Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Audi A6 2,5 TDI 2002 r. - Zgasł i nie chce odpalic


jay_zzA4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem i potrzebuje pomocy. Od jakiegos czasu poruszam sie Audi A6 2,5 TDI 2002 r. no i dzisiaj jadac dodalem gazu i silnik zaczal szarpac jakby bylo malo paliwa, a wcale malo nie bylo, no i po chwili zgasł.... i tyle, nie da sie go odpalic :/ Na chwilke zapalil, ale bez reakcji na pedal gazu, mysle ze poprostu wypalila sie te reszta paliwa ktora byla w przewodach.... Prosze o pomoc, co moze byc przyczyną ?? moze macie schemat instalacji paliwowej ?? Po co ta pompa w baku, skoro wyczytalem ze ona nie podaje paliwa do filtra.... i tyle tam tych przewodow paliwowych w baku.... ?? moze ma ktos z okolic Katowic VAG ?? Co sprawdzic na poczatku zeby po kolei wykluczac mozliwe usterki....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie szukałbym przyczyny w pompie paliwa w zbiorniku. Jest tam czujnik zabezpieczający pompę VP44 przed pracą bez paliwa i w przypadku zbyt niskiego poziomu w komorze spiętrzającej ECU zatrzymałby silnik - nie byłoby szarpania, auto po prostu by zgasło.

Sprawdziłbym czy w przeźroczystym wężu pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową nie ma pęcherzyków powietrza - może to być po prostu zapowietrzenie. Jeśli nastąpiło zapowietrzenie nie kręć rozrusznikiem dłużej niż 15s, bo zajedziesz pompę, jeśli oczywiście już nie odeszła do krainy padniętych VP44, czego Ci oczywiście nie życzę.

Jeśli powietrza nie ma, można poluzować nakrętki od przewodów wysokiego ciśnienia jednej z głowic i na chwilę zakręcić rozrusznikiem i zobaczyć, czy pompa podaje paliwo, powinno go być dużo. To oczywiście nie znaczy, że wytwarza ona wystarczające ciśnienia do 'przebicia' wtryskiwacza, ale już to będzie jakiś trop. Tylko kręcić krótko, bo się cały silnik zabrudzi paliwem. Jeśli będzie ostro lecieć paliwo jedyną metodą czy pompa daje odpowiednie ciśnienie będzie pożyczenie wtryskiwacza i sprawdzenie czy rozpyla paliwo.

Mogę być też uszkodzone wężyki przelewowe od wtrysków - co mogło spowodować zapowietrzenie. Zapchany filtr paliwa - tu można by na moment podłączyć paliwo z jakiegoś czystego kanisterka i sprawdzić czy odpali - oczywiście po podłączeniu na boku paliwa, należałoby odpowietrzyć ten 'mini układzik' żeby pompa niepotrzebnie nie mieliła powietrza.

Oczywiście to nie wyczerpuje problemu i najlepiej byłoby podpiąć VAG i sprawdzić co tam się w sterowniku zapisało. Właściwie powinna to być pierwsza czynność, żeby uniknąć niepotrzebnej roboty.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzenie czy pompa podaje lepiej wykonac taka technologia nie ma ryzyka uszkodzenia VP http://www.a4-klub.pl/smf/b6_ake_duzy_przeglad_silnika_we_wlasnym_garazu_wymiana_filtrow_i_oleju-t23563.0.html;msg277561#msg277561

przy okazji odpowietrzysz gdyby bylo potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i znazleźlismy przyczyne, a przyczyna zgasniecia auta bylo zapowietrzenie, nie wiem jakim cudem sie to stalo, ale odpowietrzylismy z qmplem uklad i odpalil od reki.... A mam jeszcze jedno pytanko podpialem samochod pod kompa zeskanowalem i wyskoczylo mi cos takiego....

00542 - Needle Lift Sensor G80 30-10 open or short to B+-Intermitter

01318

00771 fuel level sensor

00562 sensor for oil level/temperature G266

mozecie mi pomoc to rozszyfrowac ??

Aaai bylbym zapomnial, kolega ma Audi A4 kombi z 99 roku, no i ostatnio padł mu silnik, kupil nowy, wymienil no i kiedy mechanik odpial akum, to zakodowalo mu sie radio Audi Gamma moze wiecie jak to rozkodowac ??

POZDRAWIAM WSZYSTKICH AUDI :audi: MANIAKOW :quattro: :quattro:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...