Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana rozrządu A4 B8 2.0 TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dokładnie wymiana rozrządu w ASO to 700zł sama robocizna + Twoje części więc warto w ASO :) 2200zł to kosztuje rozrząd w ASO może Ci się pomyliło :)

Opublikowano

to trochę źle napisałeś.. zabrzmiało jakby Ci zaproponowali 2200 za robotę + dodatkowo za części :decayed: a przynajmniej ja tak zrozumiałem :decayed:

Opublikowano

To mój mechanik robi rozrząd za 300zł (robocizna).

Opublikowano

U mnie serwis vw w przyszłym tyg będzie mi wymieniał rozrząd za ok 1500 zł, :wink:, pozdr

Opublikowano

Będę wymieniał rozrząd w obecnym audi A4 B8 , co mi radzicie wymianę w serwisie czy wymianę u mechaniora, różnica kosztów to około 300 zeta i wiadomo nie ma wpisu w historię.

Opublikowano
Będę wymieniał rozrząd w obecnym audi A4 B8 , co mi radzicie wymianę w serwisie czy wymianę u mechaniora, różnica kosztów to około 300 zeta i wiadomo nie ma wpisu w historię.

A filtry i płyny też*wymieniasz w ASO? Bo jak nie, to jaki sens ma taka historia?

Opublikowano

ASO

- wystawia rachunek (cena jest brutto)

- jest to firma posiadjaca ubezpieczenie (znaczy sie jak sie urwie cos i silnik rozwali to zaplaci za ich blad ubezpieczalnia)

- dzialaja wg jakis standardow wiec niebezpieczenstwo ze "do wczoraj kafelkarz" bez zadnego przeszkolenia bedzie nam w aucie grzebal jest ograniczone (i pracownicy ASO na bank odbywaja jakies szkolenia)

- czasem sa potrzebne spechalne narzedzia ktore w ASO maja na 100% a roznie bywa u zwyklych mechanikow

- pracownicy ASO maja duzo wiecej kontaktu z dana marka (np tym audi) niz mechanik uniwersalny

Zwykly mechanik (moze byc lepszy niz cale aso jak go znamy ale jezeli idziemy pol-anonimowo to...)

- najczesciej cena jest cena netto/bez rachunku na morde wiec w razie niejasnosci ciezej udowodnic swoje racje

- czesto nie ma ubezpieczenia wiec w razie fuckupu bedzie sie bronil nogami i rekami przed np kopletnym remontem

- nie jest to zawod regulowany wiec "do wczoraj kafelkarz" moze okazac sie naszym mechanikiem

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

wpis w ksiazce serwisowej i bazie vw "wymiana rozrzadu 50tys temu" ma dla mnie jako kupca wieksze znaczenie niz slowa "wymienialem rozrzad u pana Henryka ale rachunku nie mam"

Opublikowano

Nie można generalizowac ze dzisiaj mechanik ,a wczoraj kafelkarz. Są na rynku mechanicy którzy siedzą w temacie sporo czasu i można im zaufać, wystarczy popytac na forum . A te 300 zeta to coś mała różnica. Jak ja wymieniałem rozrząd to różnica była koło 1 tyś. Gdzieś to dokładnie opisywałem.

---------- Post dopisany at 09:20 ---------- Poprzedni post napisany at 09:15 ----------

Mnie kompletny rozrząd na ori częściach z wymianą wałka pompy oleju i wszystkimi płynami kosztował 2600zeta.

Opublikowano
Nie można generalizowac ze dzisiaj mechanik ,a wczoraj kafelkarz

Nie mozna i tego nie robilem (przeczytaj posta wyzej dokladnie!)

