piotrsob1 Opublikowano 14 Lipca 2012 Opublikowano 14 Lipca 2012 He he, wydaje mi się że jak na 2,0 to chyba właśnie w górnej granicy normy Mója jest na PD i Q, średnie spalanie z paru tysi to 9,5 l /100 przy dość ciężkiej nodze. Też myślłem że jest popsuta , ale przy spokojnej jeździe z prędkością 90-120 km/h mieści się w sześciu litrach, tak że wszystko jest O.K. O spalaniu 5l/100 km możesz zapomnieć, chyba że przesiądziesz się do starej, poczciwej B5
A4B9 Opublikowano 14 Lipca 2012 Autor Opublikowano 14 Lipca 2012 He he, wydaje mi się że jak na 2,0 to chyba właśnie w górnej granicy normy Mója jest na PD i Q, średnie spalanie z paru tysi to 9,5 l /100 przy dość ciężkiej nodze. Też myślłem że jest popsuta , ale przy spokojnej jeździe z prędkością 90-120 km/h mieści się w sześciu litrach, tak że wszystko jest O.K. O spalaniu 5l/100 km możesz zapomnieć, chyba że przesiądziesz się do starej, poczciwej B5 a kto powiedział że ma być 5 L ? ty piszesz że przy spokojnej jeździe pali Ci 6 a zauważ że ja napisałem 7,5 na trasie też przy spokojnej jeździe.. miasto 10 L przy bardzo delikatnej jeździe to też jest Ok ?
piotrsob1 Opublikowano 14 Lipca 2012 Opublikowano 14 Lipca 2012 Regulatory zużycia paliwa znajdują się pod prawym butem. Te 6 l/100 to zrobiłem jadąc w zakresie prędkości 90-120, obchodząc się z pedałem gazu jak z jajkiem, prędkość obrotowa motorówki do 2200 obr/min, a hamulca wogule nie urzywając Drugi koniec na skali zużycia paliwa to trasa z Ełku do domciu w cztery osoby, zużycie policzone z dystrybutora wyniosło 11l/100, tylko że tarcze hamulcowe się wtedy pogieły i trzeba było założyć większe hample Żonka jadąc tą samą traskę swoją A2-ką (1,4 tdi 75 KM) zrobiła 4,2l/100km, jak ja się nią przejechałem w drugą stronę to wyszło 6,6 l/100km. I jedno i drugie spalnie jest w normie , różnica w stylu i prędkości jazdy !
Dev Opublikowano 14 Lipca 2012 Opublikowano 14 Lipca 2012 miałem w tiguanie 2.0Tdi CR to samo decyzja była natychmiastowa i jedna: kastracja DPF-u plus program od tamtej pory spokój Masz na myśli spalanie czy temperaturę? spalanie ponad 12 litów przy spokojnej jezdzie po kastracji i programie na 175kM spadło do 6.6 teraz średnie jest na poziomie 7.6-8
piotrsob1 Opublikowano 14 Lipca 2012 Opublikowano 14 Lipca 2012 Tomek nie namawiaj ludzi do złego, niech klega postawi najpierw porządną diagnozę, niech się wypowiedzą na forum inni , co jeżdzą 2,0 na CR-rze, jak u nich ze spalaniem
Dev Opublikowano 14 Lipca 2012 Opublikowano 14 Lipca 2012 ja do nieczego nie namawiam opisałem problem i sposób jego rozwiazania to tyle ale jest i minus tego rozwiązania... padł mi dwumas.... :polew::polew:
A4B9 Opublikowano 14 Lipca 2012 Autor Opublikowano 14 Lipca 2012 już miałem maskę podniesioną i siekierę w ręce
