robert191 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 No wiec mam nastepujacy problem. Ostatnio zmienialem olej na mutula no i po jakims czasie zauwazylem wyciek oleju. Dzis po zdjecciu obodowy jestem prawie pewien ze to z kolektora ssacego z takich dwoch dziurek po bokach. Czym to moze byc swpowodowane ? jak ewentualnie naprawic usterke ? hmm auto dalem do warsstatu i mozliwe ze mi pacan za duzo nalal. no a tak to wyglada http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0f6b22935862cca4.html aha i jeszcze jedno z drugiej strony tez sie pojawil wyciek tam gdzie jest klamra http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5368b28e8fafa23a.html
lukasza4 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Ja mam dokładnie tak samo ale jeszcze nie rozkminiłem skad ten olej prawdopodobnie turbina przepuszcza a tą rure po prawej stronie uszczelnilem i jest git :>troche taśmy teflonowej w ten rowek pod oringiem i nie cieknie albo nowy oring.
miro_x Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 To nie jest kolektor ssący tylko zawór recyrkulacji spalin EGR i cieknie z niego praktycznie każdemu. Może wcześniej nie zwróciłeś na to uwagi albo poprzedni właściciel ładnie wszystko wyczyścił. A z drugiej strony jeśli chodzi Ci o te duże rury, to pewnie masz dużo oleju w tych przewodach i trochę przecieka. W sumie nie ma suchych dolotów o ile sie nie leje ostro. EGR możesz wyczyścić z nagaru ale pewnie to nic nie da. Pozostaje jedynie wymiana. Na pracę silnika nie ma to znaczenia tylko go brudzi.
spetsnaz Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Ja mam dokładnie tak samo ale jeszcze nie rozkminiłem skad ten olej prawdopodobnie turbina przepuszcza a tą rure po prawej stronie uszczelnilem i jest git :>troche taśmy teflonowej w ten rowek pod oringiem i nie cieknie albo nowy oring. :doh1: uszczelniałeś rurę od IC teflonem?? Sprecyzujcie proszę czy jest to wyciek, czy zwyczajne "pocenie" się olejem. W rurach IC zawsze jest trochę oleju więc nie ma się czym przejmować. W przypadku 1 zdjęcia prosimy o dokładniejszą fotkę pokazującą wielkość wycieku (lub nagaru) z EGR.
lukasza4 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 U mnie jest to zwykle pocenie się no i troche pluje z EGR (a czemu nie teflonem)
spetsnaz Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 U mnie jest to zwykle pocenie się no i troche pluje z EGR (a czemu nie teflonem) Bo Ci turbo wciągnie.. Pocić Ci się będzie nawet przez zmiany ciśnienia w układzie IC.. normalka.Szukaj innego powodu na zmartwień.. dwumas Ci nie bije??
lukasza4 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Niema takiej mozliwości,taśma znajduje sie pod oringiem :>wiesz jak ta zlączka wyglonda??
spetsnaz Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Niema takiej mozliwości,taśma znajduje sie pod oringiem :>wiesz jak ta zlączka wyglonda?? wiem jak wygląda.
robert191 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2008 http://picasaweb.google.de/robert191191/EGR tu wiecej fotek , jak widac troche sporo tego syfu wiec przydalo by sie zmienic.
spetsnaz Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 http://picasaweb.google.de/robert191191/EGR tu wiecej fotek , jak widac troche sporo tego syfu wiec przydalo by sie zmienic. Koszt zaworu EGR jest spory (od 350-500 PLN). Wyczyść najpierw zabrudzenie które powstało i sprawdź jak szybko wróci do aktualnego stanu. Tak czy inaczej zawsze można wymienić dla spokojnej głowy
Maciej CIN Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Witam i podłaczam sie do tematu. Moje zdanie w tym temacie jest takie :> Nic bym po prostu nie ruszał. To co nazywacie wyciekiem wcale nim nie jest, a zjawiskowo nazywa się poceniem. Jeżeli na bagnecie drastycznie nie ubywa oleju to jeździłbym, aż do bólu. Niestety konstrukcyjnie Nasze niunie maja taki urok i trzeba to po prostu zakceptowac. W końcu nikt nie jest idealny. Pozdrawiam
kazuyaet Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Witam U mnie ciekł EGR, jak robiłem chipa na hamowni tak olejem dawał ze im zakopcił garaż. Wykres wyszedł do d*py i 94 konie. Po wymmianie zaworu cecylkulacji spalin i po ponownej hamowni 104 konie i wykres stabilny.Dodam ze posiadam wersje AVB. * kolego cenzura - to forum publiczne, wypowiadaj się zgodnie zadami okreslonymi w regulaminie [ Musashi]
Bartekl Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Witam szanownych znawców, mam podobnie: ERG się slini i w przewodzi IC ma trochę oleju (czy dużo to sprawa do dyskusji) do tej pory to olewałem ale ostatnio widzę że zaczęła pić więcej oleju tak na oko z 2 setki na 3 tys, Auto nie kopci. czy to oznacza że coś się dzieje z turbo....???? dodam że delikatnie zapiekają mi się kierownice. a może po prostu mi się franca rozpiła...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się