bintom Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Witam. Szukam i szukam i nie moge znalesc odpowedzi na pytanie czy da sie ustawic zbierznosc w audi a4 avant z 96roku. Bylem u ustawienia zbierznosci w 2-uch miejscach. W kazdym z nich powiedzieli mi, ze przod mam ksiazkowy, jesli jest cos nie tak to ewentualnie tyl. Tylko, ze oboje mowia to samo, ze tylu sie nie ustawia i mozna tylko wymienic cala belke. Nie pamietam dokladnie, ale na monitorach pokazywalo sie chyba 7 na jednym i drugim kole, nie pamietam tylko czy w plusie czy w minusie. Napewno oba kola mialy tak samo. Nie wiem teraz co robic, bo auto po wymianie opon przestalo sciagac, ale prowadzi sie troszke dziwnie. Jak skrecam przy wiekszej predkosci mam wrazenie jakby tyl szybciej skrecal. Moze jestem przewrazliwiony, ale tak to odczuwam. Przed wymiana opon autko sciagalo delikanie w lewo ( dlatego bylem sprawdzic zbierznosc ) , a teraz trudno mi powiedziec bo wial mocno wiatr jak wracalem. Napewno to uczucie jakby tyl szybciej skrecal pozostalo. Prosze o odpowiedzi. Pozdrowienia
krzysiek23 Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Opublikowano 17 Kwietnia 2008 jak ja podjechalem na diagnostyke na ustawienie zbieznosci,to koles powiedzial ze nieustawi bo katy sa do ustawienia bo tylne kolo chyba lewe zabardzo sie wychyla,szczerze mowiac to niewidzialem co o tym myslec wiec pojechalem do innego na ustawienie zbieznosci(mnie sciaga w prawo)maglownice i kioncowki drazkow wyeliminowane,latem zmieniam tarcze i wachacze zobacze czy cos sie zmieni.... sprawdz ewentualnie lozyska z tylu i tuleje belki,moze one sa przyczyna
adams78 Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Zbierzność tyłu tylko w quattro. Jeśli z tyłu masz nowe kapcie, to chyba jesteś przewrażliwiony, lub tył był walony, np. w koło lub kołem w np. krawężnik. To wystarczy aby belka straciła wymiar. Jeśli odchyłka od normy jest duża (ile %), zostaje wymiana belki.
freon Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Opublikowano 18 Kwietnia 2008 U mnie także powiedział koleś co mi nastawiał zbieżność, iż ustawia się tylko przód, a tył jest taki jaki jest, a gdy jest zły, to wtedy belka...
adadur Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Na niepewne zachowanie tyłu duży wpływ ma stan łozysk jak i amortyzatorów. Bacznie obserwuj opony na tyle jak tylko zauważysz jakies nie niormalne zużycie to trzeba zając sie tematem poważnie.
aramis Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Coś o ustawianiu tyłu czytałem Jeśli się wymontowuje tylną belkę to nie wolno odkręcać mocowań belki tylko samą belkę bo później właśnie trzeba ustawiać.
bintom Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2008 A te 7 % czy milimetrow to duzo? Norma jest chyba do 4 ( tak mi mowil jeden z nich ) , a ja mam po 7 na jednym i drugim kole. Walony raczej nie byl, bo sprawdzalem go przed kupnem miernikiem lakieru. Wszystko bylo O.K. Od spodu tez wszystko wyglada na nie ruszone ( pytalem sie o to tych co mi mieli ustawic zbierznosc ) i sam sprawdzalem. Jedyne wyjscie to jakis kraweznik, ale wtedy oba kola mialy bo po 7 ??
adams78 Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Wartości podawane są w stopniach. Ja bym to zostawił. Przejżyj amory tylne i zwróć uwagę na sprężyny. Jeśli tył siedzi to właśnie tam może być problem. Opony nowe?
bintom Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2008 skompletowane dwie zapasowki , obie z "cyckami"(100%) :> , drugi komplet uzywane(85%) ale bierznik rowno podtary. Jak zobacze ze wszystko bedzie ok to na drugi rok kupie cztery nowe. Szkoda mi wydac ok.900 zl jak ma mi je zerzrec. [br]Dopisany: 18 Kwiecień 2008, 22:27 _________________________________________________ Jeśli tył siedzi to właśnie tam może być problem. Jak siedzi? To znaczy , ze jest nisko zawieszony? Wydaje mi sie z e jet normalnie. Ewentualni emoge zrobic zdjecia tylko nie wiem jak sie je tu zamieszcza.
Kowicz Opublikowano 16 Maja 2008 Opublikowano 16 Maja 2008 U mnie po wymianie łożysk z tyłu i ustawieniu zbieżności też tył się dziwnie zachowuje Dodam że na zbieżności była moja mamuśka więc nie wiem czy coś robili przy tyle. Poza tym zaraz po wymianie jedno łożysko zaczęło popiskiwać a teraz (po ok. 5tys.) dosyć mocno wyje. Wygląda więc na to że łożysko było uszkodzone albo nieprawidłowo zamontowane. Jak tylko wymienię to łożysko to zobaczę czy autko zacznie się znowu kleić do drogi jak dawniej
bintom Opublikowano 17 Maja 2008 Autor Opublikowano 17 Maja 2008 Dla wyjasnienia. Po wymianie opon i przejechaniu miasiaca, wydaje mi sie,że wszystko się na unormowało. Może też tak jest,że sie do tego przyzwyczaiłem. Będę miał opony na oku i jak się zacznie coś dziać to będę sie martwić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się