Skocz do zawartości
IGNOROWANY

LPG do TFSI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
8 godzin temu, karammba napisał:

Czyli STAG od zawsze, czy masz doświadczenie też z innymi instalacjami?

STAG od zawsze, ale mam spore doświadczenie z KME DIEGO. 

8 godzin temu, karammba napisał:

Masz swój zakład/warsztat?

Nie. Na codzień zupełnie inna branża ;)

 

8 godzin temu, karammba napisał:

Auto przełącza się na gaz w trybie auto czy musisz zrobić to ręcznie?

Automatycznie w obie strony, jak standardowa sekwencja.

 

8 godzin temu, karammba napisał:

Dlaczego tam nie zrobiłeś montażu, tylko przez cenę? Z ciekawości poczytałam i ludzie sobie chwalą.

Nie przeczę, że chłopaki robią dobrą robotę. Mi nie podpasowała cena, no i przede wszystkim, to że odmówili mi założenia staga. Nie twierdzę jednak, że ich propozycje były złe.

Ja bardzo dużo przy samochodzie robię sam, dlatego celowałem w rozwiązanie, z którym poradzę sobie sam, a nie będę jeździł i się prosił o pomoc, w godzinach pracy, kiedy jest mi się ciężko wyrwać. Dodatkowo samochodem, bardzo często podróżuję. Robię miesięcznie ok 2500-3000km. Nie mam czasu na umawianie się do mechaników, tygodniami i czekanie kolejne dni-tygodnie aż coś zostanie naprawione. Filtry zamawiam sam i wymieniam wtedy kiedy mi pasuje. Trwa to krócej niż umawianie się i przejechanie do gazownika. Interfejs do LPG mam na bluetooth, z appką od STAG na smartfonie, do małych poprawek, do dużych biorę lapka i poprawiam. Configi zapisuję po każdej zmianie, dzięki czemu mam tracking zmian - pojedź do gazwonika a on po 2 dniach nie wie co zmieniał. 
EGP proponowało mi rozwiązanie, którego nie znam, a na dodatek dość drogie. Tutaj też - moje podejście jest takie - gaz to inwestycja, która ma w założeniu się zwrócić. Im szybciej tym lepiej. Moja zwróciła się w pół roku (~20000km). Im drożej, tym dłużej - a założenie jest żeby oszczędzać. Ja oszczędzam trochę podwójnie, bo nie serwisuję. Z tego jestem zadowolony, i to mnie utwierdza, że był do dobry wybór.

9 godzin temu, karammba napisał:

No i przepraszam za ciągłe pytania, ale chciałabymwiedzieć jak najwięcej, żeby później sie nie zaskoczyć

Sam zaproponowałem pomoc. Jeśli jesteś z Warszawy, możemy spróbować się złapać - Ty zobaczysz sobie instalację. Ja oblookam kolejne TFSI :) Daj znać co założysz i jak Ci się z tym będzie jeździło.

Opublikowano (edytowane)

@piter85 20000tys i już jesteś na 0 z kosztami instalki? Nie za szybko?

Edytowane przez Buba
Opublikowano

Napisałem,że około. Zresztą masz dane to policz :)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Dnia 21.07.2017 o 22:07, piter85 napisał:

STAG od zawsze, ale mam spore doświadczenie z KME DIEGO. 

Nie. Na codzień zupełnie inna branża ;)

 

Automatycznie w obie strony, jak standardowa sekwencja.

 

Nie przeczę, że chłopaki robią dobrą robotę. Mi nie podpasowała cena, no i przede wszystkim, to że odmówili mi założenia staga. Nie twierdzę jednak, że ich propozycje były złe.

