Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Trzęsie silnikiem przy odpalaniu na ciepło.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przy odpalaniu ciepłego silnika (temp. cieczy ok. 90 st. C) często zdarza się, że nim zatrzepie. Nigdy nie zdarza się to przy zimnym silniku. Odpala zawsze błyskawicznie zarówno ciepły jak i zimny. Po wyłączeniu zapłonu (zarówno zimny jak i ciepły) gaśnie bez żadnych wstrząsów, cichutko. Wydaje mi się też, że od czasu jak silnik zaczął telepać się przy odpalaniu na ciepło, odczuwam wibracje przenoszące się na nadwozie przy rozpędzaniu (ok. 2000 - 2500 rpm). Skrzynia multitronic. Podejrzewam poduszkę, ale może ktoś ma inny pomysł?

Opublikowano

Kolego mam dokładnie to samo, ten temat był już opisywany w innych wątkach ale pokrótce chodzi tu o DWUMAS - najprawdopodobniej, w moim samochodzie dzieje się dokładnie to samo (też mam multitronicka) jeżeli chodzi o ten stukot przy odpalaniu na rozgrzanym silniku, innych objawów jeszcze nie odczuwam ale poczytaj sobie na forum to znajdziesz odpowiedz na twoje objawy, wpisuj zapytania odnośnie dwumasa. powodzenia.

Opublikowano

Koła dwumasowego też nie wykluczam, ale.... przeczytałem wcześniej wszystkie wątki na ten temat i nadal mam wątpliwości;

1. co ma wspólnego temperatura silnika z kołem dwumasowym?

2. większość ludzi, w samochodach których zdiagnozowano później uszkodzone koło dwumasowe miała jakieś sensacje przy odpalaniu zimnego silnika, nie ciepłego,

3. nie słychać u mnie żadnego stukania lub szurania,

4. silnik zatelepie się tylko przy odpalaniu (na ciepło), a podczas ruszania, nagłego przyspieszania czy też zmiany biegów w trybie sport lub sekwencja - nie ma żadnych niepokojących odgłosów.

Bardziej obstawiałbym poduszkę elektr./hydr. ponieważ (jak mi się wydaje) jest elementem o charakterystyce zależnej od temperatury. Przypuszczam, że jej twardość maleje po osiągnięciu pewnej temperatury silnika. Dlatego zastanawiam się nad odpięciem kostki z przewodem elektrycznym dochodzącym do poduszki - oczywiście na czas obserwacji zachowania się silnika przy odpalaniu na ciepło. Nie wiem tylko, czy odpięcie tej kostki nie wygeneruje jakiegoś błędu?

Opublikowano

Poduszka nie ma z tym *co piszesz *nic wspolnego(moim zdaniem)

*Jesli ja odepniesz nie bedzie zadnego bledu poniewaz jest do niej doprowadzone tylko napiecie i nic pozatym.Gdyby to poduszka byla winna,calym samochodem by rzucalo i telepalo.do tego slyszalbys wyrazne stuki i szurania -zwykle sa takie skutki od uszkodzonej lub zerwanej poduszki.

*Tez mam multitronica i znam ten dzwiek.Na cieplym silniku zdarzylo mi sie juz kilka razy ale ostatnie pare miesiecy jest spokoj.Mozna wymusic ten sukot,przez zbyt krotkie krecenie rozrusznikiem przy odpalaniu,ale ja tego nie robie i nie probowalem.Tak jak inni,obstawiam *dwumas.

Opublikowano

Osobiście mam nadzieję, że to nie jest dwumas, tak jak pisałem ten stukot jest tylko w momencie opalania silnika kiedy jest już odpowiednia temperatura, w zimę tego praktycznie nie było (wiadomo dlaczego) wstawiałem samochód na podnośnik, myślałem, że to może gdzieś układ wydechowy ma luz ale nigdzie niczego nie znalazłem. Daj kolego znać jak zdiagnozujesz problem, pozdrawiam.

Opublikowano

Jakim masz przebieg teraz ?*

Silnik wpada w mocne wibracje i glosno terkocze od razu jak zaczyna pracowac ? trwa to doslownie sekunde -dwie po odpaleniu ?

Opublikowano

To jest dosłownie moment odpalenia jak by gdzieś było coś luźnego, i później nie mam już żadnych z opisywanych w innych wątkach objawów, mój przebieg to 231 tyś.

