1 Marca 2012 Autor Opublikowano 1 Marca 2012 Witam, powiem, że byłem u kilku mechaników z pytaniem co to może być i 4 na 5 powiedziało, że to za mocno naciągnięty paska rozrządu. Podobno jest tolerancja naciągu od - do. Dziś rozmawiałem z mechanikiem, który mi zakladał i powiedział mi, że robił zgodnie z książką AUDi i naciągnął go ma max. Na wtorek jestem umówiony na ustawienie na min. oczywiście napinacz jest nowy. Jak zrobię to napiszę.
Musashi Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 nalezaloby zaczac, od wyjasnienia z ktorego roku jest silnik. czy napinacz jest tlumiony olejowo czy ciernie sprezyna. tolerancja napiecia dla hydraulicznego to 2 mm a dla ciernego strzalka napinacza ma byc + 5 mm poza szczeline. ci ktorzy wymieniali wiedza o co chodzi. jezeli mechanik wykonal wymiane zgodnie instrukcja to inaczej byc nie moze.
Biszczan Opublikowano 4 Marca 2012 Opublikowano 4 Marca 2012 W czwartek odebrałem auto po wymianie rozrządu plus napinacz klimy, alternatora, rolka alternatora, oraz ich paski no i też pojawił się dźwięk którego przed wymianą nie było- na postoju nie słychać nic niepokojącego natomiast słyszalne robi się to podczas przyspieszania do pewnego momentu. Auto jest z 2002r. także mam hydrauliczny napinacz. Do mechanika i tak z tym podjadę przy okazji, ale zastanawiam się czy nie jest to wina kąta synchro, który w logu dynamicznym osiąga różne wartości, a na jałowym biegu jest w miarę stabilny. Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/Biszczan19_74490.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/Biszczan19_74483.html
Pretor Opublikowano 13 Czerwca 2012 Opublikowano 13 Czerwca 2012 Przejechałem ponad 5k km i dalej było słychać "śpiew" rozrządu. Reklamowałem usługę i wczoraj byłem w warsztacie Danecki w Piekarach Śląskich gdzie zakładali kompletny rozrząd. Po rozebraniu rozrządu oglądaliśmy wszystko i wyglądało na to, że wszystko jest ok (wszystkie części ory Audi oprócz paska conti) jak nowe. Właściciel powiedział, że skoro mi przeszkadza ten dziwny dźwięk który najprawdopodobniej wydaje pasek conti z jakąś powłoką teflonową wymienią mi cały rozrząd na nowy. Więc wymienili mi pompę wody, napinacz, rolkę prowadzącą i pasek na conti bez powłoki. Po wymianie na zimnym i ciepłym jak na razie cicho tak jak powinno być.
uta123 Opublikowano 17 Czerwca 2012 Opublikowano 17 Czerwca 2012 Witam, ostatnio borykam się z dziwnym dźwiękiem z silnika 1,9 tdi avf 130 km. Przebieg 203 000 km. Rozrząd wymieniany przy 181 tys km za poprzedniego właściciela jeszcze w Niemczech (Conti). Dźwięk słyszany przy 1800 - 2000 obr/min przy przegazowaniu. Przy wyższych obrotach żadnych objawów. Moc bez zarzutów itd. Co może powodować taki dzwięk? Turbo lub rozrząd. Spotkał się ktoś z takim czymś? Co zrobił? Czy pomogło? Za wszelkie info z góry dziękuje. silnik TDI hałas z dolotu.avi - YouTube
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się