Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instalacja kierownicy multifunkcyjnej S3/R8/S6/TT/A4 B7/B8 w A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czyli podsumowując podejdą tylko czteroramienna i trójramienna z a4b7 a6c6 a38p które wyglądają mniej więcej tak samo plus ich odmiany S i tyle ?

Opublikowano

Koniecznie musi być przycisk "mode" po lewej stronie

Opublikowano

Siema mam pewien problem. Wlozylem kiere z a3 8p z multifunkcja do b6. Moduł wymieniony na ten z końcówka Q. Taśma z końcówka A. Kostka żółta która idzie do modułu zmieniona na tą z b7. Po zamontowaniu nie podświetla się multifunkcja,  nie działa też klakson. Błąd który wyskakuje to 01426 - jednostka obslugi w kole kierownicy- brak komunikacji. Jakieś pomysły co mogło pójść nie tak? 

Opublikowano

wiązka z kierownicy A3 ma inną konfigurację PINów. sprawdź czy wszystko masz podłączone prawidłowo. a i nie jestem pewien czy przyciski MF z A3 będą działały poprawnie w A4

Opublikowano

Zerknij na to. Mogą być różne rozmieszczenia pinów. Do klaksonu na pewno trzeba jeszcze masę podłączyć osobno do kierownicy. Oświetlenie włącza się chyba po zakodowaniu kierownicy.

 

DOCS.GOOGLE.COM

B9 kierownica: 8w0419091m poduszka: 8W0880201d taśma: 8W0971589D TORX 30 (do poduszki) klucz SPLINE 55 z oprawką ½ cala na przetyczkę lub porządną grzechotką (do kierownicy) (lub Spline...

 

Opublikowano
W dniu 4.12.2023 o 21:59, pety k napisał(a):
 
Lin2Can version 7.6, with connector and wiring - for easier installation, now there is no need to solder anything to the...

🤔😁

Na Audizine gość też oferował za 100$ kiedyś

 

WWW.AUDIZINE.COM

Enables volume control, backlight control, track forward/back, phone module voice command, & navigation voice guidance buttons on older cars (b6,b7,b8, pre-facelift 8v, 8j, first gen R8) Converts the LIN BUS...

 

Opublikowano (edytowane)

Szanowni. Jako autor oryginalnego tematu i przeróbki z 2008 odświeżam wątek (po 16 latach!) prezentując montaż kierownicy Audi R8 4S w Audi RS6 C7.5

 

Tak jak przy poprzedniej modyfikacji zależało mi na odświeżeniu auta ale też na funkcjonalności, czyli żeby wszystkie klawisze (łącznie ze specjalnymi Start/Stop oraz Drive Select) działały.

 

Temat niebanalny i ze względu na cenę komponentów raczej dla bardzo zdeterminowanych :) 

 

 

7l87hsqq.png

20240927_073249-EDIT.jpg

20240927_073347.jpg

Edytowane przez malik
  • Lubię to 1
Opublikowano

Ale miód!

Opublikowano

Witam Panowie,

po dwóch dniach szukania w google poddałem się.

Pacjent A4 B7. Wymiana kierownicy czteroramiennej z FIS i tempomatem na trójramienną z multifunkcją.

 

Sterownik 8E0 953 549 Q.

Taśma z gniazdem 12 pinowym (tutaj nie mam pewności czy ma końcówkę A,B,E, bo tak głęboko nie rozbierałem, ale z tego co widzę na necie te bez literek mają kostkę 6 pinową, czyli CHYBA powinno być ok)

Kierownica nowa z multifunkcją z A4 B7 8E0419091EF razem z Aribagiem z A4 B7 8E0880201DH (z airbagiem była wiązka z dodatkowym kabelkiem do podłączenia przycisków multifunkcji więc zakładam, że wiązka jest ok).

Kodowanie zrobione.

 

Wywala błąd komunikacji, przyciski nie świecą i nie działają.

01426 - Controls in Steering Wheel (E221)

49-00 - No Communication

 

Jakieś wskazówki?

Opublikowano

Trzeba wyjąć wiązkę i zweryfikować czy piny wszystkie są prawidłowo wpięte w wiązkę. I czy przyciski MF są sprawne.

Opublikowano
20 godzin temu, MaTeo85 napisał(a):

Trzeba wyjąć wiązkę i zweryfikować czy piny wszystkie są prawidłowo wpięte w wiązkę. I czy przyciski MF są sprawne.

OK, dzięki za wskazówkę. Przy najbliższej okazji zweryfikuję to. Choć czytając wątek odniosłem wrażenie, że rozbieżność w pinach wynika tylko przy przekładce z B6 na B7.

Opublikowano

Jednak chyba byłem ślepy jak zakładałem kierownicę. Okazało się, że taśma jest jednak 6 pinowa.

Teraz podpowiedzcie mi, bo mam fabrycznie tempomat. Widzę na allegro, że są różne taśmy (osobno lub zespolone z manetkami tempomatu lub/i ze sterownikiem). Czy one są zespolone "na amen" czy mimo wszystko każda część jest osobno i wystarczy, że wymienię samą taśmę z literką A,B,E? I czy na pewno dla B7 też są te literki czy szukać z inną końcówką?

Opublikowano

Każda część osobna, taśmę wymień.

Taśma 12 PIN - 4E0 953 541 A, B lub E 

 

 

Opublikowano

Siema, wymieniona kierownica w a4 b6 na multi z a4 b7. Nie mogę usunąć błędu airbag, czy trzeba robić jakieś modyfikacje z uwagi że jest to inny airbag (dwu ładunkowy a nie jedno). Czy jest to po prostu uszkodzona taśma?

Opublikowano

Jak zmieniłeś wszystko jak powyżej koledzy piszą, czyli  moduł 8E0953549Q ,taśmę 4E0 953 541 A, B lub E  wiązkę 4F0971589A , kostke do airbaga, to albo taśma, albo wypnij jeszcze raz poduszkę i wepnij  . Mi też za pierwszym razem, pokazało błąd poduszki,  wypiołem  wiązkę i jeszcze raz wpiołem i do dzisiaj jest spokój .

Opublikowano
2 hours ago, A4b6quattro said:

Jak zmieniłeś wszystko jak powyżej koledzy piszą, czyli  moduł 8E0953549Q ,taśmę 4E0 953 541 A, B lub E  wiązkę 4F0971589A , kostke do airbaga, to albo taśma, albo wypnij jeszcze raz poduszkę i wepnij  . Mi też za pierwszym razem, pokazało błąd poduszki,  wypiołem  wiązkę i jeszcze raz wpiołem i do dzisiaj jest spokój .

już zdiagnozowałem i jest to kostka za taśmą która nie do końca łączy, mam jednak problem ze kręcąc kierownicą cały czas słychać tykanie z taśmy, nie wiem czy wymienić ją całą czy coś rozkręcać i patrzeć 

Opublikowano

Zdejmij taśmę ,i zrób tak jak piszą ponizej w linku, i filmik zobacz,może uratujesz ją jeszcze.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...