Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kodowania w Audi A4 B8 za pomocą VCDS


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

Problem znany w bazie danych Audi występuje pod numerem TPI 2020649/8. Sam tego nie zrobisz bo VCDS nie ma możliwości flashowania sterowników. Jedź do ASO to wgrają Ci update w module centralnej elektryki i bedzie po problemie.

No tak tylko do ASO mam 150km i remonty po drodze wiec zejdzie caly dzien i 250 zl plus paliwo... znalazlem magika co to zrobi na miejscu za 300 zl. Musze tylko znalezc czas zeby podstawic mu auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Na starcie dziękuję za pomocny wątek, jednak z 1 się zastanawiam. Widziałem na YT że po włączeniu funkcji laptimera powinien być jeszcze wskaźnik boosta (prócz temp oleju) boosta nie mam, czy to tak ma być? VoWZTQnm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w a4 boost'a nie ma

;( no cóż... ale wszystko pozostałe, tj. odwrócenie działania przycisku Start/Stop, zielone menu, battery lvl i temperatura oleju ustawione w 5 minut bez spiny :) Jeszcze raz wielkie dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Panowie, taka sytuacja. Zmieniłem MCE na polifta (coby dalej mieć skrętne światła) pokodowałem reflektory, ale... wywala mi trzy błędy:

1: blokada kluczyka (tak mi się wydaje, że to to)

02823 - Warunki blokowania el. blokady kolumny kierownicy niespełnione
000 - -
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100000
Priorytet błędu: 5
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 88
Przebieg: 177528 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2016.05.27

Czas: 10:49:44

2. ADS (też tak mi się wydaje bo nie działa i servotronic i ads)tu to coś mi się wydaje że trzeba będzie pinologię zmienić

01312 - Magistrala danych układu napędowego
004 - Brak sygnału / brak komunikacji
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100100
Priorytet błędu: 3
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 87
Przebieg: 177458 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2016.05.27
Czas: 08:54:17
a i jest jeszcze trzeci:
03608 - Czujnik wilgotności w kanale zasysania świeżego powietrza
005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100101
Priorytet błędu: 3
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 87
Przebieg: 177458 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2016.05.27
Czas: 08:54:17

Czy ktoś coś?

uprzedzając pytania:

- ochrona zdjęta w ASO bez problemu

- miałem ori ADS i servotronic.

Z góry dzięki za wskazówki jak to pokodować.

Edytowane przez mlody020
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam zmieniałes i kodowałes MCE 09 ? jakies kodowanie by sie przydało wrzucić

ADS inaczej działa w Polifcie* sygnał *

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda długie kodowanie:

Adres 09: Centr.zesp.elektr. (J519) Plik etykiet: AKP\8K0-907-063.clb
Oznaczenie elementu SW: 8K0 907 063 DJ HW: 8K0 907 063 DJ
Kodowanie: 260000918174AFF01781404300001D0D0F9CC74826010141000008004401030200000000000000
Kod serwisu: WSC 06335 123 12345
VCID: 7AFBC3E4F56DDFEE30-802E
kodowanie robiłem ze znajomym. (kurde myślałem, że kodowanie w polifcie i przed jest takie samo, ale niestety nie w polifcie jest dłuższe...)
no właśnie tak mi się zdawało, że inaczej idzie sygnał w polifcie (jak lampy montowałem to też zmieniałem pinologię w w MCE)
masz może jakiś schemat dla tego ADS?
Edytowane przez mlody020
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie Pasuje zmienic przycisk ADS na Polift ( wykorzystac instniejacy kabel sygnałowy i podłaczyc wg schematu)

Dodatkowo do sprawdzenia okablowanie CAN przedlift vs polift

Czujnik wilgotnosci jest inny Przedlift vs polif oraz inne okablowanie oraz kodowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic, zacznę o elsy i zobaczę jak idą kable przed i po (nie mam teraz do niej dostępu) a później ewentualnie nad wymianą przycisku (mam mmi 3g i nie zmienialem na 3g+ ciekawe czy nie będę musiał jednak zmieniać na 3g+) a coś zaradzisz na ten pierwszy błąd? Od klucza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedzie problem z servotronickiem bo POLIFT ma wspomaganie elektryczne

Co do błedu kolumny to tez trzeba sprawdzic czy czasem nie jest inna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, już wszystko wiem. Na tygodniu będę się tym dalej zajmował. Jak wyjdzie i co się uda lub nie dam znać.

