Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Proszę o analizę logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

!!! zaistniały niestety nowe zdarzenia - opisane na koncu wątku :-(

Dwa lata temu był robiony tunning u Rogala a dwa tygodnie temu wymieniona uszczelka pod głowicą. Zebrane 0,15mm, wymienione wszystkie zawory wydechowe i 7 prowadnic zaworów. Ogólnie silnik jest mocny ale jego dźwięk mnie niepokoi. Wydaje mi się, jakbym słyszał sieczkarnię. Dopatrzyłem się, że statyczny kąt wtrysku jest do ustawienia ale proszę o pomoc co jeszcze może być nie tak, lub czy mogę się spodziewać, ze po korekcie kąta wtrysku objawy miną.

Basic Settings:

grupa 000: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81011.html

grupa 003: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81008.html

grupa 004: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81010.html

grupa 011: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81009.html

statyczne Measuring Blocks:

grupa 000: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81019.html

grupa 001: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81021.html

grupa 003: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81020.html

grupa 004: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81022.html

grupa 007: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81023.html

grupa 013: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81024.html

grupa 023: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81025.html

dynamiczne Measuring Blocks:

grupa 000: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81012.html

grupa 001: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81014.html

grupa 003: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81013.html

grupa 004: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81015.html

grupa 008: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81018.html

grupa 010: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81017.html

grupa 011: http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81016.html

Będę wdzięczny za każdą wskazówkę.

Opublikowano

Filtr paliwa kiedy byl zmieniany ?

Czy szczelnosc ukladu paliwowego byla sprawdzana ?

Opublikowano

Dzięki za odzew. Filtr paliwa wymieniony 50 tkm temu (3 lata wstecz). O badaniu szczelności układu paliwowego nie wiem nic. Za "moich" czasów nie była robiona.

Dynamiczny 003 jest niski w porównaniu do innych przeglądanych AFN. Coś nie tak ze sterowaniem turbiny?

Opublikowano

Zmien filtr paliwa i filtr powietrza.

I powtorz logi dynamiczne.

Opublikowano

kąt wtrysku do korekcji dawkę paliwa można troszkę zwiększyć autko zyska na mocy ale najpierw zastosuj siędo rady przemka

Opublikowano

Ok, wymienię filtr paliwa, poprawię kąt wtrysku w najbliższy weekend i powtórze logi dynamiczne. Filtr powietrza jest nowiutki, wymieniony razem z filtrem oleju, olejem i rozrządem przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą. Dzęki za wskazówki. Kolejne uwagi mile widziane, szczególnie jesli mozna cos powiedziec na ogólny stan silnika i zasilania paliwem i turbiny.

Opublikowano

katalizator wywal jeżeli jest, kąt popraw, filtr paliwa wymień i zrób dynamiczne logi 001 003 004 008 011

przy okazji remontu głowicy były czyszczone kanały dolotowe z osadu? kolektor ssący był kiedyś wypalany?

Opublikowano

Kolektor ssący czyszczony razem z turbiną 1,5 roku temu. Głowica umyta przez zakład, który robił regenerację. Kanały czyste bez osadu. Katalizator na razie zostawiam. Logi zrobię po wymianie filtra paliwa. Dzięki za podpowiedzi. Proszę o kolejne wnioski.

Opublikowano

mycie głowicy tej smoły nie ruszy, teraz to nie ma sensu kombinować ale tam po prostu masz taki sam nalot jak w kolektorze który nie był nigdy czyszczony, przez to sprawność silnika jest gorsza, też jestem przeciwnikiem wycinania kata jeżeli nie ma takiej potrzeby, najlepiej jak pożyczysz od innego podobnego tdi przepływkę i zrobisz loga 003 i 011 dla pewności

Opublikowano

Kolektor dolotowy czyściłem osobiście więc wiem jak to wyglądało i uważam, że kanały głowicy są wyczyszczone - widać chropowatą powierzchnię kanałów.

