undergnd Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Opublikowano 15 Kwietnia 2012 !!! zaistniały niestety nowe zdarzenia - opisane na koncu wątku :-( Dwa lata temu był robiony tunning u Rogala a dwa tygodnie temu wymieniona uszczelka pod głowicą. Zebrane 0,15mm, wymienione wszystkie zawory wydechowe i 7 prowadnic zaworów. Ogólnie silnik jest mocny ale jego dźwięk mnie niepokoi. Wydaje mi się, jakbym słyszał sieczkarnię. Dopatrzyłem się, że statyczny kąt wtrysku jest do ustawienia ale proszę o pomoc co jeszcze może być nie tak, lub czy mogę się spodziewać, ze po korekcie kąta wtrysku objawy miną. Basic Settings: grupa 000: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81011.html grupa 003: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81008.html grupa 004: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81010.html grupa 011: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81009.html statyczne Measuring Blocks: grupa 000: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81019.html grupa 001: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81021.html grupa 003: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81020.html grupa 004: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81022.html grupa 007: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81023.html grupa 013: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81024.html grupa 023: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81025.html dynamiczne Measuring Blocks: grupa 000: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81012.html grupa 001: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81014.html grupa 003: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81013.html grupa 004: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81015.html grupa 008: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81018.html grupa 010: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81017.html grupa 011: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81016.html Będę wdzięczny za każdą wskazówkę.
przemik Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Filtr paliwa kiedy byl zmieniany ? Czy szczelnosc ukladu paliwowego byla sprawdzana ?
undergnd Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Dzięki za odzew. Filtr paliwa wymieniony 50 tkm temu (3 lata wstecz). O badaniu szczelności układu paliwowego nie wiem nic. Za "moich" czasów nie była robiona. Dynamiczny 003 jest niski w porównaniu do innych przeglądanych AFN. Coś nie tak ze sterowaniem turbiny?
przemik Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Zmien filtr paliwa i filtr powietrza. I powtorz logi dynamiczne.
goldi Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 kąt wtrysku do korekcji dawkę paliwa można troszkę zwiększyć autko zyska na mocy ale najpierw zastosuj siędo rady przemka
undergnd Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Ok, wymienię filtr paliwa, poprawię kąt wtrysku w najbliższy weekend i powtórze logi dynamiczne. Filtr powietrza jest nowiutki, wymieniony razem z filtrem oleju, olejem i rozrządem przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą. Dzęki za wskazówki. Kolejne uwagi mile widziane, szczególnie jesli mozna cos powiedziec na ogólny stan silnika i zasilania paliwem i turbiny.
ciahciah Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 katalizator wywal jeżeli jest, kąt popraw, filtr paliwa wymień i zrób dynamiczne logi 001 003 004 008 011 przy okazji remontu głowicy były czyszczone kanały dolotowe z osadu? kolektor ssący był kiedyś wypalany?
undergnd Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Kolektor ssący czyszczony razem z turbiną 1,5 roku temu. Głowica umyta przez zakład, który robił regenerację. Kanały czyste bez osadu. Katalizator na razie zostawiam. Logi zrobię po wymianie filtra paliwa. Dzięki za podpowiedzi. Proszę o kolejne wnioski.