Dzięki za wskazówki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kodowanie (dotyczy tylko sedana, w avancie jest inaczej):

Module 46 - Adaptation
Password: 16017
 
Channel 195: (należy dodać 3)
Channel 196: (należy dodać 3)
Channel 203: (należy odjąć 6)
Channel 204: (należy odjąć 6)
Edytowane przez zyznos321
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś ci się arytmetyka w tym kodowaniu nie zgadza...

Edytowane przez fly07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś ci się arytmetyka w tym kodowaniu nie zgadza...

już poprawione... wartości były skopiowane z amerykańskiego forum, ale w wersji europejskiej jest inaczej

metodą prób i błędów doszedłem do tego, że do 2 kanałów należy dodać 3, a od 2 innych odjąć wartość 6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy już było, ale może komuś się przyda. Poniżej sposób na modyfikację świateł hamowania w sedanie ze zwykłymi halogenami z tyłu. Po przekodowaniu mamy taki efekt (świecą się także żarówki na klapie przy wciskaniu hamulca):

imGpng_saqxpes.png

Niestety najprawdopodobniej przestają działać tylne światła przeciwmgielne.

Kodowanie (dotyczy tylko sedana, w avancie jest inaczej):

Module 46 - Adaptation
Password: 16017
Channel 195: (należy dodać 3)
Channel 196: (należy dodać 3)
Channel 203: (należy odjąć 6)
Channel 204: (należy odjąć 6)

Hej,

mój modelowo jest 2010 i ja przed zmianą na ledowe oryginalnie miałem właśnie taką opcję, że świeciły się także wewnętrzne w klapie a przeciwmgielne także funkcjonowały. Teraz mam ledowe (przedlift) i też zakodowałem podobnie. Także może coś zmienili w kodowaniu w wypuście modelowo 2010.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. W takim razie może jeszcze poprubuję z tymi przeciwmgielnymi. U mnie jest z 2008 i niestety świeciły tylko zewnętrzne przy hamowaniu :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z zapalniczkami ogarniety w 10 minut.. VCP i dwa klikniecia i po sprawie wiec wizyta w ASO niekonieczna ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


URUCHOMIENIE WENTYLACJI AUTA :MMI 3G :
Ukryte Zielone Menu :
CAR ---> Cardevicelist ---> odznaczamy Auxiliary Heating
CAR/carmenuoperation - znajdź Auxiliary Heating i zmień suwak na 5
RESTART MMI !!!

08 klimatronic ---> Coding - 07 ---> Long Coding Helper ---> Byte 1 Bit 3 zmiana z 0 na 1
08 klimatronic ---> Coding - 07 ---> Long Coding Helper ---> Byte 1 Bit 4 zmiana z 0 na 1
08 klimatronic ---> Adaptacja 10 ---> Chanel 6 ---> zmiana z 0 na 1

Czy jest możliwe że w opcji GM nie mam czegoś takiego jak Auxiliary Heating? Bo po przewinęciu 3 ekranów w CAR -> carmenuoperation niestety nie mam czegoś takiego.

I czy wentylacje można uruchomić w każdym aucie czy może musi być jakoś przystosowane i dlatego tego nie mam.


post-1348045-1465670716,3902_thumb.jpgpost-1348045-1465670720,8991_thumb.jpgpost-1348045-1465670726,5887_thumb.jpg

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Edytowane przez marglu8049
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...