Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BFB] Silnik pali na trzy cylindry ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Zaczne od poczatku dla jasnosci sprawy.

Po zakupie autka oczywiscie wymiana plynow i filtrow(oprocz filtra paliwa, jeszcze nie zdazylem).

Nastepnego dnia 6 km do pracy bez problemu.Po paru godz. przy odpaleniu juz dziwna praca silnika.

Lekkie przerywanie, nierowna praca. W domu zmiana swiec, niestety bez rezultatow,nastepnie sprawdzilem na wykreconych swiecach iskre. Brak jednej wiec wymienilem cewke. Ucieszony ze powinno byc wszycho ok auto nie chialo zapalic.

Mysle "zalane"- wiec krece. Po odpaleniu niestety zadnych zmian. Autko jak pracowalo tak pracuje :confused4:

Prosze o rade gdzie szukac przyczyn usterki.

Ps Vagem nie dysponuje.(jeszcze)

* kolego nazywaj elementy silnika zgodnie z ich nomenklaturą, gary są w kuchni :decayed: [Musashi]

Opublikowano

Spróbuj jeszcze posprawdzać kable WN i kable połączeniowe do wtryskiwaczy może coś się wysunęło.

Opublikowano

ok, moze przy wymianie filta oleju cos poluzowalem.

dzieki[br]Dopisany: 25 Kwiecień 2008, 17:40 _________________________________________________musze dodac jeszcze, ze miga zolta kontrolka (z ang "engine management")

tlumaczenie doslowne jest bezsensowne, cos w rodzaju zarzdzania silnika[br]Dopisany: 25 Kwiecień 2008, 17:56 _________________________________________________jesli chodzi o podlaczenie kabli, to wyglada w porzadku

Opublikowano

sprobuj odlaczyc i ponownie podlaczyc wszystkiej konektorki czujnikow w zasiegu tego co rozbierales.

przydalby sie VAG wiadomoby bylo z ktorym cylindrem sa problemy.

nie zalalo ECU? myjnia deszcze, jakies prace w obrebie obudowy ECU?

Opublikowano

tak tez zrobilem. deszcze tak, jakies 24/dobe i 364 dni w roku.

A tak powaznie to czekam na VAG z Polski i dam znac jak tylko cos bede wiedzial.

ECU sucho.

Z wymiana kabli chyba lepiej poczekac. Najpierw diagnoza VAG, lecz tutaj to moze trwac tygodniami, sa braki w tym rodzaju uslug a serwis audi w tym miescie nie wchodzi absolutnie w rachube.

Dziekuje i pozdrawiam

Opublikowano

Ja nie do końca rozumiem, masz 6 letni samochód marki Audi i piszesz, że nie pracują wszystkie cylindry ???? :shocked: To jakieś cuda, bo serwisowane samochody nie posiadają wogóle takich problemów. Dlaczego nie skorzystałeś z servisu tylko naprawiasz sam, skoro nie masz o tym pojęcia?

Sprawdzanie iskry na tego typu samochodach musi się odbywać przy wyłączonej pompie paliwa. Po prostu, wszystko co robisz tylko pogarsza stan twojego samochodu.

Rozwiązania technologiczne stosowane w dzisiejszych samochodach zmieniają zasadniczo zasady ich obsługi i serwisu. I nawet taka prosta sprawa jak sprawdzanie iskry wymaga zupełnie innego systemu czynności. Porównywanie takich urządzeń do samochodów sprzed 20 lat zupełnia mija się z celem i powoduje jedynie jego systematyczne psucie, a nie naprawę, czy diagnozę.

Porada: samochód należy odprowadzić do najbliższego serwisu, będzie najtaniej.

I nie grzeb tam, bo tylko wszystko pomieszasz.

:kox: Ale, ale ... może i to dobra zabawa, jak popsujesz to kupisz następny, ostatecznie drogie nie są. :cool: [br]Dopisany: 26 Kwiecień 2008, 09:25 _________________________________________________W Harldford'ie są książki do napraw podstawowych, kosztuje coś około 20 euro, więc i niedrogo i zabawa jest coraz ciekawsza - niestety nic nie ma o Vag'owaniu, ale to można dowiedzieć się z internetu. :evil:

Opublikowano

Ja nie do końca rozumiem, masz 6 letni samochód marki Audi i piszesz, że nie pracują wszystkie cylindry ???? :shocked: To jakieś cuda, bo serwisowane samochody nie posiadają wogóle takich problemów. Dlaczego nie skorzystałeś z servisu tylko naprawiasz sam, skoro nie masz o tym pojęcia?

