Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż tempomatu A4 B5


krzyniek

Rekomendowane odpowiedzi

Kostka przy manetce / oryginalny kolor przewodu / biała kostka w okolicach komputera / kolor przewodu w białej kostce
PIN 1 013.gif czerwono-szary 013.gif czerwono-szary
PIN 2 013.gif niebieski 013.gif niebieski
PIN 3 013.gif czerwono-zolty 013.gif czerwono-zolty
PIN 4 i 6 013.gif czarno-bialy 013.gif czarno-bialy
PIN 5 013.gif czerwono-bialy 013.gif bezpiecznik kolo komputera

Ja podlaczylem wedlug tego schematu do wtyczki. O wiele szybciej. Wszystko na spokojnie 4 godziny mi zajelo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przeczytałem wszystko lecz nadal nie uzyskałem odpowiedzi na pytanie: gdzie podpiąć czujnik sprzęgła ponieważ oryginalnie nie było go w mojej a4 /kiedyś automat/ ? Do której kostki trzeba sie wpiąć? A4 B5 AFN 96'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według schematu czujnik sprzęgła ma dwa piny:

- pin 2 do czujniku hamulca kabel czerwono-biały

- pin 1 do sterownika - pin 17 sterownika ( kabel czerwono-żółty ) , lub 10-pin białej kostki pod komputerem ( kabel czerwono-żółty )

Kolory kabli podałem orientacyjnie bo takie są podane w schemacie a w aucie może być różnie.

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę u siebie to czujnik podpinałem pod +12 wzięte właśnie z czujnika hamulca, Do sterownika czyli do komputera silnika tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ten pin do komputera silnika , a drugi do czujnika hamulca - ale on powinien być 4 pinowy - 2 piny to włacznik świateł stop ( one miernikiem nie mają przejścia po po wciśnieciu zapalają światła ) , i 2 piny to czujnik włączenia świateł stop dla komputera ( one mają przejście dla napięcia , naciśnięcie powoduje rozłączenie obwodu )

Pozmieniałem posty bo źle odczytałem schemat :kwasny: - to nie masa

Ta część 2 pinowa świateł stopu która rozłącza to:

- pin 1 - pod terminal 86 ( nie wiem gdzie jest ) kabel czerwono biały - napięcie do niego idzie z bezpiecznika na miejscu 6 w skrzynce komputera pod miejscem na 3 przekaźniki

a4-5125.png

- pin 2 - do sterownika silnika pin 20 ,

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wygląda to tak:

-czujnik do świateł stop'u jest osobny /większy biały na 2 pin'y/

-nad nim jest drugi czujnik /jak od sprzęgła/ mniejszy czarny na 2 pin'y/

-->od niego podciągnąłem sygnał /jak sprawdzałem jest to +12/ które po naciśnięciu nie jest przerywane lecz dopiero włączane na drugim pinie, więc nie jak pisałeś rozłącza lecz złącza.

Edytowane przez BartriczkoSM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to wnioskuje ze schematu - nie wiem jak jest rzeczywista logika czujników.

Ale dokładnie te 12v ma być podłączone to czujnika sprzęgła do pinu 2 a z pinu 1 do komputera silnika pin 17

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,

widzę, że temat tempomatu w B5 nadal żywy ;)

Namęczyłem się przy tym ustrojstwie i niestety efektu zamierzonego brak :(

Model to A4 B5 2000r. AJM

Manetka zamontowana, wiązka poprowadzona, zalogowane poprawnie (11463) w Engine [1], pojawiła się literka G.

Styki manetki odświeżone, sprawdzone przed zamontowaniem, działają wzorowo.

Finał jest taki, że w grupie 006 każda pozycja przełączników manetki jest interpretowana właściwie, tzn:

wyłączony tempomat - 000000
wyłączony tempomat z "vor dem Einrastpunkt"-nie mam pojecia o co chodzi [ja mam, tempomat włączony, suwak w prawą stronę, ale nie tak daleko, by wyłączyć tempomat] - 000010
włączony tempomat - pozycja EIN - 000011
pozycja AUFN - 001011
wciśnięty FIX - 000111
wciśnięty hamulec - 010011
wciśnięte sprzęgło - 100011

U mnie na manetce opisy są po angielsku, ale nie sądzę, żeby to sprawiało jakąkolwiek różnicę.

Jedyny niepokojący sygnał to prędkość w pierwszym okienku tej grupy, zawsze wskazuje 00km/h (być może tutaj powinna pojawiać się zadana prędkość). Zegary i klimatronik wskazują prędkość właściwie.

Testy przeprowadzałem oczywiście przy prędkości powyżej 40km/h.

Suwak na pozycji On (Ein), przycisk Set (Fix) próbowałem przyciskać lekko, mocniej, przytrzymać przez chwilę, zero reakcji, auto normalnie zwalnia po zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia. Pedały hamulca i sprzęgła nie tykane nawet podczas testu.

W grupie 022 widoczne 000, przy wciśnięciu sprzęgła 100, przy wciśnięciu hamulca 011.

Nie wiem jakie informacje mogę jeszcze dodać by można było zidentyfikować przyczynę usterki. Chyba napisałem wszystko, co może mieć znaczenie. Co najgorsze wszystko wygląda w porządku.

Jeśli macie jakieś sugestie, będę niezmiernie wdzięczny. Włożyłem w montaż gadżetu dużo pracy, troszkę środków a efektu niestety nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w 1.8 miałem tempomat i okazało się że przy czujnikach jest uszkodzone gniazdo że po wciśnięciu pedała czujnik wysuwał się ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w 1.8 miałem tempomat i okazało się że przy czujnikach jest uszkodzone gniazdo że po wciśnięciu pedała czujnik wysuwał się ;/

A już rok wcześniej ci mówiłem żebyś sprawdził czujniki przy pedałach, bo one mogą ci go wyłączać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w 1.8 miałem tempomat i okazało się że przy czujnikach jest uszkodzone gniazdo że po wciśnięciu pedała czujnik wysuwał się ;/

A już rok wcześniej ci mówiłem żebyś sprawdził czujniki przy pedałach, bo one mogą ci go wyłączać :P

dlatego sprawdziłem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest numer zamiennika manetki tempomatu? Na aledrogo widzialem ze sa bez tej drugiej manetki od swiatel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podawałem parę stron wcześniej numery do polifa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, przlecialem caly temat i tylko numery ori znalazlem:) a chodzi mi czy sa zamienniki z manetka do swiatel:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dokładał ktoś tempomat do AEB, przepustnica na linkę :( , czy za dużo zabawy / za stary ? Ciężko znaleźć obszerne info, żeby skompletować "cały pakiet" do montażu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da radę zrobić, ale potrzeba więcej rzeczy które ciężko dostać. Oprócz manetki dochodzi pompa i sterownik tempomatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...