Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swap/ zmiana skrzyni biegow z 5 na 6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

w b7 wszystko tam samo jak w b6. Ja proponuje skrzynie JWS. Jest dłuższa niż HCK i z nowszych roczników.

Jeździsz na tej JWS ? Jaką masz moc?

No i co z tym wkładem do licznika? zdziałałeś coś?

Opublikowano

Tomek sprawdzałeś czy masz impulsator ,bo od 06.2002 już go nie było,moje auto jest z 12.2002 i nie ma impulsatora,co do skrzyni ja mam hck przy seri i jest ok

Opublikowano

Tomek sprawdzałeś czy masz impulsator ,bo od 06.2002 już go nie było,moje auto jest z 12.2002 i nie ma impulsatora,co do skrzyni ja mam hck przy seri i jest ok

Moje jest z 11.2001 i mam ten impulsator własnie..podmiana softu w liczniku bedzie potrzebna..ale narazie jeszcze nie wiem co zmienić :)

Opublikowano

w b7 wszystko tam samo jak w b6. Ja proponuje skrzynie JWS. Jest dłuższa niż HCK i z nowszych roczników.

Jeździsz na tej JWS ? Jaką masz moc?

No i co z tym wkładem do licznika? zdziałałeś coś?

Ja mam 2 mapy, jedna na 130KM, druga na ~165KM. Na obu mapach nie ma problemów. JWS jest bardzo długa przy 3tys obrotów jest 180km/h. Co do samego licznika to musiałem zmodyfkować wsad. Trzeba zgrać soft ze swojego licznika, odszukać fragmenty odpowiedzialne za immo i przepisać je do wsadu z nowszego licznika. Dodatkowo jeżeli nadal chcesz korzystać z tempomatu to do modyfikacji jest też wsad sterownika silnika. Po modyfikacji wsadów prędkośc odczytywana jest z ABS. Modyfikacje są tylko we wsadach, nie trzeba ciągnąc dodatkowych kabli.

W lipcu zmieniałem skrzynie, wszystko robiłem sam, więc jak macie jakieś pytania to moge pomóc.

Opublikowano

A o tym tempomacie to nie wiedziałem..a to pewnie też jakąś mapę trzeba zmodyfikować? pewnie vagiem tego nie zrobię?

Opublikowano

A o tym tempomacie to nie wiedziałem..a to pewnie też jakąś mapę trzeba zmodyfikować? pewnie vagiem tego nie zrobię?

Trzeba zmienić jeden bit we wsadzie (switch odpowiedzialny za odczyt prędkości). Niestety vagiem tego nie zrobisz. Musisz miec kabelek do odczytania wsadu ze sterownika lub programator. Jeżeli tego nie zrobisz to sterownik silnika bedzie cały czas widział prędkość 0 i tempomat nie bedzie chodzić. Możesz też wsadzić sterownik silnika z nowszego rocznika, ale to wiąże się z kodowaniem immo.

Opublikowano

kkam z części mechanicznych co było potrzebne do przekładki w Twoim wypadku? Jaką skrzynię miałeś wcześniej?

Opublikowano

Wcześniej była skrzynia 5b o oznaczeniu FCK(do końca nie jestem pewien, musiałbym sprawdzić)

Do przekładki z 5b na 6b potrzebowałem:

- skrzynia 6b

- rozrusznik do skrzyni 6b

- dwumasa 240mm

- sprzegło 240mm

- śruby do dwumasy (stare sa dłuższe i nie pasują)

- podkładka pomiędzy silnik a skrzynie - > podkładka ~5mm z blachy aluminiowej.

- wybierak do skrzyni 6b - trzeba kupić właściwy bo są 2 typy

- podpora turbiny - stara podpora wadziła o rozrusznik ze skrzyni 6b

- przewód do wysprzęglika -> może nie zgadzać się złączka -> ja zostawiłem wysprzeglik ze starej skrzyni

- wtyczke do czujnika biegu wstecznego - > w nowej skrzyni był inny rozmiar wtyczki

- podpora skrzyni biegów z poduszką(tylna łapa)

- nowy olej do zalania skrzyni

- 2 albo 3 nowe sruby do skrecenia skrzyni z silnikiem(stare były z krótkie)

Opublikowano

Koszt około 2700zł (w tym nowy dwumas). Przekładka zajęła mi 3 dni - robiłem to pierwszy raz.

