Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Poci sie. Zostawia krople oleju... fotki do wglądu.


SowaBezOka

Rekomendowane odpowiedzi

Wczesniej myslalem, ze to ropa zostaje na chodniku. Zrobilem kilka zdjec podgladowych, moze ktos bedzie wiedzial skad to moze kapac...

Olej skrapla sie z tego miejsca ktore zaznaczylem na czerwono na przedostatniej fotce... Porobilem fotki obu stron bo calkiem obryzgane tam jest olejem, spojrzcie...

23032012794.th.jpg 23032012793.th.jpg 23032012792.th.jpg 23032012791.th.jpg 23032012790.th.jpg 23032012789.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczesniej myslalem, ze to ropa zostaje na chodniku. Zrobilem kilka zdjec podgladowych, moze ktos bedzie wiedzial skad to moze kapac...

Olej skrapla sie z tego miejsca ktore zaznaczylem na czerwono na przedostatniej fotce... Porobilem fotki obu stron bo calkiem obryzgane tam jest olejem, spojrzcie...

to co zaznaczyles to tylko taki punkt zalamania, widac ze zrodlo jest wyzej, wyczysc wszystko pozadnie i obseroj gdzie sie pojawia olej bedizesz wtedy mial jak na dloni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze puszczac O-ring pod chlodnica oleju. Najpierw umyj dobrze silnik z oleju i od razu zobaczysz skad olej leci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy dobrze radzą, przede wszystkim polecam umyć silnik, albo chociaż dobrze powycierać gdzie się da w miejscach gdzie są ślady oleju.

ale sprawdź faktycznie odmę, ona lubi pękać i puszczać w dolnej części, przy śrubach którymi ją dokręcasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slabo widac , umyj jak koledzy podpowiadaja i wtedy bedziesz wiedzial.

Mi kiedys podobnie zostawial slady oleju wystarczylo korek spustowy oleju uszczelnic i na obudowie filtra oleju od spodu masz korek i taka uszczelka tam jest i tamtedy tez potrafi sie skraplac jak bylo u mnie. Przy wymianie oleju usterka usunieta bezplatnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak miałem kapał olej i zalany silnik:kwasny: okazało się że tam gdzie łączy się rura odmy z blokiem rozsypał się oring po wymianie jest suchutko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde ciezko tam cokolwiek domyc...

Zdemontowalem filtr powietrza i oslony, i od tej strony od gory cos probowalem, ale turbina wzglednie sucha, ale patrze duzo nizej a tam wszystko w oleju. Nigdzie swierzego wycieku... Odma jest po drugiej stronie, silnika, ciezko tam cos zobaczyc, ze szmatka tez nie latwo wejsc.

jak proponujecie umyc ten silnik? preparatem jakims spsikac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja użyłem środka do czyszczenia silnika ze spryskiwaczem firmy KAGER za 15.00 zyla. A rurę z odmy to odkręc to wtedy będziesz miał 100% pewmoś co do jej całoci, ale obstawiam to co pisali koledzy, że jest uszkodzona przy mocowaniu do bloku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie taki środek jak VC 232 od zawsze myje tym silniki, rewelacja. Moczysz lekko silnik spryskujesz dokładnie czekasz 5 min i myjesz karcherem. Wszystko schodzi elegancko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem, czysto kolo wlotu i wylotu odmy. Po drugiej stronie silnika pod kolektorem przejechalem szmatka i znalazlem na szmatce swierzutki czarny olej... Uszczelka glowicy na tej wysokosci aby sie nie znajduje????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem, czysto kolo wlotu i wylotu odmy. Po drugiej stronie silnika pod kolektorem przejechalem szmatka i znalazlem na szmatce swierzutki czarny olej... Uszczelka glowicy na tej wysokosci aby sie nie znajduje????

Znajduje się ale to jeszcze nic nie znaczy bo olej może również wyciekać spod pokrywy klawiatury a ponieważ silnik jest w tą stronę pochylony ściekać niżej. Musisz to dobrze umyć aby zdiagnozować źródło i nie wykluczone, że będzie to zużyta uszczelka powyższej pokrywy lub zdeformowana sama pokrywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymacaj czy masz spoconą chłodniczkę oleju od stony silnika bo ja zostawiałem kropki na chodniku gdy padł mi o-ring. Po demontażu okazało się że z oringa jest placek i w porównaniu z nowym to jest strasznie twardy. Po wymianie sucho ale za to niestety popuszcza mi na filtrze oleju bo wkręciłem ten sam, który wykręciłem ale niedługo wymiana oleju więc będę mieć spokój.

Również myślałem że to odma, ale odma była sucha. Z tego co słyszałem to o-ringi nad chłodnicą oleju w grupie VAG to dosyć częsty problem. A nowy o-ring to bardzo mały koszt ale wymiana do wygodnych nie należy bo nakrętka trzymająca chłodniczkę jest bardzo niska a nie da się wsadzić obu rąk żeby sobie przytrzymać klucz i jednocześnie odkręcać więc trzeba z czuciem żeby nie uszkodzić nakrętki.

Tyle ode mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj miałem do niedawna identyczną sytuację w tym samym silniku. Pełno oleju na łączeniu skrzyni biegów i z tyłu miski olejowej. Co się okazało, uszczelka chłodniczki oleju z takimi specjalnymi uchwytami przeciwko przemieszczaniu była jak z kamienia. Jak ją zgiąłem po demontażu to pękła. To chlapanie było o tyle zdradliwe że leciało właśnie w to miejsce jak u Ciebie. Jeżdżę nawet bez osłony silnika i już nie zostawia żadnych plam. Wymiana tej uszczelki jest banalna, koszt niewielki i co najważniejsze święty spokój. Raz jak pytałem w ASO to serwisant od razu mi o tym powiedział. Tak jak pisze A4-Tomek troche puszcza filtr oleju, więc dobrze to połączyć z jego wymianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też obstawiam podstawę filtra oleju. Trudno aby przez nieszczelną odmę krople oleju znajdowały się na dole filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj miałem do niedawna identyczną sytuację w tym samym silniku. Pełno oleju na łączeniu skrzyni biegów i z tyłu miski olejowej. Co się okazało, uszczelka chłodniczki oleju z takimi specjalnymi uchwytami przeciwko przemieszczaniu była jak z kamienia. Jak ją zgiąłem po demontażu to pękła. To chlapanie było o tyle zdradliwe że leciało właśnie w to miejsce jak u Ciebie. Jeżdżę nawet bez osłony silnika i już nie zostawia żadnych plam. Wymiana tej uszczelki jest banalna, koszt niewielki i co najważniejsze święty spokój. Raz jak pytałem w ASO to serwisant od razu mi o tym powiedział. Tak jak pisze A4-Tomek troche puszcza filtr oleju, więc dobrze to połączyć z jego wymianą.

Dokładnie w tym samym miejscu pokazywał się olej i u mnie bo widocznie silnik ma takie krztałty i zakamarki że tamtędy olej spływa bo przy wymianie oleju po wykręceniu filtra olej się tam pokazuje więc ja się też tym zasugerowałem że to może gdzieś przy filtrze popuszcza no i się nie myliłem.

Mi wyciek pokazał się tak pół roku po przejściu na pełny syntetyk ale uszczelka ewidentnie wskazywała że jest już wiekowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I później przez takie gówienko, za parę złoty, biorą się mity i biadolenie o rozszczelnieniu silnika. Mi już tak chlapał że chciałem wymieniać uszczelkę miski olejowej bo wszystko na to wskazywało, no ale uciszyło się, żadnych kropli. Daj znać po czasie czy pomogła ta wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...