Pukanie przy ruchach kierownicą na postoju.

    26 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Jak w temacie. Na postoju przy delikatnych ruchach kierownicą czuć i słychać stuki. Wystepuje to tylko przy ruchu w prawo. W lewo jest cisza. Czy to pada maglownica?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    moze to byc koncowka drazka,najlepiej jechac na trzepak to wszystko ci wyjdzie co i jak

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wiesz ja mam tak jak wyjeżdżam z garażu na prostych kołach i przy pierwszym skręceniu mam lecitki stuk potem jest już ok.... to chyba coś od hydrauliki olej jeszcze nie jest rozprowadzony czy nie dogrzany bo jest to tylko po nocy jak samochód stoi parę godzin i silnik ma zimny.....sprawdź olej we wspomaganiu no i oczywiście końcówki....maglownica raczej wytrzymuje kilka końcówek wymienionych...sprawdż też czy jest dobrze przykręcona..........

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Kaziu_Wichura

    ja wymieniłem niedawno końcówki ale i tak słyszę jak na dziurach coś mi stuka... . Tak jakby zaraz pod kierownicą.

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dokładnie zaraz pod kierownicą!!!

    P.S. Ile płaciłeś za końcówki i wymianę??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Kaziu_Wichura

    za końcówki dałem coś 140 zł (?) nie pamiętam i robocizna 30 zł

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Z regóły jest tak że przy kręceniu kierownicą w miescu stuki są wynikiem padnientych końcówek drążka kierowniczego. Stuki (trzepanie) na nierównościach to wahacze. Górne można łatwo sprawdzić. położyć doń na jarzmie mocującym sworznie a druga osoba mocno szarpie za koło. W dolnym najszybciej pada łacznik hahacza (takie ucho), w starszych konstrukcjach były one "jabkłkowe" poźniej tulejowe - obecne zamienniki są tylko tulejowe. No i wahacze też na polskich drogach nie są wieczne.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja mam podobnie tak jak pisze Viking. Po nocy przy pierwszym skrecie jest lekki stuk, potem juz go nie ma az do nastepnego dlugiego postoju ( noc ). Myslicie czy to koncowki drazka??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja mam podobny problem jak mi sie wydaje, przy manewrowaniu strzela kierowniac a drobnych nierownosciach i malej predkosci bardzo cos stuka.

    Bylem juz 3 razy szarpakach, wymienione 2 wahacze dolne z pierwszym razem, za drugim tuleja mocujaca amortyzator, za trzecim nic nie znalezli a stuka nadal, w zasadzie nic sie nie zmienilo a wydalem juz okolo 1kPLN ;o((

    Co to moze byc?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ostatnio jak byłem w warsztacie poweidzieli mi ze drążki kierownicze maja luzy. Wymienię i zobaczymy.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Ostatnio jak byłem w warsztacie poweidzieli mi ze drążki kierownicze maja luzy. Wymienię i zobaczymy.

    Stary powiedzieli Ci, ze masz luzy, a Ty dalej smigasz na starych?? Nie ladnie tak zaniedbywac niunie, nie ladnie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja wymieniłem końcówki drążków i łączniki stabilizatora (tak to nazwali w sklepie znajomego) i mimo to delikatnie czuć stukanie :/ Gdzie tym razem ? Mój kumpel w 1.8T AEB ma dokładnie to samo :(

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Stary powiedzieli Ci, ze masz luzy, a Ty dalej smigasz na starych?? Nie ladnie tak zaniedbywac niunie, nie ladnie.

    To było w poniedziałek. Jestem chwilowo spłukany - czekam na zastrzyk finansowy i od razu zabieram sie do roboty. Dodatkowo do wymiany górne wachacze i dolne te duże (po obu stronach). Także wydatek bedzie :(

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ja nawymieniałem whaczy koncówek i dalej mi cos puka,stracilem nerwy do tego zawieszenie a pozatym w krakowie są takie dziurska ze za rok moze dwa powtorka z rozrywki :cry:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Moim zdaniem jest to koncowka drazka. Wymienialem 2000 km temu kpl wahaczy i koncowek bo po zakupie auta ciezko bylo stwierdzic ktory element w zawieszeniu jest caly i nie stuka??? Niestety po tych 2 tys km po olsztynskich drogach mialem stuki takie jak opisujesz - na postoju, z prawej strony, czasem odzywala sie przy skrecaniu podczas jazdy.

    Siedzac w srodku wydaje sie ze jest to na wysokosci prawego spryskiwacza na masce. Dlugo szukalilsmy z mechanikiem ktory to element i padlo na koncowke.

    U mnie byla to firma HART, wiec jej nie polecam chociaz zobaczymy czy cos dalej wyjdzie. Koszt zakupu + wymiana i zbierznosc (u mnie Quattro) zamknala siw w Olsztynie w kwocie 190 pln brutto chociaz teraz juz znalazlem z 30% taniej. Pozdrawiam.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Przy wyłączonym silniku jeśli ruszasz kierownicą to musi sobie pukać -dopiero przy odpalonym nie powinno. Tak ma być- też kiedyś sie dowiadywałem na ten temat-to jakiś zaworek w maglu do którego po odpaleniu silnika dopływa płyn od wspomagania i stukanie ustaje. Natomiast jeżeli chodzi o końcówki drążków to słychać je podczas jazdy najczęściej na zakrętach, no i przy odpalonym silniku jak ruszasz kierownicą i stuka.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Murzyn

    a jaki jest odglos tego stuku? Podobny objaw jest przy zniszczonych podkladkach gumowych przy amorku. Sprezyna sie troche poluzuje i tak jakby przeskakuje

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja wymieniłem końcówki drążków i łączniki drążka stabilizatora i nadal puka na postoju :???:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość piter

    Kilka dni temu też miałem podobny problem: przy skrecie kół stukanie i pukanie przy kole, z tym że przy skręcie w lewo było głośniej. Po wizycie w serwisie okazało się, że lewy przegub do wymiany, bo rozwaliła się gumowa obudowa przegubu. Poza tym do wymiany był też wahacz nośny. Z kolei z prawej na szczęście tylko końcówka drążka.

    Więc przyczyn takich odgłosów może być kilka...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Murzyn

    piter, ale jak sie sama obudowa rozwalila to nie znaczy ze trzeba caly przegub wymieniac

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość piter

    wiem Murzyn, ale sam to oglądałem ze znajomym mechanikiem z serwisu i przy delikatnym skręcaniu w lewo tak hałasowało, że trzeba było wymienić.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Murzyn

    a to inna sprawa :neutral:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    piter, ale jak sie sama obudowa rozwalila to nie znaczy ze trzeba caly przegub wymieniac

    jak kupiłem furke to właśnie była osłona walnieta a teraz ma przegub do wymiany, wszystki zależy ile się tak jeździło

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.