po odbiorze z regeneracji wyglądało to tak:

http://imageshack.us/photo/my-images/337/dolotp.jpg

---------- Post dopisany 21-04-2012 at 08:10 ---------- Poprzedni post napisany 18-04-2012 at 21:38 ----------

I zrobiło się pod górę :-( Właśnie rozgrzewałem samochód do nastawienia kata wtrysku i po przejechaniu kilkuset metrów silnik zaczął wariować. A jechałem całkiem spokojnie. Szarpanie, spadek mocy i jasny dym. Masakra

pompe szlag trafił?

statyczne:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81844.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81835.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81848.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81847.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81846.html

Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81843.html

BS:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81836.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81842.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81840.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/micromaster_81841.html

(wiem, że temperatura za niska ale już nie miałem sumienia szarpać samochodem aż się rozgrzeje)

Korekcje dawki poza zakresem.

Filtr paliwa wymieniony, zalany paliwem. Silnik pali. Objawy bez zmian.

Sztanga sterująca łopatkami turbiny pracuje bez zastrzeżeń. Obserwowałem przy włączonej grupie 011 w Basic Settings.

Panowie proszę o pomoc, jestem w domu tylko w weekendy więc czasu mam niewiele.

Opublikowano
Głowica umyta przez zakład, który robił regenerację.
Kolektor dolotowy czyściłem osobiście więc wiem jak to wyglądało i uważam, że kanały głowicy są wyczyszczone - widać chropowatą powierzchnię kanałów.

po odbiorze z regeneracji wyglądało to tak:

http://imageshack.us/photo/my-images/337/dolotp.jpg

To jest umyte? Nie żartuj sobie..

Opublikowano

źle to wygląda, 4 opcje, przestawiony rozrząd, układ wtryskowy a dokładnie zabrudzony nastawniki, turbo lub głowca-tłoki, zdejmij rurę pod turbo tą co wchodzi w belkę w zderzaku, po ilości oleju poznasz czy turbo kaput, jak wycieknie kałuża wiadomo co padło, jak skapnie kropla lub nic turbo ok, sprawdź wirnik ile ma luzy i czy jest tylko luz poprzeczny czy wzdłużny tez występuje, sprawdź stan oleju na bagnecie i ilość płynu chłodzenia, jak turbo ok czas sprawdzić dokładnie rozrząd, lepiej zaholować auto do mechanika

Opublikowano

objawy idealnie pasuja do j**nietego nastawnika,badz peknietego springa w pompie.Ale przy tym nie ma dymu.

Ale rownie dobrze moogl sie rozrzad rozjechac.Zdejmij oslone zobacz naciag paska.

Opublikowano

Dziękuję Panowie. Sądziłem, że kąt początku wtrysku, który jest prawie taki jak przed awarią eliminuje przestawienie rozrządu. Może uda mi się jeszcze dziś coś posprawdzać, jeśli nie - niestety jutro w Polskę i znowu czas na auto dopiero za tydzień. Czuję, że skończy się u mechanika.

Stan oleju i płynu chłodniczego bez żadnych ubytków.

---------- Post dopisany at 22:05 ---------- Poprzedni post napisany at 14:09 ----------

głowca-tłoki

Tego się boję.

---------- Post dopisany 02-05-2012 at 21:20 ---------- Poprzedni post napisany 22-04-2012 at 22:05 ----------

W poniedziałek zdjąłem pokrywę rozrządu. Rozsypał się popychacz zaworu dolotowego 1 cylindra i uszkodził gniazdo w głowicy. W gnieździe została mała tulejka z uszkodzonego popychacza i krzywka wałka za każdym obrotem dobijała nią ścianę gniazda. Duży fart, że wałek się nie rozsypał. Głowica ponownie ląduje u specjalistów. Spawanie gniazda, frezowanie, sprawdzenie głowicy i oby na tym koniec. Rozrząd był ustawiony prawidłowo. Turbo ok. Do wymiany wałek rozrządu, popychacze, uszczelka etc. Jak mi wróci humor, wrzucę fotki wałka i głowicy. Pozdrawiam i dzięki za wszelkie uwagi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...