Opublikowano

Racja nie doczytałem sory

Opublikowano
ASO

- wystawia rachunek (cena jest brutto)

- jest to firma posiadjaca ubezpieczenie (znaczy sie jak sie urwie cos i silnik rozwali to zaplaci za ich blad ubezpieczalnia)

- dzialaja wg jakis standardow wiec niebezpieczenstwo ze "do wczoraj kafelkarz" bez zadnego przeszkolenia bedzie nam w aucie grzebal jest ograniczone (i pracownicy ASO na bank odbywaja jakies szkolenia)

- czasem sa potrzebne spechalne narzedzia ktore w ASO maja na 100% a roznie bywa u zwyklych mechanikow

- pracownicy ASO maja duzo wiecej kontaktu z dana marka (np tym audi) niz mechanik uniwersalny

Zwykly mechanik (moze byc lepszy niz cale aso jak go znamy ale jezeli idziemy pol-anonimowo to...)

- najczesciej cena jest cena netto/bez rachunku na morde wiec w razie niejasnosci ciezej udowodnic swoje racje

- czesto nie ma ubezpieczenia wiec w razie fuckupu bedzie sie bronil nogami i rekami przed np kopletnym remontem

- nie jest to zawod regulowany wiec "do wczoraj kafelkarz" moze okazac sie naszym mechanikiem

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

wpis w ksiazce serwisowej i bazie vw "wymiana rozrzadu 50tys temu" ma dla mnie jako kupca wieksze znaczenie niz slowa "wymienialem rozrzad u pana Henryka ale rachunku nie mam"

Zgadzam się.

Mając leciwego golfa, mieszkając jeszcze w Szczecinie, miałem warsztat, który VAG'iem się specjalizował. Pełne zaufanie, robili wszystko ok i za rozsądne pieniądze. Jednakże z czasem dochodziły mnie słuchy od innych osób korzystających z ich usług, że się coś zepsuło i już nie są tak dobrzy jak wcześniej.

Jak kupiłem Audi, auto dużo nowsze, bardziej zaawansowane od golfa to zrezygnowałem z ich usług, a że nie mając innej opcji korzystam z usług ASO w Polsce, bo mieszkając we Francji, koszta wydane tutaj u jakiegoś mechanika za podobne przeglądy są porównywalne z kosztami ASO w Polsce.

I wiem, że u innego mechanika w Polsce mógłbym wydać mniej za podobne naprawy, ale jednak mimo wszystkich tych różnych opinii o ASO mam tak jak napisałeś gwarancję i to 2 lata, faktury, no i wpisy w historii auta. Ostatnio robiłem duży przegląd po 120 tys. Płyny, filtry, ogólny szczegółowy przegląd całości auta. Dostałem pełną dokumentację, rachunki itp ze szczegółowym rozpisaniem co ile czasu im zajęło. Po, z racji, że to już kolejna wizyta u nich, dostałem stałe 15% na części i robociznę. Dodatkowo co wizyta w ASO dostaje list pocztą z podziękowaniem za skorzystanie z ich usług, telefon od zewnętrznej firmy z audytem. Wiem, że to detale za które płacę podczas wizyty w ASO, ale sprawia to, że mam poczucie dbania o klienta, co jest dość istotnym dla mnie elementem.

Co do książek serwisowych, tak dla ciekawostki. Auto kupiłem we Francji, gdzie też mieszkam, bez książki, ale ze szczegółowym wypisem pod pieczętowanym przez leasingodawcę, który był wcześniej właścicielem auta (auto było w leasingu przed moim zakupem). W ASO lokalnym dowiedziałem się, że dla aut leasingowanych coraz częściej stosuje się książki serwisowe elektroniczne, ponieważ auta te mają za zadanie robić km i często książki gdzieś są zapodziewane, jak auto jest np. flotowe. A o historii auta stanowią wpisy w systemie ASO. Oczywiście chciałem książkę mieć, bo auto było cały czas serwisowane i będąc w ASO w PL na przeglądzie poruszyłem temat dokupienia książki przeglądów. Pan potwierdził temat o książkach elektronicznych. Podpowiedział mi, że dokupienie jest możliwe (cały pakiet ok. 650 zl) ale średnio opłacalne (jego słowa). Ponieważ oni mogą dokonać wpisów tylko przeglądów u nich robionych (mimo, że mają podgląd w systemie co było robione). Stwierdził, że pełna historia auta i tak jest w systemie, właściciel zawsze może sprawdzić co było robione, na naprawy są faktury z datą i przebiegiem auta, a to jest jednoznaczne i na mocy książki serwisowej.

