Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd 16618 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition) Notlauf


rakud29

Rekomendowane odpowiedzi

witam koledzy lapie mi taki blad ale bardzo zadko auto po chipie

16618 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)

P0234 - 000 - -

Freeze Frame

RPM: 3969 /min

Torque: 238.0 Nm

Speed: 161.0 km/h

Load: 83.9 %

Voltage: 14.36 V

Bin. Bits: 00101000

Absolute Pres.: 2376.6 mbar

Absolute Pres.: 2590.8 mbar

ten blad pojawia sie jak dobrze dam gazu i to bardzo zadko prosze o rade jakie logi zrobic zeby to sprawdzic bo chyba turbina cos nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonaj logi dynamiczne blokow 011 i 010 i napisz o jakie auto i silnik chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o auto 2.0 tdi b7 po niedzieli zrobie logi koledzy turbinka czyszczona 2 lata temu juz by ja bralo pojawia sie to tylko bardzo zadko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale zdarzylo mi sie ze 3 razy wpadl mi w tryb awaryjny i byl ten blad co podalem wiec cos jest nie tak co radzicie sprawdzic jeszcze prosze o opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak do dlaczego turbinka wpada w tryb awaryjny zadko ale wpada jak dam ostro gazu sprawdzalem sztange tez pracuje ok wiec co myslicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co robić z ta turbina żeby ten błąd się nie pojawiał co radzicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jakiej rady oczekujesz. Myslisz ze ktos przez Internet podejmie sie smiałej diagnozy typu "wymien sprezarke" , wymien silnik" , wymien cokolwiek.

Obserwuj auto i za jakis czas powtorz logi. W momencie kiedy je robiles wszystko bylo w porzadku wiec ... chyba sam rozumiesz.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok ale chodzi mi o to czy moze turbo potrzebuje juz czyszczenia bo bardzo zadko wpada w ten tryb awaryjny musze dac dobrze ognia bo raczej to ze jest chip to chyba nie przeszkadza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z logów nie wynika ze sprezarka potrzebuje czyszczenia.

Czips nie przeszkadza.

Wpadnij z logami za 2-3 miesiace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok to z czego łapie taki błąd musi być jaki powód może sprawdzić coś trzeba co koledzy myślicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się ze temat jest wyczerpany... jeszcze jeden post pod postem... zamkne wątek, a Ty zarobisz ostrzezenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczyną zanieczyszczania się turbiny są niesprawne wtryskiwacze, EGR lub dziura w dolocie. U ciebie logi wygladaja dobrze wiec być może problem tkwi w pompowtryskiwaczach ew. źle dobranym - za bardzo dymiącym programie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok czyli co kolego proponujesz wyczyscic turbo i jakie zrobic logi zeby byc pewny dlaczego sie zabrudza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do kolegi, w czasie jazdy zaczęła migać mi kontrolka świec. Po zatrzymaniu i odpaleniu zgasła. zrobiłem scan i wyskoczyło mi:

000566 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31): Implausible Signal

P0236 -- 001 -- Upper Limit Exceeded - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00110001

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Mileage: 162463 km

Time Indication: 0

Freeze Frame:

RPM: 1974 /min

Torque: 265.2 Nm

Speed: 112.0 km/h

Absolute Pres.: 1805.4 mbar

Absolute Pres.: 1448.4 mbar

(no units): 441.8

Temperature: 18.0°C

Proszę o poradę z czym to związane.

załoz swoj watek bo sie zamieszanie robi/Przemo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok czyli co kolego proponujesz wyczyscic turbo i jakie zrobic logi zeby byc pewny dlaczego sie zabrudza

:facepalm: wtedy możesz stwierdzić czy sie zabrudzi, czyszczeniem przyczyny nie ustalisz ani nie usuniesz.

Przyczynę Tobie podałem, albo wtryski albo tuner przesadził albo nieszczelny EGR i puszcza ciśnienie w spaliny gdy nie powinien.

