Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontrolka niskiego poziomu oleju


boguki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Podczas jazdy zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka niskiego poziomu oleju (jakieś 3 tygodnie temu podobna sytuacja po dłuższym postoju). Zatrzymałem się, poczekałem chwilę aby sprawdzi olej i okazało się że jest stan-prawie max. Po czym po ponownym odpaleniu kontrolka już się nie paliła.

Pomyślałem sobie, że może czujnik poziomu oleju szwankuje, jednak Vag żadnych błędów nie pokazał.:eusathink:

Jak to mogę jeszcze inaczej sprawdzić?

Boję się żeby nie było jakiegoś problemu z pompą oleju i brakiem smarowania, ale wtedy kontrolka powinna być czerwona i bez znaczka "min"...

Chociaż gdyby był problem z ciśnieniem oleju to pewnie "samo" by nie przeszło jak w ww sytuacji.:facepalm:

Nie wiem już sam co o tym myśleć i co robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Twoim przypadku, jeżeli stan oleju jest OK, najprawdopodobniej pada czujnik poziomu/temperatury oleju. Spotkałem się z trzema przypadkami takimi

jak Twój i zawsze przyczyna była ta sama - padający powoli czujnik.

VAG nie wywali Ci wtedy błędu - sterownik uważa, że poziom oleju faktycznie jest poniżej min. Błąd rejestruje się tylko wtedy, gdy zapala się informacja z napisem sensor - sugeruje uszkodzenie czujnika, chociaż statystycznie biorąc najczęściej przyczyną są wtedy styki we wtyczce, ewentualnie uszkodzona instalacja.

Kontrolka zgasła, bo do kontroli poziomu oleju otwarłeś maskę a ta informacja jest resetowana przez krańcówkę w zamku maski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam Taki sam problem z czujnikiem poziomu oleju. Pokazywał mi niski poziom a było co najmniej połowa stanu więc stwierdziłem ze wymienię czujnik i tak zrobiłem. Po wymianie było wszystko ok przez jakieś 700km po czym zapaliła mi się znowu kontrolka. Zatrzymałem się i sprawdziłem poziom oleju na bagnecie było wszystko ok. Wsiadłem z powrotem do samochodu przekręciłem stacyjkę i kontrola zgasła. Przejechałem ze 100km i znów kontrolka się zapaliła wyciągnąłem bagnet i z powrotem go wsadziłem i kontrola znów zgasła. Powiedzcie mi o co chodzi bo już nie wiem sam co mam wymienić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dołacze sie do tematu bo u mnie było podobnie a teraz po przekręceniu zapłony pojawia sie : "Oil sensor workshop" czy jakoś tak nie wiem czy dobrze pisze i 4 razy mrugnie na pomaranczowo konewka. Czy padł czujnik oleju i jak go wymienić. Dzieki za info. No i gdzie sie on znajduje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie mam ten sam problem wymienilem czujnik i dalej pokazuje mi to samo ptosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponowałbym sprawdzić ciśnienie oleju, może pompa niedomaga :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest już dosyć obszerny temat na naszym forum dotyczący tego problemu...

Na przyszłość trzeba zalewać MOTULA i problemu nie będzie, a nie niby takie super inne znane oleje i to jeszcze z naszych marketów czy alledrogo .

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem nie ma czujnika poziomu oleju tylko czujnik ciśnienia oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem nie ma czujnika poziomu oleju tylko czujnik ciśnienia oleju.

A co to jest według ciebie ??

czujnik_poziomu_oleju_audi_a4_b7_3_0_benz_05_08.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalanie MOTULa nic nie da. Założyłem 3 nowe czujniki, zmieniłem olej na MOTUL, bo tak ktoś na forum sugerował, a po 3 tysiącach kilometrów powtórka z rozrywki. Już nie mam żadnych pomysłów co z tym zrobić, a ta świecąca kontrolka doprowadza mnie do nerwicy!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a zakładaliście oryginalne czujniki ? Bo ja się właśnie dowiedziałem że te nie oryginalne to lipa straszna :thumbdown:

sam mam taki problem bo kontrolka mi się zapaliła, oleju jest ok, vag zero błędów to obstawiam albo czujka albo przewód :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia na Vagu bloki pomiarowe. Kanał 50 tam jest( temperatura i poziom.) Bezpiecznik S5 w komorze bezpieczników. U mnie był tak zaśniedziały że nie było przepływu prądu i wymiana pomogła. Jak to nie da nic do sprawdzenia wiązka i sam sensor.

Numery ori 1J0 907 660 B. Ja się pospieszyłem i kupiłem ori zupełnie niepotrzebnie. Koszt to 100€.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim coś kupicie sprawdzcie wtyczkę idacą z kompa do wyświetlacza na zegarach.Kupiłem 2 czujniki i nic. dopiero wyjęcie i przeczyszczenie takowej wtyczki pomogło. A juz byłem załamany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...