michal0401 Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 Witam. Zimne auto ciężko odpalić dopiero po dodaniu gazu zapali ale nie może utrzymać obrotów i gaśnie. Na ciepłym silniku jest ok. VAG pokazuje błędy przepustnicy po skasowaniu i adaptacji przepustnicy wszystko jest w porządku, ale średnio po miesiącu czasami dwóch sytuacja cie powtarza. I tak w kółko. Zastanawiam sie czy to nie jest może problem z odmą ponieważ gdzieś z pod kolektora dolotowego mam mały wyciek oleju który będę naprawiał w najbliższym czasie. Zaznaczam ze przepustnicę odkręcałem była czysta a układ dolotowy jest szczelny. Może również mato związek z wolna reakcja na pedał gazu, nie jestem pewien czy tak powinno być. Auto mam od maja i dopiero doprowadzam ja do konkretnego stanu ponieważ było zaniedbane. Żadnych innych błędów komputer nie wykazuje. Proszę o poradę.
Labiel Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 Sprawdź tą odmę. Bardzo często pęka i łapie wtedy lewe powierze. Najlepiej dostać się do niej wyciągając cały kolektor dolotowy. Łatwiej go wyjąć niż samą przepustnicę.
michal0401 Opublikowano 26 Marca 2012 Autor Opublikowano 26 Marca 2012 Wielkie dzięki. Niebawem mam zamiar właśnie tam zaglądać.
max1462112 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Podlaczajac sie to tematu..gdzie znalesc odme ale w adr?
Labiel Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Pod kolektorem ssącym - wychodzi z bloku silnika.
buszmen241 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Odma jest pod kolektorem ssącym.
Andrzej07 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 ja u siebie bez problemu bez wyjmowania kolektora zmieniałem odme,potrzebowałem tylko dłuzszych szczypiec aby dostać się do "zawleczki" ktora ja zabezpiecza ale ja mam silnik 1.6 wiec moze poszło mi to bez problemu:D
Labiel Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 W 1,6 jest chyba nieco więcej miejsca. Generalnie w 1,8 polecam wyjąć kolektor. To dosłownie 30 minut roboty a potem mamy idealne dojście bez kombinowania.
motor144 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 W 1.8 ADR dobry dostęp do odmy jest po zdemontowaniu alternatora ( kolektora dolotowego ani przepustnicy nie ruszamy). Najlepiej kupić odmę i wężyk którym jest połączona z przepustnicą. Odmę łączymy z nowym wężykiem poza autem a potem już tylko wpinamy jako cały element (z jednej strony do filtra w bloku ,za pomocą zawleczki , a z drugiej do króćca w przepustnicy przy użyciu obejmy ). Elementy nr 2 (058103213) i nr 13 (058103221)na rysunku poniżej: <br /><br />
leszczymord Opublikowano 17 Czerwca 2012 Opublikowano 17 Czerwca 2012 a może poprostu przepustnica jest uszkodzona?
wojtek79 Opublikowano 17 Czerwca 2012 Opublikowano 17 Czerwca 2012 Proszę - odma zaznaczona żółtą strzałką, zdjęcie zronione " z natury" <br /><br />
PiotrekS Opublikowano 17 Czerwca 2012 Opublikowano 17 Czerwca 2012 Miałem bardzo podobne objawy jak u Ciebie i faktycznie okazało się, że to popękana odma. Nie czekaj na nic, ściągaj kolektor i sprawdź czy nie masz żadnego pęknięcia. W moim przypadku odma była cała podziurawiona.
pawko200 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Odma to chyba najczestszy problem w tych autach .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się