MarszallORi Opublikowano 14 Czerwca 2012 Opublikowano 14 Czerwca 2012 Witam, noszę się z zaiare nabycia Audi A4 model b5. Wybór padł na 1.8T tylko teraz sie zastanawiam jaki silnik szukać? Chodzi mi o to aby byłłatwy w rozwijaniu mocy, narazie chciałbym pod 220 KM podejść a w dalekiej przyszłości nie wiecej niż 300 KM mamy do wyboru jak wiecie AEB stara konstrukcja małę turbo stara elektronika APU nowa elektronika ale n ie wiadomo jakie turbo AJL 180 w serii AWT ????
marcindlug Opublikowano 14 Czerwca 2012 Opublikowano 14 Czerwca 2012 300KM lyknie kazde 1.8t pod warunkiem ze jest zdrowe. AJL ma to samo turbo co AEB, APU - wiadomo jakie turbo - zwykle k03 jak AEB. AEB faktycznie slaba elektronika ale najszersze kanaly wiec glowica z AEB, elektronika najlepiej ME7 wiec z jakiegos nowszego 1.8t
MarszallORi Opublikowano 14 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2012 To zaraz zaraz wszystkie 1.8T w A4 mają k03? A AJL nie ma chociaz wiekszego z racji wiekszej mocy fabrycznej? W golfach i skodach i seatach jest tak że jak 180 KM to już K03s z tym ze tam sterownik ME7.5 wiec w audi wogóle tego nie ma, no chyba ze AWT A jak to jest z tym AWT były wogóle w b5 czy tylko b6?
domialex Opublikowano 14 Czerwca 2012 Opublikowano 14 Czerwca 2012 W golfach i skodach i seatach jest tak że jak 180 KM to już K03s ? silniki poprzeczne kolego...
marcindlug Opublikowano 14 Czerwca 2012 Opublikowano 14 Czerwca 2012 k03s w a4 bylo w silniku BEX i chyba w ktoryms z wynalazkow na rynek amerykanski ale nie pamietam oznaczenia i nie mam 100% pewnosci.
MarszallORi Opublikowano 14 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2012 Ale BEX to już B6 A AWT najbardziej można powiedziec zaawansowany silnik ale turbo jak rozumiem ma małe jak wszystkie? To w takim razie co polecacie? Raczej odpada AEB z racji tego że celuje w polifta
Dev Opublikowano 14 Czerwca 2012 Opublikowano 14 Czerwca 2012 APU, AWT lub AJL nie masz za duzego wyboru
MarszallORi Opublikowano 14 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2012 Albo najlepszy pod względem elektroniki AWT (chyba ich najmniej) Albo pośredni APU albo najmocniejszy w serii AJL Wsumie ciezki temat NA seryjnym turbie do 220 KM dojde? wtryski i FIMC to nie problem
MarszallORi Opublikowano 14 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2012 to do ilu wyda seryjne? bo kumpel miał serie AEB po wydechu i chipie MTM ponoć i 210 KM piardło
Dev Opublikowano 14 Czerwca 2012 Opublikowano 14 Czerwca 2012 ja miałem 208kM, dmuchało 1.3 bar-a ale to bez sensu bo turbo zaraz sie robi żółte
MarszallORi Opublikowano 14 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2012 nie no mówimy o bezpiecznych koniach a jaki naped do takich mocy polecacie?Quattro czy ośka?
MarszallORi Opublikowano 14 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2012 hehe dzięki za utwierdzenie bo już sie zastanawiałem nad jakimś poprzeczniakiem ale w grupie VAG 1.8T na 4 łapy jest mało w poprzecznym silniku głownie oś. ratunkiem jest quattro i dlatego celuje w a4 A co do AWT dużo tego jest? Chyba wychodziły tylko na koncu produkcji?
Dev Opublikowano 14 Czerwca 2012 Opublikowano 14 Czerwca 2012 AWT wychodziły: 06.2000 - 09.2001 troche jest tego na rynku, cza poszukac
MarszallORi Opublikowano 29 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2012 wiec chyba AWT ze względu na elektronikę ale wsumie w starszych bardziej podaba mi sie blok, bo i pompa wody oddzielnie i pompa oleju na wałku ---------- Post dopisany 29-06-2012 at 22:13 ---------- Poprzedni post napisany 14-06-2012 at 23:11 ---------- Podłubałem troche i wychodzi że AJL miał inne turbo niż APU i podobne 150 KM czy to znaczy że wieksze? miał też inne wtryskiwacze, podejżewam że wydajnejsze może ktos coś rozwinie na ten temat? Tylko cały czas mnie nurtuje na jaką elektronike staiwać? Bo na początku chce zrobić, fmic i wydech i remap aby wyszło jak najwiecej- bezpiecznie myśle że pod 190 -200 potem zmianę na jakąc hybrydę i do ilu sie da tak 220 -250 KM w APU mamy już sterowanie motronic ME czyli elektroniczna przepustnica, czujnik ciśnienia w dolocie (czego AJL nie ma) i ogólnie łatwiej przejsc na ME7.5 GTO niby mówi że na kazdym sterowniku da sie dojść do podobnej mocy ale w kwestii obsługowej też jest fajniej jak sie ma wiecej parametrów w elektronice silnika AJL mi niby pasuje ale przeraża mnie ta prechistoryczna elektronika gdzie samochody wychodzące w tym samym roku miały już mocno rozwiniętą
Dev Opublikowano 29 Czerwca 2012 Opublikowano 29 Czerwca 2012 AJL i APU maja dokłądnie taka sama turbinę czesc zimna, gorąca, wirnik, średnice dolotu i na wydechu masz mnie elektroniki i mniej kłopotów z ewentualna usterką GTO zrobił przecież klubowe 1.8T (AEB) na 435kM/507Nm
MarszallORi Opublikowano 30 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2012 Elektoronika jepsza dla tunera i łatwiejsza w obsłudze ale moce ponoć te same do osiągnięcia Mówie o turbo wg etki AJL ma inna reszta tą samą, wrzuce numery później
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się