Także dopóki będę mógł będę serwisował auto w ASO, czy to oleje, czy to filtry czy też większe przeglądy, przede wszystkim za poczucie bezpieczeństwa, że wymiana została dokonana prawidłowo, no i historię auta. O ile wymiana oleju to akurat nie jest większy problem dla każdego mechanika, to niestety topicowa wymiana rozrządu może, podkreślam może, średnio zostać wykonana przez mechanika robiącego wszystkie marki aut.

Btw. ceny np filtrów i olejów z ostatniego przeglądu wcale nie były wysokie porównując z after marketem. Powiedziałbym, że niektóre są tańsze od zamienników a do tego dochodzi jeszcze rabat. Co prawda robocizna jest dość ceniona przez nich. Ale akurat to jest punktem we wszystkich dziedzinach, serwis się ceni.

Sorry za off top.

Opublikowano

Zapytaj swoje aso o napęd pompy oleju czy jest przed modyfikacją czy po. Ciekawy jestem co powiedzą (chyba ze temat już przerabiałeś).Ja też przez pierwsze trzy lata jeżdzilem do aso, kierownik serwisu zapierał sie ze w silnikach cr problemu nie ma. Co sie okazalo totalną bzdurą (szkoda ze go wtedy nie nagrałem). Tak że olałem aso z taką wiedzą ,tak było w moim przypadku.

Opublikowano
Zapytaj swoje aso o napęd pompy oleju czy jest przed modyfikacją czy po. Ciekawy jestem co powiedzą (chyba ze temat już przerabiałeś).Ja też przez pierwsze trzy lata jeżdzilem do aso, kierownik serwisu zapierał sie ze w silnikach cr problemu nie ma. Co sie okazalo totalną bzdurą (szkoda ze go wtedy nie nagrałem). Tak że olałem aso z taką wiedzą ,tak było w moim przypadku.

Nie przerabiałem, pytać też nie będę, bo nie mam potrzeby (wiem, że zmiany zostały dokonane w 2009 r. a mój model jest 2010). Przed zakupem przewertowałem fora i internet, polskie i zagraniczne strony. Ludzie jeżdżą, biją kilometry i jakoś masy problemów z tymi silnikami nie ma, albo nie piszą. Oczywiście zdarzają się przypadki, ale to jak inne elementy mechaniczne podlegają zużyciu. No i w autach z przebiegami nie 100 czy 150 kkm.

BTW. miałem kupić BMW 320d lub 318d z porównywalnego roku i podobnym przebiegiem. I co się okazało, silnik na łańcuchu więc bez potrzeby wymiany rozrządu. Po przeszukaniu internetu znalazłem ogromną ilość wpisów o tych silnikach (konstrukcyjnie są te same) czy to przed czy po lifcie. Następują luzy ślizgu i łańcuch się poluźnia. Silnik pada. I co najważniejsze nie ma tendencji co do przebiegów. Zdarzały się przypadki, że i przy 30 kkm padało, generalnie rozrzut jest wielki. BMW się nie poczuwa do winy. Wypuścił jakiś kit poprawiający to ale do modeli rocznikowych po 2010, o czym oficjalnie nic nie mówi. Jednak powstaje problem, ponieważ rozrząd w tym silniku montowany tak, że aby się do niego dostać trzeba silnik z auta wyciągać co zwiększa koszta diametralnie. Poza tym jak już padnie silnik, większego pola manewru nie ma bo jest to problem, który występuje w większości tych silników, więc i używki dobrej, bez tego problemu się nie kupi, a nawet jak, to aby zapobiec temu problemowi, montując kit, trzeba kupić silnik po 2010. Masa komplikacji.

