Piter504 Opublikowano 3 Maja 2008 Opublikowano 3 Maja 2008 Witam, tak się właśnie zastanawiam co generalnie daje mam skasowanie błędów pewnie nie jedna osoba sie zastanawia wiec proszę o odpowiedź która będzie mogła służyć innym... osobiście w temacie zastanawiam sie czy skasowanie błędu to usunięcie obacnych błędów i możliwosć sprawdzenia( w przypadku nie pojawiania sie ich ponownie) że były to poniekąd "przeterminowane błędy" które już nie są ważne, a jeśli wyskoczył ponownie to mamy pewność że błąd jest aktualny i zabieg pomaga w określeniu czy błąd jest czy może był.... proszę o jasną odpowiedź gdyż konsultowałem i nie jedna osoba się zastanawia wieć warto wspomnieć :th:
Dev Opublikowano 3 Maja 2008 Opublikowano 3 Maja 2008 błąd daje Ci to ze wiesz jaka usterka jest w jakim układzie skasowanie jest tylko chwilowe bo błąd wraca trzeba usunąć usterke i wtedy znowu go wykasowac
domjenick Opublikowano 4 Maja 2008 Opublikowano 4 Maja 2008 vag nie pokazuje tylko bledow,w przypadku c.zamka i alarmu pokazuje rowniez poprzez ktore czujniki byl uruchomiony alarm,jesli wyczyscisz wszystko,nastepnym razem jak uruchomi ci sie alarm,bedziesz wiedzial co to spowodowalo,w ten sposob lokalizujesz potencjalna usterke,albo regulujesz czulosc sensorow,ta opcja jest rozna w zalaznosci od alarmu ,jasli sie to powtarza,wiesz gdzie szukac przyczyn wykasowanie bledu w przypadku poduszek pow.jesli jest jakis blad,zapala sie lampka,blad moze byc chwilowy np.brak styku spowodowane przesunieciem fotela,kasujesz i patrzysz ,czy wraca,jesli tak odczytujesz kod bledu i wiesz co i jak generalnie-blad pokazuje,co jest przyczyna i lokalizacje
banshee Opublikowano 4 Maja 2008 Opublikowano 4 Maja 2008 Chciałbym również dodać, iż wystąpienie błędu w układzie zasilania, czy też awaria któregokolwiek czujnika wysyłającego sygnał do komputera skutkuje trybem awaryjnym danego czujnika. Czyli auto nadal jedzie, lecz komp. nie otrzymuje poprawnego sygnału. W skutek tego komputer dostaje niezależnie od mierzonych czynników zawsze taką samą informację, co objawia się czasem wyczuwalnym, a czasem nie, zmniejszeniem osiągów silnika i mocy. Krótko mówiąc, czujnik po uszkodzeniu przechodzi w tryb awaryjny i podaje stałą wartość, aby silnik mógł nadal pracować. Oczywiście zawsze należy usunąć przyczynę, a nie skutek - wykasowanie błędu. Jeżeli się mylę, proszę mnie poprawić
spanky Opublikowano 5 Maja 2008 Opublikowano 5 Maja 2008 bład na Vag'u to tylko informacja o usterce ... skasowanie bledu to nic innego jak skasowanie informacji [nie rownoznaczne z naprawa usterki] p.s opinia jest tylko jedna ....
jacod Opublikowano 8 Lipca 2008 Opublikowano 8 Lipca 2008 czy prawdą jest że jeśli błąd nie został skasowany ( spowodowany np. z przeładowania turbo co powoduje notlauf ) i wyleczymy przyczyny tzn. np przez wymianę rurek ciśnieniowych to auto bedzie dalej wpadać w notlauf?
spanky Opublikowano 8 Lipca 2008 Opublikowano 8 Lipca 2008 czy prawdą jest że jeśli błąd nie został skasowany ( spowodowany np. z przeładowania turbo co powoduje notlauf ) i wyleczymy przyczyny tzn. np przez wymianę rurek ciśnieniowych to auto bedzie dalej wpadać w notlauf? nie prawda ....
Pepin Opublikowano 10 Lipca 2008 Opublikowano 10 Lipca 2008 a czy błędy zawsze pozostają do skasowania, czy może tak jak w przypadku Vectry B - po 30 poprawnych uruchomieniach (plus jeszcze dodatkowe kryteria np. prędkość obrotowa) zostaja usunięte z pamięci ?
krzyniek Opublikowano 10 Lipca 2008 Opublikowano 10 Lipca 2008 błędy są dotąd dokąd ich vagiem nie skasujesz.
letallec Opublikowano 10 Lipca 2008 Opublikowano 10 Lipca 2008 błędy są dotąd dokąd ich vagiem nie skasujesz. Amen
szogun0 Opublikowano 10 Lipca 2008 Opublikowano 10 Lipca 2008 błędy są dotąd dokąd ich vagiem nie skasujesz. Nieprawda. czy może tak jak w przypadku Vectry B - po 30 poprawnych uruchomieniach (plus jeszcze dodatkowe kryteria np. prędkość obrotowa) zostaja usunięte z pamięci ? Zgodzę się z tym. Układy Motronic Bosch-a mają właśnie zaimplementowane coś takiego. Zależnie od marki pojazdu moze to być np. 30, 40 lub 50 czy ile tam odpowiednich cykli pracy. Z tych dodatkowych kryteriów to np. czas pracy ponad 5 minut, prędkość pojazdu ponad 30 km/h itp.
lookacz Opublikowano 10 Lipca 2008 Opublikowano 10 Lipca 2008 Taką tezę słyszałem też w ASO prosząc o sprawdzenie pojawiającego się okresowo ostrzeżenia poduszek powietrznych. Na VAGu nic nie wyszło bo... od ponad 50 uruchomień było OK. Poszedłem z tym zaraz po tym jak kontrolki wskazały bład poduszek i na VAGu potwierdzono brak komunikacji z jedną PP. Pozdrawiam, RS
pre_pl Opublikowano 10 Lipca 2008 Opublikowano 10 Lipca 2008 właśnie, niektóre błędy są automatycznie "kasowane" kiedy komputer widzi, że wszystko "wróciło" do normy..
spanky Opublikowano 10 Lipca 2008 Opublikowano 10 Lipca 2008 błędy są dotąd dokąd ich vagiem nie skasujesz. Amen zadnen Amen .... tylko bujda na resorach ...
krzyniek Opublikowano 10 Lipca 2008 Opublikowano 10 Lipca 2008 błędy są dotąd dokąd ich vagiem nie skasujesz. Amen zadnen Amen .... tylko bujda na resorach ... poważnie ? jak widać człowiek się cały czas uczy i dobrze
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się