imr_pl Opublikowano 13 Maja 2012 Opublikowano 13 Maja 2012 witam , posiadam od niedawna B5 ABC i chcę zmienić zestaw hamulcowy tył (stan obecnie zamontowanych wskazuje na to że są fabryczne ) dodatkowo w tylnym prawym kole od kilku dni słychać ocieranie ( podczas hamowania i jazdy na luzie , po naciśnięciu pedału hamulca czuc pod nogą pulsowanie - prawie jak ABS ) moje pytanie dotyczy identyfikacji zacisku hamulcowego oraz doboru zestawu tarcz i klocków - z mojej wiedzy wynika że stosowane były dwa rodzaje zacisków C43 oraz C38 , jak można je rozpoznać i w prawidłowy sposób dobrać tarcze i klocki do zainstalowanych zacisków. pozdrawiam Norbert
Dev Opublikowano 13 Maja 2012 Opublikowano 13 Maja 2012 zaciski masz żeliwne klocki FDB222 lub FDB596 tarcze DDF830 musisz wymienic tez łozyska i "fajerki" od ABS-u
Dev Opublikowano 13 Maja 2012 Opublikowano 13 Maja 2012 http://www.google.pl/imgres?q=pierscien+abs+audi&hl=pl&sa=X&biw=1143&bih=539&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=amG45PX-s42V9M:&imgrefurl=http://google.plczesc/pierscien-czujnika-abs,audi,coupe-89-8b-1988-10-1996-12,1-8-112km,5-202-5831-100630-0-133-76819.html&docid=iKfYdXKj6eLKkM&itg=1&imgurl=http://google.plgfx/iparts/pl/tecdocdal/czesci/133/7/6/8/1/9/dokumenty/pierscien-czujnika-abs-mapco-13311107.jpg&w=432&h=350&ei=79mwT-u_NYyLswb-4IjNBg&zoom=1&iact=hc&vpx=353&vpy=230&dur=590&hovh=163&hovw=201&tx=125&ty=201&sig=106698335156422675542&page=1&tbnh=163&tbnw=201&start=0&ndsp=10&ved=1t:429,r:6,s:0,i:83
tomasz-gorz Opublikowano 15 Maja 2012 Opublikowano 15 Maja 2012 pierścień od abs można przełożyć ze starego, tylko trzeba delikatnie go ściągać, bo jest żeliwny i lubi pękać. Ja w miejscu zapieczenia go na tarczy obrysowałem go śrubokrętem, a później przez drewienko delikatnie opukiwałem go dookoła. tak jest w afn...
Dragon30 Opublikowano 11 Lipca 2012 Opublikowano 11 Lipca 2012 Panowie a ten pierscień abs jak jest montowany? Na wcisk? Pare dni temu znalazłem w internecie fajne fotostory z wymiany łożysk, tarcz i klocków ale jakoś powtórnie nie mogę już znaleść, a szkoda bo muszę zmienić tarcze i klocki a jak tarcze to i łożyska a trochę sie tego boję bo nigdy tego nie robiłem. Moze dysponujecie jakimś fotostory lub zdjęciami które mogły by mi jakos pomóc.
Dev Opublikowano 11 Lipca 2012 Opublikowano 11 Lipca 2012 wchodzi na wcisk, najlepiej pod jakąs prasą
lutas Opublikowano 15 Lipca 2012 Opublikowano 15 Lipca 2012 wchodzi na wcisk, najlepiej pod jakąs prasą Ja przekładałem ze starych tarcz. Zbiłem je przez otwory na śruby kół śrubokrętem. Po kolei przekładałem śrubokręt w każdą dziurkę i opukiwałem. Ważne jest, żeby śrubokręt przykładać możliwie blisko wewnętrznej osi (żeby nie wyginało pierścienia). Przed nasadzeniem na nową tarczę przeszlifowałem wewn. powierzchnię papierem ściernym i wbiłem poprzez pręt - pukając w różnych punktach na obwodzie (nie na zębach, lecz najbliżej osi na płaskiej części pierścienia). Nie było specjalnie trudno. Na pewno nie warto używać do ściągania żadnego ściągacza, bo to poskutkuje tylko pokrzywieniem pierścieni. Ja próbowałem ściągaczem i pierścień się pokrzywił - potem straciłem godzinę czasu na jego prostowanie w imadle. Na szczęście udało się dosyć dokładnie go wyprostować a układ ABS działa bez zarzutu. Panowie a ten pierscień abs jak jest montowany? Na wcisk? Pare dni temu znalazłem w internecie fajne fotostory z wymiany łożysk, tarcz i klocków ale jakoś powtórnie nie mogę już znaleść, a szkoda bo muszę zmienić tarcze i klocki a jak tarcze to i łożyska a trochę sie tego boję bo nigdy tego nie robiłem. Moze dysponujecie jakimś fotostory lub zdjęciami które mogły by mi jakos pomóc. Nie ma strachu, wszystko idzie w miarę gładko. Mi najwięcej czasu zajął demontaż pierścienia segera w zacisku tylnym, ale nie wiem czy ty zaciski zamierzasz też regenerować.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się