A problem ten jest dość poważny i na skalę europejską. Znalazłem masę wpisów na polskich forach a także na zagranicznych, na jednym z hiszpańskich czy też portugalskich znalazłem topic z ok 200 stronami wpisów ludzi, którzy się wypowiadają pisząc o przebiegach, kiedy to problem z rozrządem powstał.

To sprawiło, że zrezygnowałem z tego modelu.

O silnikach z VAGA z CR takiej ilości problemów nie znalazłem. Nie twierdze, że nie ma ale na pewno nie w tak wielkiej ilości, raczej sporadyczne.

Nie będę zamartwiał się, czy w moim silniku taki problem występuję, czy też nie. Bo co to za frajda użytkowania auta zamartwiając się czymś, co tak na prawdę może nigdy nie nastąpić, a jeśli już się to stanie to cóż pozostanie naprawa.

Opublikowano

Dobrze wiedziec bo miałem na wiosne zmieniac na bmw 520 2012, tak to pozostane przy A6 .

Opublikowano

Panowie, mam taki sam silnik i niby pierwsza wymiana rozrządu przy 180 tys. km. A powiedzcie mi jak to wygląda w latach, bo w ksiązce serwisowej nic nie pisze. Obawiam sie ze zanim ja bede sie zbliżał do 180 tys to auto bedzie miało dosc pare latek i może strzelić z starości.... Teraz auto ma 4 lata (2009 rok).

Opublikowano

wpis w ksiazce serwisowej i bazie vw "wymiana rozrzadu 50tys temu" ma dla mnie jako kupca wieksze znaczenie niz slowa "wymienialem rozrzad u pana Henryka ale rachunku nie mam"

Nie skumałeś mojego pytania. Powtórzę więc, bo zaśmieciliście wątek i 12olo nawet nie odpowiedział - a pytanie było do niego.

Jaki jest sens robienia rozrządu w ASO, jeśli to jedyna czynność*jaką się*tam wykonuje? Jaki sens ma taka 'historia'?

przemek4net, co Tobie po rozrządzie zrobionym w ASO i opieczętowanym jeśli auto lata między wymianami oleju np. po 100 tyś. km, a właściciel twierdził że wymieniał co 15-30kkm? Zrozumiałeś teraz sens mojego pytania umieszczonego w odpowiedzi na pytanie 12olo?

Albo robimy w ASO wszystko, i mamy historię auta. Albo robimy wybiórczo i udajemy, że taka 'historia' ma jakieś znaczenie.

---------- Post dopisany at 11:54 ---------- Poprzedni post napisany at 11:53 ----------

Teraz auto ma 4 lata (2009 rok).

Co 180kkm lub 5 lat - w zależności co nastąpi szybciej.

Opublikowano

przemek4net, co Tobie po rozrządzie zrobionym w ASO i opieczętowanym jeśli auto lata między wymianami oleju np. po 100 tyś. km, a właściciel twierdził że wymieniał co 15-30kkm?

mam wrazenie, ze sam nie zrozumiales odp.

Kupno auta uzywki to zawsze ryzyko i tego sie nie uniknie (pomijam "kupilem auto od taty").