Ja bardzo dużo przy samochodzie robię sam, dlatego celowałem w rozwiązanie, z którym poradzę sobie sam, a nie będę jeździł i się prosił o pomoc, w godzinach pracy, kiedy jest mi się ciężko wyrwać. Dodatkowo samochodem, bardzo często podróżuję. Robię miesięcznie ok 2500-3000km. Nie mam czasu na umawianie się do mechaników, tygodniami i czekanie kolejne dni-tygodnie aż coś zostanie naprawione. Filtry zamawiam sam i wymieniam wtedy kiedy mi pasuje. Trwa to krócej niż umawianie się i przejechanie do gazownika. Interfejs do LPG mam na bluetooth, z appką od STAG na smartfonie, do małych poprawek, do dużych biorę lapka i poprawiam. Configi zapisuję po każdej zmianie, dzięki czemu mam tracking zmian - pojedź do gazwonika a on po 2 dniach nie wie co zmieniał. 
EGP proponowało mi rozwiązanie, którego nie znam, a na dodatek dość drogie. Tutaj też - moje podejście jest takie - gaz to inwestycja, która ma w założeniu się zwrócić. Im szybciej tym lepiej. Moja zwróciła się w pół roku (~20000km). Im drożej, tym dłużej - a założenie jest żeby oszczędzać. Ja oszczędzam trochę podwójnie, bo nie serwisuję. Z tego jestem zadowolony, i to mnie utwierdza, że był do dobry wybór.

Sam zaproponowałem pomoc. Jeśli jesteś z Warszawy, możemy spróbować się złapać - Ty zobaczysz sobie instalację. Ja oblookam kolejne TFSI :) Daj znać co założysz i jak Ci się z tym będzie jeździło.

KME Diego, może o tej instalacji też coś mi opowiesz? Będę wdzięczna. Zależy mi, żeby wiedzieć co nieco o większej ilości instalacji.

Automatycznie, to dobrze. Słyszałam o ręcznych przełącznkach... niektórzy wtedy lecą na PB bo zapomnieli przełączyć.

Co do EGP, to co w takim raze Ci proponowali, że nie byłeś zadowolony. Jakbyś mógł więcej napisać...  Co do obecnej intalacji, to przez to, że działasz sam przy wymianach i generalnie przy obsłudze, nie spowodowało, że utraciłeś gwarancje?

 

Opublikowano

Nie powiem nic o KME do bezposredniego wtrysku bo nic o nim nie wiem. Wiem trochę o sekwencji do pośredniego wtrysku, ale to chyba nie jest przedmiot dyskusji. Mój gazowników wie że sam konfigurowałem i nie przeszkadzało mu jakoś strasznie, natomiast ja liczę się z tym że tracę gwarancję na montaż, ale nie tracę na produkt. Produkt czyli komputer, parownik i pozostałem podzespoły gwarantowane są przez producenta. Nie pamiętam w tej chwili co polecali w EGP. Mogę odkopać maila, ale jak do nich napiszesz to dostaniesz odpowiedz. Btw, nie kojarzę instalacji powyżej 3 generacji, która wymaga manualnego włączania. Raczej wszędzie jest automat który warunkuje włączenie od temperatury, obrotów, ciśnienia gazu w listwie. Ale jak mówiłem wszystkich nie znam i zawodowo specem nie jestem :)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

W EGP to albo BRC albo Prince montują. Staga nie lubią

Opublikowano
21 godzin temu, piter85 napisał:

Nie powiem nic o KME do bezposredniego wtrysku bo nic o nim nie wiem. Wiem trochę o sekwencji do pośredniego wtrysku, ale to chyba nie jest przedmiot dyskusji. Mój gazowników wie że sam konfigurowałem i nie przeszkadzało mu jakoś strasznie, natomiast ja liczę się z tym że tracę gwarancję na montaż, ale nie tracę na produkt. Produkt czyli komputer, parownik i pozostałem podzespoły gwarantowane są przez producenta. Nie pamiętam w tej chwili co polecali w EGP. Mogę odkopać maila, ale jak do nich napiszesz to dostaniesz odpowiedz. Btw, nie kojarzę instalacji powyżej 3 generacji, która wymaga manualnego włączania. Raczej wszędzie jest automat który warunkuje włączenie od temperatury, obrotów, ciśnienia gazu w listwie. Ale jak mówiłem wszystkich nie znam i zawodowo specem nie jestem :)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

Jestem kobietą, która w dodatku niekoniecznie jest głęboko w temacie gazu, więc wolałabym oddać wszystko w ręce gazownika.  No i napisałam do EGP wczoraj, czekam na odpowiedź. Dam znać co proponują.  To może coś pokręciłam z tymi włącznikami manualnymi... albo temat nieaktualny zwyczajnie.