ciahciah Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Opublikowano 18 Kwietnia 2012 mycie głowicy tej smoły nie ruszy, teraz to nie ma sensu kombinować ale tam po prostu masz taki sam nalot jak w kolektorze który nie był nigdy czyszczony, przez to sprawność silnika jest gorsza, też jestem przeciwnikiem wycinania kata jeżeli nie ma takiej potrzeby, najlepiej jak pożyczysz od innego podobnego tdi przepływkę i zrobisz loga 003 i 011 dla pewności
undergnd Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Kolektor dolotowy czyściłem osobiście więc wiem jak to wyglądało i uważam, że kanały głowicy są wyczyszczone - widać chropowatą powierzchnię kanałów. po odbiorze z regeneracji wyglądało to tak: http://imageshack.us/photo/my-images/337/dolotp.jpg ---------- Post dopisany 21-04-2012 at 08:10 ---------- Poprzedni post napisany 18-04-2012 at 21:38 ---------- I zrobiło się pod górę :-( Właśnie rozgrzewałem samochód do nastawienia kata wtrysku i po przejechaniu kilkuset metrów silnik zaczął wariować. A jechałem całkiem spokojnie. Szarpanie, spadek mocy i jasny dym. Masakra pompe szlag trafił? statyczne: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81844.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81835.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81848.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81847.html Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81846.html Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81843.html BS: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81836.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81842.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81840.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81841.html (wiem, że temperatura za niska ale już nie miałem sumienia szarpać samochodem aż się rozgrzeje) Korekcje dawki poza zakresem. Filtr paliwa wymieniony, zalany paliwem. Silnik pali. Objawy bez zmian. Sztanga sterująca łopatkami turbiny pracuje bez zastrzeżeń. Obserwowałem przy włączonej grupie 011 w Basic Settings. Panowie proszę o pomoc, jestem w domu tylko w weekendy więc czasu mam niewiele.
rob3rt3 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Po mojemu turbina się wysrała;zdejm węże i sprawdż luzy na wirniku.
danielom Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Głowica umyta przez zakład, który robił regenerację. Kolektor dolotowy czyściłem osobiście więc wiem jak to wyglądało i uważam, że kanały głowicy są wyczyszczone - widać chropowatą powierzchnię kanałów.po odbiorze z regeneracji wyglądało to tak: http://imageshack.us/photo/my-images/337/dolotp.jpg To jest umyte? Nie żartuj sobie..
ciahciah Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 źle to wygląda, 4 opcje, przestawiony rozrząd, układ wtryskowy a dokładnie zabrudzony nastawniki, turbo lub głowca-tłoki, zdejmij rurę pod turbo tą co wchodzi w belkę w zderzaku, po ilości oleju poznasz czy turbo kaput, jak wycieknie kałuża wiadomo co padło, jak skapnie kropla lub nic turbo ok, sprawdź wirnik ile ma luzy i czy jest tylko luz poprzeczny czy wzdłużny tez występuje, sprawdź stan oleju na bagnecie i ilość płynu chłodzenia, jak turbo ok czas sprawdzić dokładnie rozrząd, lepiej zaholować auto do mechanika
vauxhall95 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 objawy idealnie pasuja do j**nietego nastawnika,badz peknietego springa w pompie.Ale przy tym nie ma dymu. Ale rownie dobrze moogl sie rozrzad rozjechac.Zdejmij oslone zobacz naciag paska.
undergnd Opublikowano 2 Maja 2012 Autor Opublikowano 2 Maja 2012 Dziękuję Panowie. Sądziłem, że kąt początku wtrysku, który jest prawie taki jak przed awarią eliminuje przestawienie rozrządu. Może uda mi się jeszcze dziś coś posprawdzać, jeśli nie - niestety jutro w Polskę i znowu czas na auto dopiero za tydzień. Czuję, że skończy się u mechanika. Stan oleju i płynu chłodniczego bez żadnych ubytków. ---------- Post dopisany at 22:05 ---------- Poprzedni post napisany at 14:09 ---------- głowca-tłoki Tego się boję. ---------- Post dopisany 02-05-2012 at 21:20 ---------- Poprzedni post napisany 22-04-2012 at 22:05 ---------- W poniedziałek zdjąłem pokrywę rozrządu. Rozsypał się popychacz zaworu dolotowego 1 cylindra i uszkodził gniazdo w głowicy. W gnieździe została mała tulejka z uszkodzonego popychacza i krzywka wałka za każdym obrotem dobijała nią ścianę gniazda. Duży fart, że wałek się nie rozsypał. Głowica ponownie ląduje u specjalistów. Spawanie gniazda, frezowanie, sprawdzenie głowicy i oby na tym koniec. Rozrząd był ustawiony prawidłowo. Turbo ok. Do wymiany wałek rozrządu, popychacze, uszczelka etc. Jak mi wróci humor, wrzucę fotki wałka i głowicy. Pozdrawiam i dzięki za wszelkie uwagi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się