Jezeli mialbym 2 auta do wyboru gdzie jedno nie ma sladu historii a drugie ma wpis w aso o wymianie rozrzadu (bez miedzywymian w ASO) wole to drugie (oczywiscie ze wolalbym takie z adnotacja o wymianie oleju w aso co 15tys niz takie bez ale to inna sprawa)

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

baza szmelca dla jednego z rachunkow dla starego pasaciora (jak widzisz z dokladnoscia do uszczeleczki i srubeczki) tak wyglada. Baza bmw wyglada podobnie (w sensie dokladnosci)

A teraz sie zastanow: kupujesz uzywany samochod i sprzedawca mowi Ci ze wymienial rok temu rozrzad dajac na dowod "stary pasek i 2 rolki" albo idzie z Toba do ASO i dostajesz taki wydruk+okazuje pieczatke w kazce serwisowej... zastanow sie co bys wolal (ktorej informacji bys zaufal/bardziej/)

A jak po tej wymianie rozrzadu roztracha sie silnik bo pekl pasek (wada paska czy blad montazu)... to pan Henryk 1osobowa dzialalnosc gosp nie posiadajacy ubezpieczenia myslisz, ze chetnie zaplaci za remont silnika jak ASO, ktore powie ubezpieczycielowi "stalo sie... zaplacic" (czytaj: g... ich to bedzie kosztowalo)

1 059103926C Cover 1.00

2 059260849B V-belt 1.00

3 059903341A Roller 1.00

4 N 90766302 SCHRAUBE 1.00

5 059903310 Cap 1.00

6 059903341 Roller 1.00

7 059145276 Roller 1.00

8 N 90766302 SCHRAUBE 1.00

9 078903343 Cap 1.00

10 059145284B Muffler 1.00

11 059260523B Roller 1.00

12 N 0103404 SCHRAUBE 1.00

13 059903343 Cap 1.00

14 059145283A Holder 1.00

15 N 90766302 SCHRAUBE 1.00

16 059145350 Bush 1.00

17 059145288 Seal 1.00

18 059903137H V-belt 1.00

19 N 01024022 SECHSKANTS 1.00

20 059145239 Washer 1.00

21 059145350 Bush 1.00

22 059145288 Seal 1.00

23 059145124 Bolt 1.00

24 059145167E Bracket 1.00

25 N 0119071 VERSCHLUSS 1.00

26 N 0443951 SCHRAUBE 2.00

27 059145215 Gasket 1.00

28 N 90308605 ZYL.SCHRAU 3.00

29 N 01508311 MUTTER 3.00

30 N 0138487 DICHTRING 2.00

31 059103926C Cover 1.00

32 059260849B V-belt 1.00

33 059903341A Roller 1.00

34 N 90766302 SCHRAUBE 1.00

35 059903310 Cap 1.00

36 059903341 Roller 1.00

37 059145276 Roller 1.00

38 N 90766302 SCHRAUBE 1.00

39 078903343 Cap 1.00

40 059145284B Muffler 1.00

41 059260523B Roller 1.00

42 N 0103404 SCHRAUBE 1.00

43 059903343 Cap 1.00

44 059145283A Holder 1.00

45 N 90766302 SCHRAUBE 1.00

46 059145350 Bush 1.00

47 059145288 Seal 1.00

48 059903137H V-belt 1.00

49 N 01024022 SECHSKANTS 1.00

50 059145239 Washer 1.00

51 059145350 Bush 1.00

52 059145288 Seal 1.00

53 059145124 Bolt 1.00

54 059145167E Bracket 1.00

55 N 0119071 VERSCHLUSS 1.00

56 N 0443951 SCHRAUBE 2.00

57 059145215 Gasket 1.00

58 N 90308605 ZYL.SCHRAU 3.00

59 N 01508311 MUTTER 3.00

60 N 0138487 DICHTRING 2.00

Opublikowano

przemek4net przerabiałeś kiedyś reklamacje zerwanego paska rozrządu w 2/3letnim samochodzie serwisowanym w aso.

Opublikowano
przemek4net przerabiałeś kiedyś reklamacje zerwanego paska rozrządu w 2/3letnim samochodzie serwisowanym w aso.

no nie mow, ze przerabiales: zaplaciles za usluge wraz z czesciami, wziales fvat i dales sie im wymigac od ustawowej 2 letniej odpowiedzialnosci?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...