Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVB] Przedmuch z korka oleju


lajt63

Rekomendowane odpowiedzi

to jest normalne każdy silnik tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystki silniki PD tak pracuja.

zawor odpowietrzajacy komore korbowa znajduje sie w pokrywie zaworow, stad nadcisnienie.

pompowtryskiwacze sa smarowane chmura olejowa stad pryskajacy olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam AWX i tez pluje olejem a z odmy dmucha siwy dym. Mechanik powiedział że to pierścienie na tłokach się zużyły, dodatkowo pojawił się olej na wlocie do turbiny i też nie wiem co może być tego przyczyną ponieważ silnik pracuje równo i nie czuje spadku mocy a oleju ubywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tyle razy juz pisałem ze nie wolno otwierać silnika na PD podczas pracy. Szukaj jest taka fajna opcja i było by wszystko jasne.

Pozdro

ZC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam AWX i tez pluje olejem a z odmy dmucha siwy dym. Mechanik powiedział że to pierścienie na tłokach się zużyły, dodatkowo pojawił się olej na wlocie do turbiny i też nie wiem co może być tego przyczyną ponieważ silnik pracuje równo i nie czuje spadku mocy a oleju ubywa.

olej w dolocie to norma. zawsze troche bedzie. wczesniej go nie bylo?

jezeli nie odczuwasz utraty poziomu oleju, spaliny nie dymia na niebiesko. nie przejmuj sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam AWX i tez pluje olejem a z odmy dmucha siwy dym. Mechanik powiedział że to pierścienie na tłokach się zużyły,

mechanik to chyba polonezy tylko naprawiał wcześniej co? ewentualnie klocki wymieniał - nie słuchaj go bo głupoty gada...niech najpierw się pouczy o konstrukcji tego silnika a później puknie się w głowę :doh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A olej w dolocie przeważnie pochodzi z odmy, a nie jak to większość mechaników twierdzi z turbiny. Jak pójdzie uszczelnienie w turbinie po zimnej stronie to silnik potrafi dostać samozapłonu i chodzi aż wyciągnie olej z silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem do czynienia z kilkoma dieslami i w każdym w mniejszym lub większym stopniu dmuchało z korka wlewu oleju. Zanim kupiłem to badziewie, które mam teraz ;-), to jeździłem autem francuskim z turbodieselkiem 2.0 HDI i tam także lekko dmuchało z wlewu oleju. Można przyjąć, że w dieslach to norma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój kolega ma nową b8 i tam po 20 tys km przy podniesieniu bagnetu idzie para hehe silnik 2.0 tdi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mówicie olać to i jeździć dalej. Spadek oleju delikatny jest, ale cieknie mi egr'em więc nie mam jak udowodnić że silnik nic nie bierze ;?. Jutro jadę spr. ciśnienie na cylindrach bo jednak mechanik mówi że coś może zaczynać się dziać. Ogólnie nie widzę aby brał oleju, płynu chłodniczego. A tu link do filmiku: A4 B6 1.9tdi przedmuchy - YouTube

Z odmy tej napieprza spalinami.

Planuje ostro przyinwestować ten samochód ale jak coś jest nie tak z silnikiem to nie chce tracić czasu i pieniędzy na takie zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem z dislami tak jest to brudne silniki jak chce sie czysciutko bez dymu to tylko pb:) taki urok:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc jestem świeżo po pomiarach: zaczynając od najbliższego od zderzaka 3.2; 3.0; dobija do 3.0; 2.7 ale jak się dłużej pokręci to do ~3.0 dobije. Teraz pytanie co dalej. Mam servo do wymiany, egr mi cieknie, amorki do wymiany pytanie czy sens jest ładować się z pieniędzmi w niego czy lepiej go sprzedać i szukać czegoś lepszego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszu słabe to ciśnienie bo według knigi o A4 nowy silnik ma 18,5 no a u Ciebie jest 3,0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro bierze olej, kompresja nierówna i tyle do zainwestowania to moim zdaniem trzymanie tego auta nie jest rozsądne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boże mea culpa, dopiero teraz zobaczyłem że to inny silnik... ja mam AVF 1.9tdi 130 a co do wartości to 32; 30;30; 27

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedmuchy z wlewu oleju mają być i to takie, że jak odkręcisz korek i go położysz na wlewie to ma podskakiwać do góry że hej ale wyziewy z wlewu mają być przezroczyste. Niepokoić się trzeba jeśli wyziewy będą miały kolor biały lub siwy bo to już świadczy o uszkodzonych pierścieniach lub gładziach cylindrów. Chlapanie drobinami oleju to również objaw normalny. Niektóre silniki nie mają pod pokrywą zawórów wcale odolejaczy i z tych dopiero olej pryska ale to wcale nie świadczy, że coś jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie również przestraszyli.

Dwóch mechaników mówi że mam za duży przedmuch z korka i bagnetu.

Obstawiają pierścienie.Nalatane coś koło 300 tyś.

Przeleciałem całe forum w poszukiwaniu info na ten temat.

Z tego co doczytałem to AWX tak ma i kropka.

Na 15 tyś.km wziął mi 1L Castrola.

Serwisówka podaje że nie powinien brać więcej niż 0,8 dm3 na 1000 km. czyli można przyjąć że u mnie jest ok.

Jestem umówiony na sprawdzenie ciśnienia sprężania.

Jakie ma mieć nowy AWX ?

18,5 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...