cosmos7 Opublikowano 19 Maja 2008 Opublikowano 19 Maja 2008 Witam , zakupiłem przed miesiącem Audi A4 1.8 T (110 kw, nie wiem jakie ma oznaczenie) rok 1997. Zrobiłem tym autem ok 1000 km, zarówno po miescie przy włączonej klimie i upałach które niedawno miały miejsce, jak i w trasie. Autko spisywało sie wzorowo. 5 dni temu wymieniłem wszystkie filtry i olej. Auto sprowadziłem z Niemiec, wiec polecono mi nalac olej w pełni syntetyczny Mobil 1, bo tam niby tak leją, a nie wiadomo było jaki miał wlany bo żadnej kartki nie było. 3 dni póżniej jechałem na uroczystość do Poznania, korki, gorąco, włączyłem klime i nagle TEMPERATURA miga i piszczy, doszło prawie do 100 stopni i ogólnie w zbiorniczju płynu chłodniczego jasna maź, gotuje sie, ucieka takim dolnym zaworem, jednym zdaniem masakra, przejechałem po dolewkach chyba z 15 km, temparatura nie przekraczała 90 stopni, ale w pewnym momencie zaczeła gwałtownie ropsnąc i odrazu stanałem i potem to juz mnie holowali. Auto chodzi normalnie, ale płyn po dolaniu odrazu sie grzehe i ucieka. Oleju nieznacznie ale chyba ubyło (dostał sie pewno do ukł. chłodniczego). Pytanie czy olej syntetyczny miał znaczenbie i czy to uszczelka pod głowicą, czy moze coś gorszego , może ktoś sie orientuje jakie są koszty wymiany uszczelki w takim auci. Mechanik mnie jeszcze postraszył peknięta głowicą ... Prosze o pomoc i z góry dziekuje...
wustyle Opublikowano 19 Maja 2008 Opublikowano 19 Maja 2008 wyglada na walnieta uszczelke glowicy... (ale tylko wyglada)
ajax Opublikowano 19 Maja 2008 Opublikowano 19 Maja 2008 mi tez to wyglada na uszczelke.... pytania - co wylatuje z wydechu? Jaki kolor maja spaliny? Jaki przebieg ma samochod? Odpowiadajac na Twoje pytanie z tematu. Tak, zmiana oleju mogla miec na to wplyw poniewaz nie powinno sie zmieniac oleju na rzadszy tylko zostac przy tym samym albo na gestszy. Jezeli wczesniej miales zalany semi-syntetyk albo co gorsza mineralny to powrot do sentetyku moze miec wlasnie takie skutki.... Malo kto o tym wie.... dopiero jak chcialem w ASO zmienic olej na syntetyczny to powiedzieli mi ze nie u nich....
cosmos7 Opublikowano 19 Maja 2008 Autor Opublikowano 19 Maja 2008 AUTO MA PRzEBIEG 148 TYS. z wydechu nie wylatuje nic, tzn. jest normalnie...
wustyle Opublikowano 19 Maja 2008 Opublikowano 19 Maja 2008 poszukaj na forum byl temat jakie oleje lac do jakich silnikow (w sensie z jak duzymi przebiegami) mam nadzieje, ze nic powaznego Ci sie nie stalo
Kosa-00 Opublikowano 19 Maja 2008 Opublikowano 19 Maja 2008 dziwne bo to przeważnie woda idzie do oleju wygląda na uszczelka ja bym sprawdzil kompresjie na cylindrach i wtedy bedzie wiadomo . olej syntetyczny moze miec wpływ jesli wczesniej był zalany innym do silników z takim przebiegiem raczej półsyntetyk syntetyk płucze silnik
cosmos7 Opublikowano 19 Maja 2008 Autor Opublikowano 19 Maja 2008 no tak, ale ogólnie nie mam pojęcia co tam było lane ... moze ktoś wie jakie są przyblizone koszty wymiany takiej uszczelki??
