Andrzej K Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Przy odpalaniu ciepłego silnika (temp. cieczy ok. 90 st. C) często zdarza się, że nim zatrzepie. Nigdy nie zdarza się to przy zimnym silniku. Odpala zawsze błyskawicznie zarówno ciepły jak i zimny. Po wyłączeniu zapłonu (zarówno zimny jak i ciepły) gaśnie bez żadnych wstrząsów, cichutko. Wydaje mi się też, że od czasu jak silnik zaczął telepać się przy odpalaniu na ciepło, odczuwam wibracje przenoszące się na nadwozie przy rozpędzaniu (ok. 2000 - 2500 rpm). Skrzynia multitronic. Podejrzewam poduszkę, ale może ktoś ma inny pomysł?
stjepan Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Kolego mam dokładnie to samo, ten temat był już opisywany w innych wątkach ale pokrótce chodzi tu o DWUMAS - najprawdopodobniej, w moim samochodzie dzieje się dokładnie to samo (też mam multitronicka) jeżeli chodzi o ten stukot przy odpalaniu na rozgrzanym silniku, innych objawów jeszcze nie odczuwam ale poczytaj sobie na forum to znajdziesz odpowiedz na twoje objawy, wpisuj zapytania odnośnie dwumasa. powodzenia.
Andrzej K Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Koła dwumasowego też nie wykluczam, ale.... przeczytałem wcześniej wszystkie wątki na ten temat i nadal mam wątpliwości; 1. co ma wspólnego temperatura silnika z kołem dwumasowym? 2. większość ludzi, w samochodach których zdiagnozowano później uszkodzone koło dwumasowe miała jakieś sensacje przy odpalaniu zimnego silnika, nie ciepłego, 3. nie słychać u mnie żadnego stukania lub szurania, 4. silnik zatelepie się tylko przy odpalaniu (na ciepło), a podczas ruszania, nagłego przyspieszania czy też zmiany biegów w trybie sport lub sekwencja - nie ma żadnych niepokojących odgłosów. Bardziej obstawiałbym poduszkę elektr./hydr. ponieważ (jak mi się wydaje) jest elementem o charakterystyce zależnej od temperatury. Przypuszczam, że jej twardość maleje po osiągnięciu pewnej temperatury silnika. Dlatego zastanawiam się nad odpięciem kostki z przewodem elektrycznym dochodzącym do poduszki - oczywiście na czas obserwacji zachowania się silnika przy odpalaniu na ciepło. Nie wiem tylko, czy odpięcie tej kostki nie wygeneruje jakiegoś błędu?
HiRide Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Poduszka nie ma z tym *co piszesz *nic wspolnego(moim zdaniem) *Jesli ja odepniesz nie bedzie zadnego bledu poniewaz jest do niej doprowadzone tylko napiecie i nic pozatym.Gdyby to poduszka byla winna,calym samochodem by rzucalo i telepalo.do tego slyszalbys wyrazne stuki i szurania -zwykle sa takie skutki od uszkodzonej lub zerwanej poduszki. *Tez mam multitronica i znam ten dzwiek.Na cieplym silniku zdarzylo mi sie juz kilka razy ale ostatnie pare miesiecy jest spokoj.Mozna wymusic ten sukot,przez zbyt krotkie krecenie rozrusznikiem przy odpalaniu,ale ja tego nie robie i nie probowalem.Tak jak inni,obstawiam *dwumas.
stjepan Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Osobiście mam nadzieję, że to nie jest dwumas, tak jak pisałem ten stukot jest tylko w momencie opalania silnika kiedy jest już odpowiednia temperatura, w zimę tego praktycznie nie było (wiadomo dlaczego) wstawiałem samochód na podnośnik, myślałem, że to może gdzieś układ wydechowy ma luz ale nigdzie niczego nie znalazłem. Daj kolego znać jak zdiagnozujesz problem, pozdrawiam.
HiRide Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Jakim masz przebieg teraz ?* Silnik wpada w mocne wibracje i glosno terkocze od razu jak zaczyna pracowac ? trwa to doslownie sekunde -dwie po odpaleniu ?
stjepan Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 To jest dosłownie moment odpalenia jak by gdzieś było coś luźnego, i później nie mam już żadnych z opisywanych w innych wątkach objawów, mój przebieg to 231 tyś.