Jeżeli nie ma problemów turbiny czyścić nie potrzeba ponieważ się sama wyczyści.

Logi dobrze wiesz jakie zrobic. Przecież w innym wątku o ile sobie przypominam już tobie pisaliśmy, któe grupy - wszystkie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie podepnę się pod temat by nie zakładać nowego wątku z podobnym problemem, tak jak wspomniałem w powitaniu zakupiłem sobie audi a3 8P z silnikiem 2.0 Tdi, AZV, po zakupie wyszło kilka problemów ale przy pomocy forum udało mi się je zlikwidować własnymi siłami, problem z niezakodowanym esp, czujnikiem kąta skrętu, niskim napięciu na akumulatorze, itp. Natomiast pozostały jeszcze dwa problemy jeden tak jak w temacie, silnik wpada w tryb awaryjny wyrzucając błąd jak poniżej:

16618 - Boost Pressure Regulation
P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition)
Freeze Frame:
RPM: 3780/min
Torque: 302.0 Nm
Speed: 95.0 km/h
Load: 100%
Voltage: 14.36 V
Bin. Bits: 00101000
Absolute Pres: 2131.8 mbar
Absolute Pres: 2590.8 mbar

Dodam jeszcze spostrzeżenie iż podczas wykonywaniu logów dynamicznych problem zawsze występował w tym samym etapie obrotów silnika to jest ok 3800/min, na drogach ekspresowych, lub autostradach problem występuję dość często, tak pozatym tylko przy ostrzejszym przyspieszaniu. Posiadam jeszcze jeden problem co prawda nie związany z tematem, ale o nim wspomnę na wolnych obrotach silnik co jakiś czas przeżuca drgania na wnętrze auta (towarzyszy temu delikatny uskok obrotów). Rozumiem iż nikt nie jest jasnowidzem dlatego też nauczyłem robić się logi statyczne, dynamiczne, które załączam poniżej (zrobiłem chyba wszystkich możliwych grupy które mogą mieć wpływ na moje problemy). W związku z tym iż jestem zbyt słaby w temacie i analizowaniu logów prośba do znawców tematu i szerokiego grona fachowców którzy mają ogromną wiedzę aby wypowiedzieli się na temat mojego problemu, oraz powiedzieli coś o kondycji tego auta, oraz od czego zacząć próbując wyeliminować ten problem, z góry serdecznie dziękuję za wskazówki i podpowiedzi, a poniżej wspomniane logi:

Logi Statyczne:
grupa 13, 18, 23 (praca na biegu jałowym)  http://vaglog.pl/log-013_018_023_Xs5q9.html
grupa 13, 18, 23 (przy cyklicznym wciskaniu gazu) http://vaglog.pl/log-013_018_023_G3iBb7.html
grupa 8, 10, 11 (praca na biegu jałowym) http://vaglog.pl/log-008_010_011_DgY845.html
grupa 8, 10, 11 (przy cyklicznym wciskaniu gazu) http://vaglog.pl/log-008_010_011_kKO57.html
grupa 3, 10, 11 (praca na biegu jałowym) http://vaglog.pl/log-003_010_011_vnkZF1.html
grupa 3, 10, 11 (przy cyklicznym wciskaniu gazu) http://vaglog.pl/log-003_010_011_bLF2w.html
grupa 1, 4, 7 (praca na biegu jałowym) http://vaglog.pl/log-001_004_007_u87jp9.html

Logi Dynamiczne (wykonywane na 3 biegu od 1500obr/min do 4000obr/min
grupa 1, 4, 8   http://vaglog.pl/log-001_004_008_e0rZg.html
grupa 10, 11, 3 log1   http://vaglog.pl/log-010_011_003_5N01k1.html
grupa 10, 11, 3 log2   http://vaglog.pl/log-010_011_003_1Ng0a.html
grupa 13, 18, 23   http://vaglog.pl/log-013_018_023_3mgL5w.html

Z góry przeproszę za zaśmiecenie logami, ale sam nie wiem które mogą być przydatne przy diagnozie, jeszcze raz serdecznie dziękuję za przyszłe wskazówki i pozdrawiam

