Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stuki przy ruszaniu i hamowaniu


tomas2012

Rekomendowane odpowiedzi

No niestety ja tez mam ten problem.. ok 3 tyg temu wymienione wahacze ... przed wymiana i po wymianie stuki, geometria robiona po wymiane bo ciut kierownica mi sie skręciła...

Stuki u mnie wyglądają tak .... jadę po mału do przodu, hamulec i stuk, wrzycam wsteczny przejade kawałek hamuje i jebut głośniej niż do przodu aż czuj po podłodze i tak w kółko..

Też nie mam już wizji o co chodzi....

Mam dwie małyszówki w domu i tylko w jednej to wystepuje, cały rok sie meczylem co to moze być. Zawias zrobiony. Podejrzewam sanki silnika, bo to czucie pod podłogą jest dość mocne

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś z tatą zmagaliśmy się z bardzo podobnymi objawami w a6 c4 (tak, wiem, inne zawieszenie), rozwiązaniem okazała się być wymiana tylnych poduszek wózka. Jedna była rozerwana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, a ma ktoś wgląd do etki lub czego aby zobaczyć jak to mocowanie sanek/wóznka wygląda, i jak wygląda ponowne ustawienie tego wraz z wymiana tych tulei ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoria tego stuku jest obszerna po ponad pół roku walki i wyp....nia kasy z portfela Pozegnalem się z tym dziś u siebie - sworzeń wahacza Dolnego prostego - luzu na wiszacym kole brak,szarpaki nie wykrywają.zaden sposób sprawdzania nie pomagał nawet jak w tym wahaczu tuleje wymieniłem i ruszyłem sworzniem wogle nie wydawało mi się aby był wybity, luźno chodził ale nie przypuszczałem aby był wybity a tu cały czas puk puk... Zamontowałem wahacze RTS.w końcu ten piepszony problem znikł....Tylko szkoda że tyle kasy poszło w....

Edytowane przez SotoM
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś mógłby podrzucić zdjęcie gdzie trzeba spawać sanki? Mam ten sam problem, w czasie ruszania czuć na podłodze metaliczny zgrzyt

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

audi-a4-b_annrpxh.jpg

w zaznaczonych miejscach masz blache na zakladke i tam moze strzelac, musisz obejzec dobrze czy gdzies widac jakby farba odeszla, ale najczesciej jest to miejsce przodu sanek na zdjeciu z buzka gdzie wystepuje stukanie

Edytowane przez discopolo2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoria tego stuku jest obszerna po ponad pół roku walki i wyp....nia kasy z portfela Pozegnalem się z tym dziś u siebie - sworzeń wahacza Dolnego prostego - luzu na wiszacym kole brak,szarpaki nie wykrywają.zaden sposób sprawdzania nie pomagał nawet jak w tym wahaczu tuleje wymieniłem i ruszyłem sworzniem wogle nie wydawało mi się aby był wybity, luźno chodził ale nie przypuszczałem aby był wybity a tu cały czas puk puk... Zamontowałem wahacze RTS.w końcu ten piepszony problem znikł....Tylko szkoda że tyle kasy poszło w....

Samego sworznia nie da się wymienić trzeba cały wahacz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troszkę czasu minęło po niby pozbyciu się stukania....lecz niestety po kilku dniach problem wrócił.

cóż mi zostało do ewent.wymiany - myślę sobie sanki pospawane a problem nad wraca wiec polecą tuleje na sankach - koszt tuleji 80zł x4 troszkę wyjdzie... a że już popłynąłem trochę kasy na wymiany (mogę powiedzieć że dobrych części na nowe-amory,tulejki do wahaczy potem komplet wahaczy,drążki itd) zatem przysiadłem do grzebania ogłoszeń i ETKA i trafiłem na nowe ori sanki z ASO Audi za 100zł z KW (chyba i długo zalegały na magazynie i chcieli pozbyć się problemu)- nie zastanawiając się - biorę - wczoraj 2h roboty sanki zmienione - narazie testuje jak narazie cisza spokój.

