Heat Opublikowano 19 Maja 2008 Opublikowano 19 Maja 2008 Przepraszam pomylilem dzialy prosze o przeniesienie do dzialu "Silniki diesla" Od pewnego czasu zaczęły dziać się dziwne historie z moim samochodem . Co jakiś czas samochód dostaje dziwnej zadyszki , wszystko objawia się w ten sposób , ze do 2.5tys obrotów jedzie tak jakby w ogóle nie działało turbo i nagle dostaje kopa od 2.5tys przy czym sam silnik ma w tym momencie zupelnie inny odgłos niż normalnie . Najgorsze jest to , ze czasem ma zrywy od 2 tys nagle znowu opadaja mu sily i od 2.5 ciagnie normalnie :/ Calosc uzupelnia fakt , ze obecnie srednie spalanie na miescie mojego autka podskoczylo do 13-14l/100km To co zauwazylem to , ze dzieje sie tak przewaznie w sloneczne dni gdy na dworze jest powyzej 12-13C . Czytalem kiedys o problemie z oczyszczaniem sie DPF-a i w ten sposob sobie tlumaczylem cale te spadki mocy , ktore praktycznie zaczely sie juz z koncem poprzedniego lata , ale nadeszly dni zimowe i autko jedzilo normalnie . Teraz zalamuje rece bo serwis VW otrzymal ten samochod ale tak sie akurat zlozylo , ze w tym dniu kiedy mieli je na serwisie byla temperatura 8C i oczywiscie nic nie wykryli . Zero bledow na VAG-u ani jedna kontrolka na konsoli sie nie swieci , nie mialem ani jednego bledu na konsoli od poczatku jak ten samochod mam . Ludzie poradzcie cos bo niewiedza serwisantow ASO mnie zalamuje a chcialbym ich jakos nakierowac na to co to moze byc bo na ta chwile "specjalisci" nie wiedza w ogole jak sie do tego zabrac a ja nie mam czasu na to zeby mi ten samochod wiecznie u nich na serwisie stal bo jakos musze sie poruszac... Najsmieszniejsze jest to , ze nie bralem 2.0TFSI bo stwierdzilem ,ze mam podobne osiagi w ekonomicznym dieslu a teraz mam wyzsze spalanie niz benzyna ! Przeniosłem * Flyer
GILI Opublikowano 19 Maja 2008 Opublikowano 19 Maja 2008 moje pierwsze skojarzenie to przepływomierz.ale to raczej wróżenie z fusów miałem coś podobnego w golfie 1.9tdi ale przepływka padła do końca dość szybko i autko całkiem straciło moc.w trakcie awarii palił jak smok tylko nie pamiętam ile.
Musashi Opublikowano 19 Maja 2008 Opublikowano 19 Maja 2008 albo miernik masy albo temperatury powietrza, ew. czujnik cisnienia atmosferycznego.[br]Dopisany: 19 Maj 2008, 23:25 _________________________________________________błędy nie zawsze sie pojawiaja. a gdyby jakiekolwiek byly, zapisalyby sie w pamieci.
adadur Opublikowano 20 Maja 2008 Opublikowano 20 Maja 2008 Może warto pomyslec o wyprawie do innego ASO a mechaniką powiedziec tylko tyle że "traci moc"
Rosemeyer Opublikowano 22 Maja 2008 Opublikowano 22 Maja 2008 albo miernik masy albo temperatury powietrza, ew. czujnik cisnienia atmosferycznego.[br]Dopisany: 19 Maj 2008, 23:25 _________________________________________________błędy nie zawsze sie pojawiaja. a gdyby jakiekolwiek byly, zapisalyby sie w pamieci. przeplywomierz to wlasnie miernik masy powietrza
GILI Opublikowano 22 Maja 2008 Opublikowano 22 Maja 2008 przeplywomierz to wlasnie miernik masy powietrza no właśnie nawet w pierwszych tdi :gwizdanie:
Musashi Opublikowano 23 Maja 2008 Opublikowano 23 Maja 2008 przeplywomierz to wlasnie miernik masy powietrza no właśnie nawet w pierwszych tdi :gwizdanie: aż nie wiem co powiedziec......... :gwizdanie: może ktoś?
Heat Opublikowano 28 Maja 2008 Autor Opublikowano 28 Maja 2008 Mam jeszcze jedno pytanie przed oddaniem w piatek samochodu na serwis . Wczoraj moim samochodem mial okazje przejechac sie znajomy i zauwazyl , ze na jalowym biegu samochod co jakis czas dostaje lekkich drgawek . Szczerze mowiac nie zwrocilem na to zupelnie uwagi gdyz podobne objawy mialem w poprzednim 1.9TDI i myslalem , ze po prostu "one" tak maja . Znajomy twierdzi , ze takie objawy pojawiaja sie gdy cos jest nie tak z wtryskami , przynajmniej w jego bmw tak bylo . Dzisiaj zauwazylem , ze gdy samochod jest zimny to te drgania sa czestsze . Czy moze byc tak , ze to wlasnie przez wtryski mam takie problemy ze spalaniem ze spadkami mocy itp ? Jestem zupelnie zielony jesli chodzi o mechanike samochodowa , chcialbym mniej wiecej wiedziec co to moze byc zeby pozniej prowadzic jakas sensowna rozmowe z ludzmi z ASO zeby mi znowu jakiegos kitu nie wciskali...
