Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana osuszacza klimy- co ile?


cacek89

Rekomendowane odpowiedzi

No kolego nie będę dyskutował czemu gościu nie zdecydował się wymienić, wymienił tylko dławik rozprężny mimo, że był tylko delikatnie zakurzony bez opiłków, zrobił serwis maszyną i stwierdził, że miałem tylko pół czynnika a dwa lata temu robiłem serwis (i tu wyszła chyba minimalna nieszczelność). Z 9 stopni na kratkach zrobiło się 3 stopnie. Jak zauważyłem taką różnicę w temp. to jestem zadowolony. Może zdecyduję się na wymianę osuszacza za rok ale wtedy będę naciskał żeby to zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy stwierdzonej nieszczelność układu osuszacz powinien ci tym bardziej wymienić gdyż odpowiedzialny on jest za pochłanianie wilgoci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dławik i osuszacz prawidlowo powinno sie wymieniac co dwa lata

przy kazdej wymianie czynnika i oleju sprężarkowego

ale jak życie pokazuje wymienia sie to az cos zdechnie w układzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jedyne co mogę teraz zrobić to w przyszłości zmienić miejsce serwisowania klimy. Widzę, że mało profesjonalnie gościu podszedł do mojego problemu i kij mu w oko - 130 zł poszło. Ten sezon przeboleje a w następnym wymienię osuszacz. Ogłoszenie nieaktualne osuszacz sprzedałem. Pozdrawiam kolegów i życzę Wesołych Świąt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie drogo sobie liczą za dławik...

Tutaj o wiele taniej:

http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/c/Audi/307

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podepnę się

Możecie napisać gdzie i jak się dobrać do osuszacza w A4 b5 afn ? I czy łatwo jest wypłukać układ po zatarciu się sprężarki ? ewentualnie jak to zrobić samemu bo spece to kroją strasznie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podepnę się

Możecie napisać gdzie i jak się dobrać do osuszacza w A4 b5 afn ? I czy łatwo jest wypłukać układ po zatarciu się sprężarki ? ewentualnie jak to zrobić samemu bo spece to kroją strasznie :(

Po zatarciu sprężarki do wymiany jest skraplacz, osuszacz (tego się nie czyści podobno) i dławik.

Do osuszacza dostaniesz się wyjmując całą puszkę filtra powietrza wyjmuje się go do góry, ale jedną z nakrętek odkręcisz od spodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podepnę się

Możecie napisać gdzie i jak się dobrać do osuszacza w A4 b5 afn ? I czy łatwo jest wypłukać układ po zatarciu się sprężarki ? ewentualnie jak to zrobić samemu bo spece to kroją strasznie :(

Co do płukania układu klimatyzacji tu masz porady techniczne firmy Laser-Sinex http://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyzacja-samochodowa/skraplacze-chlodnice-klimatyzacji-samochodowej/

W układzie klimatyzacji znajdującej się w B5 wystarczy wymienić dławik oraz osuszacz który znajduje się z prawej strony za zderzakiem i nie ma konieczności płukania układu gdy nie masz szans zrobić tego w realnych pieniądzach. Jeżeli masz w skraplaczu jakieś opiłki bo tylko tam mogą być to wychwyci je filtr dławika, który wystarczy po roku użytkowania wymienić lub wyczyścić a warto to zrobić gdyż zabezpiecza on układ przed zasyfieniem przez opiłki. Sam spotkałem się z takim problemem gdzie gość krzyknął mi 700 zł za płukanie gdy zapytałem się o konkrety to zaczął mi wymyślać niestworzone rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli faktycznie w układzie sa opiłki to trzeba wymienic dławik i osuszacz

płukanie układu nie jest proste poniewaz trzeba powyciągac wszystkie przewody i sama nagrzewnice :facepalm:

osobiście płucze układ denaturatem i przedmuc**ję sprężarką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To skraplacz w A4 jest w końcu równoległy czy szeregowy, bo już zwariowałem?:eusathink:

Tomek, parownik jest od klimy, nagrzewnica od ciepła w środku ;):decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawde mówiac to nie wiem jak wyglada to ustroństwo w środku

---------- Post dopisany at 21:14 ---------- Poprzedni post napisany at 21:09 ----------

moga byc te dwa układy obok siebie, albo jeden za drugim

i chyba jest tak jak piszę w drugim przypadku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w naszych a4 najpierw parownik, a pozniej nagrzewnica, wiadomo, że jak trzeba wyjąc to i tak oba trzeba, bo to w jednej obudowie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie w B5 płukałem układ po zatarciu sprężarki kosztowało to 500 zł bo sam ten płyn do płukania kosztował 300 zł a nie mówiąc ile z tym roboty było. Robił mi to znajomy i na koniec jak obierałem auto to pokazał mi jak wyglądał ten płyn po przepłukaniu mojego układu to aż się przeraziłem ile tego syfu tam było i całe szczęście że to zrobiłem bo na bank po pół roku znowu bym miał zatratą sprężarkę także czasem lepiej wydać trochę więcej i zrobić coś pożądnie niż co trochę sprężarkę wymieniać bo w suma sumarum i tak to wyjdzie drożej, ale niech każdy robi jak uważa w końcu to jego kasa:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie w B5 płukałem układ po zatarciu sprężarki kosztowało to 500 zł bo sam ten płyn do płukania kosztował 300 zł a nie mówiąc ile z tym roboty było. Robił mi to znajomy i na koniec jak obierałem auto to pokazał mi jak wyglądał ten płyn po przepłukaniu mojego układu to aż się przeraziłem ile tego syfu tam było i całe szczęście że to zrobiłem bo na bank po pół roku znowu bym miał zatratą sprężarkę także czasem lepiej wydać trochę więcej i zrobić coś pożądnie niż co trochę sprężarkę wymieniać bo w suma sumarum i tak to wyjdzie drożej, ale niech każdy robi jak uważa w końcu to jego kasa:wink:

Kompresor w B5 tłoczy czynnik w jednym kierunku przez skraplacz do parownika, który następnie przez osuszacz wraca do kompresora. Po miedzy tymi dwoma elementami znajduje się dysza rozprężna tzw dławik z filtrem który wychwytuje wszelkie zanieczyszczenia w tym opiłki które jeżeli są to występują tylko na tym odcinku i nie ma niebezpieczeństwa, że dotrą ponownie do kompresora. Cały problem dotyczy wypłukania ich ze skraplacza na co nikt nie da 100 % gwarancji i najlepiej jest jak się ten element również wymieni na nowy. Dlatego najtańszym rozwiązaniem jest po roku użytkowania klimy podczas przeglądu wymienić lub przeczyścić filtr w dławiku a układ sam się oczyści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dławik i osuszacz wymieniam regularnie max co dwa lata a serwis klimy co rok robię ale naprawdę jak zobaczyłem kolor tego płynu po wypłukaniu i ile syfu tam pływało to nie wiem co ile bym to wszystko musiał wymieniać żeby się to samo oczyściło. Więc uważam że u mnie płukanie układu było jak najbardziej wskazane, w tym roku również w A6 zmieżam przy serwisie klimy przepłukać układ pomimo tego że wszystko jest ok, zobaczymy ile tam będzie syfu, a może dzięki temu przedłużę życie sprężarce to tym bardziej zabieg się opłaca, ale jak napisałem każdy robi jak uważa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie jestem świeżo po wymianie dławika i osuszacza ,osuszacz był od nowości podejrzewam że dławik też ale był czyściutki żadnego syfu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie koszta u Ciebie w miescie za taka operacje?

100zł -osuszacz,dławik

150zł -napełnienie klimy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...