Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B6 AWX] Stopiony i zerwany pasek alternatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

Mam taki problem wracałem dzisiaj z pracy i nagle załączyła mi się kontrolka akumulatora i przestało działać wspomaganie kierownicy, pierwsza moja myśl to zerwany pasek alternatora . Zatrzymałem samochód na poboczu , zgasiłem silnik otwieram maske a pasek sobie leży na górnej osłonie silnika :wallbash: .

Wymieniałem go na nówke sztuke oryginalną Audi/VW (038903137T) około pół roku temu i za długo nie pośmigał , po prostu go stopiło to znaczy ta warstwa z rowkami jest stopiona i zdarta to gładkiego no i do tego się zerwał . Zeczołem sprawdzać i obracać wszystkimi rolkami na których siedzał ten pasek żeby zobaczyś co go tak rozpierniczyło i co zauważyłem to zajebiś...cie gorąca rolka od alternatora i tak jakby wysunęła sie i zahacza o wiatrak . W nie których miejscach na wałku alternatora tam gdzie była rolka widac ślady tak jakby zatarcia . Kurcze co to sie stało czy to sie zatar alternator czy co . Czytałem że w moim alternatorze jest jakieś sprzęgiełko i to niby mogło sie zjarać . Pasek już zamówiłem nowy .

Ale co jeszcze muszę wymienić . Czy można wymienić samą tą rolkę czy muszę wymienić cały alternator ?

Na budziku mam przejechane już 129000 mil

Jak się ogarnę to zaraz wrzucę zdjęcia jak to wszystko wygląda

Za jakąkolwiek pomoc w góry bardzo dziękuję :hi:

Opublikowano

Dodatkowo do wymiana rolka ze sprzęgłem jednokierunkowym. Koszt zamiennika INA ok 130 pln. Pasek się roztopił gdyż sprzęgło jednokierunkowe znajdujące się w tej rolce się zatarło. Pierwszy objaw uszkodzenia rolki to popiskiwanie paska w trakcie skręcania kół. Też to przerabiałem, niestety nie zdążyłem wymienić rolki i efekt był taki, że rolka zsunęła się na wiatrak uszkadzając dodatkowo wiskozę na wiatraku.

Opublikowano

Z opisu wynika, że przyczyną zerwania paska było koło pasowe alternatora w którym uszkodzeniu uległo sprzęgiełko. Można je wymienić ponieważ jest przykręcane do ośki wirnika alternatora specjalnym kluczem.

Opublikowano

Tak wygląda pasek od strony gdzie powinny być rowki

img4008gd.jpg

A tak cała reszta :

img4001m.jpg img4006z.jpg

Na tych dwóch zdjęcia widac jak mało brakowało żeby rozsypał sie wiatrak

img4004a.jpg img4005g.jpg Uploaded with ImageShack.us[/img]

I reszta

img4007y.jpg img4001j.jpg

Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak ściągnąć tą rolke z alternatora , jaki klucz jest potrzebny i czy potrzebny jest jakiś ściągacz czy samo wyjdzie po odkręceniu śruby ?

Dzieki za wszelką pomoc

Opublikowano

Kurcze nikt nic nie pomoże :confused4:

Opublikowano

tak, to jest taki klucz, tylko żeby torx nie był za długi bo nieuda sie odkręcić bez demontażu alternatora. Zazwyczaj w miare dobrze sie odkreca sprzęgiełko,

Opublikowano
tak, to jest taki klucz, tylko żeby torx nie był za długi bo nieuda sie odkręcić bez demontażu alternatora. Zazwyczaj w miare dobrze sie odkreca sprzęgiełko,

Dzięki kolego każda informacja mi się przyda , już tyle w samochodach sam zrobiłem ale nigdy nie miałem styczności z tą rolką

Po tym zdjęciu widać że raczej bez demontażu alternatora raczej się nie odejdzie bo ta rolka za bardzo się już zsunęła

img4004a.jpg

Może jeszcze ktoś mi podpowie jak to sprzegiełko/rolkę odkręcić , jaki tam jest gwint czyli w którą stronę to odkręcać , ten klucz wygląda tak jak by jeden miał blokować o drugim się odkręca dobrze myślę?

Dzięki za pomoc

Opublikowano

Halo jest tam ktoś ????? :chytry:

Po południu mają mi przyjść graty ale dalej nie wiem jak się mam zabrac za tą rolke od alternatora

Opublikowano

:chytry:było ciężko ale już jest ok , obyło sie bez pomocy , rolka na alternatorze wymieniona . Teraz muszę założyć pasek ale żeby to zrobić to najpierw musze ściągnąć pasek który idzie do kompresora klimy , bo inaczej nie da rady. Kurcze niech ktoś mi powie jak poluzować/odkręcić napinacz który napina ten pasek bo ni cholere nie mogę tam dojść kluczem :wallbash:

Opublikowano

najlepiej od dołu, od góry ciężko,

Opublikowano

od dolu, masz napinacz mocowany na sruby na imbus klucz 6. przyda sie w ksztalcie L z dlugim ramieniem.

a alternator kreci sie bez oporu?

Opublikowano

najlepiej jak sobie alternator wyjmie i zrobi to na stole a nie tak wszytko w powietrzu :):)

Opublikowano

przeciez sprzeglo z alternatora kolega juz zdemontowal a pytal o co innego. zanim udzielisz porady przeczytaj wszystkie posty w watku.

Opublikowano
od dolu, masz napinacz mocowany na sruby na imbus klucz 6. przyda sie w ksztalcie L z dlugim ramieniem.

a alternator kreci sie bez oporu?

Dzięki , czyli muszę zwalić dolną osłonę silnika i spróbować od dołu chociaż za dużo miejsca tam nie ma :eusathink: , zmieniałem kiedyś ten pasek w silniku AEB 1.8t B5 i z tego co zauważyłem to umieszczenie tego napinacza jest podobne tylko że wtedy miałem ściągnięty przód i dojście było bez problemowe .

Alternator obraca się bez żadnego oporu :thumbup1:

Dziękuje za pomoc i pozdrawiam

Opublikowano

tak, po zdjeciu oslony dolnej silnika. dostaniesz sie tam bez problemow.

fakt miejsca malo, dlatego jedyny klucz jakim mozna tam operowac, bez odsuwania prozdu to imbus długa L-ka.

Od razu sugeruje użycie dobrego jakościowo klucza ( np. Wera), w przypadku słabego, obróci się w gnieździe śruby nie dając żadnego innego efektu poza samodestrukcja.

W AVF bez demontażu przodu wymieniałem koło pasowe kompresora klimatyzacji, a na to potrzeba więcej miejsca niż na odpuszczenie napinacza paska klimy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...