Labiel Opublikowano 14 Lipca 2014 Opublikowano 14 Lipca 2014 Mam problem z montażem tempomatu. Pacjent to A4 B5 z 95 roku i co ważne, po swapie na 1,8T APU z 2000 roku. Tak więc mam taką mieszankę. Generalnie sama manetka podłączona i z tym chyba nie ma problemu, ale ponieważ mam auto z 95 roku musiałem dodać dwa czujniki na pedałach hamulca i sprzęgła. Ze sprzęgłem nie było problemu. Czujnik hamulca ma natomiast niejako dwa obwody. Z pierwszym który plusowym kablem łączy się z czujnikiem sprzęgła nie mam problemu. Drugi odpowiedzialny jest za światło STOP. Podłączyłem go więc do ori instalacji i myślałem że będzie ok - w schematach widziałem że w 2000 roku instalacja idzie też do ECU do miałem kostki - ale olałem to. Problem jest taki że wywala błąd uszkodzonego czujnika pedału hamulca i tempomat nie działa. Po zalogowaniu w grupę 066 tam gdzie mam info o w ciśniętym hamulcu, sprzęgle itp kiedy nic nie wciskam jest liczba 10001 a chyba powinno być 1000? ---------- Post dopisany at 17:07 ---------- Poprzedni post napisany at 16:37 ---------- Dobra, przewertowałem schematy i wychodzi na to że musi być dodatkowy kable od czujnika hamulca do ECU. Podłączyłem na krótko i jest niby ok - kod 1000 i brak info o błędzie hamulca. Polutuje kabel i mam nadzieje że będzie ok. ---------- Post dopisany at 18:07 ---------- Poprzedni post napisany at 17:07 ---------- Ok, wsio podłączone i tempomat działa dobrze
Banan Opublikowano 14 Lipca 2014 Opublikowano 14 Lipca 2014 Skrzynia nie ma znaczenia musi być przepustnica bez linki da radę to sprawdzić bazując na informacjach o aucie czy tylko pod machą fizycznie ? bo jeśli fizycznie to prosiłbym informację gdzie szukać linki A jak myślisz gdzie szukać tej linki? Na pewno w bagażniku :-) EPC na zegarach się wyświetla po włączeniu zapłonu? Jeśli tak to masz full elektrykę ale masz polifta więc na 99.99% tak będzie.
maslosky Opublikowano 15 Lipca 2014 Opublikowano 15 Lipca 2014 Skrzynia nie ma znaczenia musi być przepustnica bez linki da radę to sprawdzić bazując na informacjach o aucie czy tylko pod machą fizycznie ? bo jeśli fizycznie to prosiłbym informację gdzie szukać linki A jak myślisz gdzie szukać tej linki? Na pewno w bagażniku :-) EPC na zegarach się wyświetla po włączeniu zapłonu? Jeśli tak to masz full elektrykę ale masz polifta więc na 99.99% tak będzie. Doceniam dowcip ale pod machą A4 jest sporo miejsca jak na mój gust i na pierwszy rzut oka po dodaniu gazu nic się nie "ruszało" więc chciałem dopytać, czy patrzeć pod jakimś konkretnym kątem czy może zdjąć jakąś osłonę... Tak mam EPC po przekręceniu kluczyka. Rozumiem, że to oznacza, że mogę montować sobie tempomacik metodą łatwiejszą, tj. manetka, podłączenie plus kodowanie komputera ? Tylko jaką manetkę kupić ? Taka, jak w przypadku diesel'ów wystarczy, czy jakiejś innej szukać ? P.S. dzięki za dotychczasową pomoc
Banan Opublikowano 16 Lipca 2014 Opublikowano 16 Lipca 2014 Wystarczy manetka - wszystkie są takie same nieważne jaku silnik
PATENT Opublikowano 18 Lipca 2014 Opublikowano 18 Lipca 2014 Hej. Dzisiaj poskładałem tempomat i mam mały problem. Przy kontroli tempomatu vag nie pokazuje mi reakcji na pedał sprzęgła. Tym samym tempomat nie działa. czy ktoś może wiec co mogłem namieszać lub co jest nie tak?
PATENT Opublikowano 18 Lipca 2014 Opublikowano 18 Lipca 2014 vag nie pokazuje błedu czujnika, a fizycznie gdzie on się znajduje?
Labiel Opublikowano 18 Lipca 2014 Opublikowano 18 Lipca 2014 Przecież VAG nie pokazuje uszkodzenia wszystkich elementów. To prosty czujnik - wciskasz sprzęgło, przerywasz obwód i tyle. Skąd VAG może wiedzieć że nie trzymasz nogi na sprzęgle? Czujnik jest przy pedale sprzęgła - jak sama nazwa wskazuje. Musisz zdjąć półkę pod nogami kierowcy. Sprzęgło puszczone - powinno być przejście między pinami, wciskasz, obwód jest przerywany. Bardzo proste do sprawdzenia.