Opublikowano

kkam ja wkładałem HCK i też przy 3000 obr mam 180km/h ,czyli JWS nie jest dłuższa

Opublikowano

Jest dłuższa. Tu są przełożenia http://workshop-manuals.com/audi/a4_cabriolet_mk2/power_transmission/6-speed_manual_gearbox_01x_front-wheel_drive/technical_data/gearbox_identification/code_letters_allocation_transmission_ratios_capacities/

JWS ma final drive 3.550, natomiast HCK 3.755. Z kalkulatora wychodzi, że JWS jest minimalnie dłuższa. O ile dobrze pamietam to róznicy jest 2 albo 3 km/h

Opublikowano

Jestem w trakcie przekładki 5->6 i potwierdzam, że da się przerobić licznik. Dziś udało mi się przerobić wsad tak, aby czytał prędkość z CAN, więc brak impulsatora w skrzyni nie jest problemem

Ok powiedz tylko w którym adresie zmieniałeś wartość?

czy to 065? i tam trzeba zmienić wartość z 82 na 83? Nikt tu nić nie pisze a przecież nie ma co tajemnicy robić..Nie wyskoczył ci po tym zabiegu żaden błąd na zegarach?

Wziąłem wsad z nowszego licznika i skopiowałem wszystkie obszary oprócz: immo, przebieg, Nr VIN i numer IMMO. Więc zmian było więcej. Jak znajde chwilę to jeszcze poszukam, bo może wystarczy drobniejsza zmiana. Po zmianie nie było błędów. w okolicach 065 jest zapisany przebieg, wiec ten trop odpada.

Witam, czy jesteś w stanie przerobić mi wsad w liczniku gdyż wymieniłem skrzynie z 5 a 6 i brak impulsatora auto z 2001r kolor fis?? pzdr

Opublikowano

A czy da rade przerobić AVB 5 biegów na 6? czy raczej bezsensowny temat?

Opublikowano

A czy da rade przerobić AVB 5 biegów na 6? czy raczej bezsensowny temat?

tak samo jak z awx

Opublikowano (edytowane)

Odkopuję temaci :)

Czy może ktoś podrzucić fotkę tego wspornika turbiny przeznaczonego pod rozrusznik skrzyni 6b?

Na alle po jego numerze nic nie idzie znależć a wolałbym być pewny tego czego szukać :)

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano

Kup odpowiedni rozrusznik i podpora zostaje ta co masz.

Opublikowano (edytowane)

Wcześniej była skrzynia 5b o oznaczeniu FCK(do końca nie jestem pewien, musiałbym sprawdzić)

Do przekładki z 5b na 6b potrzebowałem:

- skrzynia 6b

- rozrusznik do skrzyni 6b

- dwumasa 240mm

- sprzegło 240mm

- śruby do dwumasy (stare sa dłuższe i nie pasują)

- podkładka pomiędzy silnik a skrzynie - > podkładka ~5mm z blachy aluminiowej.

- wybierak do skrzyni 6b - trzeba kupić właściwy bo są 2 typy

- podpora turbiny - stara podpora wadziła o rozrusznik ze skrzyni 6b

- przewód do wysprzęglika -> może nie zgadzać się złączka -> ja zostawiłem wysprzeglik ze starej skrzyni

- wtyczke do czujnika biegu wstecznego - > w nowej skrzyni był inny rozmiar wtyczki

- podpora skrzyni biegów z poduszką(tylna łapa)

- nowy olej do zalania skrzyni

- 2 albo 3 nowe sruby do skrecenia skrzyni z silnikiem(stare były z krótkie)

Tu jest napisane że podporę Turbo trzeba zmienić bo od AWX nie pasuje i wadzi o rozrusznik od skrzyni 6b

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano

MemberA4 z której strony masz sprężarkę klimatyzacji ?

Napisz mi PW to Ci wszystko podpowiem :)

Opublikowano (edytowane)

Klimę mam z prawej jak to w AWXie

Podporę turbo też już kupiłem od AVFa

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Wcześniej była skrzynia 5b o oznaczeniu FCK(do końca nie jestem pewien, musiałbym sprawdzić)

Do przekładki z 5b na 6b potrzebowałem:

- skrzynia 6b

- rozrusznik do skrzyni 6b

- dwumasa 240mm

- sprzegło 240mm

- śruby do dwumasy (stare sa dłuższe i nie pasują)

- podkładka pomiędzy silnik a skrzynie - > podkładka ~5mm z blachy aluminiowej.

- wybierak do skrzyni 6b - trzeba kupić właściwy bo są 2 typy

- podpora turbiny - stara podpora wadziła o rozrusznik ze skrzyni 6b

- przewód do wysprzęglika -> może nie zgadzać się złączka -> ja zostawiłem wysprzeglik ze starej skrzyni

- wtyczke do czujnika biegu wstecznego - > w nowej skrzyni był inny rozmiar wtyczki

- podpora skrzyni biegów z poduszką(tylna łapa)

- nowy olej do zalania skrzyni

- 2 albo 3 nowe sruby do skrecenia skrzyni z silnikiem(stare były z krótkie)

Kolego a rozrusznik to który wsadzałeś? Boscha czy Valeo?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez MemberA4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...