Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Samodzielna wymiana wachaczy - na co zwrócić uwage?


Chadury89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Na dniach byłem na przeglądzie, wyszlo ze mam dosyc mocno wyrobione dolne tylne wachacze i lewy górny tylny, wiec trzeba wymienic, tyle ze zakupiłem komplet wachaczy wraz z drązkami i stabilizatorami bo bardziej sie oplacalo :) Wymieniam napewno wszystkie wachacze, tylko nie wiem czy brac sie za drązki i stabilizatory czy zostawic jezeli sa dobre? I na co zwrócić szczególna uwage przy wymianie?

Wiem ze dokrecać sruby dopiero jak auto bedzie na kolach, ale cos jeszcze jest waznego zeby wszytsko bylo cacy zlozone?

Pozdrawiam:)

P.S. wachacze kupiłem firmy Master Sport Premium gdyż nie mialem wiecej kasy niestety, ale sa rozne opinie, wygladaja bardzo solidnie, i dali dobre śruby o twardosci 10,9 chociaz spodziewalem sie cos kolo 8 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wstępie kup sobie nowe końcówki drążków bo te MS to lipa, albo nie wymieniaj jak masz dobre. Jak sie zabrać? Podstawa dobre klucze 13,16 i 18. górę lepiej zdejmować z calym mocowaniem, od góry pod maska 3 sruby na 16. Resztę może sie inni wypowiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy tej wymianie jest taki jeden mankament czyli sruba mocujaca sworznie gornych wachaczy w zwrotnicy ktora bardzo lubi sie zapiec i bez pneumata (udaru) ciezko ja wyrwac. ja zawsze wyciagam cala zwrotnice wtedy jest wszystko na stole i jest jak sie za to zabrac jak juz ta o to sruba odpusci dobrze jest jej gniazdo wyczyscic i przy skladaniu nasmarowac mascia miedzi zeby sie nie zapiekala na nastepny raz. pamietaj ze przy skaladniu wachaczy dokrecaj je na full w pozycji takiej jak auto stoiu na kolach czyli gorne wachacze jak dokrecasz musisz ustawic je na oko w takiej pozycji jak byly przed demontarzem potem gdy dokrecasz dolne przy podwoziu i masz juz poskladana zwrotnice podstaw lewarek i podnies calosc do pozycji takiej jak auto stoi na kolach inaczej gdy dociagniesz wachacze na gomowych elementach a nie podniesiesz ich to naprezenia beda tak duze ze na nowym zawieszeniu dlugo nie polatasz bo pozrywa gumy pozdro:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będziesz musiał.

Też jeździłem na MS - bez zastrzeżeń.

Prawda jest taka, że nawet na LM lub TRW (miałem przed MS) wystarczy dziura w nocy przy większej prędkości i zacznie pukać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będziesz musiał.

Też jeździłem na MS - bez zastrzeżeń.

Prawda jest taka, że nawet na LM lub TRW (miałem przed MS) wystarczy dziura w nocy przy większej prędkości i zacznie pukać...

dziura czy wyłom w drodze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziura czy wyłom w drodze?

Na naszych drogach to to samo :facepalm:

Faktycznie stożek swożnia może się czasem ładnie zapiec w zwrotnicy... Ja ostatnio z jednym delikwentem 3 godziny i 4 piwa walczyłem :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popsikalem troche wd40, moze cos pomoze zdeka ;) jutro ciezki dzien, mam do pomocy dwie osoby i warsztat blacharski, wiec narzedzia specjalistyczne sie znajda :D trzymta kciuki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np jakie?

Sluchajcie lepiej zaczac wymieniac najpierw wachacze gorne czy z dolne? a moze usunac wszystkie i wtedy nowy komplet skladac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np jakie?

Sluchajcie lepiej zaczac wymieniac najpierw wachacze gorne czy z dolne? a moze usunac wszystkie i wtedy nowy komplet skladac?

Przy górnych jest taki psikus że śruby są schowane za "tym elementem" który siada na górze nadkola :decayed: i żeby go wykręcić trzeba nieco naciągnąć zwrotnicę ku dołowi (przydaje się do tego druga osoba, z resztą przyjemniej się wtedy piwkuje :drunk: przy robocie :naughty:)

Dlatego moim zdaniem (choć całego kompletu jeszcze nie wymieniałem) wydaje mi się że wygodniej będzie najpierw zdemontować dolne a potem składać w odwrotnej kolejności ale jeżeli się mylę to niech koledzy mnie poprawią :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skladanie chyba nie ma juz znaczenia od ktorych sie zacznie? ta kolumne zawieszenia nie jest potem ciezko podniesc do gory zeby przykrecic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj udalo mi sie wymienic tylko strone, z 6 godzin sie z tym meczylem, ale z pomoca dobrych kluczy i pneumata oraz pomoca znajomych:P caly amor wyciagnelem, tak bylo latwiej:) sruby nie byly zapieczone ale moje tepo bylo zolwiowate, w nastepnej stronie najpierw poluzuje wszystkie sruby, tak pojdzie szybciej. Powiedzcie mi czy da rade wlozyc odwrotnie tylne dolne wachacze i odjechac 200m?:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposob chcesz wlozyc inaczej wahacz prowadzący??? Nie ma takiej mozliwości zeby sie to zlozylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce,tylko chodzilo mi czy da sie wg was, bo mi przez pomylke sie udalo i odjechalem dwiescie metrow tak, a ze skrecalem w prawo nie zauwazylem, ale udalo sie tylem wrocic do garazu i zmienic na wlasciwy, pierwszy raz to robilem i stres mnie zjadl ale cyrk byl xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zna ktoś jakiś sposób na mocno zapieczoną śrubę mocująca sworznie górnych wahaczy w zwrotnicy?

Preparaty penetrujące na nic tu się nie zdają jak jest zawalone tak jak u mnie-bo przecież w żaden sposób tam nie dotrą.

po odkręceniu nakrętki śruba ani drgnie. wiedziałem że będzie ciężko ale nie sądziłem że aż tak.

pozostaje wyjęcie zwrotnicy i prasa hydrauliczna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego palnik w reke i grzanie. Sprawdzony, skuteczny i najszybszy sposob. Mozna sie tez bawic w rozwieracanie, albo ucięcie łba i wybijanie, ale wg mnie dobry palnik najszybciej sobie poradzi. Testowane osobiście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...