Zawartość dodana 18 minutes later

Witam wszystkich serdecznie podepnę się pod temat by nie zakładać nowego wątku z podobnym problemem, tak jak wspomniałem w powitaniu zakupiłem sobie audi a3 8P z silnikiem 2.0 Tdi, AZV, po zakupie wyszło kilka problemów ale przy pomocy forum udało mi się je zlikwidować własnymi siłami, problem z niezakodowanym esp, czujnikiem kąta skrętu, niskim napięciu na akumulatorze, itp. Natomiast pozostały jeszcze dwa problemy jeden tak jak w temacie, silnik wpada w tryb awaryjny wyrzucając błąd jak poniżej:

16618 - Boost Pressure Regulation
P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition)
Freeze Frame:
RPM: 3780/min
Torque: 302.0 Nm
Speed: 95.0 km/h
Load: 100%
Voltage: 14.36 V
Bin. Bits: 00101000
Absolute Pres: 2131.8 mbar
Absolute Pres: 2590.8 mbar

Dodam jeszcze spostrzeżenie iż podczas wykonywaniu logów dynamicznych problem zawsze występował w tym samym etapie obrotów silnika to jest ok 3800/min, na drogach ekspresowych, lub autostradach problem występuję dość często, tak pozatym tylko przy ostrzejszym przyspieszaniu. Posiadam jeszcze jeden problem co prawda nie związany z tematem, ale o nim wspomnę na wolnych obrotach silnik co jakiś czas przeżuca drgania na wnętrze auta (towarzyszy temu delikatny uskok obrotów). Rozumiem iż nikt nie jest jasnowidzem dlatego też nauczyłem robić się logi statyczne, dynamiczne, które załączam poniżej (zrobiłem chyba wszystkich możliwych grupy które mogą mieć wpływ na moje problemy). W związku z tym iż jestem zbyt słaby w temacie i analizowaniu logów prośba do znawców tematu i szerokiego grona fachowców którzy mają ogromną wiedzę aby wypowiedzieli się na temat mojego problemu, oraz powiedzieli coś o kondycji tego auta, oraz od czego zacząć próbując wyeliminować ten problem, z góry serdecznie dziękuję za wskazówki i podpowiedzi, a poniżej wspomniane logi:

Logi Statyczne:
grupa 13, 18, 23 (praca na biegu jałowym)  http://vaglog.pl/log-013_018_023_Xs5q9.html
grupa 13, 18, 23 (przy cyklicznym wciskaniu gazu) http://vaglog.pl/log-013_018_023_G3iBb7.html
grupa 8, 10, 11 (praca na biegu jałowym) http://vaglog.pl/log-008_010_011_DgY845.html
grupa 8, 10, 11 (przy cyklicznym wciskaniu gazu) http://vaglog.pl/log-008_010_011_kKO57.html
grupa 3, 10, 11 (praca na biegu jałowym) http://vaglog.pl/log-003_010_011_vnkZF1.html
grupa 3, 10, 11 (przy cyklicznym wciskaniu gazu) http://vaglog.pl/log-003_010_011_bLF2w.html
grupa 1, 4, 7 (praca na biegu jałowym) http://vaglog.pl/log-001_004_007_u87jp9.html

Logi Dynamiczne (wykonywane na 3 biegu od 1500obr/min do 4000obr/min
grupa 1, 4, 8   http://vaglog.pl/log-001_004_008_e0rZg.html
grupa 10, 11, 3 log1   http://vaglog.pl/log-010_011_003_5N01k1.html
grupa 10, 11, 3 log2   http://vaglog.pl/log-010_011_003_1Ng0a.html
grupa 13, 18, 23   http://vaglog.pl/log-013_018_023_3mgL5w.html

Z góry przeproszę za zaśmiecenie logami, ale sam nie wiem które mogą być przydatne przy diagnozie, jeszcze raz serdecznie dziękuję za przyszłe wskazówki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...