Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Mulenie, brak mocy


Fritz

Rekomendowane odpowiedzi

Jak to sprawdzić.

Muszę sprawdzić szczelność.Bez odpinania tylko ścisnołem przewód do gruszki WG i auto rwie dużo lepiej.

Trzeba posprawdzać wszystko może N75 albo DV puszcza

only podmianka....sprawdź jeszcze raz nieszczelności, podmień n75.......i na koniec wymień turbo:naughty:

Sprawdzę szczelność kompresorem, N75 nie mam na podmianę, turbinę na razie zostawię:decayed:

Szczelność sprawdzona nieszczelny przewód kolektor i mapsensor (LPG) zmiana opaski.

Poza tym reszta trzyma

Zawór N75 sprawdzony (nie podmieniany) raczej sprawny (sprawdzałem też podając 12v)

Zawór DV dziurawa membrana (cały czas zamknięty) - zamówiony u Gajosa

Gruszka od WG działa

Turbina b.delikatne luzy osiowe wirnika

---------- Post dopisany 30-05-2012 at 07:49 ---------- Poprzedni post napisany 21-05-2012 at 13:31 ----------

Zawór DV wymieniony, szczelność sprawdzona, przeczyszczony zawór N75 samochód chodzi o niebo lepiej.

Od 2200obr już się zbiera, jak na razie brak błędów:banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę o analizę logi VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM. Pierwszy raz robiłem logi dynamiczne, na trzecim biegu. Była bardzo niska temperatura ( -15C) nie wiem jaki to miało wpływ na wynik. Robiłem logi, gdyż turbina od 4 dni działa w kratkę. Raz działa np. jak jadę do pracy 20km a jak wracam to w połowie drogi auto słabnie nie wkręca się, wyskakuje błąd - 16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached P0299 - 002 - Lower Limit Exceeded. I teraz nie wiem czy to turbina pada czy jakiś zawór czy gruszka. Jak działa turbo i mu depnę to w szybie tylnej chmura dymu/ pary. Wiem, że jest minusowa temperatura i samochody dymią, ale w tym przypadku to jest tego przez chwilę naprawdę dużo. W dolocie trochę oleju jest, ale bez przesady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym logu jest wszystko w porządku, tzn. ciśnienie osiagnięte jest dosyć szybko, delikatnie faluje ale nie ma jakiś większych nieprawidłowości, zrób reszte logów może coś wyjdzie, czyli najlepiej jeszcze bloki 002+033 i 020+118, szczelność dolotu trzeba sprawdzic i zawor dv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, jak warunki atmosferyczne pozwolą to zrobię w najbliższym czasie, bo na razie nieźle sypie śnieg. Czyli rozumiem, że zrobić dwa testy i można po dwa bloki jednocześnie zrobić? pierwszy np. 002+033 i drugi test 020+118? Dolot optycznie raczej jest szczelny a zawór DV gdzie jest i jak go sprawdzić? Jakoś vagiem czy trzeba rozebrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mogą być dwa bloki razem, zawór dv http://img507.imageshack.us/img507/773/dvxp2.jpg, sprawdz też węzyki przy zawórku n75 on odpowiada za prace turbiny.

---------- Post dopisany at 17:15 ---------- Poprzedni post napisany at 17:13 ----------

Dv w logu wygląda na sprawna ale być może się nie domykać, szczelnośc dolotu najlepiej sprawdzic kompresorem, do wszystkiego są opisy na forum i na youtube:wink:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, jutro spróbuję posprawdzać te zaworki, może uda mi się też zrobić logi jak warunki pozwolą, dzięki

---------- Post dopisany 11-02-2014 at 18:54 ---------- Poprzedni post napisany 26-01-2014 at 17:38 ----------

wszystko z turbo wróciło do normy, problem występował tylko przy silnym mrozie, więc nic nie rozbierałem. Zrobiłem dziś logi 3 kanałów nie do końca udane, gdyż nie mogłem go przycisnąć do 6000 tys. obr. gdyż musiałem hamować. W połowie testu też musiałem lekko odpuścić. Obsługa laptopa w trakcie jazdy przez kierowcę to nie lada wyzwanie:) Może się uda coś odczytać VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM. Martwi mnie wynik kanału 002. Nie wiem ile by było przy 6 tys ale przy 5 tys 105.42 g/s to chyba mało dla BFB 120 KW?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś te węzyki przy n75 bo troche nadal lata doładownie, po za tym że troche mało na przepływce to jeszcze dosyć mocno cofa zapłony, musisz sprawdzic cisnieniowo dolot, zlogować jeszcze raz 002+033, świece wymieniane były?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc tak, świece były wymienione i mają maksymalnie z 6 tys. przebiegu, wężyków nie sprawdzałem, ale widzę, że muszę się za to w końcu zabrać. Od czego może cofać te zapłony? Coś z cewkami? Dwa razy kasowałem też błąd 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshol P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded. Ale nie mogę wyczuć, czy to od lpg czy katalizator pada. Może zapycha przelot spalin i tu tkwi problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz najpierw rzeczy najprostrze czyli konkretnie dolot i wężyki n75, cofanie może byc tez od słabego czy starego paliwa jak jeżdzisz na lpg, zatkany kat też może dawać takie objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnalazłem plik z pierwszego przeprowadzonego dzisiaj testu ( zapisało się w innym miejscu na kompie ) i przepływka lepiej wypadła. VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM A z paliwem fakt, że może być już stare.

