Viking Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Mam takie pytanie co może być przyczyną falujących obrotów na biegu jałowym. Falowanie występuje losowo. Czasami cały dzień jest dobrze a czasami lubią sobie poskakać w zakresie 600-1300. Po podłączeniu do kompa wszystko ok nie wykazuje błędów... przepustnica czyszczona była.... wymieniłem aparat i kopułkę oraz filtry paliwa i powietrza, oraz świece... Nie jest to jakaś dolegliwość utrudniająca jazdę ale mnie to drażni... Dodam jeszcze że falowanie ustaje po kilku skokach i potem już jest dobrze do kolejnego dodania gazu...i występuje tylko na rozgrzanym silniku.... Czekam na wasze sugestie w tym temacie.....
dark79 Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Opublikowano 6 Kwietnia 2006 a jak tam filterek paliwa, powietrza??
dziarule Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Opublikowano 6 Kwietnia 2006 moze trzeba sterownik wymienic ja w oplu komputerek wymienilem i dolegliwosci ustaly... a jesli chodzi o sonde lambda to nie sadze zeby to byla jej sprawka... ale nie nalezy wykluczac takiej mozliwosci :neutral: ale w sumie u mnie w oplu lecial z obrotami na maxa :/
grzesioo Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Stawiam na sondę lambda. Miałem tak w BMW - czasami dobrze czasami źle. Jak zimny to wszystko gra, jak ciepły do kicha (aż zamulał się przy dodaniu gazu, zamiast obroty rosnąć to spadały). W ASO gość podłączył komputer i nic, nagle mówi o teraz jest za dużo powietrza i że to chyba przepływomierz, a po chwili sprawdzając sondę z pod osłony kabelków wylał wodę i sprawa była jasna, zrobiło się zwarcie i przypaliła się. (Czasami dawała się sterować a czasem brak reakcji). Po wymianie wszystko w normie. Pozdrawiam
Bladyrs Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Opublikowano 7 Kwietnia 2006 sprawdz jeszcze czujnik temperatury silnika, może tez byc przyczyną a po czyszczeniu przepustnicy adaptacja byla robiona ?
Viking Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Tak po czyszczeniu przepustnicy było wszystko robione.... Tak mnie w serwisie Audi w Zgierzu wyszykowali powiedzieli że to trzeba przepustnice wyczyścić.....zaj... 300zł i jak było tak jest...... A jaki może być koszt czujnika temperatury. Bo to może być on bo zimą jak były duże mrozy to było ok a jak się teraz cieplej zrobiło to fikają od czasu do czasu a może to czujnik masy powietrza???
Bladyrs Opublikowano 8 Kwietnia 2006 Opublikowano 8 Kwietnia 2006 o f*ck, ale ceny maja w ASO za robocizne :/ u mnie kiedys delikatnie falowaly obroty w przedziale 800 - 1000 , bylo podejrzenie walnietego czujnika jednak podjechalem do znajomego mechanika, czyszczenie przepustnicy 10 zl + podpiecie do kompa 40 zł i jak ręką odjal, idealnie obroty trzymaja na rozgrzanym silniku. a koszt czujnika to ok. 90 zl pozdro.
dziarule Opublikowano 8 Kwietnia 2006 Opublikowano 8 Kwietnia 2006 chodzi ci o termostat?? bo ja mialem tak samo i za wymiane termostatu dalem z robocizna 250zl.
Bladyrs Opublikowano 8 Kwietnia 2006 Opublikowano 8 Kwietnia 2006 chodzi ci o termostat?? bo ja mialem tak samo i za wymiane termostatu dalem z robocizna 250zl. kolega i ja pisalismy o czyszczeniu przepustnicy a nie wymianie termostatu, on tu raczej nie ma nic wspolnego z falowaniem obrotow
dziarule Opublikowano 8 Kwietnia 2006 Opublikowano 8 Kwietnia 2006 aha zle zrozumialem powalilo mi sie cos i nie wiem czemu mialem na mysli skaczacy wskaznik temperatury silnika w dalszym ciagu mysle ze to albo sonda lambda albo sterownik
wojtas-audi Opublikowano 16 Kwietnia 2006 Opublikowano 16 Kwietnia 2006 Sprobuj - odlaczyc kleme na 30 min, pozniej podlaczyc, i zeby pochodzil, zagrzal sie do 90 stopni, powinno byc ok, u mnie zadzialalo, a to dzieje sie tak czesto wlasnie przy odlaczaniu akumulatora, komputer sie przestawia .... :roll:
Easy Rider Opublikowano 17 Kwietnia 2006 Opublikowano 17 Kwietnia 2006 witam, ja mialem to samo w Polo jeszcze dlugo nie moglem znalezc rozwiązania i wiem jak to denerwuje ja w koncu znalazlem serwis który specjalizuje sie tylko w diagnostyce silnika, nie ASO. dałem cos 200 pln ale zrobili idealnie. we Wrocławiu mogę polecić taki serwis na Opolskiej - Jetronik
Furio Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Ja mam Audi A4 Avant 97.r 1.8 i też mam cos takiego na biegu jałowym.Caszami skacze , a czasami nie ,ale u mnie zarówno na rozgrzanym jak i zimnym silniku.Nie mam pojęcia co to jest.