przemek4net Opublikowano 14 Lipca 2012 Opublikowano 14 Lipca 2012 Regulatory zużycia paliwa znajdują się pod prawym butem.Te 6 l/100 to zrobiłem jadąc w zakresie prędkości 90-120, obchodząc się z pedałem gazu jak z jajkiem, prędkość obrotowa motorówki do 2200 obr/min, a hamulca wogule nie urzywając trase Wroclaw-Wieden zrobilem lekko liczac 200 razy i to roznymi autami ... o ile passat 2.5v6tdi w tipie 5b palil 7.5-8 to caga w manualu 6b 5.8-6.2 (identyczny styl jazdy); Insignia 2.0 160ps??? w manualu (ale delikatniejszy styl jazdy/inny driver/ - wyprzedzanie "po dziadziowemu" bez butowania) to prawie zawsze wychodzi 5.8-6.0 (zuzycia "wg komputerka") Jazda caga typu "w pociagu samochodow bez mozliwosci wyprzedzania- np powrot po dlugim wochenendzie w niedziele z predkoscia 70-100/h" to zuzycie okolo 4 - 4 z hakiem (mozna wierzyc albo i nie - z tym, ze zadnego gazowania, unikanie hamowania... 6ty bieg nawet we wiochach jazdac 60km/h Pozdrawiam, Przemek
wrclaguna Opublikowano 14 Lipca 2012 Opublikowano 14 Lipca 2012 Tomek nie namawiaj ludzi do złego, niech klega postawi najpierw porządną diagnozę, niech się wypowiedzą na forum inni , co jeżdzą 2,0 na CR-rze, jak u nich ze spalaniem U mnie spalanie (auto po czipsie) trasa 5.4-5,7 l i to przy 4 osoabach przy normalnej jezdzie 90-130 km Miasto spalanie około 7.2.-7.9 l
piotrsob1 Opublikowano 14 Lipca 2012 Opublikowano 14 Lipca 2012 No to widzę że Wy normalnie jeździcie tak ja swoją na tej próbie czy nie jest popsuta Jak bym miał tak ciągle jeździć to bym wyszedł z siebie i stanoł obok, z prędkością 90 km/h to sobie pojeżdzę ciężarówką......... Sorry za OT
piotrsob1 Opublikowano 16 Lipca 2012 Opublikowano 16 Lipca 2012 i spalanie spadło do normy Rozwiązałeś problem, czy to komentarz do mojego poprzedniego wpisu....
A4B9 Opublikowano 16 Lipca 2012 Autor Opublikowano 16 Lipca 2012 problem rozwiązany, spalanie spadło po wymianie czujnika temperatury cieczy chłodzącej.
przemek4net Opublikowano 16 Lipca 2012 Opublikowano 16 Lipca 2012 az strach pomyslec jak wygladaloby leczenie bolacej nogi u lekarza z takim podejsciem P.S. to nie 15letni grat co zyje do pierwszej wiekszej awarii tylko auto, ktore ma 10+lat zycie jeszcze przed soba... trzeba byc wyjatkowo krotkowzrocznym by nie przewidziec olbrzymich problemow z przegladem z wycietym filtrem jak wprowadza zaostrzone kontrole na przegladach... Tym bardziej, ze 2.0TDI CR wypala filtr nawet na wolnych obrotach (podnosi je sam "o 100") wiec problem z filtrem w CRach powinien byc duzo mniejszy niz w starszych autach (wypalac filtr mozna i stojac w korkach)....
A4B9 Opublikowano 16 Lipca 2012 Autor Opublikowano 16 Lipca 2012 przemek4net właśnie o tym chciałem napisać /DPF/. Dzisiaj jeździłem po mieście i spalanie było OK tj 7,5-8,3 . Po pracy odpaliłem auto jadę patrze a tu spalanie 11-12 . Myślę sobie zimy i może dlatego ale auto osiągnęło 90 st a tu spalanie nie spada. I przyszło mi coś do głowy, czy DPF w tych silnikach się dopala bez poinformowania kierowcy o tym fakcie odpowiednią kontrolką? Przypomniałem sobie taki fakt że kilka dni temu zapaliłem auto rano, jadę do pracy i spalanie 11-12, po kilku kilometrach w ciągu ułamka sekundy spadło na 7,5 . Czy to może mieć coś wspólnego z DPF`em ? Wypalanie kiedyś mi się włączyło ale kontrolka się zapaliła i jechałem te 15 minut z określoną liczbą obrotów. Ale nic mi nie wiadomo o tym aby dpf się wypalał bez informowania kierowcy
wrclaguna Opublikowano 16 Lipca 2012 Opublikowano 16 Lipca 2012 Moze trzeba zrobic korekte w liczniku Konsumpcja w DIS: [17 - Instruments] [Adaptacja - 10] -> Channel 3 zmieniać od 100 do xxx (patrz przykłady poniżej) Przykład 1 - Obliczanie na podstawie objętości na odległości (np. l/100km): DIS: 9,3 l/100 km. Real: 9,8 l/100 km. (100 * 9,8 / 9,3 = 105,38) Kanał 3 zostanie zmieniony od 100 do 105
