Jump to content
IGNORED

[B5 ADR] Wymiana łożyska wiskozowego


jocker01
 Share

Recommended Posts

W zwiazku z prosba kolegi z forum opisuje jak tego dokonalem bez rozbierania calego przodu :D

-Najpierw nalezy sciagnac zdezak, bez tego sie nie da.

-Potem odkrecamy dwie sruby typu torx po prawej stronie (tam gdzie wiskoza sie znajduje) trzymajace pas przedni na miejscu! W przypadku lamp przed filtem nie obedzie sie bez wyjecia kierunku (lampa chyba moze zostac) po lifcie nie trzeba.

-Nastepnie musimy odkrecic prawy amor od zdezaka ( trzyma sie na trzech torxach)

-Teraz mozemy odchylic caly pas, wyciagnac go do siebie.

Do odkrecenia wiskozy bedzie na potrzebny imbus chyba 8 (sorki naprawde nie pamietam :( ) glowka sruby znajduje sie w zaglebieniu zaraz za wiskoza, wejscie od strony wewnetrznej silnika, przy odkrecaniu i dokrecaniu moze sie przydac jakis stary imbus (lub cos podobnego) aby zablokowac wiskoze w miejscu, na pasku moze sie obracac i nie bedziemy w stanie odkrecic ani dokrecic wiskozy. W kole wiskozy sa do tego przewidziane otwory blokujace.

-Po odkreceniu (poluzowniu wiskozy) przyszla pora na poluzowanie paska (zdjecie) paska wieloklinowego. OSTROZNIE z napinaczem, jest dosc kruchy :kwasny: mi sie ulamal kawalek, ktory sluzy do blokowania napinacza w polozeniu neutralnym. Teraz beda nam przeszkadzac przewody chlodnicy, mozna je sciagnac ale ja to zrobilem bez tego. wyskoza wychodzi do siebie.

-Teraz mozna ja przecisnac pomiedzy przewodami wodnymi, no i stara wiskoza jest w rekach, teraz mozna zakladac nowa, ja swoja mialem juz z wiatrakiem tak wiec nie musialem przekladac smigla, ale pewnie wiele z was bedzie mialo bez i trzeba bedzie to zrobic, nalezy zwracac uwage na oznaczenia na wiatraku o kierunku obrotu, w przeciwnym razie zamiast ssac bedzie dmuchac a tego niechcemy :evil:. skladamy wszystko w odwrotnej kolejnosci. Mam nadzieje ze to pomoze kilku osobom w wymianie. Przepraszam ale nie robilem zdjec wczasie roboty, jezeli ktos bedzie sobie zyczyl, moge zrobic pogladowe. Pozdrawiam Jocker01

Link to comment
Share on other sites

Pomyśl co było by gdybyś jechał koło 100 km/h a wiatrak wypychał by powietrze spod maski do przodu :kox: - porażka. Zawsze jest zasysane pod maskę - po Twojemu: ciągnie powietrze pod maskę . :)

Link to comment
Share on other sites

Szczerze mowiac to ja bylem przy takiej samej operacji w moim aucie roboinej przez mechanika i obeszlo sie bez zadnego rozkrecania przedniego pasa czy tez zdezaka. Coz potrafia zwinne raczki :th:

Link to comment
Share on other sites

Przemo 78, nie wiem czy zauwazyles ale to chodzi o ADR a nie o AFN. Pozdrawiam Jocker01

Link to comment
Share on other sites

Witam! Mam pytanko czy da rade podlaczyc sprzęgło wiskotyczne na stale zeby chodzilo caly czas i czy nie ma to jakis niepozadanych skutkow ubocznych poz spadkiem mocy?? :mysli: Pozdrawiam!!! :hi:

Link to comment
Share on other sites

Moj kuzyn ma 1.8 turbo ostatnio wyminiel wiskoze cala razem z wiatrakiem teraz autko przy dodawaniu gazu dmucha jak v8 jak boga kocham jak to mozliwe inne 1.8 tak nie dmuchaja :gwizdanie: Rob moze potwierdzic :kox:

Link to comment
Share on other sites

Witam! Mam pytanko czy da rade podlaczyc sprzęgło wiskotyczne na stale zeby chodzilo caly czas i czy nie ma to jakis niepozadanych skutkow ubocznych poz spadkiem mocy?? :mysli: Pozdrawiam!!! :hi:

wszystko sie da zrobic, ale czy po co chcesz to zrobic.