mcm Opublikowano 19 Maja 2008 Opublikowano 19 Maja 2008 ja podobne objawy miałem w oplu omedze 2,5 TDS, pozyczyłem od brata i jechałem do wawy, nagle coś pykło i temp skoczyła, wywaliło płyn chłodniczy, a problemem okazała się padnięta pompa wody
alien-audi Opublikowano 19 Maja 2008 Opublikowano 19 Maja 2008 Witaj ja jestm po przejscia lub nawet w trakcie prosta sprawa jezeli nie poszla ci woda do oleju jedz do jakiejs stacji ASO i zrob test CO2 w ukladzie chodzenia jezeli bedzie walnieta uszzcelka pokaze odrazu jezeli nioe to musisz szukac termostat lub pompa lub zasyfiony uklad. koszt CO2- do 50 zl wymiana uszczelki o ile robilbys sam montaz -200zl uszczelki planowanie -50zl robocizna mechanika okolo-200 zl U mnie powodem grzania okazala sie pompa wody pekniety wirniczek zobacz czy masz maly obiek czyli zdejmi waz z dojscia do nagrzewnicy(jak stoisz przodem to prawy jezeli bedzia szla woda to moze termostat sie zacina ale najpierw zrob CO2 to ci wykluczy glowice ale pamietaj o ile woda nie poszla do oleju
cosmos7 Opublikowano 19 Maja 2008 Autor Opublikowano 19 Maja 2008 Na 90 % nie poszła, tzn oleju jest tyle co wlałem, no może troszke mniej, bo właśnie to olej poszedł do układu chłodniczego, niby, ... jutro wioze do mechanika, niestety moje kompetencje w naprawianiu aut samodzielnie skonczyły sie na oplu astrze ... tego jeszcze nie znam... dzieki wszystkim za podjecie tematu :th:... opisze rezultaty wizyty u mechanika jesli kogos to interesuje ...pozdro.
Ronin Opublikowano 19 Maja 2008 Opublikowano 19 Maja 2008 Na forum była na ten temat dość gorąca dyskusja, czy mozna stosować oleje syntetyczne do samochodów wyprodukowanych przed rokiem 2000. Zobacz link: http://www.a4-klub.pl/smf/b5_adr_jaki_olej_do_adr_syntetyk_vs_semisyntetyk-t30365.15.html Myśle że należy przeczytać stronę z książki obsługi: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6cae57b603248918.html Dowolne interpretowanie wskazań producenta nie zawsze kończy się uszkodzeniem silnika, czasami można jeszcze pojeździć parę lat zanim silnik zupełnie zarzęzi. Sposobem na szybsze wykończenie silnika jest wlanie oleju syntetycznego(dla aut przed 2000 rokiem produkcji) i założenie gazu. Myśle, że należy sprawdzić termostat i pompe wodną.
cosmos7 Opublikowano 20 Maja 2008 Autor Opublikowano 20 Maja 2008 Dzieki, dzisiaj jade do mechanika, mam nadzieje ze skonczy sie na strachu
marcilm Opublikowano 30 Maja 2008 Opublikowano 30 Maja 2008 Hello "cosmos7" możesz napisać co wyszło podczas wizyty u mechanika. Właśnie dzisiaj zdarzyło mi się zupełnie to samo, normalie budyń czekoladowy w zbiorniczku wyrównawczym. Niewiem co teraz robić więc jak byś był tak uprzejmy to ja bardzo proszę pozdrowionka[br]Dopisany: 30 Maj 2008, 19:43 _________________________________________________Aha, dodam jeszcze że 4 dni temu wymieniany był w warsztacie czujnik ciśnienia oleju. Ot pytanie czy mogli zrobić coś nie tak i dlatego tak się stało Pozdrawiam
loco87 Opublikowano 31 Maja 2008 Opublikowano 31 Maja 2008 mam aeb i leje tylko syntetyczny olej mobila 5w50. Stary tez mialem syntetyczny....Chodzi jak malina
Musashi Opublikowano 31 Maja 2008 Opublikowano 31 Maja 2008 mam aeb i leje tylko syntetyczny olej mobila 5w50. Stary tez mialem syntetyczny....Chodzi jak malina no patrzcie kolega bez "syntetycznej" fobii i bez problemow z autem
MarEsp Opublikowano 31 Maja 2008 Opublikowano 31 Maja 2008 148 tys km przez 11 lat :gwizdanie: Nie wierzę Olej objętościowo nie zmienił się ale woda na dole (cięższa się mogła zebrać) Jeżerli jest olej w wodzie to musiało go ubyć cudów nie ma. Poza tym cylinder przez dziórę w uszczelce raz zasysa wodę do cylindra, a raz pompuje spaliny do wody(sztywne węże od wody) i masz wymieszaną wodę ze spalinami i olejem, olej wymieszany z wodą i spalinami
loco87 Opublikowano 1 Czerwca 2008 Opublikowano 1 Czerwca 2008 Sam sie dziwie ze nie mam z nim problemow.... Pewnie do czasu Narazie odpukac jest git
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się