PATENT Opublikowano 21 Lipca 2014 Opublikowano 21 Lipca 2014 Dzięki. jutro to sprawdze bo zaraz do pracy ---------- Post dopisany 21-07-2014 at 10:07 ---------- Poprzedni post napisany 18-07-2014 at 13:22 ---------- Czujnik sprawdzony. Jest oK, ale tempomat dalej nie działa ;/ Sprawdzałem podłączenie przewodów kilka razy i niby wszystko jest w porządku. (silnik 1,9tdi afn)
wesz82 Opublikowano 26 Lipca 2014 Opublikowano 26 Lipca 2014 Dziś zabrałem się za montaż tempomatu i coś nie bangla. Manetke z wiazką mam taką:http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-152/tempomat-lift-plus-wiazka-aktualne-334518/ I tak w kostce za ciula nie mogłem odczytać który pin jest który wiec podpiąłem tak: Jak ktoś kojarzy tą ferelną białą kostkę co wyjecie jej zajęło mi pół dnia to wg nawiązując do tego co jest powyżej nr 7 podpoiłem pod gniazdo które jest w górnym szeregu według kolejności nr 7 następny 8 niebieski bo taki sam kolor wchodzi w kostkę,w niższym szeregu 9 i 10 od prawej strony. Może ktoś mi wytłumaczyć łopatologicznie gdzie który kabel mam dac bo już nie mam siły:kwasny: Jak wpisuje kodowanie to wyskakuje literka G ale jest ona nie wiem czy powinno tak być,ma na Vag-u??? :hi:
Banan Opublikowano 26 Lipca 2014 Opublikowano 26 Lipca 2014 www.audi-sport.net/vb/a4-s4-forum-b5-chassis/125261-a4-b5-cruise-control-retrofit-instructions-pictures.html Tam masz zdjecia białej kostki z pinami i ich opisem
Labiel Opublikowano 26 Lipca 2014 Opublikowano 26 Lipca 2014 Jak masz problem z dostaniem się do kostki to lutuj kable bezpośrednio do wiązki przy ECU.
wesz82 Opublikowano 26 Lipca 2014 Opublikowano 26 Lipca 2014 Banan masz flaszkę Labiel masz rację po kij tracić tyle czasu na wyrezanie tej kostki,to jest najtrudniejsza sprawa a lut załatwi to dużo szybciej. Postaram się wrzucić fotki bo u mnie kolory w kostce się nie zgadzają. Czyli mam nie patrzeć na nie tj kolory a tylko piny??? ---------- Post dopisany at 22:52 ---------- Poprzedni post napisany at 22:41 ---------- ---------- Post dopisany at 22:53 ---------- Poprzedni post napisany at 22:52 ---------- Wiem gdzie dałem du.... Prawdopodobnie wpiełem się w wolne miejsce miedzy pinami:facepalm: Człowiek uczy się na błedach:wink: ---------- Post dopisany at 23:02 ---------- Poprzedni post napisany at 22:53 ---------- Ale z tego co widze mam inna kostke a a jeżeli kostka w temacie który jest wyżej. O co caman??
Labiel Opublikowano 27 Lipca 2014 Opublikowano 27 Lipca 2014 U mnie akurat problemu w wyjęciem kotki nie było, bo ze względu na SWAPa instalację w tym miejscu miałem już grzebaną. Najpierw wypiąłem wszystkie kostki z uchwytów, a potem wyciągnąłem całą wiązkę koło nóg kierowcy, a tam już był ładny dostęp.
wesz82 Opublikowano 27 Lipca 2014 Opublikowano 27 Lipca 2014 Tak mam polifta. Kostka jest inna,porównaj moje foty z linku który podałeś. Wiec muszę podłączyć wg schematu z ww tematu???
Banan Opublikowano 27 Lipca 2014 Opublikowano 27 Lipca 2014 Ty wrzuciłeś fotki kostki od strony komputera , a wpinasz się w część która jest w tej listwie w karoserii - tam muszą być męskie konektory a nie żeńskie
wesz82 Opublikowano 27 Lipca 2014 Opublikowano 27 Lipca 2014 Tak ale patrząc na nią i kostkę z ww wątku tzw blokadę mają w innym miejscu,po prostu jest inna ich budowa i to mnie zastanawia.
Banan Opublikowano 27 Lipca 2014 Opublikowano 27 Lipca 2014 No bo w tamtym wątku jest cześć męska tej kostki: i konektor a ty pokazujesz fotki żeńskiej części i konektora Co jeszcze mam tłumaczyć
wesz82 Opublikowano 27 Lipca 2014 Opublikowano 27 Lipca 2014 Kumam sorki. Kieruje się oznaczeniami z tej kostki,jak nie da rady to podjadę do elektro znajomego pokaże mi który i bedzie po sprawie.niestety wczoraj elektro był po za zasięgiem:decayed: Ma ktoś może jeszcze fotkę gdzie dokładnie ma być dane G ???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się