sebako Opublikowano 22 Czerwca 2012 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Witam forumowiczów. Jako że walczę z tematem od dłuższego czasu bez efektów, proszę o wskazówki / porady. Mianowicie problem objawia się następująco - po osiągnięciu temperatury zdaje się że silnik wolno schodzi z "obrotów", na tyle wolno że przeszkadza. Jak się zatrzymam na światłach obroty spadają w okolice 900rpm a po chwili podnoszą i utrzymują na poziomie 1300-1400rpm. Dodaje gazu na 2500rpm, puszczam pedał ... spadają na 900 po czym po chwili znowu wskakują na 1400. Przepustnice wyczyściłem - adaptacja wykonana. Po odpięciu przepływomierza nic się nie polepszyło, może tylko zdarzyło mu się parę razy zgasnąć, nie bardzo wiem jak go sprawdzić, domyślam się że jest w nim jakiś drucik oporowy - więc jeśli wykazuje jakąś nie wielką rezystancje to jest raczej dobry. Co sprawdzić dalej ? proszę o pomoc.
MarcinPiła Opublikowano 22 Czerwca 2012 Opublikowano 22 Czerwca 2012 pod komputer go , bo tak to będziesz miał tysiąc strzałów tj sugesti co do przyczyny, wydawać będziesz kasę i jak nie trafisz to ,tak jak ja byłem, będziesz zalewany przez żółć, a tak koledzy co się znają na Vagu pomoga rozwiązać problem po najniższych kosztach
TnX Opublikowano 22 Czerwca 2012 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Jest bardzo wiele czynników, które powodują falujące obroty, nierównomierną pracę, a nawet mulenie silnika. Najlepiej podpiąć auto pod VAG'a i błędy powinny się pojawić.
zabijaka Opublikowano 23 Czerwca 2012 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Byłem kiedyś właścicielem Hyundai Coupe i miałem podobny problem. Z czasem sprzedałem samochód a problemu nie rozwiązałem niestety. Wracając do tematu, na forum Hyundai podpowiadali by przeczyścić przepustnicę, silniczek krokowy, czujnik w obudowie filtra powietrza ( zapomniałem nazwy ) bywa, że zakurzy się a jest podobno bardzo czuły, no i ogólnie to zauważyć czy linka się nie blokuje. Nie wiem na ile mogą pomóc moje sugestie ale nic nie kosztuje sprawdzenie tych punktów w samochodzie. Osobiście jeśli to nie pomoże najlepszym rozwiązaniem będzie sugestia Marcina, podpiąć pod komp.
neni Opublikowano 23 Czerwca 2012 Opublikowano 23 Czerwca 2012 kolega miał taki sam problem tylko że na zimnym silniku miał 1600 obr. a winny był zawór węgla aktywnego miał jakieś zwarcie i spiekło styki w sterowniku. ale najpierw podepnij vag
szymus_k Opublikowano 25 Czerwca 2012 Opublikowano 25 Czerwca 2012 jak robiłeś adaptacje? Vagiem? jak nie to pewnie Vag wywali błąd regulacji wolnych obrotów i trzeba będzie zrobić adaptację Vagiem. Podepnij Kabel!
sebako Opublikowano 25 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2012 Ok. Dzięki za sugestie. Zdecydowanie podepnę się kabel i zrobię logi.
skorpion190 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Opublikowano 25 Czerwca 2012 u mnie problem był taki, że spod uszczelki dekla zaworów sączyl sie olej na świece co powodowało że obroty skakaly mi po wcisnieciu sprzęgła, czasem nawet silnik gasł, proponuje też sprawdzić sczelność dolotu bo może mieć wpływ na falowanie jakieś lewe powietrze, które dostaje sie do układu.
Danek75 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Opublikowano 25 Czerwca 2012 W AHL nie robi się adaptacji przepustnicy VAGiem. A co do falowania obrotów, to sprawdź sobie jeszcze - jak wygląda filtr węgla aktywowanego od odpowietrzenia zbiornika paliwa. Trzeba go wyjać, rozebrać i wymienić wkładkę filcowa na nową. Ewentualnie jeszcze sprawdź czy na świece - w gniazda - nie leci ci olej.
PiotrekTST Opublikowano 20 Stycznia 2013 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Witam mam podobny problem, Odpalając A4 mam obroty 900 i się utrzymują, jeżeli ruszę i rozpędze się ok 80km/h i wrzucę na bieg jałowy to obroty wtedy skaczą w granicach 1500-2000 nieraz wyżej, i w tym momęcie jeżeli zacznie zwalniać to obroty również zaczną spadać, im mniejsza prędkość tym obroty mniejsze, jeżeli zatrzymam samochód oborty są 900. Silnik mam 1,6 benzyna, byłem na VAG zero błędów. Co zrobiłem: Wyczyściłem przepustnice Wymieniłem przepływomierz Zawór tlenków aktywnych ( czy coś takiego) Dodam iż jest na biegu jałowym i lekko uderze w gaz to obroty spadaj do 900.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się