Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana automatu na manual, jakie skrzynie pasują ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Panowie mam problem z doborem skrzyni biegów do Passata b5 1.9 tdi AFN 1998r

Sprawa wygląda tak, że oryginalnie siedzi tam skrzynia automatyczna (DMX jeśli nie myle oznaczenia) 4 biegowa, która szwankuje i trzeba ją zmienic.

Chcę wsadzić ręczną skrzynię, wiem, że muszę mieć:

- skrzynie kompletną razem z łapami i wysprzęglikiem - półosie 2 szt 100 zł też z anglika

- pedały kompletne z podstawą

- kasetę zmiany biegów

- wężyk od pompki sprzęgła do wysprzęglika

-koło dwumasowe i sprzegło oraz śruby

- plastik koło wybieraka,

- mieszek i gałka

Problem mam tylko z doborem skrzyni, tak aby pasowała do silnika, na frez od wału, oraz półosie na zwrotnice.

Na 100% podejdzie skrzynia od AFN, AHU itd., ale czy podejdzie też od silników z PD 115, 130, 5-6 biegów czy może 6 biegowa z 2.5 tdi.

Jak ktoś ma jakieś doświadczenie proszę o poradę.

Opublikowano

Podejdą wszystkie skrzynie zostały przez Ciebie wymienione, jeśli zdecydujesz się na skrzynie 6 to nie będzie konieczności zmiany sanek zawieszenia, jeśli 5 wg mnie powinny zostać wymienione. Jeśli chodzi o półosie np z 1.9 tdi dobrze żeby były z A4 bo np Passat b5 1.9 tdi ma już inny przegub zewnętrzny (na łozysko 82mm, A4 1.9 tdi 90/110 ma 78mm) ale generalnie to małe niuanse.

Sama przekładka mechaniczna do 2 popołudnia albo cała sobota.

Opublikowano

do przekładki mam już cały komplet z angola afn, ale myslałęm jeszcze aby wsadzić skrzynie 6

Kolego kuba84, wnioskuje ze robiłeś już taką przekładkę, dużo jest problemu z przewodami od pedału sprzęgła i hamulca, oraz z przewodem do serwa, muszą być z wersji EU??

i dlaczego trzeba sanki wymieniać przy montaży skrzyni 5??

Opublikowano

Sanki zawsze wymieniamy jeśli montujemy skrzynie 5, skrzynia 5 ma inne łapy i żeby było jak z fabryki lepiej założyć sanki od skrzyni manualnej 5 biegowej bez znaczenia czy z PB czy ON.

My do przekładki zawsze wyciągamy silnik, żeby mieć więcej miejsca na dołożenie przewodu od skrzyni do pedałów, przekładka pedałów jest generalnie prosta i nie ma z tym kłopotów, wszystkie przewody stosujemy z aut europejskich. Angielszczyzna nie pasuje w zakresie pedałów i przewodu od pedałów do wysprzęglika ale znam warsztaty gdzie stosują po rzeźbie angielski. Przewód od zbiornika płynu do pompki sprzęgła przy pedałach może być z angola bo to zwykły przewód olejoodporny.

Skrzynia 6 można zastosować bez problemu, wtedy odchodzi wymiana sanek, z tym że w mojej opinii skrzynie 6 montujemy po to żeby mieć duże sprzęgło wtedy należy dokupić dwumas, sprzęgło i rozrusznik od 1.9 tdi 130KM np AVF

Opublikowano

a stosowałeś może łape skrzyni od V6? niby wtedy nie ma konieczności wymiany sanek?

Opublikowano

Nie, zawsze wymiana sanek, koszt ok 50 zł, a jest jak z fabryki. Później potencjalny klient nie ma problemów np z zakupem części po wypadku itp

Opublikowano

ja bym się w 6kę nie bawił, 5ka jest nie dużo krótsza(niż 6 z 1,9), szukaj z silników PD (130ek)

a sprzęgło "małe" i tak spokojnie znosi 400Nm+

Opublikowano

sprawa doboru skrzyni biegów załatwiona, włąsnie przywiozłem na lawecie passata b5 afn 99 rok angol, praktycznie kompletny poza przednim zderzakiem, błotnikami i wgnieciąną maską

także materiał na przekładkę już mam, poza tym dużo gratów do odsprzedania, także jak ktoś coś potrzebuje to można pisać.

Niedługo wstawie wątek w dziale sprzedam auto na częsci.

Opublikowano

afn = krótka skrzynia :jerk:

Opublikowano

Witam.

Przymierzam się do wymiany skrzyni AG4 DMX(4 biegi automat) w moim AFN

Wpada skrzynia z 2.5 TDi DQS 6 Biegów

Prosiłbym was tak po którce opisać co bede potrzebował konkretnie w tym przypadku czyli 1.9 TDi +DQS z 2.5 TDi

Przedewszytskim czy sanki pasują, łapy skrzyni itd.

Nie piszcie o pedałach i czujnikach bo to ogarne.

Chodzi mi tylko o to żeby skrzynia siedziała w aucie na ori mocowaniach

Opublikowano

przy skrzyni 6 sanki zostają te same co w automacie, poduszki na pewno też są takie same, nie wiem jak łapy bo zazwyczaj to mamy ze skrzyniami

Opublikowano

100% będą takie same ! Ja wyciągam silnik jest szybciej i więcej miejsca np na włożenie przewodu od pedałów do wysprzęglika na skrzyni.

Opublikowano

tym bardziej wyciągnąłbym komplet silnik + skrzynia na zewnątrz, wymienił skrzynie i włożył w całości ale wiadomo każdy robi jak mu wygodniej

Opublikowano

też wyciągałem komple skrzynia+silnik, bo kombinować z włożonym silnikiem przekłądać sanki, pożniej skrzynie to conajmniej jeden dzień roboty więcej.

kolego kuba84, możesz mi podpowiedzieć jak najporściej roziwązać problem podłączenia swiateł cofania po przekładce??

Opublikowano

cytując jednego kolegę z forum:

"ZOSTAJE JESZCZE TYLKO ZABAWA ZE WSTECZNYM . NAJWYGODNIEJ JEST POCIĄGNĄĆ OD CZUJNIKA BEZPOŚREDNIO DO TEJ KOSTKI NOWY KABEL (chodzi o miejsce gdzie mocuje się przekaźnik rozrusznika). W TEJ KOSTCE NIEBIESKI Z CZERWONYM PASKIEM TO WSTECZNY A PLUSY PO STACYJCE SĄ DWA ŁATWO SPRAWDZIĆ PROBÓWKĄ WPINAMY I MAMY WSTECZNY I ZERO POZOSTAŁOŚCI PO AUTOMACIE"

Opublikowano

Dobra, to juz wiem co chciałem.

Teraz powiedzcie mi jakie sprzegło do tego ustrojstwa kupić..

Będzie jednomas z 1Z.

Docelowo autoko ma mieć ok. 180km i 360nm wiec chyba seryjne AFN'one sprzegło odpada..

Opublikowano

Będziesz żałował ze nie założyłeś dwumasy. Do takiej mocy co chcesz normalnie dwumasa i sprzęgło od awx. To najlepsze rozwiązanie.

Opublikowano

koszty panie koszty ;) dwumasa za 100zł używki nie dostane ;)

A słyszeliście o takim czymś jak dystans między skrzynie a silnik 5mm? Na forum pasata ludzie zakładali bo im coś nie pasiło.

Wiecie może czy rozrusznik musze zmieniac?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...