Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVJ] Maź w układzie odpowietrzającym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, zdemontowałem dzisiaj rurkę odpowietrzającą i cała była uwalona w środku mazią koloru kawy z mlekiem. Zaraz przed rurką znajduję się zawór regulacji ciśnienia (06A129101A). Pełno było w nim jakiegoś płynu, chyba wody. Czy to normalne?

333.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Jeszcze jedno co to za zbiorniczek z tyłu bloku silnika (pod przewodami)? Wydaje mi się, że mam z niego mały wyciek:

image.jpg

Pozdrawiam

Opublikowano

Jaki zbiorniczek, możesz jaśniej? Co z niego wycieka?

Jak długo masz auto? Zauważyłeś jakieś dziwne objawy? Problemy z temperaturą, z ogrzewaniem, przerywa, dymi na biało, ubywa płynu?

Opublikowano

Ile dziennie jeździsz?

Opublikowano

Autko mam od roku niecałego. Ubywa mi płynu chlodniczego delikatnie i co jakiś czas muszę dolewać. Nigdzie nie zauważyłem wycieku oprócz właśnie gdzieś z tylu bloku. Słyszałem, ze jest tam jakiś podgrzewacz do płynu chlodniczego właśnie ta aluminiowa jakby puszeczka. Jeżdżę głównie krótkie dystanse do pracy jakieś 7km. Wiem, ze może być to przyczyną powstawania tej mazi. Uprzedzając pytania mam założone LPG od września. Jakieś sugestie? Pozdrawiam

Opublikowano

Jak bierze płyn chłodniczy to albo przeciek, albo uszczelka pod głowicą...

Opublikowano
Autko mam od roku niecałego. Ubywa mi płynu chlodniczego delikatnie i co jakiś czas muszę dolewać. Nigdzie nie zauważyłem wycieku oprócz właśnie gdzieś z tylu bloku. Słyszałem, ze jest tam jakiś podgrzewacz do płynu chlodniczego właśnie ta aluminiowa jakby puszeczka. Jeżdżę głównie krótkie dystanse do pracy jakieś 7km. Wiem, ze może być to przyczyną powstawania tej mazi. Uprzedzając pytania mam założone LPG od września. Jakieś sugestie? Pozdrawiam

kolego ja też miałem ubytek płynu , jak się okazało to była walnięta śrubka na tej czarnej rurce co jest przy listwie, i rozwarstwiony wężyk też na tej listwie , a jak jest u ciebie to zobacz dokładnie , bo rzeczywiście może być walnięta uszczelka pod głowicą tak jak pisze Fr0styyy.

Opublikowano

Będzie wyciek, to nie uszczelka, mogę dać sobie palce uciąć. Maź w odmie to norma niestety, trzeba wyczyścić i śmigać dalej. Jak wszystko jest ok, to tylko uszczelnij wyciek, wyczyść odmę i ciesz się z jazdy :)

Opublikowano

normalna rzecz:D z macia w rurce od turbo+ tak jak pisza sprawdz kruciec wody:) ja u siebie tez go wymienialem bo mi zaciekalo:)

Opublikowano

Na 100% wyciek z krućca wody właśnie z tyłu silnika- częsta przypadłość w tych motorkach. Nie daj się wkręcić w uszczelkę pod głowicą bo wpakujesz się niepotrzebnie w koszty.

Opublikowano

tak, tylko kruciec był wymieniany na wakacje ubieglego roku :( bo ponoć przeciekal. A co do tej puszeczki o której wspominałem to coś ktoś wie co to może być?

Opublikowano

Witam, zamieszczam dodatkowe zdjęcia tego elementu:

Tak wygląda z góry, znajduje się zaraz z tyłu bloku silnika:

na_strone_4.jpg

A to wyciek:

na_strone_1.jpg

na_strone_2.jpg

na_strone_3.jpg

Dostęp jest naprawdę ch.. ;/

Opublikowano
Witam, zamieszczam dodatkowe zdjęcia tego elementu:

Tak wygląda z góry, znajduje się zaraz z tyłu bloku silnika:

na_strone_4.jpg

A to wyciek:

na_strone_1.jpg

na_strone_2.jpg

na_strone_3.jpg

Dostęp jest naprawdę ch.. ;/

Ja tu widzę cieknący olej :whistling: i cieknie pewnie spod nastawnika wałka.

Opublikowano

ten element to zawór kombinowany,a wyciek to obstawiam jak kolega Grzesiek.

Opublikowano

tak jak chłopaki mówią to spod nastawnika wałka też to miałem...uszczelka koszt ok 30zeta w aso

Opublikowano

czasami wystarczy wysokotemperaturowy sylikon :)

Opublikowano
czasami wystarczy wysokotemperaturowy sylikon :)

Tam jest wysokie ciśnienie więc raczej nie na długo :dancing:Nowe uszczelki pod nastawnik + pod pokrywę zaworów i po problemie.

Opublikowano

Skoro olej wycieka i ubywa płynu a poziom oleju się nie zmienia to mam się czym martwić? uszczelka pod pokrywa była wymieniana, olej był spuszczany i nic w nim niepokojącego nie było. Jak się dobrać do tego elementu? Od spodu? dziękuję za wasze odpowiedzi. Pozdrawiam

Opublikowano

Poszukaj w "warsztacie" tematu o wymianie napinacza wałka rozrządu lub wymiana łańcucha rozrządu. Trzeba wyjąć wałki, wielka trudność to nie jest jak masz trochę pojęcia i klucze. Mechanior weźmie pewnie ze 200zł za 2godz dłubania.

Opublikowano

Mysle ze mechanior wezmie wiecej:) trzeba rozpiac rozrzad;) pozniej waleczki... wiec troche roboty jest... mozna to zrobic samemu bez problemu :) ale tak jak adams78 napisal trzeba miec troche pojecia...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...