bratpit Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Mam takie pytanie co może być przyczyną falujących obrotów na biegu A ja bym obstawił akumulator miałem kiedyś taki przypadek jak mialem A6 2.6 , odpalałem samochód a tu obroty sobie pływały od 900 do 1500 i czasami po chwili ustały a czasami nie. Kurka mówie wam ,sprawdzilem wszystko , jeżdziłem po mechanikach i juz miałem dość i napisałem temat na AKP i ludzie pisali różne rzeczy które juz dawno sprawdziłem ,ale chyba jak się niemyle Hans napisał sprawdż akumulator , a wiec tak zrobiłem i był dentka chociaż auto paliło , wymieniłem i problem się zakoończył. Problem polegał na tym że po odpaleniu auta silnik wchodzi lekko na obroty żeby troche podładować aku ale jak aku się niechce się podładować bo jest do bani to obroty dostają świra. obstawiam aku.
Gość epadi Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Opublikowano 25 Kwietnia 2006 witam Moja audi jest zagazowana II generacją i po przełączeniu na gaz obroty skaczą a na benzynie nie. Chodzi o to, a przy najmniej tak mi się wydaje że najwięcej ma do powiedzenia sonda i impuls jaki dostaje. sprawdź kompem napięcie na sondzie a najlepiej podłącz kompa w czasie falowania obrotów. Nie jestem specem więc mam prawo się mylić, ale wymieniałem sonde lambde i mniejwięcej jej temat już przerobiłem. pozdro
Furio Opublikowano 1 Maja 2006 Opublikowano 1 Maja 2006 Hmmm. Odłączyłem akumulator na pół godzinki po czym zagrzałem silnik do 90 stopni, a obtort nadal falują. Do tego mam jeszce problem z radiem bo pzrestał działac (przed odłączeniem AKU) i pomimo iz się włącza to wyświtla tylko 4 poziome kreski... Co robić??? pozdrawiam
KICHOL Opublikowano 1 Maja 2006 Opublikowano 1 Maja 2006 Na temat falujących obrotów było napisane dużo, poszukaj trochę, jeśli chodzi o radio to poprost je sobie rozkodowałeś odłączając napięcie, musisz pokombinować (jak dobrze pamiętam to klawiszeFM i DX wciśnij i trzymaj aż pojawici się napis code potem ustawiasz kod cztero cyfrowy a potem jeszcze raz przytrzymaj te dwa przyciski do hasła safe) ta instrukcja jest na90% pewna ale mogę się mylić, trochę Alchaimer mi dokucza :mrgreen: POWODZENIA
Furio Opublikowano 1 Maja 2006 Opublikowano 1 Maja 2006 ale ja mam radio Blaupunkta na tzw.Key card. Nie mam zadnego kodu... pozdrawiam
KICHOL Opublikowano 1 Maja 2006 Opublikowano 1 Maja 2006 AAAAAAAAAAAAAAAAA myślałem ze firmowe nasze Audi. A falujące obroty to i ja miałem bujały mi sie między 800-1100 na obrotomierzu, podpiołem kompa i się okazało że jest cacy 820obr poprostu coś kaszaniło na wskazówce. podskocz do dobrego komputerowca to ci sprawdzi to dokładnie.
Furio Opublikowano 1 Maja 2006 Opublikowano 1 Maja 2006 To raczej nie wina wskazówki bo ja słyszę jak te obroty spadają...Niby to nie przeszkadza w jeżdzie ale wku...a strasznie :-)
Rekomendowane odpowiedzi