HiRide Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 ---------- Post added at 14:17 ---------- Previous post was at 13:58 ---------- To jest dosłownie moment odpalenia jak by gdzieś było coś luźnego, i później nie mam już żadnych z opisywanych w innych wątkach objawów, mój przebieg to 231 tyś. objawy sie zgadzaja a tymbardziej przebieg*
stjepan Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 No to nieźle, więc co teraz jeżeli teza o dwumasie by się potwierdziła, jak szybko muszę to wymienić???
aras837 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Zobacz w tym wątku pierwszy filmik a napewno się przekonasz. http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?213685-ALL-B6-Zdemolowana-dwumasa-audi-a4-b6-1-9-tdi-avf-MULTITRONIC&highlight=zdemolowana+dwumasa
stjepan Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Skrzynia multitronic i motor 2.0 diesel
Andrzej K Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2012 A ja nadal nie znam przyczyny tego "zatelepania" silnikiem przy odpalaniu na ciepło. Samochód ma przebieg 150000km ( historia z książki pokrywa się z zapisami w bazie ASO Audi). Jak już pisałem, oprócz tego objawu nie ma żadnych innych, typu: metaliczny odgłos uderzenia, szuranie itp. Przyczyna jest nadal nieznana ale znalazłem sposób na eliminację objawu; wystarczy dłużej (nie 0,5 lecz 1,5s) przytrzymać kluczyk włączając rozrusznik i silnik, nawet ciepły odpala miękko. Rozwiązanie problemu Dwa miesiące temu wymieniłem na nowy akumulator. Stary wprawdzie jeszcze działał, przy odpalaniu nie wyskakakiwał żaden alarm, ale akumulator pod obciążeniem wykazywał duży spadek napięcia. Miał do tego prawo - przeżył już sześć zim. Na trzeci dzień po wymianie akumulatora zauważyłem, że silnik odpala miękko niezależnie czy jest zimny czy ciepły. Odczekałem miesiąc z pochwaleniem się na forum aby upewnić się, że to nie chwilowa poprawa, potem zapomniałem całej sprawie, minął drugi miesiąc... i dopiero dziś przypomniałem sobie o o moim starym poście. Przez te dwa miesiące ani razu nie zatelepało silnikiem przy odpalaniu :-).
tomyx1307 Opublikowano 15 Maja 2012 Opublikowano 15 Maja 2012 Witam. I jak, Andrzej K, rozwiązałeś swój problem. Mój AWX zimny pali od strzała, jak temp. silnika osiągnie 70-90 stopni przy odpalaniu mam takie telepnięcie jakby silnik nie łapał na wszystkie cylindry. Trwa to bardzo krótko i oprócz tego nie ma innych objawów. Odpalałem na włączonych światłach i jest lepiej, ale wydaje mi się, że jeszcze trochę nie tak,jak powinno być. Czy to może być włącznik świateł, nie mam od kogo podmienić, a nowy nie jest tani. Wiem, że czujnik temp. płynu był wymieniany przez poprzedniego właściciela. Jak by ktoś miał jakieś pomysły to będę wdzięczny. Pozdro
martinus Opublikowano 15 Maja 2012 Opublikowano 15 Maja 2012 Ktoś pisał o samym tylko łożysku na sprzęgle, odpowiedzialne podobno za odgłosy i drgania też bywa ...
tomyx1307 Opublikowano 15 Maja 2012 Opublikowano 15 Maja 2012 Według mnie sprzęgło chodzi dobrze,chociaż są takie delikatne podszarpywania przy ruszaniu-może dwumasa? Ale z tym odpalaniem to dzieje się tylko na ciepłym silniku. Wymienię jeszcze plecionkę, gdyż słychać buczenie i czuć lekkie wibracje na budzie, rozerwana jest ta siatka na plecionce-zobaczymy efekt. Mam jeszcze pytanie: czy włączanie świateł przy odpalaniu pomaga na zimnym czy na ciepłym silniku? Pozdro
OpenzoOn Opublikowano 6 Czerwca 2019 Opublikowano 6 Czerwca 2019 Odświeże temat. Siema Silnik 2.0tdi BPW, multitronic 270 nalotu, wczoraj wymienione koło na nowe Luka, na filmie pierwszym hałas jakby ktoś gwoździ nasypal z wczoraj przy 90°C z wczoraj, jak auto zimne to wszystko okej. Na drugim jest film z dziś bez żadnego zająknięcia. Co może być nie tak? Rozrusznik się zawiesza? Jak temu zaradzić? Zero błędow na kompie. VID_20190605_150700.mp4 VID_20190606_145717.mp4
carpa84 Opublikowano 12 Października 2019 Opublikowano 12 Października 2019 Witam. U mnie jest to samo co na filmiku. Silnik 1,9 AVF Multitronic 300 tyś. na zimnym pali idealnie, po rozgrzaniu dzieje się to samo co na filmiku. Wczoraj wymieniony dwumas i dalej telepie. Dodam że podczas jazdy zero problemów : idealnie pracuje silnik, zero błędów, skrzynia też ok , dobrze się zbiera no po prostu bez zastrzeżeń. Już mi brakuje pomysłów.
Langista Opublikowano 12 Października 2019 Opublikowano 12 Października 2019 Kiedy był ostatnio olej wymieniany i na jaki?
OpenzoOn Opublikowano 12 Października 2019 Opublikowano 12 Października 2019 Przed i po wymianie te same problemy. Pomogła odziwo wymiana akumulatora, na starym prąd startowy był za mały. Teraz 85ah 800A i jest bdb. Zero hałasu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się