misiek26 Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Witam kolegów a4 b7 blb 2005r Ręce mi już opadają. Dopiero co uporałem się z kopceniem w moim audiku a teraz coś zaczęło stukać. Wybrałem się dziś na przejażdżkę i usłyszałem jakiś dziwny dźwięk dobiegający z pod maski. Dziwne jest, że jak przyśpieszałem to stukanie przyśpieszało i analogicznie kiedy zwalniałem to też zwalniało. Co dziwne jak zjeżdżałem z górki bez gazu to stukanie było jakby głośniejsze. Słyszalne jest także na jałowym tak jakby coś nap*****a w silniku. Żadnych błędów po podłączeniu do kompa. Proszę o jakieś sugestie. Załączam link do krótkiego filmiku. http://w544.wrzuta.pl/film/6Y0Yta3ce8A/audi_a4_b7_blb_dziwne_stukanie Dzięki.
HeresR32 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 moze rozrzad? na wrzucie nic mi sie nie odtwarza
jarek_ns Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 jaki przebieg? jaki silnik? jak 2,0tdi może być pompa oleju i silnik niema smarowania. ---------- Post dopisany at 08:52 ---------- Poprzedni post napisany at 08:51 ---------- już widzę że 2,0TDI to tylko jaki przebieg. ale dziwna praca silnika w tym modelu to zazwyczaj pompa albo wałki wyrównoważające. Tak czy siak lepiej z tym tak nie jeździć.
jarek_ns Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 To by się zgadzało. Pewnie napęd pompy oleju. Jak przekręcisz 2tys obrotów to nie zapala się kontrolka ciśnienia? Zmieniałeś rozrząd w aucie? jak tak to czy zmieniłeś ten bolec napędzający pompę oleju?
POPO Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 ten bolec nie jest jedyną przyczyną, a dokładnie gniazdo tego bolca więc nawet jak kolega wymieni tzw. imbusik to i tak pompa może stać. Pozatym pierwsze słysze żęby objawem zyżywającej się pompy były dziwne dźwięki z silnika. Mi to wygląda na jakieś sprzegiełko od alternatora albo coś z okolicy paska klinowego, ponieważ dzwięk wzrasta wraz z obrotami.
jarek_ns Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Albo popychacze bo ciśnienie będzie słabe. Jak za w czasu wymienisz bolec to ci nie uszkodzi gniazda. Sprzęgieł-ko alternatora słychać tylko na wolnych obrotach. A ocenić to można tylko na żywo. A co do pompy to była tylko sugestia aby za dużo nie jeździł bo jak faktycznie będzie coś takiego to narobi sobie problemów.
misiek26 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2012 (wg. ang. książki) rozrząd + pompa wody wymienione na 80tyś. mil, poza tym auto serwisowane regularnie. Przez ostatnie trzy lata, jak tym autem jeżdżę nigdy nie miałem problemów. Owszem zawsze chodził głośniej niż inne diesle ale było ok, nawet kontrolki ciśnienia oleju nie było. Teraz ciągnie normalnie i wkręca się na ok. 3000rpm bez problemu ale teraz go oszczędzam i jeżdżę powolutku bo czuję się jak bym siedział na tykającej bombie. :-)
Musashi Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 dobrze obsluchaj czy to z poziomu miski olejowej, czy moze napinaczy, paska, alternatora, serwa, kompresora klimy. zdejm, pasek wieloklinowy, uruchom silnik i sluchaj. jezeli dzwiek bedzie wystepowal nadal, to cos z rozrzadu, tak moga stukac tez panewki. ale najpierw zdejm pasek.
michier Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 j/w ,ale jak dla mnie to łańcuszek pompy oleju
jarek_ns Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Mi tez to wyglada na pompę oleju albo walki wyrownoważajace --- - Sent from my iPhone 4s using Tapatalk
POPO Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 pierwsze słysze żeby pompa oleju dawała jakieś dźwięki o wałkach nie wspomne
jarek_ns Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Nie poma wydaje dźwięki tylko jest ich przyczyną. --- - Sent from my iPhone 4s using Tapatalk
misiek26 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Niedawno osłuchałem silnik stetoskopem i najgłośniej jest od strony korka wlewu oleju. Dosyć dobrze słyszalne w środku samochodu ponieważ wtedy nic innego nie zagłusza tego stukania. Z początku myślałem, że to może dwumas ale jednak nie. ---------- Post dopisany at 18:49 ---------- Poprzedni post napisany at 16:02 ---------- Rozmawiałem z kolegą mechanikiem i powiedział, że jego zdaniem może to być zawieszony popychacz (tak to brzmi dla niego). Co o tym myślicie?
majster151 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Popychacze tykaja z powodu niskiego cisnienia oleju. Sprawdz cisnienie oleju przede wszystkim. Wejdz sobie pod auto i posluchaj od dolu. Pewno bedziesz duzo wyrazniej slyszal ten dzwiek.
HK416 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 A może wyrąbana szklanka albo wałek rozrządu, ja bym najpierw sprawdził to, bo to jest proste, otwierasz dekiel zaworów i zaglądasz do środka, tam wszystko widać szklanki oraz zobaczysz w jakim stanie jest wałek.
Musashi Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Niedawno osłuchałem silnik stetoskopem i najgłośniej jest od strony korka wlewu oleju. Dosyć dobrze słyszalne w środku samochodu ponieważ wtedy nic innego nie zagłusza tego stukania. Z początku myślałem, że to może dwumas ale jednak nie.---------- Post dopisany at 18:49 ---------- Poprzedni post napisany at 16:02 ---------- Rozmawiałem z kolegą mechanikiem i powiedział, że jego zdaniem może to być zawieszony popychacz (tak to brzmi dla niego). niedawno padl mi pompowtryskiwacz.jeden z objawow to stukanie z okolic pokrywy zaworow. jezeli dzwiek nasila sie w czasie hamowania silnikiem, tymbardziej przyjrzalbym sie pompowtryskiwaczom. warto zrobic logi, 011,023.
jarek_ns Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Awarie pompowtryskiwacza powinien pokazać vcds. Lub tak jak piszesz logi. --- - Sent from my iPhone 4s using Tapatalk
POPO Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 w moim przypadku a padły mi trzy razy pompki VCDS nie pokazywał nic, ale słyszałem o tym co muwi Musashi (nie muwie tu o cefkach)
Musashi Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Awarie pompowtryskiwacza powinien pokazać vcds. Lub tak jak piszesz logi. --- - Sent from my iPhone 4s using Tapatalk Jesteś w błędzie, wczesnej neisprawności nie wykryjesz VCDS ani VAG. wartosci beda w granicach tolerancji. A glosna praca jest spowodowana nieprawidlowym procesem spalania - m.in. zle rozpylone paliwo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się