Opublikowano

---------- Post added at 14:17 ---------- Previous post was at 13:58 ----------

To jest dosłownie moment odpalenia jak by gdzieś było coś luźnego, i później nie mam już żadnych z opisywanych w innych wątkach objawów, mój przebieg to 231 tyś.

objawy sie zgadzaja a tymbardziej przebieg*

Opublikowano

No to nieźle, więc co teraz jeżeli teza o dwumasie by się potwierdziła, jak szybko muszę to wymienić???

Opublikowano

Skrzynia multitronic i motor 2.0 diesel

Opublikowano

A ja nadal nie znam przyczyny tego "zatelepania" silnikiem przy odpalaniu na ciepło. Samochód ma przebieg 150000km ( historia z książki pokrywa się z zapisami w bazie ASO Audi). Jak już pisałem, oprócz tego objawu nie ma żadnych innych, typu: metaliczny odgłos uderzenia, szuranie itp. Przyczyna jest nadal nieznana ale znalazłem sposób na eliminację objawu; wystarczy dłużej (nie 0,5 lecz 1,5s) przytrzymać kluczyk włączając rozrusznik i silnik, nawet ciepły odpala miękko.

Rozwiązanie problemu

Dwa miesiące temu wymieniłem na nowy akumulator. Stary wprawdzie jeszcze działał, przy odpalaniu nie wyskakakiwał żaden alarm, ale akumulator pod obciążeniem wykazywał duży spadek napięcia. Miał do tego prawo - przeżył już sześć zim. Na trzeci dzień po wymianie akumulatora zauważyłem, że silnik odpala miękko niezależnie czy jest zimny czy ciepły. Odczekałem miesiąc z pochwaleniem się na forum aby upewnić się, że to nie chwilowa poprawa, potem zapomniałem całej sprawie, minął drugi miesiąc... i dopiero dziś przypomniałem sobie o o moim starym poście. Przez te dwa miesiące ani razu nie zatelepało silnikiem przy odpalaniu :-).

Opublikowano

Witam. I jak, Andrzej K, rozwiązałeś swój problem. Mój AWX zimny pali od strzała, jak temp. silnika osiągnie 70-90 stopni przy odpalaniu mam takie telepnięcie jakby silnik nie łapał na wszystkie cylindry. Trwa to bardzo krótko i oprócz tego nie ma innych objawów. Odpalałem na włączonych światłach i jest lepiej, ale wydaje mi się, że jeszcze trochę nie tak,jak powinno być. Czy to może być włącznik świateł, nie mam od kogo podmienić, a nowy nie jest tani. Wiem, że czujnik temp. płynu był wymieniany przez poprzedniego właściciela. Jak by ktoś miał jakieś pomysły to będę wdzięczny. Pozdro

Opublikowano

Ktoś pisał o samym tylko łożysku na sprzęgle, odpowiedzialne podobno za odgłosy i drgania też bywa ...

Opublikowano

Według mnie sprzęgło chodzi dobrze,chociaż są takie delikatne podszarpywania przy ruszaniu-może dwumasa? Ale z tym odpalaniem to dzieje się tylko na ciepłym silniku. Wymienię jeszcze plecionkę, gdyż słychać buczenie i czuć lekkie wibracje na budzie, rozerwana jest ta siatka na plecionce-zobaczymy efekt. Mam jeszcze pytanie: czy włączanie świateł przy odpalaniu pomaga na zimnym czy na ciepłym silniku? Pozdro

Opublikowano

Odświeże temat. 

Siema

Silnik 2.0tdi BPW, multitronic

270 nalotu, wczoraj wymienione koło na nowe Luka, na filmie pierwszym hałas jakby ktoś gwoździ nasypal z wczoraj przy 90°C z wczoraj, jak auto zimne to wszystko okej. Na drugim jest film z dziś bez żadnego zająknięcia. Co może być nie tak? Rozrusznik się zawiesza? Jak temu zaradzić? Zero błędow na kompie. 

Opublikowano

Witam. U mnie jest to samo co na filmiku. Silnik 1,9 AVF Multitronic 300 tyś. na zimnym pali idealnie, po rozgrzaniu dzieje się to samo co na filmiku. Wczoraj wymieniony dwumas i dalej telepie. Dodam że podczas jazdy zero problemów : idealnie pracuje silnik, zero błędów, skrzynia też ok , dobrze się zbiera no po prostu bez zastrzeżeń. Już mi brakuje pomysłów.

Opublikowano

Kiedy był ostatnio olej wymieniany i na jaki?

Opublikowano

Przed i po wymianie te same problemy. Pomogła odziwo wymiana akumulatora, na starym prąd startowy był za mały. Teraz 85ah 800A i jest bdb. Zero hałasu. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...