bubbba Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Witam Kilkakrotnie zrobiłem litrażowanie mojego silnika. Czyli na stacji tankowanie do pełna, przejechanie 1000km i znów tankowanie do pełna na tej samej stacji, nawet z tego samego dystrybutora. I za każdym razem występuje rozbieżność w spalaniu, między tym co pokazuje komputer, a tym co wynika z ilości zatankowanego paliwa. Średnie spalanie z komputera (drugi licznik) wykazuje zawsze o jeden litr mniej niż wynika to z tankowania. Z tym, że dla mnie bardziej realne jest to spalanie które wynika z tankowania. Co może być przyczyną takiej rozbieżności ? Czy da się to jakość skorygować ?
probi101 Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Już był taki wątek, musisz dobrze poszukać. Można to skalibrować na vagu.
danielo Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Opublikowano 8 Kwietnia 2012 U mnie też FIS mija się z rzeczywistością A niby jak można to skalibrować :eusathink:zakładasz większe koło i już oszukujesz komputre
wrclaguna Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Opublikowano 8 Kwietnia 2012 17 INstruments---> Adaption 10---< channel 3: I Consumption correction 85% - 115% (in 5% increments) Correction: 85% 90% 95% 100% 105% 110% 115% Value in channel: 85 90 95 100 105 110 115
czarownik3 Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Opublikowano 8 Kwietnia 2012 normalnie na vagu jest możliwość regulacji wskazań spalania na fisie korekta maks 15 % . czyli powiedzmy czyścisz fis (reset) długie i krótkie spalanie przy tankowaniu , wyjeżdżasz bak i tankujesz wyliczasz spalanie z tego co zalałeś spowrotem z przejechanym dystansem i masz spalanie, tak wiec teraz lukasz na fisa i patrzysz długo terminowe spalanie pamięć 2 acha pokazuje za mało . no to vag heja 105% korekty cyk i spalanie zmienia się na fisie o za małe no to cyk mu 110% i masz takie jak prawdziwe . Tak można podkręcić spalanie na LPG aby średnia wychodziła. Mi wychodzi prawie realne różnica to 0,5 - 0,8l/100km. To jest tylko regulacja wyświetlanego spalanie czyli jaką korektę ma se komp przyjąć do swoich wyliczeń, nie zmienia dawki , producent po prostu przewidział ze w trakcie zużywania się auta wyliczenia komputera mogą się zacząć różnic i po to jest.
bubbba Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2012 U mnie to wychodzi około 20% różnicy. Więc maksymalna korekta 15% vagiem zbliży mi Fisa do realnego zużycia ale nie całkowicie. Ale dobre i to. Dzięki koledzy za podpowiedź.
lukas12p Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Sprawdź kąt wtrysku, ja miałem +3.3 to mi zaniżał o 0.4L, przestawiłem kąt na kole na +0.3 i teraz pokazuje idealnie lub mniej o 0.1L/100km
ArkadiuS Opublikowano 23 Stycznia 2013 Opublikowano 23 Stycznia 2013 mi przekłamuje nawet do 1,5L . Musze to skorygować.
pakotomasz Opublikowano 16 Lutego 2013 Opublikowano 16 Lutego 2013 Muszę to sprawdzić u siebie wg tego co opisał czarownik3, bo ostatnio coś mi się wydaje, że FIS zaniża spalanie:mysli: Tak dla jasności, gdzie dokładnie sprawdzić to długoterminowe spalanie, bo nie bardzo rozumiem (nie mam pełnego FISa)?
Biszczan Opublikowano 17 Lutego 2013 Opublikowano 17 Lutego 2013 Sprawdź kąt wtrysku, ja miałem +3.3 to mi zaniżał o 0.4L, przestawiłem kąt na kole na +0.3 i teraz pokazuje idealnie lub mniej o 0.1L/100km Nie kąt wtrysku lecz kąt synchronizacji wałka rozrządu z wałem korbowym:facepalm:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się