jeśli ktoś potrzebuje sanki do okoła juz pocheftowane to odsprzedam - sanki 1BA/1BE pod xenon. - w/g ETKA do 1BV sa z innym numerem czym się różnią nie wiem, ja do tych które kupiłem musiałem zamontować nitonakrętki aby przykręcić do sanek wspornik od żyro do xenonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tymczasowo problem zarzuciłem - po zmianie z letnich kół 235/45/17 na zimowe 205/50/16 cisza........ :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie też ten problem miałem. Na szarpakach ładnie słychać oraz czuć pod palcem jak się przyłoży przy sankach i jak się zagięcie w sankach rozpycha łyżką też strzela. W każdym razie z przodu mi stukało, pospawane. I mam błogą ciszę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo ja :) W każdym razie temat bardzo pomocny!! Z uwagi na to, że diagnosta w pierwszej chwili coś zaczął przebąkiwać, że wina poduszek i silnik wali o coś i nie chciał wierzyć, że wina sanek mimo, że sam palce wkładał w miejsce uskoku..... Więc na prawdę ciężko o wykwalifikowanych mechaników :D Co chcą pomóc a nie pol auta wymieniać ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.01.2017 o 10:38, Bilder napisał:

Brawo ja :) W każdym razie temat bardzo pomocny!! Z uwagi na to, że diagnosta w pierwszej chwili coś zaczął przebąkiwać, że wina poduszek i silnik wali o coś i nie chciał wierzyć, że wina sanek mimo, że sam palce wkładał w miejsce uskoku..... Więc na prawdę ciężko o wykwalifikowanych mechaników :D Co chcą pomóc a nie pol auta wymieniać ;/

miałeś porostu farta z ta usterką ze to sanki - u mnie np to nie sanki - są założone nowe i dalej puka a co najlepsze potrafi zniknąć i się pojawić... na szarpakach już byłem w 4 SKP z czego na jednej sam sobie sprawdzałem...

uważam ze problem ten może tkwić (np w moim nawet tkwi) w rożnych elementach auta a nie typowo tylko w sankach jak ty to twierdzisz i nawet wykwalifikowanemu mechanikowi ciężko będzie to znaleźć...

-nowe wahacze,drążki kier.+skasowany luz na przekładni oraz nowe  amortyzatory i ława zawieszenia- a problem jak był tak jest i znika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz kwestia miejscowosci i mechanikow z jakimi samochodami maja do czynienia. W kazdym razie jak po spawaniu lawy przyjechalem znow na sciezke to zdziwieni doslownie niedowierzali ze to wina lawy. Mi jeszcze jeden przebakiwal o poduszkach amorow. A tak to faktycznie brak pomyslow ja u siebie to 4 poduszki na lawie wymienilem kpl zawieszenie i pospawana lawa i problem ustal. W kazdym razie zycze Ci powodzenia w znalezieniu usterki. [emoji5]

Wysłane z mojego HUAWEI Y560-L01 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra panowie chyba się pozbyłem - dolny zawias drzwi.... 

Drzwi opadniete, nie zachowana linia... W momencie występowania stuku czułem go trzymając dłoń na glosniku... Na słuch, ewidentnie zawieszenie... Więc chyba mogę powiedzieć że temat pokonalem... Tylko szkoda że wymieniając całe zawieszenie i pakując tyle szmalu 

Kosztzawiasu w aso 240zł

Niestety nie pomyślałem aby szukać używanego zawiasu drzwi od angola 

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę czasu minęło po wymianie - brak stuków. pozbyłem się w końcu ch...jstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto by pomyślał że to drzwi

Widać było coś na tym starym zawiasie ? że  może tak pukać ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.03.2017 o 20:21, Robero321 napisał:

Widać było coś na tym starym zawiasie ? że  może tak pukać ??

tak było widac , otwór na sworzen był owalny...

jesli ktos bedzie wymieniał zawias to warto troszke wiecej czasu poswiecic i zrobic to - demontujac nadkole i nastepnie plastikowa osłone za błotnikiem wtedy jest eleganckie dojscie do sruby 

 

,

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...