17 godzin temu, Buba napisał:

W EGP to albo BRC albo Prince montują. Staga nie lubią

Współpracowałeś z nimi?

Opublikowano

Nie stać mnie na ich usługi ;)  Ja mam innego specjalistę od montażu lpg który ogarnia mi auta o mocach 300-400KM ;)

Opublikowano

W Warszawie? Pochwal się. Ja chętnie znajdę kogoś kto dokładnie wyreguluje mi gaz pod obciążeniem w pętli otwartej, na hamowni...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

W Mławie. Hamowni nie ma ale stroi pod obciążeniem. Prawdziwym obciążeniem ;)

Opublikowano

Tak to i ja sobie stroje [emoji14] szukam jednak hamowni :)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Powodzenia bo będzie potrzebne :wink: Nie ma w montera lpg z hamownią w PL. Ze świecą szukać takich którzy w ogóle stroją pod obciążeniem. Jednego znam który ma afr i go używa. Mi ostatnie strojenie po modach zajęło 30-40min, prawie zbiornik lpg i dwa kompy podpięte :decayed: A w ogóle to po co Ci hamownia? Nic nie uzyskasz dodatkowego

Opublikowano
2 godziny temu, Buba napisał:

W Mławie. Hamowni nie ma ale stroi pod obciążeniem. Prawdziwym obciążeniem ;)

To prawda. Jaro ma nerwy ze stali.

Jak do Mławy za daleko to masz takie opcje wg. mnie w W-wie:

1. Auto - Dakar pytać o gościa o ksywie Vicia

2. klinikalpg.pl na Czardasza

3. Autowojownicy 

4. GS Auto na Marywilskiej

i raczej koniec. Amen

Opublikowano

Nie potrzebny jest monter z hamownia, a ktoś kto albo jej użyczy mi, albo umie konfigurować a nie musi montować. Oczywiście, że uzyskam - stabilne i jednakowe obciążenie w warunkach poza drogami publicznymi. AFR to raczej nie jest mi potrzebne bo już mam szerokopasmówkę w aucie. Dwa kompy też zastepuję STAGiem podpiętym do OBD. Wartości sondy widać w STAGU, również szerokopasmowej. W chwili obecnej mam bardzo zadowalająco zestrojone auto. :) Z mojej strony to tyle w temacie. Jakby ktoś chciał jeszcze znać odpowiedzi na jakieś konkretne pytania lub foty to zapraszam.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
23 godziny temu, Buba napisał:

Nie stać mnie na ich usługi ;)  Ja mam innego specjalistę od montażu lpg który ogarnia mi auta o mocach 300-400KM ;)

Aż tak drodzy są? Poza tym widziałam na ich fejsbuku zdjęcia z montaży właśnie jakichś wielkich aut

22 godziny temu, Buba napisał:

W Mławie. Hamowni nie ma ale stroi pod obciążeniem. Prawdziwym obciążeniem ;)

Pojechałabym do Mławy, tylko trochę mi to nie po drodze w zasadzie. Szkoda, że nie ma warsztatu bliżej.

15 godzin temu, piter85 napisał:

Nie potrzebny jest monter z hamownia, a ktoś kto albo jej użyczy mi, albo umie konfigurować a nie musi montować. Oczywiście, że uzyskam - stabilne i jednakowe obciążenie w warunkach poza drogami publicznymi. AFR to raczej nie jest mi potrzebne bo już mam szerokopasmówkę w aucie. Dwa kompy też zastepuję STAGiem podpiętym do OBD. Wartości sondy widać w STAGU, również szerokopasmowej. W chwili obecnej mam bardzo zadowalająco zestrojone auto. :) Z mojej strony to tyle w temacie. Jakby ktoś chciał jeszcze znać odpowiedzi na jakieś konkretne pytania lub foty to zapraszam.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

O co chodzi z tą hamowanią? Co się na nie robi?