Skutkiem ubocznym moze byc niedogrzanie silnika, bedzie wiecej palil.

wymiana wiskozy to nic trudnego.

Jezeli czujesz ze musiasz ja wymienic, zrob to.

Pozdrawiam Jocker01

Link to comment
Share on other sites

Witam! Mam pytanko czy da rade podlaczyc sprzęgło wiskotyczne na stale zeby chodzilo caly czas i czy nie ma to jakis niepozadanych skutkow ubocznych poz spadkiem mocy?? :mysli: Pozdrawiam!!! :hi:

bedzie wydawac dzwiek jak samolot, silnik nie bedzie dogrzany, zly pomysl

Link to comment
Share on other sites

Połączenie sprzęgła wiskotycznego na stałe to bardzo zły pomysł. To sprzęgło nie jest tam od tak sobie:), redukuje obroty wiatraka (nie przenosi 100% momentu) tzn. daje pewien poślizg. Gdybyś go połączył na stałe to podczas jazdy na wysokich obrotach mógł byś zobaczyć wyskakujący wiatrak z Twojej maski:) Z tym wyskakującym wiatrakiem oczywiście żartuje, ale mógł by się rozlecieć przy wysokich obrotach, a o konsekwencjach tego to raczej chyba nie trzeba wspominać. Odradzam:)

Link to comment
Share on other sites

dokładnie moja wiskoza jak była uszkodzona kręciłą się z obrotami silnika skutek pękł mi wiatrak w dwóch miejscach.... jak bym tak przygazował na maxa to wiatrak a raczej jego szczątki znalazły by się w chłodnicy :):) :hi: dlatego tak a nie inaczej sprzęgło wiskotyczne ma takie działanie jak napisał kolega wyżej... :hi:

Link to comment
Share on other sites

W zwiazku z prosba kolegi z forum opisuje jak tego dokonalem bez rozbierania calego przodu :D

-Najpierw nalezy sciagnac zdezak, bez tego sie nie da.

-Potem odkrecamy dwie sruby typu torx po prawej stronie (tam gdzie wiskoza sie znajduje) trzymajace pas przedni na miejscu! W przypadku lamp przed filtem nie obedzie sie bez wyjecia kierunku (lampa chyba moze zostac) po lifcie nie trzeba.

-Nastepnie musimy odkrecic prawy amor od zdezaka ( trzyma sie na trzech torxach)

-Teraz mozemy odchylic caly pas, wyciagnac go do siebie.

Do odkrecenia wiskozy bedzie na potrzebny imbus chyba 8 (sorki naprawde nie pamietam :( ) glowka sruby znajduje sie w zaglebieniu zaraz za wiskoza, wejscie od strony wewnetrznej silnika, przy odkrecaniu i dokrecaniu moze sie przydac jakis stary imbus (lub cos podobnego) aby zablokowac wiskoze w miejscu, na pasku moze sie obracac i nie bedziemy w stanie odkrecic ani dokrecic wiskozy. W kole wiskozy sa do tego przewidziane otwory blokujace.

-Po odkreceniu (poluzowniu wiskozy) przyszla pora na poluzowanie paska (zdjecie) paska wieloklinowego. OSTROZNIE z napinaczem, jest dosc kruchy :kwasny: mi sie ulamal kawalek, ktory sluzy do blokowania napinacza w polozeniu neutralnym. Teraz beda nam przeszkadzac przewody chlodnicy, mozna je sciagnac ale ja to zrobilem bez tego. wyskoza wychodzi do siebie.

-Teraz mozna ja przecisnac pomiedzy przewodami wodnymi, no i stara wiskoza jest w rekach, teraz mozna zakladac nowa, ja swoja mialem juz z wiatrakiem tak wiec nie musialem przekladac smigla, ale pewnie wiele z was bedzie mialo bez i trzeba bedzie to zrobic, nalezy zwracac uwage na oznaczenia na wiatraku o kierunku obrotu, w przeciwnym razie zamiast ssac bedzie dmuchac a tego niechcemy :evil:. skladamy wszystko w odwrotnej kolejnosci. Mam nadzieje ze to pomoze kilku osobom w wymianie. Przepraszam ale nie robilem zdjec wczasie roboty, jezeli ktos bedzie sobie zyczyl, moge zrobic pogladowe. Pozdrawiam Jocker01

Rozumiem że wymieniłeś tylko wisko a nie łożysko na wisku, bo ja potrzebuje wymienić waśnie łożysko i potrzebuje dane jakie mam kupić?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...