Flyer Opublikowano 28 Maja 2008 Opublikowano 28 Maja 2008 Moze byc wtrysk, ale rownie dobrze moze byc co innego. W kazdym badz razie zwroc uwage mechanikom na to. Gdzie oddajesz auto jesli to nie tajemnica? ASO?
Heat Opublikowano 28 Maja 2008 Autor Opublikowano 28 Maja 2008 Tak . NOMA2 . Od zawsze tam serwisuje moje samochody i nie bylo wiekszych problemow... Do teraz... Mialem dobrego znajomego na serwisie ale wyemigrowal z reszta jak wiekszosc dobrych specjalistow , teraz mam niby kontakt z jego znajomym , ktory przyszedl za niego, ale mam wrazenie , ze wiekszosc serwisantow z tego serwisu dopiero uczy sie fachu
GILI Opublikowano 28 Maja 2008 Opublikowano 28 Maja 2008 Tdi tak nie mają,oznacza to że twój silnik nie równo pracuje i może to być przyczyna złego ustawienia.Miałem coś podobnego u siebie i kiedy wymieniłem rozrząd to drgawki zniknęły,a ja się obawiałem że może to dwumas lub sprzęgło.Naszczęście mam świetnego machanika i autko jedzie lepiej jak przed wymianą,a myślałem że jeżdzi świetnie.Może masz powietrze w układzie paliwowym. Tylko co to ma wszystko do tak wysokiego spalania.Moim zdaniem to jednak elektronika.
AndyN Opublikowano 28 Maja 2008 Opublikowano 28 Maja 2008 Heat Masz możliwość podpięcia kompa i zrobienia logów?
Heat Opublikowano 30 Maja 2008 Autor Opublikowano 30 Maja 2008 Wiadomosc z placu boju Jestem po wizycie , jedyne co na ta chwile ustalili to , ze 4 kwietnia tego roku wyszedl upgrade oprogramownia silnika , ktory podobno zmienia cos w systemie oczyszczania DPF (usprawnia caly proces) . Niby w jakis sposob powiazalo sie to z moimi wczesniejszymi przypuszczeniami , ze moze to miec jakis zwiazek z filtrem czastek stalych ale szczyt,szczytow to fakt , ze nie mieli plyty z tym upgrade'm a z netu nie potrafili sciagnac Musze czekac do wtorku a dzisiaj w nocy czeka mnie podroz do Wloch , ciekawe jakie bede mial srednie spalanie na trasie pewnie ponizej 8l nie zejde Paranoja , trzymali samochod prawie 8 godzin i jedynie oparli sie na tym update'cie oprogramowania , jestem w 100% pewien , ze nawet nie wysilili sie aby sprawdzic inne rzeczy... Ze juz nie wspomne o tym , ze popielniczka jak sie nie otwierala , tak nie otwiera sie dalej a z tego co czytam to chyba wystarczy sie dostac pod mieszek lewarka skrzyni biegow i odkrecic pare srubek a radio w ktorym utknela plyta CD postanowili mi wymienic na nowe Polecam...
GILI Opublikowano 30 Maja 2008 Opublikowano 30 Maja 2008 Nie mogę w to uwierzyć Masakrycznie ;( mi ciebie żal.osobiście bym tych gości podusił,tyle kasy autko kosztowało a teraz taka zlewka.Szkoda że nie jesteś z telewizji...
Musashi Opublikowano 30 Maja 2008 Opublikowano 30 Maja 2008 no trudno uwierzyc ale nie pierwsze negatywne doswiadczenie z ASO. tak czy inaczej ograniczmy sie do porad, a nie komentarzy
ono Opublikowano 30 Maja 2008 Opublikowano 30 Maja 2008 Ja bym na twoim miejscu zajechał do ASO w miemcowni i powiedział że sie w trasie coś zepsuło , oni potrafią naprawdę szybko diagnozować i naprawić Rozumiem że bryke masz na gwarancji a oni takich rzeczy nie olewaja , powodzenia
pre_pl Opublikowano 31 Maja 2008 Opublikowano 31 Maja 2008 dotyczy VW Passata: http://www.motor-talk.de/forum/update-motorsteuerunggeraet-125kw-tdi-t1343484.html akcja 23C4, dla audi znalazłem : akcja 23B2 http://www.a3-freunde.de/forum/t82653/8P-125KW-Diesel-RueckrufaktionSoftwareupdate.html
GILI Opublikowano 1 Czerwca 2008 Opublikowano 1 Czerwca 2008 no dobrze ale w jego przypadku to trwa już tyle czasu, a teraz pozostaje niemieckie aso
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się