Opublikowano

BRC jest z założenia droższe do STAGA. Prince jeszcze droższy. Zresztą wyślij formularz to zobaczysz jaką cenę zaproponują.

Montaż instalacji to 30% strojenie 70%. Tutaj nie ma opcji oszczędzania bo później płaci się dwa razy i mówi że lpg to zło. Mława nie jest daleko bo jedziesz dwa razy na początku i w sumie później to raz w roku (na wymianę filtrów) więc jesli to ma być kosztem spokojnego użytkowania auta to lepiej się zastanowić x2

Opublikowano
Dnia 25.07.2017 o 13:11, piter85 napisał:

Tak to i ja sobie stroje emoji14.png szukam jednak hamowni :)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

http://www.gcstuning.pl/

Sprawdź tych, może akurat się uda ;-)

Opublikowano
23 godziny temu, Buba napisał:

BRC jest z założenia droższe do STAGA. Prince jeszcze droższy. Zresztą wyślij formularz to zobaczysz jaką cenę zaproponują.

Montaż instalacji to 30% strojenie 70%. Tutaj nie ma opcji oszczędzania bo później płaci się dwa razy i mówi że lpg to zło. Mława nie jest daleko bo jedziesz dwa razy na początku i w sumie później to raz w roku (na wymianę filtrów) więc jesli to ma być kosztem spokojnego użytkowania auta to lepiej się zastanowić x2

Zadzwoniłam Do EGP, do Kliniki LPG i do Mławy do Nowotczyńskiego.

EGP: Powiedzieli, że STAG500, to w ogóle nowość i tego się nie montuje jeszcze, poniewaz jest w fazie testów i nie do końca wiadomo jak sprawuje się ta instalacja. Zapytałam też o KME Diego i w odpowiedzi było, że ta instalacja w ogóle nie jest przeznaczona do tego silnika. Oprócz tego powiedzieli mi, że w związku z tym, ze to sedan, to trzeba będzie przenieść akumulator i przebudować podłogę. Ich propozycja to Lovato Direct 4500 zł + przełożenie akumulatora 250 zł, albo BRC w tej samej cenie.

Klinika: Nie odbierają, ale napisałam maila i czekam na odpowiedź.

Nowotczyński Autoryzowany serwis STAG:  Powiedział, że STAG500, to w ogóle abstrakcja i jest testowane. Podobno tę instalację ma tylko 5/6 samochodów i to na potrzeby testów. Poza tym wydało mi się dziwne to, że pan Piotr powiedział, że takie auto nie istnieje. Podałam mu wszystkie informacje nawet kod silnika. Później powiedział, że nie ma go w spisie i do niego STAGA nie nie montuje prawdopodobnie. Zdziwiłam się bo dzwoniłam do warsztató w podanej kolejności i w EGP po samym kodzie silnika wiedzieli co to za auto i wszystko się zgadzało.

 

Co wy na to?

Opublikowano

Witaj w świecie LPG i TFSI. Diego napisałem że znam, ale nigdzie nie napisałem że to do bezposredniego wtrysku. CDHB w STAGU też nie ma. Ale jest VAG jako ogólny kod, ja mam zrobiony gaz na CDA. Tak zalecił producent LPG. No to teraz sama widzisz. EGP wychodzi 5k. Mi wyszło sporo mniej. Ja też nikogo nie namawiam do takiego podejścia jak moje. Można zakładać e Mławie, daleko nie jest, ale sensu i zasadności jeżdżenia tam na wymisne filtrów za 50zl nie rozumiem. Podróż droższa. Trudno jest coś polecić. Nie znam nikogo kto ma B8 w gazie dlatego sam też zaryzykowałem. Może trzeba poszukać kogoś kto ma 4 cylindrowe TFSI w gazie od Lovato, nie koniecznie a4 B8 cdha/b.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Dla Ciebie żadna różnica ponieważ sam kalibrujesz i bierzesz na siebie jak coś się wysra. A ktoś kto się na tym nie zna? Szczególnie że to tfsi

Edytowane przez Buba

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...