cysiu100 Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 A4 B5 AFN. Jak hamuje tak jakby pulsacyjnie czyli kilka naciśnięć na pedał hamulca w krótkim odstepie czasu to pedał robi się coraz twardszy, po 2-3 sekundach wspomaganie wraca. Podobnie jest na postoju, silnik odpalony szybko ponaciskam pedał hamulca (5-6 razy) to zrobi się twardy, zaraz poźniej podciśnieniei nabija serwo i wraca wszytko do normy. Czy w Waszych autach też tak się dzieje? Dodam, że vacum pompa coś tam zasysa, problemu z podciśnieniem na turbo nie ma. Nie mierzyłem niestety jakie dokładnie podciśnienie daje pompa.
cysiu100 Opublikowano 2 Marca 2012 Autor Opublikowano 2 Marca 2012 Sprawdzałem wszytko wygląda na szczelne, podciśnienie w serwie jest nawet po calej nocy. Pytam tylko czy w waszych autach tez tak jest że jak naciśniecie kilka razy szybko hamulec to twardnieje?
wojtekce Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 sprawdzałem i u mnie tak samo się dzieje
cysiu100 Opublikowano 2 Marca 2012 Autor Opublikowano 2 Marca 2012 Ale na odpalonym silniku tak? Jeśli tak to podziękował, czyli nie ma co rączek sobie brudzić pod maską i kombinować. Lepiej go porządnie umyje bo wiosna idzie
Jarol Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 Ja mam dokładnie tak samu przy hamowaniu pulsacyjnym nacisne dwa razy hamulec a za trzecim pedał jest twardy i auto nie hamuje. Sprawdzałem w innym aucie i pedał twardnieje ale później dopiero po czwartym naciśnięciu a u mnie po drugim. Też się zastanawiam czy tak powinno być czy raczej coś nie działa tak jak ma.
Jarol Opublikowano 3 Marca 2012 Opublikowano 3 Marca 2012 vacuumpompa zdycha A da się jakoś zmierzyć tą vacumpompe żeby nie wymieniać jej niepotrzebnie??
Dev Opublikowano 3 Marca 2012 Opublikowano 3 Marca 2012 podłacz zegar, musisz byc minimum minus 1.2 bar-a niestety nie mozna zmierzyc jej wydajności
cysiu100 Opublikowano 3 Marca 2012 Autor Opublikowano 3 Marca 2012 U mnie musiał bym naciskać tez dość szybko conajmniej 3-4 razy żeby pedał stwardniał. Posprawdzałem dziś wszystko, węzyki pocisnienia, zaworek zwrotny w serwie i wszystko trzyma podciśnienie. Także najwyraźniej tak musi być. Kiedyś jak będe miał możliwość podłącze jakis vacuometr i zobacze ile nabija. Wyczytałem, że musi mieć około 1 bara w moim silniku.
Jarol Opublikowano 3 Marca 2012 Opublikowano 3 Marca 2012 Ja dzisiaj sprawdzałem jeszcze w innym aucie Skoda Fabia TDi i jest dokładnie tak samo za trzecim naciśnięciem auto hamuje słabiej a za czwartym już bardzo słabo i pedał twardnieje. Wyglada na to że jest to noramlny obiaw i w aucie z ABSem nie należy hamować pulsacyjnie
Frimuś Opublikowano 3 Marca 2012 Opublikowano 3 Marca 2012 3 krotne nacisniecie hamulca na zapalonym silniku i pedal twardy po chwili ok. Czyli jak czytam wyzej nie odbiegam od ekipy.
machina Opublikowano 3 Marca 2012 Opublikowano 3 Marca 2012 Dziś sprawdziłem, i podczas jazdy 4 krotne bardzo szybkie naciśnięcie hamulca powoduję znaczne pogorszenie wspomagania hamulców. Przyczyna - vacu pompa nie nadąża wytworzyć podciśnienia a serwo przy tak szybkim i kilkukrotnym nacisku potrzebuje podciśnienia znacznie więcej. Myślę że nie ma co się przejmować.
tomx Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 ja sprawdzilem tez reno master 2007 rok i mastera z 2011 i ma takie same objawy i jechalem kumpla paskiem z 2008 ma to samo takze nie ma co sie przejmowac
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się