Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Ręczny nie puszcza w jednym kole


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Po odebraniu auta od blacharza gdzie stało jakieś dwa tygodnie przyjechałem do domu i poczułem iż coś nieźle czuć, okazało się że jedno koło nieźle się nagrzało. Po zdjęciu tylnego koła okazało się że dźwignia w zacisku ręcznego nie wraca do końca po odpuszczeniu ręcznego. Popukując lekko w górę (jakieś 0,5-1cm) cofa się całkiem, jednak po zaciągnięciu i puszczeniu ręcznego dźwignia znowu nie wraca do końca. Próbowałem nieco przesmarować linkę ale nie pomaga. Druga strona łapie dobrze, czy można jakoś popuścić linkę ? Jeśli tak to jak? Z góry dzięki za pomoc, i używałem wcześniej wyszukiwarki ale nic konkretnego nie znalazłem.

Opublikowano

musisz rozkecic ten mechanizm ze spreżyną w kole, poczyścic, nasmarowac i dobrze ją naciągnąc. już to przerabialem tyle ze w b5.

Opublikowano

Właśnie sam mechanizm ze sprężyną dobrze odbija do końca, bo jak ściągnąłem linkę to działał w porządku, linka w rękach chodzi ok, tylko ostatni centymetr jakoś tak niemrawo, dopiero po stuknięciu lekko młotkiem wraca do końca. Wydaje się tak jakby ta linka była trochę za krótka, chyba że coś innego jest źle :|

Opublikowano

Nie cuduj tylko odepnij zzcisk i zobacz jak pracuje dzwignia od recznego

gadasz ze dobrze pracuje a trzeba w nia walic mlotkiem, to jak to w koncu jest?

Opublikowano

Ta dźwignia która ciągnie linkę do góry po ściągnięciu linki ładnie wraca do samej góry. Jednak jak założę linkę to dźwignia nie wraca do końca do tego ogranicznika tylko brakuje jej jakieś 5mm. I jak zaciągnę ręczny i puszczę to ręczny nie odbija do końca i żeby pokręcić kołem trzeba sporo siły użyć. Jak z kolei stuknę młotkiem w tą dzwignię i pomogę jej wrócić trochę wyżej to koło kręci się ok. Nożny hamulec też odbija w porządku bo sprawdzałem. co z tym zrobić?

Opublikowano

Porównaj z dźwignią w drugim kole, w którym zacisk odbija do końca. Może przyczyną jest to, że ciężej "chodzi", ma większy opór nawet bez linki.

Ja mam taki problem już w drugim aucie. U mnie dźwignia ma duży opór w jednym kole i przyczyną nie jest linka tylko sam mechanizm. Zrób tak jak kolega eu4yaon radzi.

Opublikowano

A czy nikt nie pomyślał, że linka może być zatarta. W styczniu uszkodziłem tak sobie hamulce w Zakopanem.

Jeśli to linka, to nie ma bata reanimacja jej nie pomoże. Tylko wymiana, najtańszy komplet 140 zeta.

Opublikowano

Odświeżam....

Mam problem z tą dźwignią od ręcznego - chyba mam tam jakiś syf i trzeba będzie to zregenerować. I tu rodzi się pytanie mam przedlifta z żeliwnymi zaciskami na Audi 80 Klub Polska :: [ALL] Regeneracja tylnych zaciskw hamulcowych. mam opisane co i jak na allegro znalazłem ZESTAW NAPRAWCZY ZACISKU HAMULCOWEGO TŁOCZEK AUDI (3278680186) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. - i teraz powataje pytanie czy ten zestaw podejdzie do mojej A4? Dzięki za pomoc....

Opublikowano

to nie chodzi o uszczelki czy tloczek, mechanizm/trzpien pewnie ci zasniedzial we wnetrzu zacisku tam gdzie jest to ramie od recznego, trzeba rozebrac zacisk kompletnie

ale tak czy inaczej jak juz rozbierzesz dobrze zalozyc nowe gumki te beda chyba dobre

Opublikowano

Dokładnie to mam zamiar zrobić...no i tak jak napisałeś nowe gumy trzeba by wymienić...no dobra...ktoś jest pewien tak na 100% że podejdą te gumy?

Opublikowano

nie wiemy do jakiego auta..

Opublikowano

Audi A4 B5 1997 z silnikiem ADP 1,6

Opublikowano

wymiary się zgadzają, bedzie pasować :wink:

Opublikowano

Ukłony:))

Opublikowano

Jak dasz ten mały oring to bedzie ciekło.

Trzeba dac ori.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...