Sprawdzanie iskry na tego typu samochodach musi się odbywać przy wyłączonej pompie paliwa. Po prostu, wszystko co robisz tylko pogarsza stan twojego samochodu.

Rozwiązania technologiczne stosowane w dzisiejszych samochodach zmieniają zasadniczo zasady ich obsługi i serwisu. I nawet taka prosta sprawa jak sprawdzanie iskry wymaga zupełnie innego systemu czynności. Porównywanie takich urządzeń do samochodów sprzed 20 lat zupełnia mija się z celem i powoduje jedynie jego systematyczne psucie, a nie naprawę, czy diagnozę.

Porada: samochód należy odprowadzić do najbliższego serwisu, będzie najtaniej.

I nie grzeb tam, bo tylko wszystko pomieszasz.

:kox: Ale, ale ... może i to dobra zabawa, jak popsujesz to kupisz następny, ostatecznie drogie nie są. :cool: [br]Dopisany: 26 Kwiecień 2008, 09:25 _________________________________________________W Harldford'ie są książki do napraw podstawowych, kosztuje coś około 20 euro, więc i niedrogo i zabawa jest coraz ciekawsza - niestety nic nie ma o Vag'owaniu, ale to można dowiedzieć się z internetu. :evil:

Sensowna porada :th:

Opublikowano

Podejrzewam że któryś z wężyków gumowych w okolicach układu ssącego jest sparciały i podaje lewe powietrze. Najczęściej na zgięciach pękają.

Opublikowano

moze padła druga cewka ?

znane sa takie przypadki :)

Opublikowano

Bravo sokolnh!

Miales racje, padly jeszcze dwie nastepne cewki(Lacznie trzy)

Mechanikowi na Vagu niestety tego nie pokazalo za pierwszym razem. Autko odebralem dzisiaj i juz smigam. Wszystko gra.

Troche sie spocilem gdy podejrzenia padaly na ECU :confused4:

Zastanawia mnie tylko jeszcze jaka mogla byc przyczyna usterki?

Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam :th:[br]Dopisany: 30 Kwiecień 2008, 21:28 _________________________________________________Drogi ronin:

troche mnie zdziwila twoja "RADA".

Audi ktore nabylem bylo serwisowane regularnie.

A wada ktora opisalem faktyczna.

Nastepnym razem po prostu przeczytaj tekst dokladnie a nie zarzucaj mi wypisywania glupot.

Twoj sarkazm byl tu zupelnie zbyteczny.

Na forum szukamy raczej pomocy. Czyz nie prawda?

A serwis w miejscowosci w ktorej mieszkam bedzie ostatecznascia.

I nie chodzi tu kwestie finansowa lecz bardziej o niekompetentnosc tej komorki.

Opublikowano

Mi ostatnio padła cewka na jednym cylindrze jak jechałem na spocik w tamtym tygodniu. Szybko do sewrisu i po godzince było wszystko OK. Tak czy inaczej najlepiej zawsze podłączyć pierw VAG'a i wtedy dużo rzeczy się od razu klaruje.

Opublikowano

badanie istnienia iskry metoda tradycyjna czyli na wykrecona swiece lub badanie przeskoku z koncowki, moze doprowadzic do uszkodzenia cewki zaplonowej lub koncowki mocy sterujacej cewka.

Opublikowano

Do Tito 76. W mojej poradzie nie było podekstu a jedynie konkluzja zaistniałej sytuacji. Padły Ci trzy cewki ... jak myślisz dlaczego? Może zadaj pytanie na forum: komu padły trzy cewki w jednym czasie w 6 letnim samochodzie?

I nie odczytuj tego postu negatywnie, no moze troche przesadziłem na końcu, ale kryteria serwisu były złe i nie ma co obwijać w bawełne. Reszta jest do odrobienia. No nie wiem czy wyjaśniłem to z odpowiednim dystansem.

Przyczyny twojej usterki wyjaśnił Ci Musashi w ostatnim poście. Są jakieś spotkania audimaniaków na wyspie? Może zorganizujmy Spota przy grillu. Piwo mogę przywieźć ja. Kto ma grilla?

:hi: :hi: :hi:

Opublikowano

Dziekuje za Wszystko. Autko chodzi bez zarzutow. Dzis dostaje VAG"a wiec nigdy wiecej zadnej wtopy:)

[br]Dopisany: 10 Maj 2008, 11:51 _________________________________________________Do Ronin: Pomysl dobry,mialbym w Wasze tereny pare mil ale to czysta przyjemnosc. Na polnocy sa ladniejsze tereny niz tu gdzie mieszkam. Warto pomyslec nad miejscem i czesem. No i trzeba by naglosnic.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...