A4B9 Opublikowano 16 Lipca 2012 Autor Opublikowano 16 Lipca 2012 Ale chyba te wartości same się nie zmieniają w ciągu dnia , rano było OK a na powrocie do domu już nie
piotrsob1 Opublikowano 16 Lipca 2012 Opublikowano 16 Lipca 2012 Generalnie to jest kilka trybów wypalania DPF-a: 1. Podczas normalnej jazdy gdy samoczynnie, gdy temperatura spalin jest wystarczająca (trasa) 2. Jak długo się kręcimy po mieście i DPF zapełni się na tyle że trzeba go wypalić to komputer uruchamia procedurę wypalania (zamyka egr, dodaje dodatkową dawkę wtryskową bodajże 30 St po GMP w celu podniesienia temperatury spalin, jak trzeba to włącza np ogrzewanie tylnej szyby żeby zwiększyć obciążenie silnika. Ten proces też nie jest w żaden sposób sygnalizowany kierowcy,. Jest tylko małe ale, sterownik nie uruchomi tej procedury jak temp. silnika nie osiągnie bodajże 80 st. C. 3. Jeżeli proces z punktu 2 zostanie przerwany trzykrotnie , bo driver np. dojechał na miejsce i zgasił motor, albo jechał tak krótko że silnik nie uzyskał odpowiedniej temperatury do rozpoczęcia procesu wypalania , to komp wywala na deskę kontrolkę DPF- w celu zmuszenia nas do wykonania jazdy wypalającej ( Jak dobrze pamiętam to czwarty bieg, 70km/h aż zgaśnie kontrolka) 4. Jak kierownik oleje punkt 3. to silnik wpada w tryb awaryjny i pozostaje wypalenie w trybie serwisowym ( laptop z VAG-iem i jazda wypalająca) 5. Wyjątkowo oporni którzy nie wykonają punktu nr. 4, po przekroczeniu chyba 85 % zapełnienia DPF-a odbierają sobie możliwość jego wypalenia i pozostaje tylko wymiana lub wycięcie P.S. Pisałem z pamięci więc mogły wkraść się drobne nieścisłości
przemek4net Opublikowano 16 Lipca 2012 Opublikowano 16 Lipca 2012 3. Jeżeli proces z punktu 2 zostanie przerwany trzykrotnie , bo driver np. dojechał na miejsce i zgasił motor, albo jechał tak krótko że silnik nie uzyskał odpowiedniej temperatury do rozpoczęcia procesu wypalania , to komp wywala na deskę kontrolkę DPF- w celu zmuszenia nas do wykonania jazdy wypalającej ( Jak dobrze pamiętam to czwarty bieg, 70km/h aż zgaśnie kontrolka) czy to informacja dotyczaca CRa czy PDka? (pytam bo zrobilem drobne 75 tys km i w zyciu nic sie nie palilo mimo ze ten silnik w miescie zima jest czesciej niedogrzany niz dogrzany) Podczas wypalania "w korku" mozna to rozpoznac dzieki lekko podniesionym obr. i odglos taki jakby troche przepalony wydech byl ... w czasie jazdy nierozpoznawalne Na tym fisie pisza upiedliwie jakies pierdoly o przepalonej zaroweczce podswietlenia tablicy rejestracyjnej a nie dorobili komunikatu - "driverze jak mozesz nie wylaczaj mnie a obiecuje dlugie lata bezproblemowej pracy filtra" - krotko: osoba niezorientowana w samochodzie w zyciu tego nie zauwazy tylko wylaczy auto po dejechaniu do celu Przemek Przemek
A4B9 Opublikowano 16 Lipca 2012 Autor Opublikowano 16 Lipca 2012 to ja już nie wiem co to może być lekko ciepły zaczyna palić po 12-14 L i nagle spada prawie o połowę i to nie tylko na chwilowym o, ale także na średniej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się