macieek Opublikowano 13 Marca 2012 Opublikowano 13 Marca 2012 Panowie. Pacjent A4 1.9TDI AVF rocznik 2002 Zauwazalem ze przy wlaczaniu klimy pasek piszczy jakby go ze skory obdzierali. To jest wersja silnika gdzie klima chodzi na swoim wlasnym pasku. Wczesniej mechanior stwierdzil lekki luz na kole pasowym kompresoa, stwierdzil tez, ze napinacz jest wporzadku. Nie wiem ile w tym prawdy. Kazalem mu to sprawdzic gdy zauwazylem zwiekszony szum trwajacy ok 5-7 sekund PO WYLACZENIU KLIMY. Teraz wycie jest straszliwe PO WLACZENIU klimatyzacji (wylaczenie trybu econ) i nie wiem czy nie poczulem nawet smrodu spalenizny. I teraz mam pytanko czy to lozysko kompresora zatarlo sie a jesli tak to regeneruje ktos kompresory w polsce - jakis sprawdzony? Czy tez moze napinacz? Wiem, ze ciezko to moze byc tak stwierdzic ale jesli ktos przerabial podobne piski to niech podzieli sie ze mna swoja wiedza. pozdrawiam
adamspeed01 Opublikowano 13 Marca 2012 Opublikowano 13 Marca 2012 zrzucić pasek i sprawdzić, albo koło pasowe kompresora albo sam kompresor sie zaciera,
majkel_majki Opublikowano 13 Marca 2012 Opublikowano 13 Marca 2012 Zacierający sie kompresor będzie się ciężko kręcił, poczujesz opór, a niebawem jak zacznie przystawać to ani się obejrzysz zerwie sprzęgło.
macieek Opublikowano 13 Marca 2012 Autor Opublikowano 13 Marca 2012 A jak to sprawdzac? Poprostu pokrecic kolem przy wylaczonym silniku? Tam sie zaciera jakies lozysko chyba tylko gdy jest opor gdy klima jest wlaczona wiec nie wiem czy to nie lepiej to sprawdzac na wlaczonym silniku i klime, ze zdjetym paskiem. I wogole co najlepiej zrobic aby to naprawic? Da sie wymienic samo lozysko - czy lepiej zregenerowac kompresor (moze bedzie wtedy nowe sprzeglo zrywne zapodane)
sołtys85 Opublikowano 14 Marca 2012 Opublikowano 14 Marca 2012 Jeśli sprawdzać czy sie kompresor kręci ręką to koniecznie na właczonym silniku bo inaczej sprzęgło rozłączy przekazanie mocy i będziesz kręcił na pusto. Operacja trochę ryzykowna ma możliwosć uszkodzenia ciała, ale wykonalna tylko radzę gołą reką wkładać bez żadnych ubrań. niestety to może być objaw nieużywania klimy w sezonie zimowym.
majkel_majki Opublikowano 14 Marca 2012 Opublikowano 14 Marca 2012 Od kiedy sprężarka w b6 ma sprzęgło elektromagnetyczne? Tam masz sprzęgło zrywalne, mechanika sprężarki jest stale połączona z kołem pasowym. A do sprawdzenia ręką sprężarki z elektromagnesem można sobie podać 12v z akumulatora.
jacek28 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Z tym piszczeniem to miałem juz cos takiego z dwa lata temu,jakis gosc od klimy stwierdzil ze gdybym tak jezdzil do lata to pewnie by mi sie zatarła,on to niby regenerowal powymienial jakies cuda wianki sam nawet nie wiem co,suma sumarum kosztowalo mnie to 900 zł,a teraz znowu słysze jakies grzechotanie,jest tak jakies łożysko?klima działa ok tylko ten dzwiek,gdy włanczam i wylanczam klime ten dziek cichnie na chwile ale pózniej powraca b6 1.9 AVB ma ktos jakies sugestie
pakotomasz Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 ok 1,5 roku temu miałem taki problem, że po włączeniu klimy słychać było takie delikatne szuranie. Nie był to pisk, ale tak jak mówię szuranie. Okazało się, że problemem było łożysko od alternatora. Po wymianie wszystkie odgłosy ucichły i spokój do teraz. Nie wiem czy to to ma związek w 100% z w/w problemem, ale też podejrzewałem różne rzeczy zanim padło na łożysko alternatora.
jarek_ns Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Ja bym na twoim miejscu sprawdził pasek i jego napinacz. Sprężarka klimy w B6 niema sprzęgła elektromagnetycznego. W momencie gdy włączysz klimę otwiera się zawór i sprężarka robi ciśnienie, a przez to pracuje ciężej a to może prowadzić do ślizgania paska. Na początek sprawdź pasek i napinacz.
Artak Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Jeśli piszczenie jest szczególnie głośne na wolnych obrotach i cichnie na wyższych to ja bym sprawdził najpierw sprzęgło kierunkowe alternatora. Jak miałem w ubiegłym roku takie piski to najpierw myślałem, że to pompa wspomagania, potem że kompresor klimy, a faktycznie było to sprzęgiełko alternatora. Kupiłem zamiennik INA za niespełna 100 zł.
macieek Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Chlopaki u mnie to tak nie bedzie ze sprzegielkiem od alternatora bo klima chodzi na oddzielnym pasku (2002r). Pozatym to bylo wymienione ok 3 lata temu wiec jeszcze moze sie nie wysypalo. A co do piskow to sprawa sie wyjasnila - napinacz byl za slabo napiety. Niestety lekki szum po wylaczaniu klimy pozostal - Jest on nieslyszalny w kabinie ale na zewnatrz juz tak. Narazie jezdze i sie nie przejmuje.
jarek_ns Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Czyli tak jak pisałem. Szum może być od sprężarki lub rolek prowadzących pasek.
macieek Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Sorry za spoznienie, ale problemem byl niedociagniety odpowiednio napinacz paska klimy. ehh lepiej pozno niz wcale
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się