Sprawdz najpierw rzeczy najprostrze czyli konkretnie dolot i wężyki n75, cofanie może byc tez od słabego czy starego paliwa jak jeżdzisz na lpg, zatkany kat też może dawać takie objawy.

Powodem latania doładowania był nieszczelny wężyk, który szedł od N75 do turbiny. Zastąpiony nowym wężykiem silikonowym kupionym na metry o średnicy wew. 4mm. Wszystko wróciło do normy. Stary oryginał z zewnątrz był lekko przytarty, na jednym końcu jak by spuchnięty ale optycznie powiedziałbym, że jeszcze dobry. Prawda jest taka, że puszczał i kfalifikował się do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i proszę o pomoc

zacznę od tego że auto nie ma mocy i dużo na ten temat czytałem ale żaden z kilku mechaników nie był w stanie mi pomóc wiec chcę sam to ogarnąć. Zacząłem sam szukać co może być przyczyną braku mocy a wiec wyczyściłem całą odmę i sprawdziłem wszystkie zaworki które są tam zamontowane (trochę pracy było) następnie nie zauważając różnicy zmieniłem DV na nowy z aso i n75 może niepotrzebnie ale któryś z mechaników i wypowiedzi z forum skłoniły mnie do wymiany lecz dalej to nie pomogło, wyczyściłem przepustnicę i przepływomierz poprosiłem mechanika o sprawdzenie ciśnienia oleju to na drugi dzień odpowiedział że jest dobre a jak zapytałem o pomiar to nie był w stanie odpowiedzieć (tylko że jest dobre) następnie myśląc że kolejny mechanik jest w stanie mi pomóc oddałem auto w jego ręce, podłączył do komputera przy mnie sprawdził błędy i stwierdził że mam jechać do aso żeby mi to zrobili (zrobiłem zdięcia błędów które wyskoczyły tylko poszukiwania rozwiązań się nie udały czyli to co sam zrobiłem). Ręce mi opadają Pomocy. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniałem dodać że podczas wymiany DV zachciało mi się ściągnąć cały wąż co idzie do IC i wyciekło sporo czarnego oleju (około 200ml, wyczyściłem wszystko) wyczytałem na forach że jest to olej z odmy lub padnięte turbo tylko jak sprawdzić czy to turbo po przejściu przez 4 mechaników którzy tego nie zauważyli. Jutro jadę wymienić filtr paliwa i po jakiegoś laptopa do którego będę mógł podłączyć VAG tylko muszę wszystko kupić.


Łukasz ja nie wiem co to jest "kkl" mieszkam w obcym kraju gdzie po kilku wizytach u mechaników nie byli w stanie mi wycieku z chłodnicy naprawić więc proszę się nie dziwić moim głupim pytaniom


ok już wiem co to kkl :banan: tylko zanim to z PL przyjdzie


a to niema różnicy jaki zakupię czy są jakieś co będą lepsze do tego?


z tego co wyczytałem to powinienem zrobić logi: 002;033;015? czy jakieś inne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie nie mozesz jakiego fejsa kupic na lokalnym portalu czy ebay? Moze byc chinski nawet jakis, do tego program z sieci i bedzie dzialac.logi na poczatek te co napisales wystarcza zeby miec jakis wglad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko dziękuje za potwierdzenie mam nadzieję że doprowadzi to do pełnej sprawności szaraczka :wink: , poszukam jakiegoś tutaj może coś znajdę. Dzięki takim jak Ty aż się che coś zrobić :hi: jak będę miał kabel i jakiegoś laptopa to podrzucę logi


a gdzie mogę taki program wyrwać? może wiesz gdzie szybko to załatwić a jak nie wiesz to gdzieś znajdę


są dostępne tylko kabelki bez programu :decayed:


Hej

wracam do mojego problemu, zakupiłem kabel i laptopa do logów które mam zamiar w weekend zrobić ponieważ próbowałem samemu zrobić ale stwierdziłem że jest to nierozsądne :kox: może są jeszcze jakieś grupy które powinienem zrobić ponieważ u mnie niema bodajże grupy 015, a 002 od przepływki i 033 lambda tak? ale mogłem sprawdzić błędy i dalej pokazywało mi na błąd n75, okazało się że kabelek był urwany więc naprawiłem i wstawiłem DP. Efekt: jest więcej mocy ale to jeszcze nie to bo szfagier ma 1.6 w gazie i ledwo daję radę swoim więc coś jest dalej nie tak. Dzisiaj sprawdziłem błędy i pokazało mi dwa:

1. P1114 17522 (Kody błędów) Zespół 1; sonda 2: rezystancja wewnętrzna za duża. Górna wartość skrajna przekroczona. 1. P0420 16804 001056(Kody błędów) Rząd cylindrów 1, system katalizatora działanie nieskuteczne. za mała skuteczność Dolna wartość skrajna przekroczona mają one wpływ na moc? jeśli nie to jutro lub w sobotę zrobię logi i wrzucę. Czekam na jakieś wiadomości i pozdrawiam

nie mam jak tych logów zrobić ale co zauważyłem to to że przepływomierz na wolnych obrotach pokazuje około 2.63 g/s a gdy podniosę obroty do 5000 to pokazuje 16-17 g/s wymieniać czy jednak lepiej logi robić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej chyba udało mi się zrobić logi tylko nie wiem czy dobrze:

http://vaglog.pl/log_213503.html-033

http://vaglog.pl/log_213502.html-002

grupa 015 nie mam. Pozdrawiam


ale chyba mi się musiał laptop zaciąć bo jest tylko 3760obr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No slabo te logi wyszly, ale z tego co widac turbina raczej nie laduje albo bardzo slabo, zrob jeszcze 115+118.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie w związku, iż powrócił u mnie problem "latania" doładowania w zakresie powyżej 3,5 tys obr. chciałbym się podzielić rozwiązaniem zagadki. Więc tak. Doładowanie latało powyżej 3,5 tys. Na vagu 0 błędów oczywiście. Objaw - gaz do podłogi a turbo powyżej 3,5 tys szło skokowo. Wkurzające, jakby ktoś mi hamulec pulsacyjnie czasmi naciskał. Poczytałem troche poszukałem i obstawiłem zawór N75, który pomimo, że jest niby nierozbieralny - rozebrałem go, wyczyściłem i jest naprawdę ok.Przestało latać doładowanie a auto ciągnie równo do samego końca. Kilka stówek zaoszczędzone. Zawór oczywiście najpierw wyciągnełem. Ciężko go wyciągnąć, bo jest ciasno i miałem na trójniku 2 oryginalne przeklęte opaski, które trzeba rozginać śrubokrętem. Jedną (trzecią) załatwiłem wcześniej jak zmieniałem wężyk. Po wyciągnięciu N75 wsadziłem w imadło, trójnikiem do góry. Chwyciłem kombinerkami główkę zaciskająć i opierając kombinerki na dwie przeciwległe rurki i poprostu ukręciłem. Stres był za***isty bo nie miałem zapasowego N75:) Odrazu mówię, że główka tak się ładnie ukręca, że potem można ją wsadzić idealnie tak jak było i wchodzi wpasowana (bez luzu) w korpus (Na koniec wciskamy jakieś 2mm główki w korpus z klejem np. kropelką). Powracając do rozbiórki. Po rozebraniu w środku syf - płynna jak woda ciesz koloru kawa z mlekiem. Ukazuje nam się bolec, podkładka, sprężynka i kanalik w którym ten bolec powinien swobodnie pracować, a jedyny opór jaki powinna mu stawiać w pracy to wymieniona sprężynka. U mnie wyraźnie w tym syfie bolec się przycinał w połowie położenia pod naporem palca. Po przemyciu wszystkiego WD40 i wyczyszczeniu ręcznikiem papierowym odtłuściłem spirytusem główkę i korpus w miejscu łączenia klejem. Posmarowałem delikatnie główkę (w miarę mało kleju, aby do środka nie wleciał bo skleji bolec w prowadzniu) i wcisnełem w to samo miejsce (wcześniej zrobiłem rysę odznaczając pierwotne położenie) Dodatkowo po wciśnięciu główki na koniec z zewnątrz pociągnełem wokól klejem i auto za 7 zł ( koszt kropelki i dwóch opasek) śmiga tak jak przystało na 1.8T:) Może zanim ktoś wyda pare stówek, aby się przekonać czy wykrył usterkę, za 7 zł naprawi sobie auto. Czas jaki mi to wszystko zajęło to 2,5 godziny z tym, że sama walka z opaskami zajęła mi napewno 50 minut ze względu na fatalne dojście.

Edytowane przez Peja28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, trochę długo to trwało bo musiałem innego laptopa załatwić ale chyba się udało. Proszę o analizę logów:

118- http://vaglog.pl/log_217538.html

115- http://vaglog.pl/log_217537.html

no i zrobiłem na nowo 033 i 002

033- http://vaglog.pl/log_217536.html

002- http://vaglog.pl/log_217535.html

Pozdrawiam


Łukasz pomocy :hi:


wczoraj byłem w garażu i z węża do IC wylałem znów sporą ilość oleju a problemu z brakiem mocy nie rozwiązałem. Zmieniać turbo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...